Fitness Seller

Roaccutane log MMN

Ik ben vandaag bij de derma geweest.
Kreeg bijna gelijk ROA mee, stond met een kwartier weer buiten...Daar wacht je dan twee maanden op.
Moet waarschijnlijk voor een jaar lang gaan slikken.
Mag over een week beginnen als de bloedonderzoek uitslag binnen is.
Moet beginnen met 40mg.
Ze had op het briefje Roacutane geschreven maar ik krijg bij de apotheek huismerk(PCH) isotetroine mee en nog 20 mg (2 pillen tegelijk) ook en maar 2 weken ipv de maand die me beloofd was( herhaalrecept)
Beetje jammer had liever gewoon van Roche gehad.

Een jaar lang geen alcohol en kapotte lippen enz, wordt pittig. Staat ook in de bijsluiter dat je geen zware intensieve fysieke arbeid mag verrichten ivm gewrichts en spierpijn. Hoe serieus moet ik dat nemen? Mag ik een jaar lang niet trainen?

Die bijsluiter moet je ni zo serieus nemen, zei mijn dokter. Je kan gwn alcohol drinken en zwaar trainen. Geen probleem. ;)

Alcohol moet je toch wel voorzichtig mee zijn, niet klem zuipen in ieder geval.
Paar biertjes kan natuurlijk geen kwaad.

En trainen kun je gewoon doen, je merkt vanzelf als het niet meer gaat ;)

• Topic Starter Topic Starter
Die bijsluiter moet je ni zo serieus nemen, zei mijn dokter. Je kan gwn alcohol drinken en zwaar trainen. Geen probleem. ;)

Bijsluiter niet serieus nemen??? Lekkere dokter als hij dat bij 1 van de allerzwaarste medicijnen (op zeer hoge dosis) zegt.

Bij accutane op dosissen hoger dan 3mg treden na verloop van tijd ALIJD bijwerkingen op dat heet "hypervitaminose" ofterwijl een overschot aan retinol (vit a) daardoor word de lever extra zwaar belast (zwaarder dan een hele zware anabolen kuur) en is alcohol drinken niet erg slim aangezien alcohol je lever ook erg zwaar belast, en als je niet oppast kun je makkelijk littekens op je lever krijgen en daar laterveel last mee krijgen.

Zeer vaak word melding gedaan van rug/spier klachten op dosissen hoger dan 20 mg.

Denk trouwen niet dat jou dokter dat heeft gezegt anders kan hij beter vertrekken en in een drogist gaan wekren.

Bijsluiter niet serieus nemen??? Lekkere dokter als hij dat bij 1 van de allerzwaarste medicijnen (op zeer hoge dosis) zegt.

Bij accutane op dosissen hoger dan 3mg treden na verloop van tijd ALIJD bijwerkingen op dat heet "hypervitaminose" ofterwijl een overschot aan retinol (vit a) daardoor word de lever extra zwaar belast (zwaarder dan een hele zware anabolen kuur) en is alcohol drinken niet erg slim aangezien alcohol je lever ook erg zwaar belast, en als je niet oppast kun je makkelijk littekens op je lever krijgen en daar laterveel last mee krijgen.

Zeer vaak word melding gedaan van rug/spier klachten op dosissen hoger dan 20 mg.

Denk trouwen niet dat jou dokter dat heeft gezegt anders kan hij beter vertrekken en in een drogist gaan wekren.

zwaarder als superdrol lijkt me niet hoor.
tuurlijk moet je met alle middelen die je lever belasten oppassen maar het is niet zo dat je niet op zaterdag avond een paar biertjes kan drinken, omdat je lever dan veel meer belast wordt.

zwaarder als superdrol lijkt me niet hoor.
tuurlijk moet je met alle middelen die je lever belasten oppassen maar het is niet zo dat je niet op zaterdag avond een paar biertjes kan drinken, omdat je lever dan veel meer belast wordt.

Ja hoor Accutane op dosissen hoger dan 50 mg is zwaarder dan alle Ananbolen.

Volgens mij komt het kwa belasting overall genomen even zwaar aan als een chemo kuur.

Volgens mij komt het kwa belasting overall genomen even zwaar aan als een chemo kuur.

Het is zeker zwaar spul, dat van die chemo kuur weet ik niet, maar die 60mg per dag die ik nu krijg is geen pretje. De spierpijn/rugpijn is erger geworden, ik ben nog sneller moe, en iedereen vraagt of het wel goed met me gaat omdat ik er verrot uitzie. Lippen zijn echt een drama nu, als ik 2 uur of langer geen spul erop heb gesmeerd dan gaan de vellen eraf hangen. Ook is mijn huid zeer gevoelig, rood, geïrriteerd en droog. Verder een behoorlijk depri gevoel waardoor ik niet actief ben. Buiten het verdwijnen van de acné is er nog één voordeel. Ik val nu heel makkelijk inslaap, ik had daar altijd moeite mee. De keerzijde is dan wel weer dat ik me nooit uitgeslapen voel, ook al heb ik 8 uur of meer geslapen.

Maar bruinbaard als ik jou was zou ik gewoon geen alcohol nemen, gezond leven en op je voeding letten ivm verhoogd cholesterol. Die roa is al een aanslag op je gezondheid dus het lijkt mij beter dat de rest in orde is om enigszins te compenseren.

Mijn arts zei trouwens ook iets in de trant van bijsluiter niet te serieus nemen, hiermee bedoelde hij dat er zoveel mogelijke bijwerkingen opstaan dat je helemaal angstig wordt als je daar allemaal naar gaat kijken. Succes met je kuur, een jaar is wel lang zeg! Ik hoop voor je dat de bijwerkingen meevallen zodat je een hogere dosis mag en er eerder vanaf kunt. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat die acné verdwijnt!

Jezus dat is wel ziek :eek:

Is het trouwens verstandig om vitamine b12 erbij te injecteren? Dat helpt toch ook tegen bloedarmoede? of heb ik het verkeerd.

Hoe zit het nu eigenlijk precies met die uitbraak op het begin en de bijwerkingen?
Wat zijn de algemene ervaringen hiermee?

Hoelang duurt die uitbraak (verergering van de acne) gemiddeld? en wanneer begint die?

En wat ik daarnaast graag zou willen weten is of je de bijwerkingen (droge huid en lippen) de gehele kuur blijft houden of dat deze op den duur minder worden?
Of gaan de bijwerkingen pas echt weg als je gewoon stopt (als je dus klaar bent) met de kuur?

ben nu een dikke week bezig op 10 mg per dag.
Droge lippen heb ik al, huid begint ook minder vet te worden, acne is rustiger dan normaal.

alvast bedankt.

Hoe zit het nu eigenlijk precies met die uitbraak op het begin en de bijwerkingen?

Hoelang duurt die uitbraak (verergering van de acne) gemiddeld? en wanneer begint die?

En wat ik daarnaast graag zou willen weten is of je de bijwerkingen (droge huid en lippen) de gehele kuur blijft houden of dat deze op den duur minder worden?
Of gaan de bijwerkingen pas echt weg als je gewoon stopt (als je dus klaar bent) met de kuur?

Droge lippen heb ik al, huid begint ook minder vet te worden, acne is rustiger dan normaal.

alvast bedankt.

Algemeen genomen treedt die 'initial break out' op na 1-4 weken. En deze duurt dan meestal iets van 2 weken. Zelf had ik het na 2 weken, en het was iets van 1,5 week erger. Er kan een soort van gewenning optreden mbt tot de droogheid/roodheid e.d. Let wel, de bijwerkingen zullen zeer waarschijnlijk niet geheel verdwijnen, gewoon ff doorbijten dus. Na de kuur zal de huid langzaam weer meer talg gaan produceren en gaan die bijwerkingen dus weg. Maar er zijn ook sommige gevallen bekend waarbij de bijwerkingen niet meer weg gaan, dus garantie is er niet.

Na de kuur zal de huid weer talg gaan produceren ja, maar uiteraard minder dan voorheen toch?
dat is (onder andere) het doel van de kuur :P
De acne moet wel wegblijven natuurlijk.

In het verleden heb ik ook al een keer ROA gebruikt, maar ben nooit van de labello af gekomen. Ga het na deze ROA kuur wel proberen echt af te bouwen enzo.

Sommige jongens doen wel erg makkelijk over dit goedje, maar het is echt wel heftig spul hoor. Bijwerkingen als droge lippen, huid, ogen en slijmvliezen komen niet zomaar. Daarnaast is dit middel ZWAAR lever belastend en inderdaad nog een graadje erger dan veel orale steroiden, in medische handboeken staat dan ook elke 2 weken bloedonderzoek, vroeger werd dat nog echt gedaan ook.

Trouwens iemand last van depressie? had het vroeger wel en heb zelfs het gevoel dat het een flinke nasleep heeft gehad, kan ook gewoon de pubertijd zijn:p

p.s. het lichaam kan SUPER veel hebben maar doe niet te licht over dergelijke medicijnen.

alvast bedankt.

Bij mij kwam dat na een paar dagen al, maar t was na 1 week ook weer helemaal weg...nu na 3weken roa is er nergens op mijn lichaam ook maar iets van uitslag te zien echt geweldig:)

Lippen zijn nog altijd erg droog, gezichthuid blijft droger maar das geen probleem door t smeren met creme, huid op mijn armen/ellebogen werd ook schilferiger maar een bodylotion deed wonderen. Verder heb ik ontzettend lang last van spierpijn nu al 5 dagen na t trainen van een spiergroep...
En idd je slaapt heel gemakkelijk, ik slaap nu vaak 10 tot 12 uur...
Neus is ook gaan vervellen net alsof ej verbrand bent in de zon...
Drinken doe ik gewoon erbij, wel gematigt.
Gisteren eens 10min onder de zonnebank gegaan maar das echt heftig:P langer als 10min kon k t niet uithouden.

Over t algemeen gezien vind ik de bijwerkingen heel erg meevallen, alleen die droge lippen kunnen af en toe irritant zijn that`s it:)

Bij mij kwam dat na een paar dagen al, maar t was na 1 week ook weer helemaal weg...nu na 3weken roa is er nergens op mijn lichaam ook maar iets van uitslag te zien echt geweldig:)

Lippen zijn nog altijd erg droog, gezichthuid blijft droger maar das geen probleem door t smeren met creme, huid op mijn armen/ellebogen werd ook schilferiger maar een bodylotion deed wonderen. Verder heb ik ontzettend lang last van spierpijn nu al 5 dagen na t trainen van een spiergroep...
En idd je slaapt heel gemakkelijk, ik slaap nu vaak 10 tot 12 uur...
Neus is ook gaan vervellen net alsof ej verbrand bent in de zon...
Drinken doe ik gewoon erbij, wel gematigt.
Gisteren eens 10min onder de zonnebank gegaan maar das echt heftig:P langer als 10min kon k t niet uithouden.

Over t algemeen gezien vind ik de bijwerkingen heel erg meevallen, alleen die droge lippen kunnen af en toe irritant zijn that`s it:)

Wow de zonnebank ik moet er niet aan denken joh. Ik hield het al niet uit gisteren buiten in de zon:eek: Welke dosis neem jij? Maar mooi voor je dat je acné al helemaal weg is, je had het niet zo heel erg of wel?

Wow de zonnebank ik moet er niet aan denken joh. Ik hield het al niet uit gisteren buiten in de zon:eek: Welke dosis neem jij? Maar mooi voor je dat je acné al helemaal weg is, je had het niet zo heel erg of wel?

40mg pd. Neej de dokter moest lachen toen ik t vroeg ik had vrijwel niets maar wou gewoon alles weg hebben:)

Heb je daar ook wat feitelijke informatie over? ik neem het van je aan hoor maar zou er graag wat meer over lezen.

Bijna iedere dag wel een of meerdere keren een bloedneus. En mn neus is al echt 2 weken dicht alsof ik verkouden ben icm een droge neus is dat vrij vervelend. Verder gaat het heel goed imo.

Ik ben vandaag bij de derma geweest.
Kreeg bijna gelijk ROA mee, stond met een kwartier weer buiten...Daar wacht je dan twee maanden op.
Moet waarschijnlijk voor een jaar lang gaan slikken.
Mag over een week beginnen als de bloedonderzoek uitslag binnen is.
Moet beginnen met 40mg.
Ze had op het briefje Roacutane geschreven maar ik krijg bij de apotheek huismerk(PCH) isotetroine mee en nog 20 mg (2 pillen tegelijk) ook en maar 2 weken ipv de maand die me beloofd was( herhaalrecept)
Beetje jammer had liever gewoon van Roche gehad.

Een jaar lang geen alcohol en kapotte lippen enz, wordt pittig. Staat ook in de bijsluiter dat je geen zware intensieve fysieke arbeid mag verrichten ivm gewrichts en spierpijn. Hoe serieus moet ik dat nemen? Mag ik een jaar lang niet trainen?

Roaccutane is Isotretinoïne. En die van PCH zijn volgens mij niet minder dan andere merken roa.

40mg pd. Neej de dokter moest lachen toen ik t vroeg ik had vrijwel niets maar wou gewoon alles weg hebben:)

Haha lachen en dan toch voorschrijven, mooie dokter man:p
Zo zie je maar hoe dokters kunnen verschillen, ik zat behoorlijk onder en heb echt veel moeite moeten doen om roa te krijgen.

Terug
Naar boven