AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

Vandaag met een waarnemer van mijn huisarts de eerste maand roa besproken. Deze waarnemer wist dus niets over roa en was zeer terughoudend. Die begon te zeggen van: je acné valt nog wel mee, ik heb veel erger gezien blabla. Toen werd ik dus pissig en zei dat ik het niet neem omdat ik het zo lekker vind. Gelukkig na wat pressie te hebben gezet een hogere dosis afgedwongen, ik mag nu 60mg per dag gaan nemen. Als ik daar niet teveel last van krijg dan ben ik er over 4,5 maanden vanaf, whoehoe:rolleyes: Bijwerkingen zullen wel wat versterken maar ik las hier op het board ook mensen die 80mg per dag namen dus het komt vast goed.

haha heel goed. ja de dosis kan ogpebouwd worden tot 1mg/kg lichaamsgewicht per dag.

Ik heb zelf 2 maanden 60 mg de generieke versie van Roa gehad. ik ging kapot van de bijwerkingen en de acne is er niet door verminderd.

2 weken stoppen en dan het originele medicijn. want ja. eerst moet de goedkope troep geprobeerd worden voor je t neusje van de zalm krijgt in NL. :@:@ ****ing minister Klink

haha heel goed. ja de dosis kan ogpebouwd worden tot 1mg/kg lichaamsgewicht per dag.

Ik heb zelf 2 maanden 60 mg de generieke versie van Roa gehad. ik ging kapot van de bijwerkingen en de acne is er niet door verminderd.

2 weken stoppen en dan het originele medicijn. want ja. eerst moet de goedkope troep geprobeerd worden voor je t neusje van de zalm krijgt in NL. :@:@ ****ing minister Klink
En werkte het origineel wel dan?

Isotretinoïne = isotretinoïne toch......

ik geloof nu trouwens echt dat dit een zware medicijn is. Zit op een heel lage dosis maar mn neus is al enorm droog. Kan 's avonds bijna niet ademen als ik lig en als ik wakker word ook last van. Laatste paar dagen begint het zelfs een beetje te bloeden als ik mn neus snuit tijdens het ochtendritueel voor de wasbak.

Zal toch wat hoger moeten om wat meer mg per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen..

ik geloof nu trouwens echt dat dit een zware medicijn is. Zit op een heel lage dosis maar mn neus is al enorm droog. Kan 's avonds bijna niet ademen als ik lig en als ik wakker word ook last van. Laatste paar dagen begint het zelfs een beetje te bloeden als ik mn neus snuit tijdens het ochtendritueel voor de wasbak.

Zal toch wat hoger moeten om wat meer mg per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen..

Welke dosis gebruik je nu dan, en hoe lang al?
Droge/bloederige neus heb ik ook, maar heb er niet zo'n last van, het doet geen pijn ofzo.

Wacht dan eerst ff af hoe dit bevalt voor je zegt dat dat goedkope troep is... ;)

ja ik reageerde er iig erg slecht op. zware bijwerkingen geen profijt. besproken met de arts en die zij dat t kwam omdat t zegmaar de huismerk versie was wat k slikte. Misschien werkt t origineel ook wel net zo belabberd :p maar k heb er wel weer hoge verwachtingen bij.

Ik ga volgende week beginnen met roa, maar ik ben iets vergeten te vragen bij de dokter.
Ik moet 3 van die pillen per dag slikken (30mg bij elkaar) maar moet ik dat in een keer doen of over de dag verdelen?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
update mijn acne is nog steeds erger als dat het was voor ik begon met ROA maar ik blijf volhouden

Ik ga volgende week beginnen met roa, maar ik ben iets vergeten te vragen bij de doctor.
Ik moet 3 van die pillen per dag slikken (30mg bij elkaar) maar moet ik dat in een keer doen of over de dag verdelen?
Tot 40mg de dosis in één keer innemen (tijdens een maaltijd)

update mijn acne is nog steeds erger als dat het was voor ik begon met ROA maar ik blijf volhouden

Ik had na 1.5maand 60mg/d nog steeds geen gunstig effect. 2 weken off en dan met t originele medicijn (had voorheen de generieke (goedkope) versie) ik merk zelf dat de acne nu ik niks meer slik al wat is opgeknapt.

nog een paar dagen off en daarna beginnen op 40mg/d met t origineel. docter en ik verwachten minder sides en betere werking.

ik heb gewoon zonder rede eigelijk even met de arts over de roa gesproken (telefonisch spreekuur). ik dacht dat de heftige bijwerkingen erbij hoorden zij vertelde me echter dat ik veeeeeel meer aan het origineel zou hebben als ik wel alle sides had maar geen/nauwelijks vermindering van acne.

En dan weet je alsnog niet of het door het originele medicijn komt als het wel beter gaat ;) Want je hebt het ten slotte al 2 maanden in je systeem gehad.

Terug
Naar boven