XXL Nutrition

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
WOW, links zeker ??!! Open your eyes !!!
alleen maar accepteren en slikken ,...? ? ?
hebben "WIJ"dan niets meer te zeggen ??
Dan dat gezeik over een uitkering die verhoogt moet worden , zeker ook mee eens ?.... nog dichter bij het minimum loon , dat zal stimuleren om te gaan werken !! en dan ook nog een eigen vakbond !! zijn die 2 van ons niet goed genoeg ??? Oja , tuurlijk die zijn voor mensen die wel werken :mad:

:roflol: Zoutzak links noemen. Daarna met een punt komen dat niet ter sprake is gekomen. Wat een argumenten toch weer. Oh ja ik ben wel links en van mij mogen de uitkeringen omhoog. Maar alleen voor degenen die het nodig hebben, niet voor parasieten.

Om toch maar te generaliseren, kaalkopje uit Limburg zeker?
Shit, ik kan niet eens meer voor mezelf opkomen, EricR is taking over :D Zolang we maar niet één blok gaan vormen ouwe, dan valt mijn geliefde nuance in het water, hehe...

Duidelijk een topic met als doel negatieve omperkingen te cumuleren!
Dude, ik wil niet te veel op je ingaan maar kan het niet laten één ding te noemen. Je stelt voorop dat het je om het debat te doen is en een 'zuivere' discussie uit wilt lokken. In je opzet lijk je echter niet te slagen, en wel om de reden dat je zélf gebruikt maakt van een veelvoud aan valse argumenten.
Als ik zo vrij mag zijn durf ik te stellen dat hetgeen jij mensen van beticht in deze discussie, vooringenomenheid, in dezelfde mate opgaat voor jezelf. Tel daarbij op dat je een stortvloed aan berichten plaatst die vaak, zoals D. terecht opmerkte, van weinig eloquentie getuigen, en daarnaast onsamenhangend overkomen. Welhier één van de redenen waarom deze discussie zo mank gaat. Verander je houding en je krijgt wellicht wél een debat op niveau.

"eloquentie"

Daar moest ik oprecht de van dale even voor in.

We hebben toch ook bevrijdingsdag. Maar tussen al dat feesten door moet er ook gewoon gewerkt worden, iets waar onze besnorde medelanders niet bij stilstaan.

vreemd, bedrijfsleiders weten maar al te goed dat "Turken harde werkers zijn"
Dat is bekend in de industiele wereld. Waarom denk je dat ze in de zware textielsector als laatste overblijven? De rest van de nederlanders vind het te zwaar!

Dude, ik wil niet te veel op je ingaan maar kan het niet laten één ding te noemen. Je stelt voorop dat het je om het debat te doen is en een 'zuivere' discussie uit wilt lokken. In je opzet lijk je echter niet te slagen, en wel om de reden dat je zélf gebruikt maakt van een veelvoud aan valse argumenten.
Als ik zo vrij mag zijn durf ik te stellen dat hetgeen jij mensen van beticht in deze discussie, vooringenomenheid, in dezelfde mate opgaat voor jezelf. Tel daarbij op dat je een stortvloed aan berichten plaatst die vaak, zoals D. terecht opmerkte, van weinig eloquentie getuigen, en daarnaast onsamenhangend overkomen. Welhier één van de redenen waarom deze discussie zo mank gaat. Verander je houding en je krijgt wellicht wél een debat op niveau.

een veelvoud van valse argumenten? Nou, die mag je me dan wel eens aantonen!
ik vooringenomen? Hoe vaak moet ik nog zeggen; leen en laten leven, kik naar iemands gedrag en niet naar iemands kledij,... Ik roep hier duizend keer per dag op ttot verdraagzaamheid en minder éénzijdigheid. Je slaat volgens mij de bal mis. Dat s nochtans jouw gewoonte niet!

Dingen die tussen aanhalingstekens staan neem ik liever niet voor waar aan. En al mogen turken dan "harde werkers zijn", ik heb het over moslims in het algemeen.

vreemd, bedrijfsleiders weten maar al te goed dat "Turken harde werkers zijn"
Dat is bekend in de industiele wereld. Waarom denk je dat ze in de zware textielsector als laatste overblijven? De rest van de nederlanders vind het te zwaar!

Het wordt tijd dat je met wat empirisch onderzoeksmateriaal aankomt thinkalot, want je schijnt over zo'n gigantische databank aan materiaal te beschikken waar de gemiddelde socioloog jaloers op zou zijn.

Het wordt tijd dat je met wat empirisch onderzoeksmateriaal aankomt thinkalot, want je schijnt over zo'n gigantische databank aan materiaal te beschikken waar de gemiddelde socioloog jaloers op zou zijn.

ja, als je 7 jaar een menswetenschappelijke richting hebt gevolgd aan de universiteit van Gent dan heb je wel wat bagage he.
Ik kijk tevens naar elk politiek programma die ik maar tegenkom: netwerk, zembla, koppen, jusitie,panorma, ter zake,...en het nieuws: op vtm, vrt, rtl-tvi; rtbf, cnn, bbc, nederland 1.

Volgens mij gaat dit niet meer over de Ramadan :P

ja, als je 7 jaar een menswetenschappelijke richting hebt gevolgd aan de universiteit van Gent dan heb je wel wat bagage he.
Ik kijk tevens naar elk politiek programma die ik maar tegenkom: netwerk, zembla, koppen, jusitie,panorma, ter zake,...en het nieuws: op vtm, vrt, rtl-tvi; rtbf, cnn, bbc, nederland 1.

dat is geen antwoord op de vraag van BK

Gelukkig gaat hier maandag een slotje op.. tenminste.. dan heeft dit topic geen bestaansrecht meer.......

toch?

Gelukkig gaat hier maandag een slotje op.. tenminste.. dan heeft dit topic geen bestaansrecht meer.......

toch?

Ja volledig mee akkoord. Ik vroeg me al af waarom men dergelijke topic start. Zoals roxxe zei: er is toch geen topic: last van pasen, last van kerstmis,last van.....

Ja volledig mee akkoord. Ik vroeg me al af waarom men dergelijke topic start. Zoals roxxe zei: er is toch geen topic: last van pasen, last van kerstmis,last van.....

thinkalot laat me je een advies geven.. laat dingen soms zoals ze zijn.. je maakt er een dagtaak (bij wijze van spreken) van om moslims en alles wat ermee te maken heeft te verdedigen.. geloof mij maar dat het geen zin heeft... dit soort topics lopen altijd op hetzelfde uit.. iedereen z'n ding en bijna niemand zal de discussie daadwerkelijk objectief en niet gekleurd aangaan.. aan "jouw" kant niet en aan de "andere"kant ook niet. Sommige zullen daadwerkelijk met discussie materiaal komen en velen roepen maar wat zonder enig benul te hebben waar ze het over hebben (beetje afspiegeling van de maatschapij zeg maar) maar op het eind ben je er niks van opgeschoten en wanneer er weer een ander topic komt of een bericht in de krant kan je weer opnieuw beginnen.. daar kan je vergif op innemen.

Maar waarom verdedig je zo stellig waar je in geloofd? waar je voor staat en waar je in geloofd daar hoef je je niet voor te verdedigen en hoewel er met sommige wel gediscussieerd kan worden (ook al hebben ze een ander standpunt maar dat is juist leuk) zal je met de meeste keer op keer in de verdediging in gaan.. mij maakt het niet uit maar het is waar je zin in hebt.

Veel plezier met je feest kerel.. geniet ervan en intenet is maar internet.

• Topic Starter Topic Starter
Je gooit alle termen door elkaar. Allochtonen, turken, moslims,...
De islam ziet de ramadan als ene periode van bezinning. Ook na zonsondergang, als de moslim terug mag eten en drinken, moet hij rustig blijven en denken aan zijn religie en zijn reden van bestaan; Feest vieren hoort daar niet bij. Als je dus en groepje lawaaierige dronken turken of whatever ziet,bedenk dan dat je de juiste groep bekritiseert en niet "DE MOSLIMS".

By the way, geen herrie tijdens kerst? woon jij op een verlaten stuk platteland of zo? Het hoeft in onze buurt echt geen kerst te zijn om midden in de nacht wakker gemaakt te worden door dronken mannen.

By the way, het siert je dat je rekening houdt met je collega's die vasten tijdens de ramadan.

Er siert mij nog wel meer.
Ik heb 8 jaar met 32 nationaliteiten samengeleefd.
Daar word je geen rascist van maar wel een realist.
mensen hebben een hekel aan realiteit, het spoort niet met hun dromen.
Dat is wat veel mensen niet begrijpen en dan meteen met woorden als ' rascist' gaan zwaaien, zodra ik kritisch ben (niet jij) kerel ze moesten eens weten :roflol:

Je ziet samen wat er in de praktijk maximaal haalbaar is, wie meewerkt aan vreedzaam samenleven en wie bewust tegenwerkt. Maar da's een ander verhaal.

Of mensen die 's avonds laat een samenkomst hebben n.a.v. de Ramadan Moslim zijn of niet, dat is niet aan jou om dat te beslissen.
Jij kunt wel zeggen dat het geen Moslims zijn maar dat is natuurlijk onzin.
De ene Katholiek beweert ook dat ie meer Katholiek is dan zijn buurman maar hun BELEVING van het geloof is verschillend.

De k*tmarokkaantjes die elk jaar Hoog Catherijne en de bioscopen in A'dam onveilig maken zijn huftertjes maar OOK Moslim; anders doen ze niet mee aan het hele proces + viering. Dat moeder en vader zeggen: ' Hier heb je 50 euro ga maar naar de film, ziezo zijn wij van ons k*tkind af' betekent ook niet dat ze geen Moslim zijn.

Er is hier iemand op het forum die vaak de ware vreedzame aard van het pure Moslim-beleven uitlegt, maar dat kun je wel 1000 keer vertellen: Wij merken er weinig van. Kun je wel zeggen dat die honderdduizenden getrainde terroristen die wij op TV zien in de woestijn geen Moslim zijn maar ze bidden vaker per dag en zijn strenger voor zichzelf dan jij.

Dus wie is er dan een mindere Moslim?

Er siert mij nog wel meer.
Ik heb 8 jaar met 32 nationaliteiten samengeleefd.
Daar word je geen rascist van maar wel een realist.
mensen hebben een hekel aan realiteit, het spoort niet met hun dromen.
Dat is wat veel mensen niet begrijpen en dan meteen met woorden als ' rascist' gaan zwaaien, zodra ik kritisch ben (niet jij) kerel ze moesten eens weten :roflol:

Je ziet samen wat er in de praktijk maximaal haalbaar is, wie meewerkt aan vreedzaam samenleven en wie bewust tegenwerkt. Maar da's een ander verhaal.

Of mensen die 's avonds laat een samenkomst hebben n.a.v. de Ramadan Moslim zijn of niet, dat is niet aan jou om dat te beslissen.
Jij kunt wel zeggen dat het geen Moslims zijn maar dat is natuurlijk onzin.
De ene Katholiek beweert ook dat ie meer Katholiek is dan zijn buurman maar hun BELEVING van het geloof is verschillend.

De k*tmarokkaantjes die elk jaar Hoog Catherijne en de bioscopen in A'dam onveilig maken zijn huftertjes maar OOK Moslim; anders doen ze niet mee aan het hele proces + viering. Dat moeder en vader zeggen: ' Hier heb je 50 euro ga maar naar de film, ziezo zijn wij van ons k*tkind af' betekent ook niet dat ze geen Moslim zijn.

Er is hier iemand op het forum die vaak de ware vreedzame aard van het pure Moslim-beleven uitlegt, maar dat kun je wel 1000 keer vertellen: Wij merken er weinig van. Kun je wel zeggen dat die honderdduizenden getrainde terroristen die wij op TV zien in de woestijn geen Moslim zijn maar ze bidden vaker per dag en zijn strenger voor zichzelf dan jij.

Dus wie is er dan een mindere Moslim?

simpel: de islam predikt vrede: doe je dat niet dan ben je geen moslim.
honderduizenden terroristen? war haal je dat toch?
strenger voor zichzelf dan mij? ik ben geen moslim, ikreageer alleen op onjuisteheden, of ze nu over e islam gaan of het christendom!

simpel: de islam predikt vrede: doe je dat niet dan ben je geen moslim.
honderduizenden terroristen? war haal je dat toch?
strenger voor zichzelf dan mij? ik ben geen moslim, ikreageer alleen op onjuisteheden, of ze nu over e islam gaan of het christendom!

okee ga jij maar tegen dat tuig vertellen dat het geen moslims zijn :roflol:

heb je problemen met de turken , ga naar de plaatselijke imam en je probleem is opgelost . heb je problemen met mocros dan heb je pech want niemand heeft vat op hen .

maar het zijn dus allemaal geen moslims

:roflol: Zoutzak links noemen. Daarna met een punt komen dat niet ter sprake is gekomen. Wat een argumenten toch weer. Oh ja ik ben wel links en van mij mogen de uitkeringen omhoog. Maar alleen voor degenen die het nodig hebben, niet voor parasieten.

Om toch maar te generaliseren, kaalkopje uit Limburg zeker?

Nee sorry , HBO en iedere dag net in pak ;) ,.......Helaas zijn het niet meer alleen de "kaalkopjes" die zo gaan redeneren :(
En idd, we mogen niet generaliseren maar word het onderhand niet onmogelijk gemaakt om dat niet te doen ?

"In 2005 was 6,5 procent van de totale beroepsbevolking werkloos. Van de niet-westerse allochtonen was ruim 16 procent werkloos."
BRON : CBS

"degenen die het nodig hebben " Tja,.....we mogen idd niet generaliseren ...............:(

Laatst bewerkt:
Nu zie ik ineens verwijten over de nationale feestdagen? Waar gaat dat nu over.
Met kerst is het volgens mij vrij rustig in NL.
Met pasen en pinksteren zijn er wat autoshows en woonboulevards geopend maar verder weinig heibel.
Alleen met oud en nieuw word er vuurwerk afgestoken. Dat is een traditie.
Dus dat houden we er hierin.

Dat er nu in dit land door onze gasten Ramadan word gevierd is gewoon iets wat word toegestaan. Eigenlijk zijn het gasten (gastarbeiders) alleen zullen ze nooit vertrekken.
Allemaal best, maar ze moeten niet gaan zeuren over onze gewoontes, want NL is eigenlijk gewoon van NL-ers. Wij dulden ook andere mensen. Iets heel moois.
Maar ga dan niet zeuren, dat er sommige mensen over hun gewoointes wat te melden hebben.
Alle mensen zijn anders. Dus iedereen heeft andere gewoontes.
Maar de allochtonen dienen zich in dit geval maar aan te passen aan de autochtonen.
Zo zouden wij dat ook in een ander land moeten doen.

Nu komt er misschien een verhaal dat alle rijke NL-ers in het buitenland schijt aan alles en iedereen hebben. Dat klopt deels, echter hebben zij de financiele middelen om dat ook te kunnen.
Als hier alleen maar allochtonen woonden met miljoenen op de spaarboekjes had je hier ook minder gezeik als ze wat zouden doen.

Tevens vind ik het echt wonderbaarlijk dat je nooit wat eigenlijk hoort over aziaten, maar altijd over turken/marokanen/antilianen.

Aziaten vreten best het e.e.a. uit. Echter hoor je daar niks van. Toch knap!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven