MuscleMeat

Roaccutane log MMN

Ik had na 1.5maand 60mg/d nog steeds geen gunstig effect. 2 weken off en dan met t originele medicijn (had voorheen de generieke (goedkope) versie) ik merk zelf dat de acne nu ik niks meer slik al wat is opgeknapt.

nog een paar dagen off en daarna beginnen op 40mg/d met t origineel. docter en ik verwachten minder sides en betere werking.

ik heb gewoon zonder rede eigelijk even met de arts over de roa gesproken (telefonisch spreekuur). ik dacht dat de heftige bijwerkingen erbij hoorden zij vertelde me echter dat ik veeeeeel meer aan het origineel zou hebben als ik wel alle sides had maar geen/nauwelijks vermindering van acne.

Welk merk had je dan eerst? Curacne soms?

Mijn huid ziet er wel ok uit, heb alleen flink last(gehad) van onderhuidse ontstekingen in mn nek. Ben nu 2 weken bezig en zie duidelijk verbetering.

ik geloof nu trouwens echt dat dit een zware medicijn is. Zit op een heel lage dosis maar mn neus is al enorm droog. Kan 's avonds bijna niet ademen als ik lig en als ik wakker word ook last van. Laatste paar dagen begint het zelfs een beetje te bloeden als ik mn neus snuit tijdens het ochtendritueel voor de wasbak.

Zal toch wat hoger moeten om wat meer mg per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen..

Ik had dit ook. Je huid droogt uit, dus bloedvaten kunnen wel eens open gaan -> bloedneuzen. Je kan er wat vaseline opsmeren, ja..aan de binnenkant van je neus ja:P.

Deze week ga ik eindelijk ook beginnen met ROA.

Loop al 1 jaar bij de dokter omdat ik last heb van erge acne op mijn rug en schouders. Heb er al antibiotica's en tretnoine creme voor gehad. Hierdoor werd het wel wat minder maar ging het niet weg.

Nu ben ik net terug van de dokter en die heeft het mij gelijk na wat aandringen voorgeschreven. Hij wist alleen zelf niet meer precies hoe het was, dus moest hij het opzoeken in een boek.. LOL

Nu moet ik morgen even een bloedtest doen op leverfuncties en Lipiden (vetten). Als dat oke is mag ik daarna gelijk beginnen. Hij heeft 4 maanden 40mg per dag voorgeschreven. Ben benieuwt of die genoeg is, want vind het maar aan de korte kant. Ik weeg 86 kilo.

Gelukkig dus geen lange wachttijd bij de dermatoloog!

• Topic Starter Topic Starter
Deze week ga ik eindelijk ook beginnen met ROA.

Loop al 1 jaar bij de dokter omdat ik last heb van erge acne op mijn rug en schouders. Heb er al antibiotica's en tretnoine creme voor gehad. Hierdoor werd het wel wat minder maar ging het niet weg.

Nu ben ik net terug van de dokter en die heeft het mij gelijk na wat aandringen voorgeschreven. Hij wist alleen zelf niet meer precies hoe het was, dus moest hij het opzoeken in een boek.. LOL

Nu moet ik morgen even een bloedtest doen op leverfuncties en Lipiden (vetten). Als dat oke is mag ik daarna gelijk beginnen. Hij heeft 4 maanden 40mg per dag voorgeschreven. Ben benieuwt of die genoeg is, want vind het maar aan de korte kant. Ik weeg 86 kilo.

Gelukkig dus geen lange wachttijd bij de dermatoloog!

gewoon 6 maanden slikken er zijn namelijk best wat mensen bij wie het is terug gekomen omdat ze niet lang genoeg door zijn gegaan.

Thnx, zat ik zelf ook aan te denken.
Alleen in dat boek waar de dokter in keek, stond 16 weken.. Dus ik hoop niet dat hij zich daar blind op staart.
Tegen die tijd haal ik hem wel ff over om 2 maandjes langer voor te schrijven.
en anders bestel ik zelf wel wat ofzo ;)

Alleen in dat boek waar de dokter in keek, stond 16 weken.. Dus ik hoop niet dat hij zich daar blind op staart.

heb toe net nog iets gelezen (bijsluiten maar dan uitgebreider) en daar stond in dat de gemiddelde behandeling 16-24 weken duurt.
gelijk heb je gewoon 6 maanden volmaken want als het straks weer terug komt kan je weer opnieuw beginnen

Je gaat het met die dosis 8-9 maanden moeten gebruiken om de minste kans te hebben dat het terug komt. Als de bijwerkingen meevallen zou ik de dosis naar 60mg p/d laten verhogen. Dan heb je in 6 maanden tijd genoeg binnen. Als ik jou was zou ik over de cumulatieve dosis beginnen die je binnen moet hebben. Bij mijn dokter werkte dat, want die had dat over het hoofd gezien ( zat ook in een boek te kijken lol )

Je gaat het met die dosis 8-9 maanden moeten gebruiken om de minste kans te hebben dat het terug komt. Als de bijwerkingen meevallen zou ik de dosis naar 60mg p/d laten verhogen. Dan heb je in 6 maanden tijd genoeg binnen. Als ik jou was zou ik over de cumulatieve dosis beginnen die je binnen moet hebben. Bij mijn dokter werkte dat, want die had dat over het hoofd gezien ( zat ook in een boek te kijken lol )

Thnx, ik moet over 2 weken toch terug om te kijken hoe het gaat. Dan zal ik het er wel erover hebben. ;) Ik begin toch even met 40mg per dag om te kijken hoe de werking bij mij is. De dokter zei ook dat hij het al lang niet meer voorgeschreven had :P

Begin nu denk ik wel echt de bijwerkingen te merken (na 1 week al).
Sinds vandaag gebied rondom mijn mond en neus erg droog en ook keelpijn/droge keel.

Ben nu een week bezig op 10 mg per dag. Over een week ga ik verhogen naar 20 mg per dag. Ik heb trouwens isotetrinoine van Mylan gekregen, is dit niet de echte roa?
zo nee, wat is dit precies dan?

Sinds vandaag gebied rondom mijn mond en neus erg droog en ook keelpijn/droge keel.

Ben nu een week bezig op 10 mg per dag. Over een week ga ik verhogen naar 20 mg per dag. Ik heb trouwens isotetrinoine van Mylan gekregen, is dit niet de echte roa?

Roaccutane is slechts een merknaam voor orale isotetrinoine. Verzekeringen eisen de laatste tijd dat in eerste instantie de goedkoopste versie van een geneesmiddel wordt voorgeschreven. Je hebt dezelfde werkzame stoffen, tegen een lagere prijs. In principe moet dit dus niet uitmaken.

Voor de mensen die al wat langer bezig zijn, wanneer ging het bij jou echt helemaal weg en daar bedoel ik dan ook de gekleurde plekjes mee(niet echt puistjes dus)?

van welke fabrikant de vorige (generieke versie) was weet ik niet meer.
generiek wil eigelijk zeggen: je hebt cola in pepsi, coca cola en river cola (aldi/huismerk) dan is dat laatste de generieke versie. het bevat gewoon dezelfde bestanddelen en vaak werkt dat gewoon goed dus krijg je dat voorgeschreven. t origineel wat k nu heb gekregen is heet gewoon Roaccuatane® en de fabrikant is Roche

oke, dus ik heb het huismerk? :D
naja, de bijwerkingen doen het zowiezo al goed, en volgens mij gaan de 2 terrorweken nu beginnen (acne verergerd ietwat)

ps: of duurt deze fase langer dan 2 weken? kan natuurlijk of per persoon verschillen?

oke, dus ik heb het huismerk? :D
naja, de bijwerkingen doen het zowiezo al goed, en volgens mij gaan de 2 terrorweken nu beginnen (acne verergerd ietwat)

ps: of duurt deze fase langer dan 2 weken? kan natuurlijk of per persoon verschillen?

2 weken ik hoop het voor je ik heb nog steeds veel meer acne dan voor ROA en ik zit nu op 3,5 week.

Hoe zit het met softdrugs/ alcohol onder roakuur? mijne begint 3 november.
En hoe zit het met ebventuele littekentjes?

Hoe zit het met softdrugs/ alcohol onder roakuur? mijne begint 3 november.
En hoe zit het met ebventuele littekentjes?

Softdrugs kunnen geen kwaad evenals alcohol met mate. Maar als je leverwaarden al verhoogd zijn zou ik het helemaal niet nemen.
En wat bedoel je met littekentjes, die je al hebt of...?

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Voor de mensen die al wat langer bezig zijn, wanneer ging het bij jou echt helemaal weg en daar bedoel ik dan ook de gekleurde plekjes mee(niet echt puistjes dus)?

Mijn acné is al een keer helemaal verdwenen door een antibiotica kuur, en die rode plekjes werden toen steeds minder. Dit duurde echter wel behoorlijk lang, in totaal wel zo'n 7-8 maanden voordat deze helemaal verdwenen waren. Nogal irritant omdat je dan geen puisten meer hebt en een gladde huid, maar het lijkt alsof je nog allemaal acné hebt:(
Met roaccutane zullen deze plekjes waarschijnlijk nog wat langzamer verdwijnen ivm de verminderde herstelfunctie van de huid.

Ik heb na vele antibiotica kuren en cremetjes voor mijn toch best wel ernstige acne ook de dokter gevraagd om ROA en die heeft mij doorgestuurd naar de dermatoloog.
Nu is morgen, na 2 maanden wachten, eindelijk de dag van de afspraak. Ben benieuwd wat de derma ervan zegt.
Heb ook vaak hele dikke onderhuidse bobbels op mijn buik die erg gevoelig zijn en als ze open gaan kan je een eetlepel( of misschien zelfs wel meerdere) met de zooi die eruit komt vullen en dan laten ze weer een lekker groot blauw/rood litteken achter voor de komende jaren....
Weten jullie of de ROA ook tegen dit soort ontstekingen werkt? Ik heb daarnaast sinds ongeveer m'n twaalfde( ben nu 17) als best heftige acne. En dan vooral onderhuidse littekenvormende op borst en rug.
Hoop dat de dermo mij goed kan helpen en eventueel ook iets kan doen om de littekens te verminderen ( doen ze dat in het ziekenhuis of moet je dan naar een plastische kliniek?)

Wish me luck

Ik heb na vele antibiotica kuren en cremetjes voor mijn toch best wel ernstige acne ook de dokter gevraagd om ROA en die heeft mij doorgestuurd naar de dermatoloog.
Nu is morgen, na 2 maanden wachten, eindelijk de dag van de afspraak. Ben benieuwd wat de derma ervan zegt.
Heb ook vaak hele dikke onderhuidse bobbels op mijn buik die erg gevoelig zijn en als ze open gaan kan je een eetlepel( of misschien zelfs wel meerdere) met de zooi die eruit komt vullen en dan laten ze weer een lekker groot blauw/rood litteken achter voor de komende jaren....
Weten jullie of de ROA ook tegen dit soort ontstekingen werkt? Ik heb daarnaast sinds ongeveer m'n twaalfde( ben nu 17) als best heftige acne. En dan vooral onderhuidse littekenvormende op borst en rug.
Hoop dat de dermo mij goed kan helpen en eventueel ook iets kan doen om de littekens te verminderen ( doen ze dat in het ziekenhuis of moet je dan naar een plastische kliniek?)

Wish me luck

Volgens mij bedoel je cysten op je buik? ROA werkt daar ook tegen. Die littekens kan wat aan gedaan worden dmv bijvoorbeeld dermabrasie ( afschilfering van de huidlaag ). Dit kan gewoon in het ziekenhuis worden gedaan. Dit mag echter pas 6 maanden nadat het gebruik van roaccutane is gestaakt.
Ik hoop voor je dat je roa voorgeschreven krijgt en dat het helpt.

Ik ben vandaag bij de derma geweest.
Kreeg bijna gelijk ROA mee, stond met een kwartier weer buiten...Daar wacht je dan twee maanden op.
Moet waarschijnlijk voor een jaar lang gaan slikken.
Mag over een week beginnen als de bloedonderzoek uitslag binnen is.
Moet beginnen met 40mg.
Ze had op het briefje Roacutane geschreven maar ik krijg bij de apotheek huismerk(PCH) isotetroine mee en nog 20 mg (2 pillen tegelijk) ook en maar 2 weken ipv de maand die me beloofd was( herhaalrecept)
Beetje jammer had liever gewoon van Roche gehad.

Een jaar lang geen alcohol en kapotte lippen enz, wordt pittig. Staat ook in de bijsluiter dat je geen zware intensieve fysieke arbeid mag verrichten ivm gewrichts en spierpijn. Hoe serieus moet ik dat nemen? Mag ik een jaar lang niet trainen?

Terug
Naar boven