woodenshoe
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 49
Ben vorige week bij mijn huisarts geweest en een behandeling met roa voorgesteld. Ze moest het even opzoeken en in het huisartsenboekje staat dat behandeling door de HA facultatief is. Bovendien las ze over de regelmatige laboratoriumonderzoeken en toen was het gelijk afgedaan en kreeg een verwijsbrief voor de dermatoloog.
Gisteren gebeld naar de Mauritskliniek (in Utrecht; bij toeval ontdekt, nooit geweten dat er hier ook eentje zat) en kon vandaag al terecht
.
De dermatoloog constateerde dat ik last heb van matige acne en met name veel oud zeer (op mijn schouders en rug). In mijn gezicht en nek heb ik er in totaal altijd wel een stuk of 10 zitten, zo ook nu. Op mijn beurt vertelde ik dat het op mijn schouders en rug vaak met vlagen komt. Soms heb ik een paar weken niks erbij en dan ineens boem! Ben er nu op mijn 30-ste toch wel klaar mee.
Vervolgens de opties zalfjes, antibiotica en roa besproken. Uiteindelijk zonder smeekbedes een roabehandeling voorgesteld. Kreeg wel de (waarschijnlijk) standaardmededeling dat roa 'mensonvriendelijker' was dan antibiotica. Dat weet ik, maar ik heb het er graag voor over.
Nu moet ik bloed laten prikken en ik word gecontroleerd op alkalische fosfatase, ALAT (SGPT), ASAT (SGOT), Cholesterol, CK-MB, G-GT en Triglyceriden. Over twee weken hoor ik of de uitslag goed is en mag ik beginnen.
Ik krijg de volledige behandeling en in mijn geval best wel een horrorbehandeling want ik ben met 120 kg best fors. In eerste instantie krijg ik 60 mg per dag (0,5/kg per dag) en daarna opbouwen (1,0 mg/kg per dag). Met name voor de laatste dosering ben ik bij voorbaat al een beetje huiverig, maar ik moet eerst maar eens ervaren hoe ik ga op 60 mg per dag. Anders moet ik wellicht maar voorstellen om de kuur wat langer te laten duren op een lagere dosering. Al kan ik er nu natuurlijk nog niet over oordelen.
Gisteren gebeld naar de Mauritskliniek (in Utrecht; bij toeval ontdekt, nooit geweten dat er hier ook eentje zat) en kon vandaag al terecht
.De dermatoloog constateerde dat ik last heb van matige acne en met name veel oud zeer (op mijn schouders en rug). In mijn gezicht en nek heb ik er in totaal altijd wel een stuk of 10 zitten, zo ook nu. Op mijn beurt vertelde ik dat het op mijn schouders en rug vaak met vlagen komt. Soms heb ik een paar weken niks erbij en dan ineens boem! Ben er nu op mijn 30-ste toch wel klaar mee.
Vervolgens de opties zalfjes, antibiotica en roa besproken. Uiteindelijk zonder smeekbedes een roabehandeling voorgesteld. Kreeg wel de (waarschijnlijk) standaardmededeling dat roa 'mensonvriendelijker' was dan antibiotica. Dat weet ik, maar ik heb het er graag voor over.
Nu moet ik bloed laten prikken en ik word gecontroleerd op alkalische fosfatase, ALAT (SGPT), ASAT (SGOT), Cholesterol, CK-MB, G-GT en Triglyceriden. Over twee weken hoor ik of de uitslag goed is en mag ik beginnen.
Ik krijg de volledige behandeling en in mijn geval best wel een horrorbehandeling want ik ben met 120 kg best fors. In eerste instantie krijg ik 60 mg per dag (0,5/kg per dag) en daarna opbouwen (1,0 mg/kg per dag). Met name voor de laatste dosering ben ik bij voorbaat al een beetje huiverig, maar ik moet eerst maar eens ervaren hoe ik ga op 60 mg per dag. Anders moet ik wellicht maar voorstellen om de kuur wat langer te laten duren op een lagere dosering. Al kan ik er nu natuurlijk nog niet over oordelen.

Naja voor het goede doel neem ik het maar voor lief he..
? Wat zou dan wel kunnen helpen tegen rooie vlekjes en littekentjes?