Lekker bezig Thinkalot..!![]()
Ik heb de discussie hier verder helemaal niet gevolgd en heb ook geen zin 'em helemaal na te lezen. Ik wil alleen zeggen dat ik de achterliggende gedachte van Ramadan kan begrijpen en er respect voor heb. Men tart zichzelf door niet te eten om zo solidair te zijn met de mensen elders ter wereld die helemaal geen eten hebben. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Dat men dan s'avonds de schade in gaat halen is oké, maar doe het dan niet buitensporig zoals met hetsuikerfeest. Daarmee doe je je solidaire insteek toch een beetje teniet, ik vind de boedhistische gedachte dan toch mooier en gewoon genoegen te nemen met wat je nodig hebt. Geen buitensporige vreetpartijen.
Anyways, de enige manier waarop ik een beetje last heb van de Ramadan is het feit dat ik pal tegenover een moskee woon. Als ik terugkom van de sportschool zijn alle parkeerplaatsen (tijdelijk) bezet omdat er dan weer een mis ofzo is. En s'avonds laat gaan ze allemaal pas rond een uur of 1 s'nachts naar huis, de kinderen maken daarbij uiteraard hun lawaai en als ik al op één oor lig is dat even vervelend. Maar verder niet bezwaarlijk hoor!
Wanneer is de Ramadan eigenlijk afgelopen..?
ja dat lawaai moet idd heel lullig zijn. Daar zouden ze dan rekening mee lmoeten houden. ikweet zeker als je met de moskeeverantwoordelijke gaat praten , hij er wel iets over zou zeggen tegen de moslims in de moskee.
Het suikerfeest mag tevens niet uitbundig zijn, het is gewoon om de familiebanden terug te versterken; Ik dnek dat het morgen gedaan is de ramadan.

).
maar idd, als er een feestje is, laat het de buurt even weten.