W3D1 Core
Hanging leg raise
7x
7x
7x
Cable Crunch
30x13
30x13
30x13
Maar eens wat 'onderzoek' gedaan naar die knopen in mijn onderrug. Na veel dingen te hebben bekeken kwam ik dit tegen.
Als ik de oefening doe van 1 been optillen en gluteus medius aanspan dan heb ik aan mijn linkerzijde geen pijn, maar rechts doet zeer. Dat is voor mij opvallend, want als ik mijn rugspier gebruik voel ik geen pijn op dat moment. Pas na het doen van oefeningen gaat mijn onderrug zeuren. Als ik echt een knoop in mijn rugspier zou hebben dan zou je verwachten dat je bij een oefening waarbij je de onderrugspier gebruikt pijn of ongemak zou voelen, maar dit is niet het geval. Het zou dus ook best kunnen dat het mijn gluteus medius aan mijn rechterkant de problemen geeft. Aan de andere kant voel ik de pijn soms ook doortrekken naar mijn lies en dat zou kunnen wijzen op de Psoas spieren. Volgende week hopelijk weer een afspraak bij de fysio en dit bespreken, want zo schiet het niet op. Kan nu al weken geen benen/rug trainen.
Meestal als ik eens door mijn rug ben gegaan is het na twee weken wel weer over, maar nu helaas niet.
In het vervolg daarop de 'tests' uit deze video gevolgd.
Mijn heup is zeer flexibel, maar ik kan amper mijn knie langer dan 5 seconden boven heuplevel houden.