Fitness Seller

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
feit blijft toch weer dat de islam zijn geloof opdringt aan de westerse gemeenschap.

Kijk naar de zwembaden, aparte openingstijden voor vrouwen en mannen, kijk naar de maaltijden op scholen die allemaal halal moeten zijn anders vreten die k*tkinderen het niet, kijk naar de hoofddoekjes die kostte wat kost op gehouden moeten worden ( terwijl in Turkije en Tunesie deze onzin allang afgeschaft is), kijk naar onze feestdagen die ze misschien willen veranderen naar Islamitische feestdagen, kijk naar al die Moskeeen die ze zonodig midden in de stad moeten neerpleuren, kijk naar al die gasten die weigeren om zich aan te passen aan het westerse imperialisme/ kapitalisme en daarom maar semi terrorist worden ( Samir A), kijk naar al die k*tmarrokaantjes die schijt hebben aan onze dodenherdenking en gewoon glashard de stelselmatige uitroeiing van de Joden ontkennen, kijk naar onze gevangenissen die voor 70% bevolkt zijn door onze allochtone medemens.
etcetera, etcetera, etcetera

and last but not least DBC die uit zijn welverdiende rust gehouden tijdens de ramadan :D

WHAT THE **** wie past zich nu niet aan :(

Mijn motto is:

Get rich and get the **** out!

Ik hoop over 10-15 jr uiterlijk mijn wens kan realiseren en gedeeltelijk naar het buitenland te emigreren. Door de gang van zaken hier, ben ik mijn binding met Nederland jaren geleden al kwijtgeraakt. :cool:

Mijn motto is:

Get rich and get the **** out!

Ik hoop over 10-15 jr uiterlijk mijn wens kan realiseren en gedeeltelijk naar het buitenland te emigreren. Door de gang van zaken hier, ben ik mijn binding met Nederland jaren geleden al kwijtgeraakt. :cool:

yep daar ben ik helemaal mee eens.

nog een jaar of 10/ 15 en dan ben ik hier echt vertrokken.

wel willen profiteren hier en dan vertrekken? :finger:

• Topic Starter Topic Starter
nope klopt niet, toen ik in india was, zag ik honderden religies zonder problemen samenleven :)

maar dat zijn dan meestal geen kortzichtige mensen die nooit buiten hun huisje komen :kiss:

Klopt. Maar India heeft ook strenge duidelijke wetten die voor niemand een uitzondering maakt en een nogal 'vermaard' politieapparaat.
Daar ontbreekt het hier in Nederland aan.

Ratten reizen altijd mee met mensen. Zo ook dit soort figuren.

ik ben hier geboren en getogen Roxxe, maar halverwege de jaren 90 is dit land een pad ingeslagen waarin ik mij totaal niet kan vinden.
Erg spijtig maar helaas kan ik er zelf niets aan veranderen. Dus vandaar dat ik hem toch echt smeer als er geen verandering in komt.

In dat opzicht zijn we dus net allochtonen :D , die komen hier ook om te profiteren en laten zich dan arbeidsongeschikt verklaren om vervolgens als een koning te rijk te gaan leven in het land van herkomst.

Het enige verschil tussen hem en mij is dat ik me ergens anders nuttig ga maken en dat hij nog jarenlang op de zak van de belastingbetaler teert.

ik heb vandaag een heel amusant gesprekje gehad met een moderne moslim dame over de ramadan .

haar conclusie was dat de mensen die in europa wonen nog steeds in de tijd van 1500 leven en geen rekening houden met elkaar .als je nachtlawaai maakt in marokko dan kwam de politie en sloeg hun knuppel over je rug kapot . terwijl ze nu in marokko moderner zijn dan hier . half marokko zit nu met een biertje in de hand op een terrasje te genieten , ohja zelfs de gelovigen . haar conclusie was dan ook dat de euro moslims veel te conservatief zijn

• Topic Starter Topic Starter
Ramadan maakt dik

GENT - Deelnemers aan de islamitische vastenmaand ramadan vallen niet af, maar komen juist enkele kilo's aan. Dat zei diëtiste Isabelle Heyens van de universiteit in de Belgische stad Gent vrijdag. "Je lichaam schakelt over op overlevingsstrategie en gaat trager verbranden, ook nadat je gestopt bent met vasten. Dan word je dikker."

Tijdens de ramadan mogen moslims niet eten en drinken tussen zonsopgang en -ondergang. 's Avonds proberen ze dat in te halen. "Ik respecteer de ramadan vanuit geloofsovertuigingen, maar iedereen moet per dag toch minstens anderhalve liter water drinken.

Dat haal je onmogelijk in tijdens de avond. Zeker voor mensen met (sluimerende) nierproblemen is zoiets schadelijk."

Nu.nl

Ramadan maakt dik

GENT - Deelnemers aan de islamitische vastenmaand ramadan vallen niet af, maar komen juist enkele kilo's aan. Dat zei diëtiste Isabelle Heyens van de universiteit in de Belgische stad Gent vrijdag. "Je lichaam schakelt over op overlevingsstrategie en gaat trager verbranden, ook nadat je gestopt bent met vasten. Dan word je dikker."

Tijdens de ramadan mogen moslims niet eten en drinken tussen zonsopgang en -ondergang. 's Avonds proberen ze dat in te halen. "Ik respecteer de ramadan vanuit geloofsovertuigingen, maar iedereen moet per dag toch minstens anderhalve liter water drinken.

Dat haal je onmogelijk in tijdens de avond. Zeker voor mensen met (sluimerende) nierproblemen is zoiets schadelijk."

Nu.nl

Ik zeg voortaan al die Ecto's aan de ramadan...:D

Mensen die ziek zijn (of cronisch) hoeven niet aan de ramadan deel te nemen.

Ahum, ik heb niet eens de kans gekregen om geld van het UWV te krijgen toen mn ww voorbij was, en ik nog geen geschikte baan had gevonden.

Werd letterlijk gezegd dat mn vriendin me maar moest onderhouden met haar minimuminkomen. Met aftrek van vaste lasten zouden we nog geen 150euro/maand overhouden.

Heb ze gezegd dat ik niet op hun k*tgeld zit te wachten en wel voor mezelf zal zorgen.

Nu heb ik een eigen bedrijf en profiteert de overheid 2 keer van mij.

Eerst komen ze de 19% btw opstrijken over alles wat ik verkoop, om vervolgens nog eens winstbelasting te pakken.

Welkom in The Netherlands ;)

Ik vind de ramadan wel het meest onzinnige dat je kunt doen, het slaat nergens op, het heeft niet echt een bedoeling, waarom zou je jezelf zoiets aandoen, mensen worden er serieus ziek van

Ramadan maakt dik

Nu.nl

Dit is absoluut waar en toevallig sprak ik vandaag een meisje daarover en heb haar die vraag gesteld.. ze vertelde idd dat je zelfs aankomt met de Ramadan omdat je ook veel eet natuurlijk wanneer je mag eten..

Wanneer je ziek bent of als vrouw zwanger of ongesteld bent hoef je niet aan Ramadan mee te doen.

OT. nee geen last van Ramadan...

ik heb vernomen dat zelfs roken niet mag tijdens de rammadan overdag .

was wel een hel voor nichmet toen ik met een drankje een sigaret en een lekkere taart voor haar neus zat

Zodra big A nightvision heeft, krijgen die akba's het pas echt moeilijk. Stop je maar lekker vol, puntmuts en ontbijt goed voor de zon op komt want ieder broodje kost je een maagd.

Mijn buren maken 's nachts teringherrie -> mijn buren zijn islamitisch en doen aan ramadan == de ramadan zorgt voor overlast.....

Mooi staaltje inductie :D

Ahum, ik heb niet eens de kans gekregen om geld van het UWV te krijgen toen mn ww voorbij was, en ik nog geen geschikte baan had gevonden.

Werd letterlijk gezegd dat mn vriendin me maar moest onderhouden met haar minimuminkomen. Met aftrek van vaste lasten zouden we nog geen 150euro/maand overhouden.

Heb ze gezegd dat ik niet op hun k*tgeld zit te wachten en wel voor mezelf zal zorgen.

Nu heb ik een eigen bedrijf en profiteert de overheid 2 keer van mij.

Eerst komen ze de 19% btw opstrijken over alles wat ik verkoop
, om vervolgens nog eens winstbelasting te pakken.

Welkom in The Netherlands ;)
Er bestaat niet zoiets als een dubbelheffing op omzetbelasting, jij kan betaalde BTW als bedrijf terugvorderen, zodat effectief 19% door de consument betaald blijft worden. Dus uiteindelijk betaal niet jij maar je klant die OB.

mooi stukje :)

Ieder z'n feest. Ieder z'n beleving. En we dienen rekening met elkaars wensen te hoduen. Ik hou rekeing met mijn collega's als ze niet kunnen eten of later verschijnen ivm Ramadan. Tenslotte moeten we een beetje flexibel zijn in elkanders beleving.

Andersom zorg ik ervoor dat ik als Nederlander m'n allochtone medemens niet verveel met vragen over kerst. Wij vieren dat in besloten kring met familie, we vinden het niet nodig anderen erop te wijzen dat ze kerst moeten vieren en we laten anderen ook niet merken dat we kerst vieren.

Je voelt em al aankomen: Wij maken geen herrie met kerst.

Waarom moet ik dan wel 5 uur lang geschreeuw, geroep, muziek, wegtrekkende auto's en rammende deuren horen, omdat mensen een Ramadan-feestje houden?

Omdat ze dat in hu dorp in oost-Turkije ook gewend zijn; daar feest het hele dorp ronde de leemhutten mee en de schapen dansen een rondje extra.
Hier stellen we onze rust op prijs maar dat mag niet als de allochtoon wat te vieren heeft; dan moet de hele straat en liefst daarbuiten weten dat er een religieus feest wordt gevierd.

Is het nou zo moeilijk om een feestje te geven en rekening te houden met je omgeving? Ik snap niet waarom mensen zich niet wilen aanpassen, al is het maar om een beetje rekening te houden met de mensen die er wat langer wonen.
En nee ik ben geen rascist want rascisten praten echt wel anders. Ik begrijp alleen niet waarom het altijd op hun manier moet met alle toeters en bellen zoals thuis.

Je gooit alle termen door elkaar. Allochtonen, turken, moslims,...
De islam ziet de ramadan als ene periode van bezinning. Ook na zonsondergang, als de moslim terug mag eten en drinken, moet hij rustig blijven en denken aan zijn religie en zijn reden van bestaan; Feest vieren hoort daar niet bij. Als je dus en groepje lawaaierige dronken turken of whatever ziet,bedenk dan dat je de juiste groep bekritiseert en niet "DE MOSLIMS".

By the way, geen herrie tijdens kerst? woon jij op een verlaten stuk platteland of zo? Het hoeft in onze buurt echt geen kerst te zijn om midden in de nacht wakker gemaakt te worden door dronken mannen.

By the way, het siert je dat je rekening houdt met je collega's die vasten tijdens de ramadan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven