AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

• Topic Starter Topic Starter
Zit nog op 20mg per EOD , gaat nog goed. lippen worden wel droger, verder niets bijzonders aan de hand.

weetje wat het gekke is ik had daar ook al dagen last van en vandaag zijn ze geheel normaal totaal niet droog of gescheurd???

Hoe kan het dat jullie al zo snel die "outbreak" kregen (in de eerste week al), want als ik verder op het net kijk en rondlees zegt iedereen pas dat die outbreak komt na zo'n 3 weken ofzo. Het is natuurlijk per persoon verschillend, maar heeft het iets te maken met de mate waarin acne voorkomt?

Hmz, mijn laatste week roa @ 10 mg.

Resultaat is niet echt wat ik verwacht had, had gehoopt dat het zo goed als weg zou zijn, het is wel aanzienlijk minder, maar weg is het niet.

Dherma gebeld, ja 17 november pas plek, sucked! Zal wel een vervolg kuur worden op een zwaardere dosis..

weetje wat het gekke is ik had daar ook al dagen last van en vandaag zijn ze geheel normaal totaal niet droog of gescheurd???
zal wel iets met het insmeren te maken. Merk ook dat het nu ineens vrij normaal is, terwijl het morgenochtend weer erger kan zijn.
Hoe kan het dat jullie al zo snel die "outbreak" kregen (in de eerste week al), want als ik verder op het net kijk en rondlees zegt iedereen pas dat die outbreak komt na zo'n 3 weken ofzo. Het is natuurlijk per persoon verschillend, maar heeft het iets te maken met de mate waarin acne voorkomt?

ik heb geen ''outbreak'' gehad. Zal zeker iets met de mate van je acne te maken hebben.

Hmz, mijn laatste week roa @ 10 mg.

Resultaat is niet echt wat ik verwacht had, had gehoopt dat het zo goed als weg zou zijn, het is wel aanzienlijk minder, maar weg is het niet.

Dherma gebeld, ja 17 november pas plek, sucked! Zal wel een vervolg kuur worden op een zwaardere dosis..

Ja niet zo gek, 10mg gaat ook niet veel doen als je ècht acne hebt, waar ROA natuurlijk voor bedoelt is.

0,5mg x bw tot 1mg x bw / dag is de dosering.

acne wil zeggen meer dan 15 puisten op je bek. niet hier en daar een pukkeltje.

Ja niet zo gek, 10mg gaat ook niet veel doen als je ècht acne hebt, waar ROA natuurlijk voor bedoelt is.

0,5mg x bw tot 1mg x bw / dag is de dosering.

acne wil zeggen meer dan 15 puisten op je bek. niet hier en daar een pukkeltje.

precies 10mg/dag stelt helemaal niks voor minimaal 20mg

en wat nou als je minder als 15 puisten hebt moet je dan maar 5-6-7-8 jaar wachten tot het vanzelf weg gaat?

in vindt dat roa voor iedereen is die last van acne heeft in welke mate dan ook. En als je er niet veel last van hebt gewoon minder mg'en slikken.

precies 10mg/dag stelt helemaal niks voor minimaal 20mg

en wat nou als je minder als 15 puisten hebt moet je dan maar 5-6-7-8 jaar wachten tot het vanzelf weg gaat?

in vindt dat roa voor iedereen is die last van acne heeft in welke mate dan ook. En als je er niet veel last van hebt gewoon minder mg'en slikken.

Je huisarts en de dermatoloog gebruiken gewoon een protocol dat staat voor acne. Eerst krijg je de Clindamycine's, Doxycycline's, Minocycline's, Erythromycine's en Tetracycline's. Onderaan de lijst staat Roa.

Je huisarts en de dermatoloog gebruiken gewoon een protocol dat staat voor acne. Eerst krijg je de Clindamycine's, Doxycycline's, Minocycline's, Erythromycine's en Tetracycline's. Onderaan de lijst staat Roa.

klootzakken die andere dingen werken gewoon niet alleen bij mensen waar het normaal ook even later weg zou zijn gegaan.

maar ik slik die roa lekker door:D
vandaag weer geen droge lippen en mijn huid is ook niet erg droog misschien straks toch maar over gaan op 40mg

Veel op dit forum hebben het ook via de huisarts/derma en die hoefden dat volgens mij niet allemaal. Ik heb iig 3 dingen gehad, het laatste was tetracycline en toen zei me dokter: Er is geen zwaarder medicijn dan dat. Als ik bij de dermatoloog nog eerst andere producten krijg dan zijn de rapen gaar.

Veel op dit forum hebben het ook via de huisarts/derma en die hoefden dat volgens mij niet allemaal. Ik heb iig 3 dingen gehad, het laatste was tetracycline en toen zei me dokter: Er is geen zwaarder medicijn dan dat. Als ik bij de dermatoloog nog eerst andere producten krijg dan zijn de rapen gaar.

Nee als duidelijk is dat een antibiotica geewoon onvoldoende werkt, kan je roa gebruiken zo is het natuurlijk ook.

Het is gewoon VEEEEEL beter voor je gezondheid om bijv. 2x per jaar een anti-biotica kuurtje te pakken van 2 maanden om van de acne af te zijn dan hop een roa kuur er tegen aan. Aldus, mijn arts.

Slaat een anti-biotica gewoon niet aan? dan is roa de enige optie.

edit:
+ roa heeft enorm veel bijwerkingen geeft. het is gewoon een paardenmiddel. in tegenstelling tot anti-biotica. Er zijn verschillende cyclines waar je tijdens gebruik niks van merkt en ook nergens rekening mee hoeft te houden (zoals drank gebruik of zonlicht). en heeft voor veel mensen hetzelfde effect en wellicht nog sneller effect dan roa.

Nee als duidelijk is dat een antibiotica geewoon onvoldoende werkt, kan je roa gebruiken zo is het natuurlijk ook.

Het is gewoon VEEEEEL beter voor je gezondheid om bijv. 2x per jaar een anti-biotica kuurtje te pakken van 2 maanden om van de acne af te zijn dan hop een roa kuur er tegen aan. Aldus, mijn arts.

Slaat een anti-biotica gewoon niet aan? dan is roa de enige optie.

edit:
+ roa heeft enorm veel bijwerkingen geeft. het is gewoon een paardenmiddel. in tegenstelling tot anti-biotica. Er zijn verschillende cyclines waar je tijdens gebruik niks van merkt en ook nergens rekening mee hoeft te houden (zoals drank gebruik of zonlicht). en heeft voor veel mensen hetzelfde effect en wellicht nog sneller effect dan roa.

ik vindt nog steeds dat iedereen die LAST heeft van acne gelijk moet beginnen met Roaccutane.

en bijwerkingen kom op dat valt reuze mee gewoon beginnen op 10mg of 20mg en dan is er niks aan de hand. anti-biotica wat denk je dat dat doet bacterien doden wat dus alleen maar een tijdelijke oplossing is.

ook ik heb te lang gewacht als ik gewoon meteen toen ik acne kreeg begonnen was dan had ik 10mg elke dag voor een jaar kunnen nemen en dat had ik er waarschijnlijk nooit meer last van gehad

Andere anti biotica's proberen is gewoon tijdverspillen, voor mij was dat iig zo.

Als je vette huid en acne het gevolg is van een hoge testosteron spiegel dan heeft Roa absoluut geen zin en komt het na 1 a 2 jaar gewoon weer terug.

Roa verschrompelt je Talgklieren waadoor deze minder talg produceren en dus ontstekingen minder snel zullen ontstaan, aangezien het effect van Roa pas afneemt na een aantal maanden en je talgklieren dan nog klein zijn die dan na een paar jaar weer de normale grote hebben en dus weer meer talg gaan produceren, en meer talg is meer voeding voor bacterien schimmels etc.

Als je ouder word word je testosteron lager en komt deze in balans met je andere hormonen en zal de talgproductie afnemen en heeft ook je huid zich meer aangepast, dit zal je acne doen verdwijnen.

Eventueel een topische behandeling met Benzoylperoxide en miconazolnitraat, geeft vaak een goed resultaat als je savonds 4 uur benzoylperoxide opdoet en dan voor het slapen gaan afwast en dan miconazolnitraat opsmeren, en dan ovderdag een hydraterende creme of miconazolnitraat.

Laatst bewerkt:
Is het niet zo dan dat roa de talgklieren BLIJVEND verkleint, als je gedurende je hele kuur cumulatief 120mg/kg lichaamsgewicht binnenkrijgt. Althans, dat heb ik altijd gehoord.

Nee dat is niet zo.

Ik zal het morgen voor je opzoeken ;)

En stel dat je acne een andere oorzaak dan testosteron heeft? Dan komen je talgklieren toch alsnog even hard terug volgens jouw theorie en krijg je er toch ook opnieuw weer last van?

En stel dat je acne een andere oorzaak dan testosteron heeft? Dan komen je talgklieren toch alsnog even hard terug volgens jouw theorie en krijg je er toch ook opnieuw weer last van?

Als die factoren waardoor het dan onstaan is niet weggenomen zijn wel ja ;)

Als die factoren waardoor het dan onstaan is niet weggenomen zijn wel ja ;)
Wat zijn nog meer andere oorzaken van acne dan?

Ik ben wel benieuwd naar je 'opzoeksel'. Hoor heel veel verhalen van mensen die echt blijvend ervan af zijn geraakt.

Wat zijn nog meer andere oorzaken van acne dan?

Ik ben wel benieuwd naar je 'opzoeksel'. Hoor heel veel verhalen van mensen die echt blijvend ervan af zijn geraakt.

Ik ken meer mensen die er zonder accutane vanaf zijn gekomen.

Andere oorzaken van acne en/of die een flareup kunnen veroorzaken zijn o.a,:
Het gebruik van androgenen middelen.
Bepaalde medicijnen.
Bepaalde cremes, makeup etc etc

Terug
Naar boven