AndroidHealthClinic

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer iets ouderwets is en niet meer past in onze huidige maatschappij omdat hjzijn doel voorbij is gestreeft

Voor zover ik me kan herinneren was jou motto; leven en laten leven , kijk naar hun gedrag ipv naar hun kleding ofetwel naar innerlijk niet naar uiterlijk
en ook stoorde een hoofddoek jou niet dus van jou mocht ie gewoon in alle functies gedragen worden ( weet je nog die over die vrouw die een aanklacht had ingediend )

Inderdaad een boek, ook over de Hofstadgroep o.a. Artikel zelf is een voorpublicatie uit het boek en totaal 4 bladzijden. Voor de Revu valt dat onder een achtergrondsartikel

Ik ken 2 Belgen die zich bekereden tot de ISlam. ze waren heel strikt i hun religie. Maar na een paar jaar vonden ze een goed evenwicht en zijn ze redelijk "normaal", en gematigd. Ik denk dat het gevaar hem schuilt in het volgende: als iemand zich net bekeerd en gevoelig is voor radicale iddeeen en dan de verkeerde mensen tegenkomt?

Sport2000 het (hoofddoek dragen) is een verplichting in jouw visie. Maar niet in ieder moslimland lopen de vrouwen op straat met hoofddoeken op. Waarom trekken de meer liberale stromingen jou niet meer?

Dat boek bestaat inderdaad, de 2 dames die het boek hebben gemaakt waren afgelopen week op televisie bij "de wereld draait door" op de vara. Die hebben dus echt een burqa aangetrokken en zijn bij verscheidene bijeenkomsten geweest en dergelijke.

Je kan de uitzending hier terugkijken: De wereld draait door

:mad: om 1 of andere reden kan ik zulke files niet spelen :mad:
@ EricR heb je het artikel nog? zo ja kun je het me toesturen? of ligt het blad nog in de winkel? ben nieuwsgierig :o

Weer iets ouderwets is en niet meer past in onze huidige maatschappij omdat hjzijn doel voorbij is gestreeft

Voor zover ik me kan herinneren was jou motto; leven en laten leven , kijk naar hun gedrag ipv naar hun kleding ofetwel naar innerlijk niet naar uiterlijk
en ook stoorde een hoofddoek jou niet dus van jou mocht ie gewoon in alle functies gedragen worden ( weet je nog die over die vrouw die een aanklacht had ingediend )

kja idd:

ik zeg dat het voorbijgestreefd is; Maar dat is mijn opinie. Ik dring die aan niemand op. Niemand heeft het recht hen te verbieden off te verlplichten een hoofddoek te dragen.

dus kort samengevat:

- volgens mij , en de meer gematigde stromingen binnen de islam, is de hoofddoek iets wat vroeger tot doel had de moslimvrouwen te onderscheiden van de niet-moslimvrouwen zodat ze geen oneerbare voorstellen zouden krijgen van "niet-moslims. Dat is nu niet meer van toepassing dus zou je kunnen stellen dat de hoofddoek geen bestaansreden meer heeft.

- dat is mijn mening maar dat heeft me niet het recht moslimvrouwen te verbieden of te verplichten een hoofddoek te dragen.

Laatst bewerkt:
Sport2000 het (hoofddoek dragen) is een verplichting in jouw visie. Maar niet in ieder moslimland lopen de vrouwen op straat met hoofddoeken op. Waarom trekken de meer liberale stromingen jou niet meer?
ik hou me niet echt met stromingen bezig zoals gezegd, kan je concrete ideeën geven?

Ik ken 2 Belgen die zich bekereden tot de ISlam. ze waren heel strikt i hun religie. Maar na een paar jaar vonden ze een goed evenwicht en zijn ze redelijk "normaal", en gematigd. Ik denk dat het gevaar hem schuilt in het volgende: als iemand zich net bekeerd en gevoelig is voor radicale iddeeen en dan de verkeerde mensen tegenkomt?

wat zijn radicale ideeën volgens jou en anderen die dit topic nog volgen eigenlijk?

kja idd:

ik zeg dat het voorbijgestreefd is; Maar dat is mijn opinie. Ik dring die aan niemand op. Niemand heeft het recht hen te verbieden off te verlplichten een hoofddoek te dragen.

:D idd jou mening ! maar je draait m weer lekker de goede richting in he :D

Nu kap i echt anders verpest ik dalijk dit topic , ( ik heb t wel in de gaten ;) )

pffft dit topic is zn doel voorbij geschoten, i'm out, bekijk het maar :hello:

edit; post 832, dit is niet goeeeeed

ik hou me niet echt met stromingen bezig zoals gezegd, kan je concrete ideeën geven?

Het Hanafisme specifiek. Over het algemeen de stroming die het meest openstaat voor moderne ideeen, al gaat dat ook niet op voor ieder land waar het Hanafisme gevolgd wordt. Is wel de grootste madhhab wereldwijd.

Als je zelf niet weet wat het wahabisme is dan hoef ik echt geen lessen in de Islam van jou hoor. Ik schrok me een aap toen ik las dat je dat niet kende.
Dat is het grote probleem is het Westen. De meerderheid van de moslims ken tzijn eigen religie niet. Ze spreken, noch lezen klassiek arabsich, verstaan dus niks van wat de imam in et arabisch voor het gebed zegt. Ze kennen alleen een paar begrippen uit de koran en enkele plichten. De basis: 5 ker bidden per dag, vasten tijdens ramadan, op hajj gaan, aalmoes geven, en geloven in god. Voor de rest kent men niks van de ontstaansgeschiedenis van de islam. Dat is mss net het belangrijkste om de koran juist te begrijpen.

idd, veel mensen nemen gewoon alles klakkeloos over zonder zelf enig onderzoek te doen..
maar er zijn ook genoeg internaten waar ik bijvoorbeeld op heb gezeten waar je het en in arabisch en dan de vertaling in je eige taal krijgt zodat je weet waar het over gaat.. en waarom deze teksten zijn gestuurd en wat het nut is..
maar helaas word daar nog steeds niet genoeg aandacht aan besteed.. maar het gaat nu wel steeds beter.. omdat we in deze tijd eigelijk verplicht zijn onze geloof te kennen. want zelfse een niet moslims kent nu soms de islam beter dan een moslim.. iets om je voor te schamen:mad:

Ik snap de commotie over de hoofddoeken niet echt. Ik kan geen goede reden bedenken waarom ze verboden zouden moeten worden. Wij hebben er totaal geen enkele last van. Hetzelfde geld voor petjes in de klas, vaak mag het niet, maar wat voor kwaad doe je ermee? Juist, helemaal niets.
Zolang het geen half scream masker wordt vind ik het best. Lichaamstaal is zeer belangrijk in persoonlijk contact en indien iemand zijn gehele lichaam (op de ogen na) bedekt kan ik mij voorstellen dat dit als negatief beschouwd wordt (vooral in het bedrijfsleven). Maar alleen een hoofddoek.. komop zeg.
I.p.v. te zeiken over gebruiken van anderen kunnen we onze tijd beter gebruiken voor het begrijpen van elkanders motieven etc.

Door je "bekrompen "interpretatie van de Koran zorg je ervoor dat mensen nie begrijpen waar de koran voor staat.
Als een vrouw strakke kledij aanheeft dan is fdit geen uitnodiging om haar te verkrachten. Daar zijn ook de moslims het over eens dus let op wat je segt of hoe je het uitdrukt.
In de Koran zegt Allah dat mosslimvrouwen en mannen zich "schaamachtig en nederig moeten opstellen, tav anderen en Allah zelf.

Schoonheid is een begrip die doorheen de jaren en culturen veranderd; Indianen vonden blote borsten en strak kontje helemaal niet sexy; Terwijl ten tijde van de taliban zelf de ogen en de stem moesten verdwijnen omde vrouw niet tot verleidster van de mannen te maken.
Als Allah dus zegt; "zeg tegen de vrouwen om hun schonheden weg te stoppen en zcinederig te gedragen moet je dat op een andere manier interpretern dan wat jij zegt he.
En niemand zzei tevens dat het tegenovergestelde van de hoofddoek , een strakke jeasn is he. Een vrouw kan best deftig gekleed zijn en niet geil overkomen zonder hoofddoek. Je visie is wel heel gedateerd hoor.

over dat dik gedrukte ben ik het ook mee eens dat bedoelde ik ZEKER niet!:mad:
wat bedoelde is dat vrouwen waarvan je de rondingen kan zien en het haar etc is aanstrekkelijk dan een vrouw die haar lichaams rondingen verbergt en haar haren..:rolleyes:

en in de koran staat wel degelijk beschreven wat de vrouw moet verbergen. wat verplicht is zegmaar het is niet zo dat een volk in gebied 1 gedeelte a beschermt en het volk in deel 2 gedeelte b moet omdat het daar dat gedeelte als aanstrekelijk word gezien..

:roflol: tegen wie praat je nu dan? :roflol:
ik heb al diverse keren op het forum uitgelegd, met bewijsvoering uiteraard, dat de hoofddoek een verplichting is, zoals het gebed en het vasten een verplichting is. dat heeft niets te maken met het doel voorbijscheiten of whatever, daar zijn alle grote geleerden het over eens. . . .

ik praat niet over radicalisme, dat is EricR, en die heeft het over een artikel, hij beledigd jou nergens mee.
dit is dus wat we bedoelen thinkalot, je mengt zaken, roept wat her en der, en beweerd daarna, door een post van EricR, dat ik mijn religie niet ken???

2 totaal verschillende dingen, waaruit wel mag blijken dat je conclusie geen hout snijd :o

Waar beledig ik Eric r? Ik zei dat hij zowat de enige is die nog objectief post.

en bewijs dat de hoofddoek verplicht is? Toon me dat dan maar eens aan

wat zijn radicale ideeën volgens jou en anderen die dit topic nog volgen eigenlijk?

als ik zeg dat en moderner moet worden en de hoofddoek niet meer als ene verplichting zien dat is het duidelijk wt ik normaal vinfd. Als iemand zijn religie opdringt, of anderen in gevaar brengt dan is dat radicalisme. Simpel

Het Hanafisme specifiek. Over het algemeen de stroming die het meest openstaat voor moderne ideeen, al gaat dat ook niet op voor ieder land waar het Hanafisme gevolgd wordt. Is wel de grootste madhhab wereldwijd.

Inderdaad, ik ben blij dat er nog iemand met kennis van zaken reageert.

idd, veel mensen nemen gewoon alles klakkeloos over zonder zelf enig onderzoek te doen..
maar er zijn ook genoeg internaten waar ik bijvoorbeeld op heb gezeten waar je het en in arabisch en dan de vertaling in je eige taal krijgt zodat je weet waar het over gaat.. en waarom deze teksten zijn gestuurd en wat het nut is..
maar helaas word daar nog steeds niet genoeg aandacht aan besteed.. maar het gaat nu wel steeds beter.. omdat we in deze tijd eigelijk verplicht zijn onze geloof te kennen. want zelfse een niet moslims kent nu soms de islam beter dan een moslim.. iets om je voor te schamen:mad:

Inderdaad yesilgozer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven