XXL Nutrition

Roaccutane log MMN

---------- Toegevoegd om 02:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:07 ----------

Dat je beter gaint zal wel tussen je oren zitten.

sowieso, roa heeft ook even nodig om in te werken dus 2 weken is wat kort door de bocht om te zeggen dat je er beter door gaint. wacht maar tot je de vermoeidheid en stijfheid krijgt. zul je merken dat roa echt niet in je voordeel werkt.

Ja heb een heleboel vertelt maar dat maakte allemaal niks uit :( heb nu Minocycline + een gel die moet opsmeren, en ik moet gezichtsmaskertjes doen :rolleyes:

Oké, ik heb een soortgelijke behandeling gehad voordat ik roa kreeg. Ook orale antibiotica + 2 gels. Bij mij was de acné compleet verdwenen na 5 maanden ( na 3 maanden zag ik verbetering ). Dus het kan best weggaan, alleen zodra je stopt komt het terug:fuu:

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Vandaag eerste wondje aan lip, was mijn labello vergeten naar school.....
Merk ook dat ik een beetje last van roos krijg, heb ik vroeger ook last van gehad en heb toen anti roos shampoo van guhl gebruikt. Nu ook weer gebruiken of gewoon helemaal geen shampoo meer vanwege de ROA?
Ben nu een week bezig en m'n acne was de afgelopen dagen weer iets erger, flink wat bulten in mn nek en twee grote onderhuidse ontsteking op de buik, maar die zijn al weer weg aan het gaan.
Merk ook dat wondjes veel langzamer genezen, gek is dat.

Je kunt gewoon shampoo gebruiken, ik kreeg zelf ook last van een schilferende hoofdhuid en gebruik ook shampoo van Guhl hiertegen. Verhelpt het niet helemaal, maar helpt toch wel.
En je kunt beter een andere lippenbalsem gebruiken, als je langdurig labello gebruikt gaan je lippen juist sneller uitdrogen. Probeer eens 'echinaforce' van A.Vogel, deze werd mij aanbevolen voor een roa behandeling, verkrijgbaar bij de drogist.

Oké, ik heb een soortgelijke behandeling gehad voordat ik roa kreeg. Ook orale antibiotica + 2 gels. Bij mij was de acné compleet verdwenen na 5 maanden ( na 3 maanden zag ik verbetering ). Dus het kan best weggaan, alleen zodra je stopt komt het terug:fuu:

Idd ik weet zeker dat ik er toch ooit eens aan moet beginnen dus begin ik liever meteen maja.

Ga je foto's nog posten?

hmm m'n ma heeft net een voorraadje labello med ingeslagen...
Ik heb nu trouwens ook die vaseline cremonogwattes creme van de kring apotheek.
Die kan je gewoon op je gezicht gebruiken neem ik aan?

hmm m'n ma heeft net een voorraadje labello med ingeslagen...
Ik heb nu trouwens ook die vaseline cremonogwattes creme van de kring apotheek.
Die kan je gewoon op je gezicht gebruiken neem ik aan?

Ja, maar ik zou hem alleen op de echt droge plekken smeren en de rest van je gezicht gewoon met normale hydraterende crème insmeren. Ik smeer er zelf alleen het gedeelte rondom m'n mond mee in omdat het daar extra droog wordt.

• Topic Starter Topic Starter
heb vandaag nog geen een keer mijn lippen ingesmeerd en ze lijken het goed te houden

4 soorten labello... die speciale voor mannen/de gewonen donkerblauwe classic/ de lichtblauwe extra vochtige / een witte, med protection....

Ok, maar het vervelende van labello is dat je lippen er als het ware verslaafd aan kunnen raken, ze drogen dan steeds sneller uit waardoor je steeds vaker moet smeren. Ik heb al een alternatief genoemd hierboven, Echinaforce van A.Vogel, daarbij heb je dat probleem niet.

1e week (20mg) verminderde acne
2de week (20mg) ruim verergerde acne
3de week (20mg) iets minder als de 2de week
4de week (30mg) alles trekt langzaam weg
5de week (30mg) vrij rustig maar nog steeds acne (3 bulten die gelukkig
amper opvallen en nog 5 rode plekjes/kleine puistjes)
6de week (40mg) dosis dus omhoog bijwerkingen vallen mee wel wat droge plekjes puistjes iets minder als vorige week.

totaal 1.120mg op (12.000 totaal nodig)

als iemand nog vragen heeft

Vanacht werd ik opeens wakker, en had het gevoel aflsof me neus een beetje liep.
Veegde paar keer en toen zat opeens me hand met donkere vlekken. licht aangedaan en toen bleek het bloed.
Maar even naar de badkamer gegaan en me neus dichtgeknepen.
Dit was dus me eerste ROA bloedneus denk ik, ik zit nu op dag 11 met 40 mg.
Wel raar dat die bloedneus precies is mijn slaap kwam. Verwacht nog wel meer bloedneuzen dus wat kan ik daar het beste tegen doen? Kan ik die vaseline cetonogwat creme erin smeren( staat op alleen voor uitwendig gebruik, vind neus een beetje grijs gebied) En hoe brengen jullie dat aan, mijn vinger past namelijk niet zo ver in m'n neus :P
Watte staafje ofzo?

Vanacht werd ik opeens wakker, en had het gevoel aflsof me neus een beetje liep.
Veegde paar keer en toen zat opeens me hand met donkere vlekken. licht aangedaan en toen bleek het bloed.
Maar even naar de badkamer gegaan en me neus dichtgeknepen.
Dit was dus me eerste ROA bloedneus denk ik, ik zit nu op dag 11 met 40 mg.
Wel raar dat die bloedneus precies is mijn slaap kwam. Verwacht nog wel meer bloedneuzen dus wat kan ik daar het beste tegen doen? Kan ik die vaseline cetonogwat creme erin smeren( staat op alleen voor uitwendig gebruik, vind neus een beetje grijs gebied) En hoe brengen jullie dat aan, mijn vinger past namelijk niet zo ver in m'n neus :P
Watte staafje ofzo?

ja vaseline mag in je neus. hoe je het doet moet je zelf weten:p

zelf heb ik nog geen 1 keer een bloedneus gehad wel wordt mijn neus nu echt droog raar gevoel soms.

als ik mijn 20g binnen heb ga ik denk al naar 50-60mg (zal toch pas over 2 weken zijn)

Is er hier ook iemand die ROA gebruikt en een pinda allergie heeft?

Van zaterdag op zondag ineens een ''uitbraak'' gehad. Ik heb zaterdagavond wietpannenkoeken gemaakt, met volle melk(wat ik normaal nooit drink) en roomboter.

Ik vraag me af, of dit met elkaar te maken heeft. Ik vermoed zelf van wel, omdat ik al weken eigenlijk geen last meer had van acne. Toch wordt op veel sites beweerd dat voeding er niets mee te maken heeft. Ik heb ook gezocht naar een relatie tussen THC en acne, maar kon niets concreets vinden.

Ik zit overigens al 45 dagen aan de Roa(40mg pd), daarom vind ik de uitbraak ook zo vreemd.

Zojuist gebeld door de derma n.a.v. mijn bloedonderzoek. Alles was goed behalve de alkalische fosfatase, die was licht verhoogd. Toch mag ik beginnen met 60 mg per dag (fingers crossed...).

Vraag me wel hoe die ALKA verhoogd kan zijn. Derma vroeg of ik de avond ervoor gedronken had. Ik drink helemaal niet, dus nee. Verder niet doorgevraagd maar misschien komt het wel omdat ik ten tijde van het bloed prikken nog bezig was met Reversitol en een dag ervoor een antibioticakuur wegens een onsteking had afgerond??

Over een maand weer bloed prikken.

De dokter heeft het afgelopen vrijdag bij mij ook verhoogt naar 60mg per dag. Heb sinds het weekend al wel een dikke koortslip gekregen en verder zijn mijn lippen ook al flink kapot. Heb nu ook die Avogel lippenbalsem gekocht, eens kijken of dat iets uitmaakt :D

Verder is mijn huid VEEL minder vet als voorheen, normaal werd ik sochtens wakker en was mijn voorhoofd en neus heel vettig.. Nu niets meer :D

Als de bijwerkingen hierbij blijven, is het dan aan te raden om naar 80mg per dag te gaan? Zodat ik het minder lang moet gebruiken? Wil namelijk voor de zomer nog een kuurtje doen en na de ROA nog wel paar maandjes rust hebben voor ik begin.

Moest trouwens over 2 weken weer bloed laten prikken ook. (zit nu in week 2,5)

De dokter heeft het afgelopen vrijdag bij mij ook verhoogt naar 60mg per dag. Heb sinds het weekend al wel een dikke koortslip gekregen en verder zijn mijn lippen ook al flink kapot. Heb nu ook die Avogel lippenbalsem gekocht, eens kijken of dat iets uitmaakt :D

Verder is mijn huid VEEL minder vet als voorheen, normaal werd ik sochtens wakker en was mijn voorhoofd en neus heel vettig.. Nu niets meer :D

Als de bijwerkingen hierbij blijven, is het dan aan te raden om naar 80mg per dag te gaan? Zodat ik het minder lang moet gebruiken? Wil namelijk voor de zomer nog een kuurtje doen en na de ROA nog wel paar maandjes rust hebben voor ik begin.

Moest trouwens over 2 weken weer bloed laten prikken ook. (zit nu in week 2,5)

Ik zou eerst even kijken hoe erg de bijwerkingen van de 60mg zijn, die zijn pas na een tijdje op zijn top zeg maar. Hoeveel kg ben je trouwens?

Ja dat was ik zowiezo al van plan ;) Moet over 1 maand weer na de dokter.
Dan kan ik aan de hand van de bloedtest (over 2weken) en de bijwerkingen even kijken hoe of wat.

Ik weeg nu 88 kilo

Terug
Naar boven