MuscleMeat

Ramadan....last van?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoofddoek dient niet om je status te laten zien in een samenleving..
hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en zo te voorkomen dat je mannen opgeilt en hun en je zelf in zondes brengt...

btw hoofddoek en kleding.. dus niet dat je wanneer je een strakke broek hebt met een strakke tshirt een hoofddoek draagt, enig nut heeft.. dan ben je ook netzo verkeerd bezig als gewoon zonder hoofddoek:)

dat is jouw interpretatie van de feiten. Als je de historische contex bestudeert, klopt het niet wat je zegt.
Tevens, het begrip schoonheid verandert doorheen de tijd; Bij de indianen werden borsten zelf niet beschouwd als seksueel. De taliban stopt zelf de ogen weg omdat dat ook tot de schoonheid behoort; Je dkan dan ook zeggen dat de stem van de vrouw tot haar schoonheid behoort. Ga je haar het zwijgen opleggen.
Bestudeer aub de islam en de historische context alvorens zaken te zeggen die 90 % van de moslims zegt zonder de islam zelf maar een beetje te kennen.
 
hoofddoek dient niet om je status te laten zien in een samenleving..
hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en zo te voorkomen dat je mannen opgeilt en hun en je zelf in zondes brengt...
Dit is toch ook totaal niet van deze tijd, en ik vind je woordkeuze ook niet erg sterk, je vindt dus dat er een risico bestaat dat een vrouw jou opgeilt omdat ze geen hoofddoek draagt???


inderdaad, zijn woordkeuze en uitleg van de hoofddoek komt niet overeen met deze tijd, noch met het werkelijke doel van de hoofddoek.
 
te voorkomen dat je mannen opgeilt en hun en je zelf in zondes brengt...


Dus,... in principe zeg je nu dat je als vrouw zonder hoofddoek mannen aanzet tot aanranding e.d. ( hun in zonde brengen )
Jammer dat die mannen dan niet zoveel zelfbeheersing hebben ;)
 
"de koran is niet alleen voor die tijd? " dat heb ik ook niet gezegd. MAAR...
De koran zegt ook dat je de slaven goed moet behandelen. Wil dat zeggen dat Allah slavernij goedkeurt? NEEN.
De Koran is een gids, een richtlijn die de mensheid in de goede richtiig diende te wijzen. Je kan onmogelijk de Koran letterlijk gaan toepassen op onze maatschappij. De Koran gaf meer rechten aan de vrouwen toen dan wat ze gewend waren, maar als je die regels toepanst op onze maatschappij dan hebben vrouwnen minder rechten in de Koran dna nu in Nederland.Je moet dus de geest van de Koran toepassen en zeggen: Allah wou meer rechten voor vrouwen en kinderen;
Wat ik vertelde baseer ik op serieus onderzoek (mijn thesis en doctoraat gaan over islamitisch terorisme). Ik heb de hele geschiedenis van het arabisch schiereiland bestudeerd, en dit over een periode van 2000 jaar. Tevens hebik de hele koran bestudeerd en de ahadieth.

De universiteit van Caîro, zegt net hetzelfde.
Tevens zeg je: "maar daarnaast beschermd de Islam de man, de vrouw, het gezin en de maatschappij, door bepaalde regels te stellen". " Heb ik dan het tegenovergestelde beweerd?

ik weet hoe de zaken in elkaar steken kerel, you dont have to tell me, bovendien zeg ik islam en niet koran....
daarnaast hebben vrouwen (en mannen) nu misschien meer rechten in deze maatschappij dan in de Koran, maar is dat positief??? think again before saing something, kan me in sommige standpunten van je vinden, maar je hebt moeite met dingen op een positieve en goede manier over te brengen, daardoor verliest deze discussie zn waarde, een waarde die allang ver te zoeken was helaas:(

de islam is namelijk toepasbaar op ieder moment in iedere plaats voor elk mens, dat heb je zelf aangegeven, nu zeg je dat de koran niet toepasbaar is op opnze maatschappij, dat is hij dus wel.

datgene wat aan de mensheid is toebedeeld is voldoende, het halal is voldoende.
bidah leid tot dwaling, en dwaling leid tot . . . .

praat dus niet over de geest van de koran, dat kan niet in de context waarin jij het plaatst
 
De geest volgens jou Sport2000. Erg liberaal klink je niet in ieder geval. Ben je toevallig een Wahabist?
 
hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en zo te voorkomen dat je mannen opgeilt en hun en je zelf in zondes brengt...
Dat hele concept is gewoon bedacht door zielige onzekere mannen die niet willen dat een andere man intresse toont in zijn vrouw en zij dan misschien voor die ander kiest, ze willen absoluut geen vrouw die veel aandacht krijgt want dan voelen ze zich bedreigd daarom verstoppen de stoere en machtige arabische mannen hun vrouwen het liefst achter slot en grendel en houden ze ze het liefst zo klein en hulpeloos mogelijk
 
ik weet hoe de zaken in elkaar steken kerel, you dont have to tell me, bovendien zeg ik islam en niet koran....
daarnaast hebben vrouwen (en mannen) nu misschien meer rechten in deze maatschappij dan in de Koran, maar is dat positief??? think again before saing something, kan me in sommige standpunten van je vinden, maar je hebt moeite met dingen op een positieve en goede manier over te brengen, daardoor verliest deze discussie zn waarde, een waarde die allang ver te zoeken was helaas:(

de islam is namelijk toepasbaar op ieder moment in iedere plaats voor elk mens, dat heb je zelf aangegeven, nu zeg je dat de koran niet toepasbaar is op opnze maatschappij, dat is hij dus wel.

datgene wat aan de mensheid is toebedeeld is voldoende, het halal is voldoende.
bidah leid tot dwaling, en dwaling leid tot . . . .

praat dus niet over de geest van de koran, dat kan niet in de context waarin jij het plaatst

Ik zeg net wel dat de KJoran toepasbaar is op onze moderne maatschappij; Je moet gewoon je verstand gebruiken.
Ja, dat vrouwen meer rechten hebben dan in de 7 de eeuw is positief.

Ik weet wat bidah is, en dat haal je dus volledig uit de context. Anders zou je kunnen zeggen dat de wagen ook haram is.
 
Dat hele concept is gewoon bedacht door zielige onzekere mannen die niet willen dat een andere man intresse toont in zijn vrouw en zij dan misschien voor die ander kiest, ze willen absoluut geen vrouw die veel aandacht krijgt want dan voelen ze zich bedreigd daarom verstoppen de stoere en machtige arabische mannen hun vrouwen het liefst achter slot en grendel en houden ze ze het liefst zo klein en hulpeloos mogelijk


Lees post 760 eerst eens voor je zeken herhaald die reeds besproken zijn.
een stulje er uit:


ps: het is ook in deze context dat men de hoofddoek moet plaatsen: er was dus een maatschappij waar de moslimgemeenschap aan het groeien was. De moslimvrouwen leefden in een maatschappij waar niet-moslimvrouwen nog steeds hun diensten moesten aanbieden om te overleven. Mannen benaderden vrouwen met "oneerbare voorstellen". bijv: hey meid, laat me je een paar wekken steveig pakken en dan geef ik je een gouden ring" of zoiets.
Door de moslimvrouwen aan te raden een hoofddoek te drragen werden ze door de hele maatschappij herkent als moslimvrouwen die niet meer ingingen op deze voorstellen. Je kan dus stellen dat de hoofddoek toen een goede rol had. Namelijk het beschermen van de vrouw tegen dergelijke voorstellen en mannen. Natuurlijk kan je stellen dat die tijd voorbij is en de hoofddoek deze rol niet meer hoeft te vervullen. Dat klopt en dat is ook waarom steeds meer vrouwen de hoofddoek niet meer als een verplichting zien.
 
hoofddoek dient niet om je status te laten zien in een samenleving..
hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en zo te voorkomen dat je mannen opgeilt en hun en je zelf in zondes brengt...
Dit is toch ook totaal niet van deze tijd, en ik vind je woordkeuze ook niet erg sterk, je vindt dus dat er een risico bestaat dat een vrouw jou opgeilt omdat ze geen hoofddoek draagt???

het is niet alleen de hoofddoek- kledingt hoort er ook bij..

wat geilt jouw meer op? een vrouw in strakke jeans en strakke shirt en mooi opgemaakt haar of
een vrouw die haar haren en lichaam en de vormen ervan bedekt? ben benieuwd hoeveel mensen er dan nog zouden kunnne geilen.. of opgewonden worden ben benieuwd hoeveel de aantal verkrachtingen zou dalen..en bedriegingen van echtgenoten..
 
Ik zeg net wel dat de KJoran toepasbaar is op onze moderne maatschappij; Je moet gewoon je verstand gebruiken.
Ja, dat vrouwen meer rechten hebben dan in de 7 de eeuw is positief.

Ik weet wat bidah is, en dat haal je dus volledig uit de context. Anders zou je kunnen zeggen dat de wagen ook haram is.

het westen kent pas in de 19de eeuw vrouwen rechten..
terwijl de islam( let op islam, niet de verklooide regels van 'moslims'' in sommige landen van nu) al 1400 jaar de vrouw rechtne heeft gegeven..

maar mensen halen altijd plichten en rechten door elkaar..
 
Laatst bewerkt:
De geest volgens jou Sport2000. Erg liberaal klink je niet in ieder geval. Ben je toevallig een Wahabist?
wasda ???
Ik zeg net wel dat de KJoran toepasbaar is op onze moderne maatschappij; Je moet gewoon je verstand gebruiken.
Ja, dat vrouwen meer rechten hebben dan in de 7 de eeuw is positief.

Ik weet wat bidah is, en dat haal je dus volledig uit de context. Anders zou je kunnen zeggen dat de wagen ook haram is.

ik gebruik mijn verstand en je zegt 2 verschillende dingen.
je bent van mening dat de wetten die men in bijvoorbeeld dit land heeft voor vrouwen prima zijn? of dat ook weer niet?
ik haal bidah niet uit de context, da's slechts jouw mening ;)
 
dat is jouw interpretatie van de feiten. Als je de historische contex bestudeert, klopt het niet wat je zegt.
Tevens, het begrip schoonheid verandert doorheen de tijd; Bij de indianen werden borsten zelf niet beschouwd als seksueel. De taliban stopt zelf de ogen weg omdat dat ook tot de schoonheid behoort; Je dkan dan ook zeggen dat de stem van de vrouw tot haar schoonheid behoort. Ga je haar het zwijgen opleggen.
Bestudeer aub de islam en de historische context alvorens zaken te zeggen die 90 % van de moslims zegt zonder de islam zelf maar een beetje te kennen.

alles wat de vrouw vrouw maakt, kan en is aantrekkelijk voor de man.. heb ik gelijk of niet?
bestudeer jij de islam beter en denk er bij na voor je een idee vormt..
dus de hoofddoek dient voor herkenning van de moslim vrouwen, zodat ze geen voorstellen krijgen van mannen?
zo zeg je dus eigelijk dt de moslim mannen coïtus (voorstellen) mochten doen en moslima's niet? of begrijp k het verkeerd..
 
hoofddoek dient niet om je status te laten zien in een samenleving..
hoofddoek is er om je schoonheid te verbergen en zo te voorkomen dat je mannen opgeilt en hun en je zelf in zondes brengt...

het is niet alleen de hoofddoek- kledingt hoort er ook bij..

wat geilt jouw meer op? een vrouw in strakke jeans en strakke shirt en mooi opgemaakt haar of
een vrouw die haar haren en lichaam en de vormen ervan bedekt? ben benieuwd hoeveel mensen er dan nog zouden kunnne geilen.. of opgewonden worden ben benieuwd hoeveel de aantal verkrachtingen zou dalen..en bedriegingen van echtgenoten..

Door je "bekrompen "interpretatie van de Koran zorg je ervoor dat mensen nie begrijpen waar de koran voor staat.
Als een vrouw strakke kledij aanheeft dan is fdit geen uitnodiging om haar te verkrachten. Daar zijn ook de moslims het over eens dus let op wat je segt of hoe je het uitdrukt.
In de Koran zegt Allah dat mosslimvrouwen en mannen zich "schaamachtig en nederig moeten opstellen, tav anderen en Allah zelf.

Schoonheid is een begrip die doorheen de jaren en culturen veranderd; Indianen vonden blote borsten en strak kontje helemaal niet sexy; Terwijl ten tijde van de taliban zelf de ogen en de stem moesten verdwijnen omde vrouw niet tot verleidster van de mannen te maken.
Als Allah dus zegt; "zeg tegen de vrouwen om hun schonheden weg te stoppen en zcinederig te gedragen moet je dat op een andere manier interpretern dan wat jij zegt he.
En niemand zzei tevens dat het tegenovergestelde van de hoofddoek , een strakke jeasn is he. Een vrouw kan best deftig gekleed zijn en niet geil overkomen zonder hoofddoek. Je visie is wel heel gedateerd hoor.
 
alles wat de vrouw vrouw maakt, kan en is aantrekkelijk voor de man.. heb ik gelijk of niet?
bestudeer jij de islam beter en denk er bij na voor je een idee vormt..
dus de hoofddoek dient voor herkenning van de moslim vrouwen, zodat ze geen voorstellen krijgen van mannen?
zo zeg je dus eigelijk dt de moslim mannen coïtus (voorstellen) mochten doen en moslima's niet? of begrijp k het verkeerd..


Jeetje, lees jij wel wat ik schrijf?
Ik zei dat ten tijde van de profeeet moslims samenleefden met niet-moslims; Niet-moslim mannen stelden aan vrouwen voor om een hun coïtusslaafje te worden in ruil voor eten. Niet-moslimmannen stelden dit niet voor aan moslimvrouwen omdat ze deze herkenden aan hun kledij.
Tevens was de hoofddoek( ghimaar) een perziche traditie die ouder is dan de islam en die is overgevlogen samen met de handelaars die naar het Arabisch schiereilend kwamen
By the way, ik heb de Koran en de Ahadiet in het Arabisch bestudeerd. Ik dnek dus wel dat ik genoeg weet om een doordacht antwoord te geven. Wat ik zeg wordt tevens door de universiteit van Caïro gezegd.
 
wasda ???


ik gebruik mijn verstand en je zegt 2 verschillende dingen.
je bent van mening dat de wetten die men in bijvoorbeeld dit land heeft voor vrouwen prima zijn? of dat ook weer niet?
ik haal bidah niet uit de context, da's slechts jouw mening ;)

Oké, voor de minder begaafden onder ons zal ik het nog eens herhalen:

De koran gaf de vrouwen meer rechten dan ze ooit hadden gezien.
In nederland hebben vrouwen meer rechten nu , dan de rechten die ze zouden krijgen indien de Koran letterlijk wordt toegepast.

je moet dus de Koran niet lettterlijk toepassen, maar de geest van de Koran volgen. Namelijk dat de Koran zo veel mogelijk gelijke rechten wil geven aan mannen en vrouwen;
Vind je niet dat je de Koran volgens de geest moet toepassen maar letterlijk, dan ben je voo slavernij want allah zegt dat je de slaveen goed moet behandelen. Tuurlijk wwil Allah gen slavernij, maar in een maatachappij als toen kon allah nioet onmiddellijk de slaverij afschaffen anders zou men de moslimgemeesnchap hebben trachten uitroeien (probeerden ze ookmaar dan zouden ze nog eer vijanden gehd hebben).
Pas de geest van de Koran toe!
 
Een substroming, het Wahabisme. Neem aan dat je dat toch wel weet. Zo'n beetje de meest puriteinse moslims die er zijn.

Wahabisten zijn de puurste gekken; Die verbieden zelf een vrouw te wagen te besturen. Een bende gekken die hun religie zogezegd baseren op de Koran maar heeft er eigenlijk niks mee te maken. ze zijn een schande voor de Islamitische wereld.
Ze hebben geen rspect voor de mensenrechten, en is toch amerika's tweede bondgenootr; hypocrisie ten top!
 
Oké, voor de minder begaafden onder ons zal ik het nog eens herhalen:


Luister maatje dat je een Moslim activist bent weten we wel maar om EricR en anderen nu meteen "minder begaaft" te noemen omdat ze een andere mening hebben , tja ,..... triest :(

Dat je perse zo met jou opleiding wilt showen ,.. ok maar denk aub niet dat je de enige bent :mad:
 
wasda ???


ik gebruik mijn verstand en je zegt 2 verschillende dingen.
je bent van mening dat de wetten die men in bijvoorbeeld dit land heeft voor vrouwen prima zijn? of dat ook weer niet?
ik haal bidah niet uit de context, da's slechts jouw mening ;)

Als je zelf niet weet wat het wahabisme is dan hoef ik echt geen lessen in de Islam van jou hoor. Ik schrok me een aap toen ik las dat je dat niet kende.
Dat is het grote probleem is het Westen. De meerderheid van de moslims ken tzijn eigen religie niet. Ze spreken, noch lezen klassiek arabsich, verstaan dus niks van wat de imam in et arabisch voor het gebed zegt. Ze kennen alleen een paar begrippen uit de koran en enkele plichten. De basis: 5 ker bidden per dag, vasten tijdens ramadan, op hajj gaan, aalmoes geven, en geloven in god. Voor de rest kent men niks van de ontstaansgeschiedenis van de islam. Dat is mss net het belangrijkste om de koran juist te begrijpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven