AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad. Chemisch gezien is het precies dezelfde stof. Terwijl dat bij cola heel anders is.

De bijwerkingen die The T One heeft gehad en de outbreak zijn ook gebruikelijk bij de 'echte' roaccutane. Dat je die nu niet hebt kan ook komen doordat je al 2 maand het middel hebt gehad.

+1 leek mij ook

1e week (20mg) verminderde acne
2de week (20mg) ruim verergerde acne
3de week (20mg) iets minder als de 2de week
4de week (30mg) alles trekt langzaam weg
5de week (30mg) vrij rustig maar nog steeds acne (3 bulten die gelukkig
amper opvallen en nog 5 rode plekjes/kleine puistjes)
6de week (40mg) dosis dus omhoog bijwerkingen vallen mee wel wat droge plekjes puistjes iets minder als vorige week.
7de week (40mg) ging goed als ik maar niks uitknijp, want er zitten puistjes die gewoon niet uit te knijpen zijn. minder puistjes ook als vorige week zaterdag.
8ste week (60mg) even op een wat hogere dosis proberen want mijn lippen hoef ik maar 3 keer per dag in te smeren en heb nog steeds geen bloedneus of iets gehad

totaal 1.400mg op (12.000 totaal nodig) 11% gedaan

als iemand nog vragen heeft

Ik zit nu in week 4 en bij mij is het ook ongeveer verlopen als jou eerste 4 weken ;)
Maar puistjes uitknijpen is dus af te raden? Ik kan er maar niet vanaf blijven soms... Ik wil die troep uit mijn lijf hebben haha.

Heb trouwens het merk Sandoz ofzo... Er staat verder ook op de verpakking "ZWANGERSCHAP VERBODEN I.V.M MISVORMINGEN" klinkt ook lekker ziek.

Ik zit nu in week 4 en bij mij is het ook ongeveer verlopen als jou eerste 4 weken ;)
Maar puistjes uitknijpen is dus af te raden? Ik kan er maar niet vanaf blijven soms... Ik wil die troep uit mijn lijf hebben haha.

Heb trouwens het merk Sandoz ofzo... Er staat verder ook op de verpakking "ZWANGERSCHAP VERBODEN I.V.M MISVORMINGEN" klinkt ook lekker ziek.

ja afblijven ik heb al wat heel kleine littekentjes van uitgeknepen puisjes.
zonder roa kan het geen kwaad, maar door roa hersteld je huid niet goed als je uitknijpt.

toch doe ik het zelf ook hoor maar ja:D

waar halen jullie je roaccutane allemaal bij de huisarts?

Inderdaad. Chemisch gezien is het precies dezelfde stof. Terwijl dat bij cola heel anders is.

De bijwerkingen die The T One heeft gehad en de outbreak zijn ook gebruikelijk bij de 'echte' roaccutane. Dat je die nu niet hebt kan ook komen doordat je al 2 maand het middel hebt gehad.

Een outbreak heb ik ook zeker met t origineel gehad. alleen ging die na 3 weken over. Mijn huisarts heeft met een dermatoloog overlegd en die adviseerde te stoppen met de generieke versie, en over te stappen.

Als het qua chemische samenstelling exact hetzelfde is, hoe verklaar je dan dat het origineel een stuk duurder is dan de generieke?

Natuurlijk heb ik nu ook bijwerkingen als droge lippen, droge ogen en ook droge neusslijmvliezen (wat ik overigens niet had met de generieke versie).

waar halen jullie je roaccutane allemaal bij de huisarts?
MMN haalt het via internet, hij heeft ook nog veel over dacht ik.

Een outbreak heb ik ook zeker met t origineel gehad. alleen ging die na 3 weken over. Mijn huisarts heeft met een dermatoloog overlegd en die adviseerde te stoppen met de generieke versie, en over te stappen.

Als het qua chemische samenstelling exact hetzelfde is, hoe verklaar je dan dat het origineel een stuk duurder is dan de generieke?

Natuurlijk heb ik nu ook bijwerkingen als droge lippen, droge ogen en ook droge neusslijmvliezen (wat ik overigens niet had met de generieke versie).

MMN haalt het via internet, hij heeft ook nog veel over dacht ik.
De ontwikkeling van een medicijn kost ongeveer een miljard dollar. En dat moet terugverdiend worden. De generieke versie heeft die kosten niet. Een octrooi is meestal 25 jaar geldig, dus daarna kan iedereen in principe het geneesmiddel maken.

1e week (20mg) verminderde acne
2de week (20mg) ruim verergerde acne
3de week (20mg) iets minder als de 2de week
4de week (30mg) alles trekt langzaam weg
5de week (30mg) vrij rustig maar nog steeds acne (3 bulten die gelukkig
amper opvallen en nog 5 rode plekjes/kleine puistjes)
6de week (40mg) dosis dus omhoog bijwerkingen vallen mee wel wat droge plekjes puistjes iets minder als vorige week.
7de week (40mg) ging goed als ik maar niks uitknijp, want er zitten puistjes die gewoon niet uit te knijpen zijn. minder puistjes ook als vorige week zaterdag.
8ste week (60mg) even op een wat hogere dosis proberen want mijn lippen hoef ik maar 3 keer per dag in te smeren en heb nog steeds geen bloedneus of iets gehad

totaal 1.400mg op (12.000 totaal nodig) 11% gedaan

als iemand nog vragen heeft

Ga je het volgens die regel doen?
Een aantal gram per lichaamsgewicht ofzo?
En hoeveel gram per lichaamsgewicht moet dat dan zijn?

Ga je het volgens die regel doen?
Een aantal gram per lichaamsgewicht ofzo?
En hoeveel gram per lichaamsgewicht moet dat dan zijn?

het moet 120mg per kg lichaamsgewicht, maar ik neem aan dat dat alleen is bij extreme acne. maar ik hou me wel aan de deze regel.

ik ga gewoon 6 maanden roa slikken op een zo hoog mogelijke dosis

Ik ben nu ongeveer een maand gestopt met mijn roa kuur. Mijn lippen zijn snel verbeterd, na ongeveer 1 week moest ik al niet meer smeren. Ik heb ongeveer een 10 maanden 40 mg genomen.

Nu ben ik van plan om opnieuw een multivitamine te gaan gebruiken. Ik dacht aan een standaard multivit van het kruidvat. Ik ga het het alvast nog eens navragen bij de dermatoloog maar kan het nemen van die multivitamine nu schadelijk zijn?
In die multivitamine zit vitamine A en die aangezien roa toch een vitamine A overdoseer achtige werking heeft dacht ik dat het nu misschien schadelijk zou zijn.
Heeft hier iemand enige kennis van?

Had de eerste paar dagen even last van droge lippen, maar dat is al voorbij. Zit natuurlijk wel op maar 10mg per dag.

Ga na 1 maand gebruik verhogen naar 20mg denk ik

Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en ik hoefde niet eens in dispuut te gaan, hij gaf het eigenlijk direct mee. Begin met 30/40 mg per dag.

Een vraag: bijten jullie de capsules door of slikken jullie ze als geheel door?

In t geheel doorslikken natuurlijk :p Zit niet voor niets in een capsule

Ik ben nu ongeveer een maand gestopt met mijn roa kuur. Mijn lippen zijn snel verbeterd, na ongeveer 1 week moest ik al niet meer smeren. Ik heb ongeveer een 10 maanden 40 mg genomen.

Nu ben ik van plan om opnieuw een multivitamine te gaan gebruiken. Ik dacht aan een standaard multivit van het kruidvat. Ik ga het het alvast nog eens navragen bij de dermatoloog maar kan het nemen van die multivitamine nu schadelijk zijn?
In die multivitamine zit vitamine A en die aangezien roa toch een vitamine A overdoseer achtige werking heeft dacht ik dat het nu misschien schadelijk zou zijn.
Heeft hier iemand enige kennis van?

Maakt helemaal niks uit...

Ik had vandaag wel raar gevoel in mn schouders tijdens de schoudertraining. Heb ik normaal nooit, dus logische verklaring zou zijn het aan de roaccutane te wijten, maar toch nog ff 2 weekjes aankijken voor ik conclusies ga trekken ;)

Beetje zeurderig gevoel.

Trainen en roaccutane is voor mij geen goede combinatie, ik bikkel gewoon door maar het is allemaal VEEL inspannender. Ben nu gewoon erg snel vermoeid, zwaar hijgen etc. Ook heb ik minder kracht doordat ik vermoeider ben en heb het idee dat ik langer spierpijn heb. Omdat ik split train is dat wel lastig, had vorige week bijvoorbeeld op dinsdag schouders getraind, en deze waren op vrijdag nog dusdanig vermoeid dat ik maar weinig gewicht bij m'n borsttraining kon pakken. Combinatie kan wel, maar het is voor mij zeker minder effectief. Ik denk dat het ook met de hoogte van de dosis te maken heeft, bij een lage dosis zal je er minder last van hebben. Zit zelf op 60mg per dag.

Hoe gaat het met trainen? Heb je last gehad van ergere spier- of gewrichtspijn? Ben sowieso benieuwd naar ieder's ervaringen hier wat betreft trainen icm roaccutane.

trainen gaat zoals gmt hieronder beschrijft.

Bedankt, heb niet echt veel ervaring met medicijnen (gelukkig).

Trainen en roaccutane is voor mij geen goede combinatie, ik bikkel gewoon door maar het is allemaal VEEL inspannender. Ben nu gewoon erg snel vermoeid, zwaar hijgen etc. Ook heb ik minder kracht doordat ik vermoeider ben en heb het idee dat ik langer spierpijn heb. Omdat ik split train is dat wel lastig, had vorige week bijvoorbeeld op dinsdag schouders getraind, en deze waren op vrijdag nog dusdanig vermoeid dat ik maar weinig gewicht bij m'n borsttraining kon pakken. Combinatie kan wel, maar het is voor mij zeker minder effectief. Ik denk dat het ook met de hoogte van de dosis te maken heeft, bij een lage dosis zal je er minder last van hebben. Zit zelf op 60mg per dag.

+1 bij mij gaat het hetzelfde ik ga nog wel vooruit maar zeker niet zo als voor roa

Terug
Naar boven