Fitness Seller

Richella's log.

Bezoekers in dit topic

Vanwaar geen fullbody-achtig schema? Bewuste keuze? :)
 
Vanwaar geen fullbody-achtig schema? Bewuste keuze? :)

Ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met een 3 daags split schema. Dit ook in verband met eventuele spierpijn. Eigenlijk heb ik nooit een fullbody schema gevolgd.
 
Ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen gehad met een 3 daags split schema. Dit ook in verband met eventuele spierpijn. Eigenlijk heb ik nooit een fullbody schema gevolgd.

Spierpijn is volgens mij een kwestie van "gewenning" als het gaat om prikkeling van spieren. Stel je zal nu overgaan op 3xpw dezelfde spier belasten (itt 1 of 2x) zal je in het begin veel last kunnen hebben van spierpijn. Maar doordat je centraal zenuwstelsel daar gewend aan raakt verdwijnt de meeste spierpijn ook weer.

Veoeg het omdat ik dacht dat er meer te halen valt als je je nu op massa en wat kracht aan het richten bent. Maar natuurlijk wel doen wat je zelf fijn vindt, moet ook leuk blijven :)
 
Spierpijn is volgens mij een kwestie van "gewenning" als het gaat om prikkeling van spieren. Stel je zal nu overgaan op 3xpw dezelfde spier belasten (itt 1 of 2x) zal je in het begin veel last kunnen hebben van spierpijn. Maar doordat je centraal zenuwstelsel daar gewend aan raakt verdwijnt de meeste spierpijn ook weer.

Veoeg het omdat ik dacht dat er meer te halen valt als je je nu op massa en wat kracht aan het richten bent. Maar natuurlijk wel doen wat je zelf fijn vindt, moet ook leuk blijven :)

Mijn trainingen zijn sowieso geen enkele hetzelfde, dus gewenning zal niet zo heel snel optreden. Echter heb je best een punt en ga ik er toch over nadenken haha. Sowieso vind ik het leuk om dingen uit te proberen wat betreft training, voeding en supplementen dus wie weet.
 
Beginner altijd fb doen 3x pw

Meeste progressie.
 
Echter ben ik geen beginner meer :p

Wel een vrouw.

En natural neem ik aan.

Dus test aanmaak is minimaal.

1xpw je spiergroepen prikkelen gaat gewoon weinig bewerkstelligen mbt hypertrofie.
 
Wel een vrouw.

En natural neem ik aan.

Dus test aanmaak is minimaal.

1xpw je spiergroepen prikkelen gaat gewoon weinig bewerkstelligen mbt hypertrofie.
Klopt. Progressie zal op een split veel trager gaan.

Je wilt juist dat je lichaam went aan je training en niet dat het te vaak nieuwe impulsen krijgt. Sterker en gespierder wordt je uiteindelijk door progressive overload (meer gewicht, sets en/of reps). Afwisselen kan absoluut om de spier bijv. vanuit een andere hoek te "prikkelen", maar zeker niet elke week.

Als je op een hogere frequentie traint zal je eerst je volume moeten delen. Mocht je bijv momenteel 8 setjes doen voor de rug, dan kun je dit ook verdelen over 2 dagen. Gewicht kan vaak al iets omhoog omdat je na de eerste werksets vaak al wat vermoeider bent. Zodra je merkt dat je fris aan de volgende sessie begint vd week dan is het een goed moment om je volume te verhogen met bijv 1 extra werkset (tenzij je de intensiteit kan verhogen).
 
Laatst bewerkt:
Nou jullie kunnen wel merken dat ik niet echt van het loggen ben haha. Was ik weer eens. Op de één of andere manier blijf ik verstokt vasthouden aan een splitschema. Vandaag was rug en biceps aan de beurt.

Lat pulldown plate loaded 20 kg elke kant
4x10x20kg

Lat pulldown wijde greep palmen naar elkaar toe.
4x10x30 kg

Geen idee hoe deze oefening heet, maar normaal doe je cable crossovers in deze stellage. Ik heb aan beide kanten een handvat geplaatst en ben op mijn knieën gaan zitten en dan de handgrepen naar me toe trekken. Jup heel verhaal.
1x10x15kg
3x10x20

Barbell biceps curl
4x8x8kg

Barbell hammer curl
3x8x17kg

Biceps cable curl
3x10x25kg

Zo dat was het weer. Lekker getraind voor vandaag. Nu weer langzaam oppakken alle trainingen. Behoorlijk druk gehad de afgelopen periode met mn afstuderen, maar dat is gelukt. Helemaal klaar met mn studie en nu even genieten.
 
Klaar met je studie en nu knallen! :D

Heb je ook al een baan?
 
Klaar met je studie en nu knallen! :D

Heb je ook al een baan?

Ja echt heerlijk. Nee nog niet. Ik hou nauwlettend alle vacature sites in de gaten op het moment haha.
 
Ja echt heerlijk. Nee nog niet. Ik hou nauwlettend alle vacature sites in de gaten op het moment haha.
Groot gelijk! Eerst even lekker bijkomen he!
en kom je volgende keer weer naar BB united? 13 mei?
 
Ik had meer voor rug gedaan en minder voor biceps ;)
 
Back
Naar boven