MuscleMeat

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker bezig Thinkalot..!:eek: :D

Ik heb de discussie hier verder helemaal niet gevolgd en heb ook geen zin 'em helemaal na te lezen. Ik wil alleen zeggen dat ik de achterliggende gedachte van Ramadan kan begrijpen en er respect voor heb. Men tart zichzelf door niet te eten om zo solidair te zijn met de mensen elders ter wereld die helemaal geen eten hebben. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Dat men dan s'avonds de schade in gaat halen is oké, maar doe het dan niet buitensporig zoals met hetsuikerfeest. Daarmee doe je je solidaire insteek toch een beetje teniet, ik vind de boedhistische gedachte dan toch mooier en gewoon genoegen te nemen met wat je nodig hebt. Geen buitensporige vreetpartijen.

Anyways, de enige manier waarop ik een beetje last heb van de Ramadan is het feit dat ik pal tegenover een moskee woon. Als ik terugkom van de sportschool zijn alle parkeerplaatsen (tijdelijk) bezet omdat er dan weer een mis ofzo is. En s'avonds laat gaan ze allemaal pas rond een uur of 1 s'nachts naar huis, de kinderen maken daarbij uiteraard hun lawaai en als ik al op één oor lig is dat even vervelend. Maar verder niet bezwaarlijk hoor!

Wanneer is de Ramadan eigenlijk afgelopen..?

ja dat lawaai moet idd heel lullig zijn. Daar zouden ze dan rekening mee lmoeten houden. ikweet zeker als je met de moskeeverantwoordelijke gaat praten , hij er wel iets over zou zeggen tegen de moslims in de moskee.
Het suikerfeest mag tevens niet uitbundig zijn, het is gewoon om de familiebanden terug te versterken; Ik dnek dat het morgen gedaan is de ramadan.

ja door het grappig te maken probeer je mijn argument te ontkrachten maar het blijft gelden. Als ik jouw redenerig volg moet je het als molsim maar aanvarden dat je gestigmatiseerd wordt omdat je de keuze hebt.

Vrouwen die huwden met een joodse man vlogen ook de gaskamer in. Als ik wjouw redenering volj kan ik zeggen: ze hadden de keus om niet met die jodse man te huwen dus het is hun verdiende loon. Dat si jouw redenering!

Sorry maar dit vind ik echt te ver gaan. Je bent nog erger dan moslims, die ontkennen de holocaust maar jij doet alsof ze er zelf voor hebben gekozen. Één plus één is drie en als het aan jou ligt is zelfs de geschiedenis in twijfel te trekken. Stigma's waarmee moslims te kampen hebben zijn wel even van een andere orde dan joden die verbrand en vergast zijn. Lekker bezig, thinkalot!

Ik maak me niet druk. Ik neem deel aan een debat, das alles.

Nee, dat doe je niet. Je gaat tegen alles in wat er over moslims word gezegd. Een debat is een gesprek tussen partijen en jij bent bijna de enige die aan het woord is. Maar je zegt niks nieuws, je ontkrachtigd alleen het geen wat gezegd word.

Nu nog 1 om te ontkrachten dan:

Onder moslima is een veel hoger % criminelen als onder autochtone NL, terwijl er toch veel meer autochtone NL zijn!
Dus dat mensen vaak afgeven om de allochtonen is niet correct, maar vaak wel begrijpelijk.
En ga nu niet zeggen dat dat gevoel alleen heerst onder de lager op geleide autochtonen, want dat is gewoon niet waar. Ken veel moslims (die net als mij door geboorte een geloof hebben) die helemaal geen **** met de moslims te maken willen hebben en die een schijthekel hebben aan een grote groep van de Turken en Marokanen.

Maar nee, jij voelt je geroepen om elke gedachte die word uitgesproken gelijk te attackeren en als onzin te bestempelen.

Beetje jammer:D

Onder moslima is een veel hoger % criminelen als onder autochtone NL, terwijl er toch veel meer autochtone NL zijn!
Dus dat mensen vaak afgeven om de allochtonen is niet correct, maar vaak wel begrijpelijk.
En ga nu niet zeggen dat dat gevoel alleen heerst onder de lager op geleide autochtonen, want dat is gewoon niet waar. Ken veel moslims (die net als mij door geboorte een geloof hebben) die helemaal geen **** met de moslims te maken willen hebben en die een schijthekel hebben aan een grote groep van de Turken en Marokanen.

en wat zeggen we dan nog een keer; niet elke turk of marokkaan is moslim zoals niet elke belg dom is ( naar het schijnt :cool: ).
waar ik woon zijn vrijwel geen moslims, en heb toch last van de buren:rolleyes: maar idd, als er een feestje is, laat het de buurt even weten.
en als je ergens weggaat, dan is je hand opsteken een stuk gepaster dan de hele buurt wakker toeteren, zeker om een uur of 12.

Vind het een interessante discussie. Alleen heel erg jammer dat sommigen niets nuttigs bij te dragen hebben hier aan en onzin posten. Andere daar en tegen kunnen zich heel goed verwoorden, wat deze discussie ook interessant maakt om te lezen.

Maar voor velen mss goed nieuws, het einde van de Ramadan is zondag. Maandag wordt er gefeest, in de ochtend is er moskee bezoek. En de rest van de dag is er familiebezoek. De 2 dagen erop volgend is er meestal vrienden/kennissbezoek en is het afgelopen.

Voor degene die Ramadan als last ervaren, ik vind het jammer en teleurstellend dat jullie er last van hebben door o.a. lawaai e.d. Had liever dat jullie de Ramadan anders ervaren zouden hebben dan op deze manier.

Ik begrijp van sommigen mensen dat ze gewoon haat hebben tegen moslims en ieder kans aangrijpen om hen zwart te maken.

Zelf als moslims zijnde vind ik dit teleurstellend. Net als ik het teleurstellend vind dat sommigen moslims hiervan de oorzaak is waardoor andere last hebben. Geloof me, als "goede" moslim zijnde persoon lijd ik ook onder datgene wat mijn medemoslims doen. En dat terwijl ik het niet eens ben met hetgene dat zij doen.

Ik vind dat sommige niet willen begrijpen dat het gewoon persoonsgebonden is en het niet ligt aan het feit dat ze moslims zijn. Je leeft nu eenmaal in een wereld met verschillende religies en meningen. En natuurlijk botst dat wel eens met elkaar.

Het wordt steeds moeilijker om elkaar te respecteren. Mensen die elkaar niet eens kennen maar haat dragen tegenover elkaar omdat ze in verschillende dingen geloven.

Ik vind het triest.

Sorry maar dit vind ik echt te ver gaan. Je bent nog erger dan moslims, die ontkennen de holocaust maar jij doet alsof ze er zelf voor hebben gekozen. Één plus één is drie en als het aan jou ligt is zelfs de geschiedenis in twijfel te trekken. Stigma's waarmee moslims te kampen hebben zijn wel even van een andere orde dan joden die verbrand en vergast zijn. Lekker bezig, thinkalot!

Ik beticht ne net van hetzelfde: je verstaat er niks van. jij zegt; moslims kiezen er voor moslim te zijn , dus dan moeten ze maar de gevolgen er van dragen.
DAt klopt niet: want als je je jouw redenering volgt dan rechtvardig jij de holocaust want jer zeg dat wie er voor kiest moet er maar de gevolgen van dragen. ikkan het echt niet makkelijker voor je neerpennen hoor. Als je dat argument niet begrijpt moet je mss een forum zoeken die iets makkelijker is.

Ik heb al eerder gezegd dat je vergelijking mank loopt. Leuk dat je jezelf herhaalt en nu 510 keer hetzelfde hebt gezegd, in mijn ogen ben je gewoon een facist. En misschien moet jij een taal leren die iets makkelijker is want je kunt wel zeggen (en dromen) dat je een gewone blanke belg bent, maar je taalgebruik is van moslimniveau.

Nee, dat doe je niet. Je gaat tegen alles in wat er over moslims word gezegd. Een debat is een gesprek tussen partijen en jij bent bijna de enige die aan het woord is. Maar je zegt niks nieuws, je ontkrachtigd alleen het geen wat gezegd word.

Nu nog 1 om te ontkrachten dan:

Maar nee, jij voelt je geroepen om elke gedachte die word uitgesproken gelijk te attackeren en als onzin te bestempelen.

Beetje jammer:D

zal het nog maar eens schrijven aangezien je het niet gelezen hebt.

7) 70 % bevolkt door allochtonen? misdaad komt het vaakst voor bij de armeren in onze maaschappij; De allochtonen maken daar en groter deel van uit; Het is dus logisch dat ze oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis. Tevens arresteert de politie sneller een allochtoon, maken ze sneller een proces verbaal op voor hen, wordt het parket sneller ingeschakeld en gaat het parket sneller over tot vervolging; de rechter beslist ook vaker tot opsluiting bioj allochtonen,...dit heet de strafrechtelijke trechter en is heel goed gekend bij criminologen!

@ thinkalot

je hebt opeens terug een groen blokje :)

Ik heb al eerder gezegd dat je vergelijking mank loopt. Leuk dat je jezelf herhaalt en nu 510 keer hetzelfde hebt gezegd, in mijn ogen ben je gewoon een facist. En misschien moet jij een taal leren die iets makkelijker is want je kunt wel zeggen (en dromen) dat je een gewone blanke belg bent, maar je taalgebruik is van moslimniveau.

je zegt dat mijn redenering mank loopt maar ik gebruik jouw redenering.

tuurlijk moet ik me herhalen als je doet alsof je mijn antwoord niet begrijpt; Als er iemand is die een gebrekkig niveau heeft, dan bent u het wel.

Tja Suat, mensen laten zich snel gek maken door wat anderen om hen heen zeggen en op die manier komen beide cultuurtjes nooit tot elkaar. Als je het allemaal naast elkaar zou leggen dan ontloopt de Islam slechts op enkele gedetailleerde plekjes het oude protestante geloof waaruit Nederland is ontstaan. De insteek is hetzelfde echter heerst er een groot verschil in beleving van religie in de westerese wereld. Daar botst het; wij begrijpen niet dat 'jullie' nog steeds in die klederdracht lopen terwijl nederlandse vrouwen dat 50 jaar geleden net zo deden. 'Jullie' begrijpen wellicht niet hoe we zo nuchter, vrij danwel nonchalant over basisnormen kunnen praten danwel overboord gooien. Een brug sla je nooit, maar wellicht toch nog wat meer begrippen tussen culturen onderling kweken zou geen slecht plan zijn. Misschien leer ik er ook nog wat van!

Ergens op TV zag ik laatst trouwens de ultieme manier om bovenstaande een beetje te bewerkstelligen. In het programma 'Rayman is laat' speelt Jurgen Rayman in één van z'n typetjes een marokkaanse slager en neemt daarbij enerzijds vooroordelen over moslims op de schop en anderzijds over nederlanders. Er werd ook een toets met iemand uit het publiek gehouden over moslims en het Islam geloof, waardoor je als kijker meteen al wat leuke nieuwtjes over het geloof en de gebruiken te weten komt. Ik weet niet of Rayman dit elke week doet, van mij mag hij het in stand houden.

Het wordt steeds moeilijker om elkaar te respecteren. Mensen die elkaar niet eens kennen maar haat dragen tegenover elkaar omdat ze in verschillende dingen geloven.

Ik vind het triest.

Dit gebeurd trouwens overal en niet alleen tussen 'geloven'. Kijk immers hoe men door het systeem van politieke partijen puur in hokjes denkt, kijk hoe kinderen worden gepest als ze niet met de trends meelopen, we kunnen niet eens een ajacied en een feyenoorder in één vak krijgen en naar het schijnt is er zelfs haat en nijd hier op het forum tussen bodybuilders en powerlifters. :(

Tja Suat, mensen laten zich snel gek maken door wat anderen om hen heen zeggen en op die manier komen beide cultuurtjes nooit tot elkaar. Als je het allemaal naast elkaar zou leggen dan ontloopt de Islam slechts op enkele gedetailleerde plekjes het oude protestante geloof waaruit Nederland is ontstaan. De insteek is hetzelfde echter heerst er een groot verschil in beleving van religie in de westerese wereld. Daar botst het; wij begrijpen niet dat 'jullie' nog steeds in die klederdracht lopen terwijl nederlandse vrouwen dat 50 jaar geleden net zo deden. 'Jullie' begrijpen wellicht niet hoe we zo nuchter, vrij danwel nonchalant over basisnormen kunnen praten danwel overboord gooien. Een brug sla je nooit, maar wellicht toch nog wat meer begrippen tussen culturen onderling kweken zou geen slecht plan zijn. Misschien leer ik er ook nog wat van!

Ergens op TV zag ik laatst trouwens de ultieme manier om bovenstaande een beetje te bewerkstelligen. In het programma 'Rayman is laat' speelt Jurgen Rayman in één van z'n typetjes een marokkaanse slager en neemt daarbij enerzijds vooroordelen over moslims op de schop en anderzijds over nederlanders. Er werd ook een toets met iemand uit het publiek gehouden over moslims en het Islam geloof, waardoor je als kijker meteen al wat leuke nieuwtjes over het geloof en de gebruiken te weten komt. Ik weet niet of Rayman dit elke week doet, van mij mag hij het in stand houden.

Dit gebeurd trouwens overal en niet alleen tussen 'geloven'. Kijk immers hoe men door het systeem van politieke partijen puur in hokjes denkt, kijk hoe kinderen worden gepest als ze niet met de trends meelopen, we kunnen niet eens een ajacied en een feyenoorder in één vak krijgen en naar het schijnt is er zelfs haat en nijd hier op het forum tussen bodybuilders en powerlifters. :(

eindelijk eens iemand die weet te relativeren!

@ thinkalot

je hebt opeens terug een groen blokje :)

joepie!!
ik zal mijn best doen nog wat meer te vleien.

Nee effe serieus. Ik stel me gewoon wat minder eenzijdig en hard op. en dat lokt minder negatieve reacties op. (bij de meesten, niet bij iedereen :)

Laatst bewerkt:
wie maakt het topic:

kerstmis.... last van?
allerheiligen...last van?
paashaas....last van?
koninginnedag....last van?
dbc01...last van?

aan?

wie maakt het topic:

kerstmis.... last van?
allerheiligen...last van?
paashaas....last van?
koninginnedag....last van?
dbc01...last van?

aan?

jij leest zowaar mijn gedachten. Ik ging net hetzelfde vragen. Duidelijk een topic met als doel negatieve omperkingen te cumuleren!

jij leest zowaar mijn gedachten. Ik ging net hetzelfde vragen. Duidelijk een topic met als doel negatieve omperkingen te cumuleren!

We leven niet in een moslimland, die ramadangangers passen zich maar aan. Niemand heeft last van lawaai tijdens onze feestdagen omdat iedereen lawaai maakt en feest. Die suikerfeesten vieren ze maar lekker in stilte.

We leven niet in een moslimland, die ramadangangers passen zich maar aan. Niemand heeft last van lawaai tijdens onze feestdagen omdat iedereen lawaai maakt en feest. Die suikerfeesten vieren ze maar lekker in stilte.

moslimland? een neiuwe term? Zeg jij ook christenland? Lawaai en overladst moet altijd aangepakt worden, ongeacht de oorzaak. Als burger kan je echter een beetje begrip opbrengen als er een feest is; Want wat ga je doen als iemand een verjardagsfeestje viert. Ga je ook de politie bellen? Neen. Suikerfeest is 1 maal per jaar! leven en laten leven!

by the way, tijdens "onze" feestdagen moest ik soms werken, en dan verdiende ik mijn nachtrust ook maar die kreeg ik niet door mijn "Belgische" medemens!

Suikerfeesten gebeuren toch ook in stilte, danwel redelijke stilte..??

Waar ik zelf een hekel aan heb zijn al die hypocrietelingen die wél op Koninginnedag dronken staan te lallen maar de rest van het jaar ons (mooie) koningshuis met vuilpraterij tot op de grond afzeiken. Koninginnedag..? Alleen voor mensen die trots zijn op Nederland en haar oorsprong, oftewel het koningshuis. Kerst,....oké, maar waarom een tweede kerstdag..?? Pasen..? Waarom een tweede paasdag..? Heeft Nederland niet veel mooiere en grotere helden te herdenken en kan op die dagen dan niet iets plaatsvinden..?

We hebben toch ook bevrijdingsdag. Maar tussen al dat feesten door moet er ook gewoon gewerkt worden, iets waar onze besnorde medelanders niet bij stilstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven