AndroidHealthClinic

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
feit blijft toch weer dat de islam zijn geloof opdringt aan de westerse gemeenschap.

Kijk naar de zwembaden, aparte openingstijden voor vrouwen en mannen, kijk naar de maaltijden op scholen die allemaal halal moeten zijn anders vreten die k*tkinderen het niet, kijk naar de hoofddoekjes die kostte wat kost op gehouden moeten worden ( terwijl in Turkije en Tunesie deze onzin allang afgeschaft is), kijk naar onze feestdagen die ze misschien willen veranderen naar Islamitische feestdagen, kijk naar al die Moskeeen die ze zonodig midden in de stad moeten neerpleuren, kijk naar al die gasten die weigeren om zich aan te passen aan het westerse imperialisme/ kapitalisme en daarom maar semi terrorist worden ( Samir A), kijk naar al die k*tmarrokaantjes die schijt hebben aan onze dodenherdenking en gewoon glashard de stelselmatige uitroeiing van de Joden ontkennen, kijk naar onze gevangenissen die voor 70% bevolkt zijn door onze allochtone medemens.
etcetera, etcetera, etcetera

and last but not least DBC die uit zijn welverdiende rust gehouden tijdens de ramadan :D

WHAT THE **** wie past zich nu niet aan :(

1) heel veel niet-molimvrouwen willen ook eens gaan zwemmen in een zwembad waar alleen vrouwen zijn; Dit omdat ze zich onzeker voelen over hun lichaam en niet willen bekeken en geevalueerd worden door mannen.
2)als moslims willen dat hun kinderen halaleten hebben op school en de school kan het aanbieden zonder dat iemand daar onder lijdt, waarom niet?
3)hoofddoekjes in turkije en tunesie afgeschaft? Sinds wanneer kijken wij naar dergelijke ondemocratische landen om te bepalen wat bij ons al dan niet moet gebeuren?
4) de moslims willen de feestdagen niet veranderen. Ze willen werken op kerst terwijl jij feest en zij willen feesten als jij werkt. Lijkt me geen extreme wens.
5)..al die gasten die semi terrorist worden? Er zijn 1 000 000 000 moslims op deze aarde en er zijn volgens de veiligheidsdiensten van Amerika en interpol ongeveer 10000 POTENTIELE terroristen op deze aarde. Laten we dus een beetje realistisch blijven he. De IRA had er in de jaren 80 meer dan 15 000.
6)de meeste ontkennen niet de holocaust! ze zijn het gewon kotsbeu dat men steeds de holocaust naar boven brengt als men voor de zoveelste keer palestina heeft gebombardeerd!
7) 70 % bevolkt door allochtonen? misdaad komt het vaakst voor bij de armeren in onze maaschappij; De allochtonen maken daar en groter deel van uit; Het is dus logisch dat ze oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis. Tevens arresteert de politie sneller een allochtoon, maken ze sneller een proces verbaal op voor hen, wordt het parket sneller ingeschakeld en gaat het parket sneller over tot vervolging; de rechter beslist ook vaker tot opsluiting bioj allochtonen,...dit heet de strafrechtelijke trechter en is heel goed gekend bij criminologen!

Weet je, dit noemt men nuancering vande feiten.

Klopt. Maar India heeft ook strenge duidelijke wetten die voor niemand een uitzondering maakt en een nogal 'vermaard' politieapparaat.
Daar ontbreekt het hier in Nederland aan.

Ratten reizen altijd mee met mensen. Zo ook dit soort figuren.

duidelijke wetten omtrent religieuse beperkingen?

tevens, moslims joden en christenen leefden gedurende mere dan 14 eeuwen vreezaam samen; De boel is om zeep gegaan toen de nazi's de koden begonnen uit te roeien! daarna gaen we de joden israrel en verjaagden we
3 miljoen palestijnen. Dat was het begin van de problemen, en niet de religie!

Thinkalot, als die moslims gewoon stoppen met al die debiele grappen, is het al gauw afgelopen met dat gezeik. Zoals T al zegt, dat geloof is gewoon achterlijk en dom, dat nog kan tegenwoordig.

ik ben hier geboren en getogen Roxxe, maar halverwege de jaren 90 is dit land een pad ingeslagen waarin ik mij totaal niet kan vinden.
Erg spijtig maar helaas kan ik er zelf niets aan veranderen. Dus vandaar dat ik hem toch echt smeer als er geen verandering in komt.

In dat opzicht zijn we dus net allochtonen :D , die komen hier ook om te profiteren en laten zich dan arbeidsongeschikt verklaren om vervolgens als een koning te rijk te gaan leven in het land van herkomst.

Het enige verschil tussen hem en mij is dat ik me ergens anders nuttig ga maken en dat hij nog jarenlang op de zak van de belastingbetaler teert.

Altijd veralgemenen!

ik heb vandaag een heel amusant gesprekje gehad met een moderne moslim dame over de ramadan .

haar conclusie was dat de mensen die in europa wonen nog steeds in de tijd van 1500 leven en geen rekening houden met elkaar .als je nachtlawaai maakt in marokko dan kwam de politie en sloeg hun knuppel over je rug kapot . terwijl ze nu in marokko moderner zijn dan hier . half marokko zit nu met een biertje in de hand op een terrasje te genieten , ohja zelfs de gelovigen . haar conclusie was dan ook dat de euro moslims veel te conservatief zijn

dat is idd een goede opmerking. Echt waar; Maar ook dat is een beetje overdreven. er zijn idd heel veel die niet meer meevasten in marokko maar er zijn er minstens evenveel die wel nog vasten. Dus je daarop baseren om te zegggen dat wie vast zich nog in de 15 de eeuw bevindt, vind ik net iets te ver gaan.

Idd , dat zijn de juiste beweeg redenen , daarom vind ook ik het jammer dat de goede onder de slechte moeten lijden ,.... dwz mensen die de ramadan als excuus gaan gebruiken om bijv. ziek te melden
en zo ook andere gebruiken te gebruiken als excuus , heey als je dat wilt , prima , maar ook de consequenties ervan onderzien !

als excuus gebruiken? dan is dat liegen, wat ook niet mag tijdens de vastenmaand.

Die mensen kiezen er zelf voor om veralgemeend te worden. Als je moslim wordt, hoor je bij het groepje "moslims" en zo wordt je ook behandeld. Alle stigma's incluis.

Als ik je redenering volg enje bent jood in nazi duitsland dan kan ik zegen; ah je bent jood, dan moet je de gevolgen er maar van dragen he, kom de gaskamer in!"

Dat was mss wel je meest onzinnige post D.!

Thinkalot, ik weet dat we nogal afwijkende standpunten hebben, maar je bent het er wel mee eens mag ik aannemen dat om de een of andere reden moslims voor meer overlast, ergernis en problemen zorgen en onze samenleving een boel geld kosten terwijl ze niks bijdragen aan de economie. Is het dan zo vreemd om deze groep mensen dit kwalijk te nemen en hierover kwaad te zijn?

Als ik je redenering volg enje bent jood in nazi duitsland dan kan ik zegen; ah je bent jood, dan moet je de gevolgen er maar van dragen he, kom de gaskamer in!"

Dat was mss wel je meest onzinnige post D.!

Neen, voor die joden was het jood-zijn geen keuze. Dit was niet jouw meest onzinnige post, thinkalot aangezien de rest van nog minder niveau is, maar retedom is hij wel.

Thinkalot, ik weet dat we nogal afwijkende standpunten hebben, maar je bent het er wel mee eens mag ik aannemen dat om de een of andere reden moslims voor meer overlast, ergernis en problemen zorgen en onze samenleving een boel geld kosten terwijl ze niks bijdragen aan de economie. Is het dan zo vreemd om deze groep mensen dit kwalijk te nemen en hierover kwaad te zijn?

Neen, ik ben het er niet mee eens dat moslims voor meer overlast zorgen.

Neen, voor die joden was het jood-zijn geen keuze. Dit was niet jouw meest onzinnige post, thinkalot aangezien de rest van nog minder niveau is, maar retedom is hij wel.

je kan wel kiezen om al dan niet jood te zijn, waar heb je het over. er waren mensen die huwden met joden en die vlogen ook de gaskamer in.

je kan wel kiezen om al dan niet jood te zijn, waar heb je het over. er waren mensen die huwden met joden en die vlogen ook de gaskamer in.
Klopt inderdaad, voor je die gaskamer inging werd je nog gevraagd of je anders gewoon wilde stoppen jood te zijn, dan reiste je eersteklas terug naar huis en kreeg je je gouden tand terug. Maar het was dus een eerkwestie en die zes miljoen mensen wilden gewoon een statement maken.

GAST waar zit jij met je hoofd. :rolleys:

Lekker bezig Thinkalot..!:eek: :D

Ik heb de discussie hier verder helemaal niet gevolgd en heb ook geen zin 'em helemaal na te lezen. Ik wil alleen zeggen dat ik de achterliggende gedachte van Ramadan kan begrijpen en er respect voor heb. Men tart zichzelf door niet te eten om zo solidair te zijn met de mensen elders ter wereld die helemaal geen eten hebben. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Dat men dan s'avonds de schade in gaat halen is oké, maar doe het dan niet buitensporig zoals met hetsuikerfeest. Daarmee doe je je solidaire insteek toch een beetje teniet, ik vind de boedhistische gedachte dan toch mooier en gewoon genoegen te nemen met wat je nodig hebt. Geen buitensporige vreetpartijen.

Anyways, de enige manier waarop ik een beetje last heb van de Ramadan is het feit dat ik pal tegenover een moskee woon. Als ik terugkom van de sportschool zijn alle parkeerplaatsen (tijdelijk) bezet omdat er dan weer een mis ofzo is. En s'avonds laat gaan ze allemaal pas rond een uur of 1 s'nachts naar huis, de kinderen maken daarbij uiteraard hun lawaai en als ik al op één oor lig is dat even vervelend. Maar verder niet bezwaarlijk hoor!

Wanneer is de Ramadan eigenlijk afgelopen..?

Klopt inderdaad, voor je die gaskamer inging werd je nog gevraagd of je anders gewoon wilde stoppen jood te zijn, dan reiste je eersteklas terug naar huis en kreeg je je gouden tand terug. Maar het was dus een eerkwestie en die zes miljoen mensen wilden gewoon een statement maken.

GAST waar zit jij met je hoofd. :rolleys:

ja door het grappig te maken probeer je mijn argument te ontkrachten maar het blijft gelden. Als ik jouw redenerig volg moet je het als molsim maar aanvarden dat je gestigmatiseerd wordt omdat je de keuze hebt.

Vrouwen die huwden met een joodse man vlogen ook de gaskamer in. Als ik wjouw redenering volj kan ik zeggen: ze hadden de keus om niet met die jodse man te huwen dus het is hun verdiende loon. Dat si jouw redenering!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven