MuscleMeat

Roaccutane log MMN

@pumped

snel zeg dat jij nu al een bloedneus hebt ik heb daar nog totaal geen last van
zie alleen dat het tussen mijn vingers wat droger wordt en natuurlijk mijn hoofdhuid, maar niet mijn lippen die zijn geheel hersteld

ik zit er dan ook aan te denken om al naar om de dag 40mg te gaan doen dus dag 1 :40mg dag 2 : 20 mg enzzz,..

Ik zal lekker bij die 20 mg blijven, je gaat tot dusver goed zonder gerelateerde uitbraak, als je nu meer gaat nemen worden de bijwerkingen erger.

Ga gewoon door zoals je bezig bent.

• Topic Starter Topic Starter
K*t outbreak, k*t droge lippen:P

ja is ook denk dat dat ook het beste is.

Als ik jou was zou ik het toch met je dermatoloog/arts hebben over de 120mg per kg lichaamsgewicht. Volgens mij maakt het namelijk niet uit hoe erg je acne is, de kans op terugval is gewoon groter als je hier niet aan komt. Mijn arts hamerde hier echt op en zei dat die totale hoeveelheid het belangrijkste is. Weg krijgen is voor mij niet zozeer het probleem, dat lukt met antibiotica ook wel. Maar weg blijven daar gaat het me om, roa is allemaal leuk en aardig, maar 1x zo'n kuur vind ik zat!

@pumped

snel zeg dat jij nu al een bloedneus hebt ik heb daar nog totaal geen last van
zie alleen dat het tussen mijn vingers wat droger wordt en natuurlijk mijn hoofdhuid, maar niet mijn lippen die zijn geheel hersteld

ik zit er dan ook aan te denken om al naar om de dag 40mg te gaan doen dus dag 1 :40mg dag 2 : 20 mg enzzz,..

Verbaasde me er zelf ook om. 3x bloedneus in een paar uur, vrij vervelend maar ach heb geen puist meer op mn gezicht. Moest vroeger altijd opletten op mijn voeding maar kan echt alles eten zonder een puist erbij te krijgen. Kijk al naar het bulken uit, jammer dat ik een blessure heb hehe.

Dr. Acne, heb ff een vraagje voor je.

Ik ga goed op 20EOD, is het nodig om een hogere dosis te pakken? Anders blijf ik dit 4/5 maanden gewoon doen..

Laatst bewerkt:
Wat versta je onder 'ik ga goed'?
Dat je geen bijwerkingen hebt of dat je acne verdwijnt?

Als je acne verdwijnt gewoon doorgaan met 20 mg.
Maar als je geen bijwerkingen hebt zou ik proberen om een stapje hoger te gaan. Mijn arts zei tegen me dat je moet streven naar de maximale dosis zonder bijwerkingen/zo min mogelijk bijwerkingen.
Als je merkt dat je met 40 mg wél erge bijwerkingen krijgt pak je een stapje terug naar 30 mg.

Ik ga maar eens een handel in Roaccutane beginnen. :D

zeker een lucuratieve handel :P
alleen snap ik niet waarom sommige het niet krijgen van een arts.
Als je acne hebt en je gaat naar de dokter, je lult wat over het feit dat het je emotioneel dwars zit, en dat je al gigantisch veel geld hebt uitgegeven aan zalfjes etc.
Dan zal een dokter toch niet moeilijk doen?

Ikzelf heb eerst een lokaal middel geprobeerd. Een glazen flesje met iets van alcohol ofzo erin, best sterk spul, brandde soms ook flink, toen dat geen effect had schreef de dokter me zonder problemen roa voor...

Heb echt mega last van droge ogen, iemand ook??

Verbaasde me er zelf ook om. 3x bloedneus in een paar uur, vrij vervelend maar ach heb geen puist meer op mn gezicht. Moest vroeger altijd opletten op mijn voeding maar kan echt alles eten zonder een puist erbij te krijgen. Kijk al naar het bulken uit, jammer dat ik een blessure heb hehe.

Dr. Acne, heb ff een vraagje voor je.

Ik ga goed op 20EOD, is het nodig om een hogere dosis te pakken? Anders blijf ik dit 4/5 maanden gewoon doen..

Ja hoor als jij er goed op gaat zou ik het zo houden, het is zelfs zo dat je maar 3mg (retinol/isotetroine/accutane) vit a nodig hebt voor 70% reductie van de talkgafscheiding.

Ze gebruiken accutane voor heel veel huidaandoeningen bijv. Seboroisch eczeem, rosacea, en verschillende soorten Folliculitis (ontstekingen van de haarzakjes) etc.

Er zijn ook recente studies die aantonen dat low dose accutane ook goed helpt voor het vermindere van een vette huid en lichte acne en vele andere huidaandoeningen, maar in nederland zijn niet alle dermatologen zo ver dat ze deze behandelingen uitvoeren (vastgeroest).

Laatst bewerkt:
nou ik heb besloten dat ik in ieder geval 1 week op gemiddeld 30mg/dag ga.

dus de ene dag 40mg en de andere dag 20mg

dag 21: 40mg vandaag

5 onderhuidse bulten in mijn nek
2 puistjes op mijn wangen
14 rode plekjes waarvan nog een paar puistjes op mijn voorhoofd

bijwerkingen :
GEEN droge lippen/ogen wat dan ook
huid is ook niet echt heel droog

Ja hoor als jij er goed op gaat zou ik het zo houden, het is zelfs zo dat je maar 3mg (retinol/isotetroine/accutane) vit a nodig hebt voor 70% reductie van de talkgafscheiding.

Ze gebruiken accutane voor heel veel huidaandoeningen bijv. Seboroisch eczeem, rosacea, en verschillende soorten Folliculitis (ontstekingen van de haarzakjes) etc.

Er zijn ook recente studies die aantonen dat low dose accutane ook goed helpt voor het vermindere van een vette huid en lichte acne en vele andere huidaandoeningen, maar in nederland zijn niet alle dermatologen zo ver dat ze deze behandelingen uitvoeren (vastgeroest).

verdwijnt je seboroisch eczeem ook met roaccutane? Niet voorgoed lijkt me?

Want ik heb nu last van puistjes op gezicht en S eczeem op hoofdhuid, zou ik dit met 1 roa kuur allebij aanpakken?

Waar wacht ik nog op:eek:

Ben na een kuur van 8 maand van men acne af.

Heb littekens en droge lippen aan overgehouden..
Hier en daar nog wel een puistje, maar niets ergs meer

Dermatoloog heeft ook gezegd dat het na een jaar of zo terug kan komen

Wat ik heb gehoord is dat als je cumulatief 120mg/kg lichaamsgewicht binnen hebt gekregen het niet terug komt.

Reken anders even uit hoeveel je hebt gehad?

Voorbeeld:

Iemand van 80kg zou dus 120*80=9600mg binnen moeten krijgen

Hij neem 6 maand lang 40mg per dag=180*40=7200mg. Oftewel, de acne kan terugkomen.

ik kom ook niet aan de 120mg/kg, maar dat is volgens mij ook alleen nodig als je extreme acne hebt

Vandaag met een waarnemer van mijn huisarts de eerste maand roa besproken. Deze waarnemer wist dus niets over roa en was zeer terughoudend. Die begon te zeggen van: je acné valt nog wel mee, ik heb veel erger gezien blabla. Toen werd ik dus pissig en zei dat ik het niet neem omdat ik het zo lekker vind. Gelukkig na wat pressie te hebben gezet een hogere dosis afgedwongen, ik mag nu 60mg per dag gaan nemen. Als ik daar niet teveel last van krijg dan ben ik er over 4,5 maanden vanaf, whoehoe:rolleyes: Bijwerkingen zullen wel wat versterken maar ik las hier op het board ook mensen die 80mg per dag namen dus het komt vast goed.

Wat ik heb gehoord is dat als je cumulatief 120mg/kg lichaamsgewicht binnen hebt gekregen het niet terug komt.

Reken anders even uit hoeveel je hebt gehad?

Voorbeeld:

Iemand van 80kg zou dus 120*80=9600mg binnen moeten krijgen

Hij neem 6 maand lang 40mg per dag=180*40=7200mg. Oftewel, de acne kan terugkomen.

8 maanden 40mg nemen zit ej wel op 9600;)

Terug
Naar boven