AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

Oke! iets wat k nog nie wist, maar wat is dan langdurig gebruik? gemiddelde behandeling duurt 6 tot 12 maanden ofzo? ik wil met 60mg/dag toch wel met 6 maanden klaar zijn.

Ik zelf had elke dag 40mg gepakt, en dan 4 a 5 maanden lang. In de laatste 2 maanden kreeg ik last van mn gewrichten, vooral heup + hiel. Ik dacht dat de gemiddelde behandeling op 5 maanden zat. Zo mag je het bijvoorbeeld ook niet in de zomerperiode gebruiken (vanwege de zon dus).

• Topic Starter Topic Starter
dag 14 :

kon er vandaag niet meer afblijven en heb er dan ook veel uitgeknepen. Het ziet er dan ook erg rood uit nu.

aankomende 48 uur blijf ik er in ieder geval van af

morgen middag foto's

Hey, dit topic ga ik zeker volgen. Had hem nog niet gezien.

Ik heb zelf even wat vraagjes, aangezien hier genoeg (ex)roa gebruikers zijn:

1: Ik moet van de huisarts naar de derma, en die heeft een wachttijd van zeker 1 maand.. Is er een snellere manier om op recept aan Roa te komen (ik heb al antibiotica gehad)

2: Weet niet of iemand dit weet, maar proberen kan geen kwaad. Kan de combinatie van een Roa kuur, met af en toe gebruik van hard drugs (Xtc) kwaad?

3: Hoe erg is het nou werkelijk met contact met de zon. Ik ben van mezelf niet iemand die snel verbrand, en mag graag zonnebanken (ook om de acne te verminderen).

Ben 3 weken bezig nu op 20 mg per dag. Babyhuidje.

1: Ik moet van de huisarts naar de derma, en die heeft een wachttijd van zeker 1 maand.. Is er een snellere manier om op recept aan Roa te komen (ik heb al antibiotica gehad)

2: Weet niet of iemand dit weet, maar proberen kan geen kwaad. Kan de combinatie van een Roa kuur, met af en toe gebruik van hard drugs (Xtc) kwaad?

3: Hoe erg is het nou werkelijk met contact met de zon. Ik ben van mezelf niet iemand die snel verbrand, en mag graag zonnebanken (ook om de acne te verminderen).

Je huid wordt gewoon gevoelig en verbrand snel... Ik denk dat het wel een beetje van je eigen huidtype afhankelijk is hoeveel uv straling je kunt hebben. Gewoon voorzichtig doen.

Denk persoonlijk dat xtc niet heel veel kwaad kan op lichamelijk gebied. Maar van roaccutane kun je wel in een depressieve gemoedstoestand raken wat versterkt kan worden door xtc. Dus mogelijk kans op psychoses oid.

Een snellere manier om aan roa te komen is via dokteronline.com, maar dan moet je wel betalen. Misschien dat je het met terugwerkende kracht kunt laten vergoeden door de zorgverzekering, als het eenmaal echt voorgeschreven is?

Hmm oke, ik heb toevallig net gekeken op die website, ik kan het daar dus gewoon zo bestellen, zonder enige toewijzing van een dokter? Voor die 43 euro wil ik de eerste maand wel betalen, geen probleem:).

Hoop het voor je bij mij was de wachttijd een half jaar.

Hmm oke, ik heb toevallig net gekeken op die website, ik kan het daar dus gewoon zo bestellen, zonder enige toewijzing van een dokter? Voor die 43 euro wil ik de eerste maand wel betalen, geen probleem:).
Je moet er ook een arts consult bij kopen... Beste is om te zeggen dat je het in het verleden al een keer gebruikt hebt oid.

Ik zit nu 3 dagen op 40mg en heb eigenlijk al wel een beetje last van die zogenaamde 'outbreak' best vervelend. Mijn huid is al wel wat droger aan het worden en de acne is heel erg oppervlakkig.

Keep u posted!!

zonnebankje heel kort gepakt. Was vrij rood geworden hehe.

En nu zijn mn lippen ook wat droog geworden. Zal wel door de zonnebank komen denk ik. Verder is mn huid gewoon vrij droog en heb ik eigenlijk niet echt een uitbraak gehad.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit nu 3 dagen op 40mg en heb eigenlijk al wel een beetje last van die zogenaamde 'outbreak' best vervelend. Mijn huid is al wel wat droger aan het worden en de acne is heel erg oppervlakkig.

Keep u posted!!

ja is er vervelend ik had het in de 1e week ook daarna werd het gelukkig snel beter.

zonnebankje heel kort gepakt. Was vrij rood geworden hehe.

En nu zijn mn lippen ook wat droog geworden. Zal wel door de zonnebank komen denk ik. Verder is mn huid gewoon vrij droog en heb ik eigenlijk niet echt een uitbraak gehad.

mijn lippen zijn ondertussen ook goed droog vooral mijn onderlippen. mijn huid is niet droog maar gelukkig wel veel minder vet.

dag 15 : huid ziet er redelijk uit behalve mijn voorhoofd omdat ik gisteren weer alles heb uitgeknepen debiele ik. gelukkig hersteld het nu redelijk snel

Is er nog een verband tussen de grootte van de dosis roaccutane en de "outbreak". Dus de duur ervan en wanneer die komt ed?

Hoe lang duurt een gemiddelde outbreak? Ik zit eraan te denken om ook aan de ROA te gaan (22 oktober een afspraak bij de derma). Ik dacht dat acne op de schouderbladen meestal wat langer aanhield dan die op het gezicht?

interessant log.
ik heb in het verleden ook ROA gebruikt, was een drama - die outbreak hield gewoon aan. niet de aangegeven drie-vier weken, maar echt 3-4 maanden bij mij. k stopte niet omdat huidarts maart bleef wijzen op het doorgaan ermee. (was toen 17 trouwens - dus wist niet beter dan te luisteren:P)

En aan het einde van de kuur? Had het toen wel een beetje geholpen grote sjaak?

Terug
Naar boven