XXL Nutrition

Roaccutane log MMN

Bijna iedere dag wel een of meerdere keren een bloedneus. En mn neus is al echt 2 weken dicht alsof ik verkouden ben icm een droge neus is dat vrij vervelend. Verder gaat het heel goed imo.

Roaccutane is Isotretinoïne. En die van PCH zijn volgens mij niet minder dan andere merken roa.
Nog steeds op 20mg EOD?

Haha lachen en dan toch voorschrijven, mooie dokter man:p
Zo zie je maar hoe dokters kunnen verschillen, ik zat behoorlijk onder en heb echt veel moeite moeten doen om roa te krijgen.

Jah idd, en met jou nog heel veel anderen. Bedoel snap niet als mensen behoorlijk last ervan hebben waarom ze niet direct de Roa krijgen maargoed. Vaak wordt door doktoren gezeurd van t is duur!? ja sow daar betaal je ziektekosten voor?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb 4 weken 20 mg per dag gedaan en nu overgestapt op 20 mg EOD. Werkt prima

Heb je daar ook wat feitelijke informatie over? ik neem het van je aan hoor maar zou er graag wat meer over lezen.

Neem de bijwerkingen van Accutane en de bijwerkingen van een Chemo kuur en vergelijk ;).

Ik zeg niet zomaar wat hoor, maybe is me nederlands niet helemaal 100% en lijkt het alsof ik wat uit me nek lul, maar dat is dus niet zo.

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

kom op man dosis omhoog ik heb nu

1-3 wk = 20mg/dag
4-? wk = 30mg/dag

en nog steeds geen bloedneus gehad

Mag ik vragen hoe ernstig jou acne is? Pic?

Neem de bijwerkingen van Accutane en de bijwerkingen van een Chemo kuur en vergelijk ;).

Ik zeg niet zomaar wat hoor, maybe is me nederlands niet helemaal 100% en lijkt het alsof ik wat uit me nek lul, maar dat is dus niet zo.

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Mag ik vragen hoe ernstig jou acne is? Pic?

niet heel ernstig, maar heb toch wel een stuk of 15 puistjes op mijn hele gezicht. foto staat in het begin van het topic ergens.

maar wat raad jij aan zo min mogelijk gebruiken als het verdwijnt of zo veel mogelijk om er voor te zorgen dat het niet meer terug komt.

update eind 4de week

acne is bijna geheel verdwenen sinds vandaag, omdat er bijna niks meer bij komt wel heb ik nog wat onderhuidse bulten maar dat wordt ook al minder

je wil niet weten hoe blij ik ben dat het nu al geheel verdwijnt. wat ik wel merk is dat ik op 20mg/dag geen labello nog heb maar op 40mg wel wat.

Fijn dat het zo snel al werkt bij jou bro! Hopelijk gaat het bij mij ook zo snel!

Ik ben inmiddels ook bezig met dag 2, 40 mg roaccuttane :D De bloedtest resultaten waren prima! Heb ook het goedkopere merk gekregen ipv die van Roche... Of het verschil maakt geen idee!

update eind 4de week

acne is bijna geheel verdwenen sinds vandaag, omdat er bijna niks meer bij komt wel heb ik nog wat onderhuidse bulten maar dat wordt ook al minder

je wil niet weten hoe blij ik ben dat het nu al geheel verdwijnt. wat ik wel merk is dat ik op 20mg/dag geen labello nog heb maar op 40mg wel wat.

Super mooi voor je man, ik begin er toch steeds meer naar te neigen om een aantal pillen te bestellen. Krijgen we binnenkort ook weer een paar pics te zien? ;p

Hm, de vergelijking van Roa met een chemokuur vind ikzelf ook vrij apart.
Misschien dat de leverbelasting hetzelfde is, maar de gehele belasting op het lichaam is denk ik toch wel minder. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel roa je neemt
en welk soort chemokuur, maar toch. Ik heb het gevoel dat het niet hetzelfde is qua
totale lichaamsbelasting.

update eind 4de week

Mooi voor je man!
Zelf heb ik helaas weer een break out, ben bezig in m'n 5e week roa, ruim een week geleden dosis naar 60mg verhoogd. Het lijkt wel een 2e initial breakout door de verhoogde dosis:(. M'n huid reageerde ook weer zo heftig als toen ik net met roa op 35mg begon, bij mij is er zeker gewenning want dat hele schrale rode is nu weer weggetrokken. Wel een droge huid, maar niet zo pijnlijk en geïrriteerd meer gelukkig...

Na hoeveel dagen toen jullie begonnen, merkten jullie de bijwerkingen eigenlijk? Zit nu op dag 3 40mg en merk nog niets.

Mooi voor je man!
Zelf heb ik helaas weer een break out, ben bezig in m'n 5e week roa, ruim een week geleden dosis naar 60mg verhoogd. Het lijkt wel een 2e initial breakout door de verhoogde dosis:(. M'n huid reageerde ook weer zo heftig als toen ik net met roa op 35mg begon, bij mij is er zeker gewenning want dat hele schrale rode is nu weer weggetrokken. Wel een droge huid, maar niet zo pijnlijk en geïrriteerd meer gelukkig...

balen is dat he. ik had vandaag weer een paar onderhuidse bulten op mijn voorhoofd + dat die in 5 in mijn nek niet wegtrekken.

Na hoeveel dagen toen jullie begonnen, merkten jullie de bijwerkingen eigenlijk? Zit nu op dag 3 40mg en merk nog niets.

hangt van de dosis af ik merkte denk na 3 dagen dat mijn lippen wat droger werden en mijn huid iets minder vet

1e week verminderde acne
2de week ruim verergerde acne
3de week iets minder als de 2de week
4de week alles trekt langzaam weg
5de week bijna alles weg nog een stuk of 5 onderhuidse bulten in het gezicht

Bedankt!
Ben benieuwt hoe het bij mij gaat zijn, ik heb ook veel rode vlekken ipv echte bulten. Zal ook wel is een fototje maken morgen ;)

Tjaa ik zit nu beetje met probleem dat ik meer rosacea heb dan puisten, maar nog steeds schijnt roa het middel te zijn. Alleen zou ik dan een lage dosis moeten gebruiken. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen of een linkje geven. bvd

wat een toeval ik wist nu dat jullie ook roaccutane gebruiken. Ik gebruik het nu al 3 dagen:P Me huidarts heeft het voorgeschreven. Hij zei dat ik het waarschijnlijk een jaar moet gaan gebruiken:S Ik heb soms wel eens last van puistjes maar ik heb vooral gewoon een huid met van die rooie vlekjes en littekentjes. Ik zit op 2x 20mg per dag

Trouwens wat is beter 2 pillen meteen innemen of verspreid over de dag?

Ik zit op 40mg per dag ook en neem ze in 1x in, dit staat op mijn recept.
Geen idee wat beter is :O

Ik slik 30mg per dag gewoon in 1x;)

Ik begon de bij-effecten na 4-5 dagen te merken, na een week begon aardig wat haar uit te vallen en nog iets later werd ik erg moe en kreeg ik last van nachtblindheid+ alle andere effecten die ik nu nog steeds heb:mad: Naja voor het goede doel neem ik het maar voor lief he..

---------- Toegevoegd om 01:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:22 ----------

wat een toeval ik wist nu dat jullie ook roaccutane gebruiken. Ik gebruik het nu al 3 dagen:P Me huidarts heeft het voorgeschreven. Hij zei dat ik het waarschijnlijk een jaar moet gaan gebruiken:S Ik heb soms wel eens last van puistjes maar ik heb vooral gewoon een huid met van die rooie vlekjes en littekentjes. Ik zit op 2x 20mg per dag

Trouwens wat is beter 2 pillen meteen innemen of verspreid over de dag?

Pfoe lang zeg een jaar, succes! Maar die rooie vlekjes en littekentjes ga je er niet mee verbeteren, roa vertraagt het herstelproces van je huid. Dus ik ga ervan uit dat je het wel voorgeschreven hebt gekregen voor de puistjes. En wat betreft die inname, tot 40mg mag je het in 1x innemen, dus doe wat voor jou het prettigste is zou ik zeggen.

Wie heeft er trouwens ook zo'n last van vermoeidheid? Ik merkte vandaag bij het trainen dat ik na ieder setje zwaar zat te hijgen en lang op adem moest komen. Toen ik nog op 35mg zat was ik ook al moe, maar nu is het echt extreem. Als ik even ga zitten of liggen wordt ik meteen zeer moe en val ik zo in slaap als ik wil. Kracht met de training is ook drastisch verminderd, ik kan minder sets, minder gewicht en doe er langer over. Hopelijk kan ik wel nog een beetje gains maken tijdens die kuur....

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven