Fitness Seller

Roaccutane log MMN

Ja dat was ik zowiezo al van plan ;) Moet over 1 maand weer na de dokter.
Dan kan ik aan de hand van de bloedtest (over 2weken) en de bijwerkingen even kijken hoe of wat.

Ik weeg nu 88 kilo

Lijkt me een goed plan, hopelijk valt het allemaal mee.

Bij mij vallen de mee-eters echt letterlijk uit mijn neus.
Normaal zijn het kleine zwartje puntjes, maar nu worden ze wit en komen ze naar de oppervlakte, met een naald kun je ze zo eruit wippen.
Daarna blijven de porieen wel nog even openstaan maar deze trekken snelgenoeg weer dicht.
Verder is het gebied rond mijn mond droog, maar niet hinderlijk.
Zit momenteel op 20 mg per dag.

MMN, heb jij ook capsules van 10 mg per stuk?
ik slik er 3 per dag, binnekort maar is aan de dermateloog vragen of ik naar de 40 mag
trouwens, ik heb wat kleine littekentjes op de linkerkant van me wang, kunnen ze hier later nog wat aan doen? als je bent gestopt met de roa kuur en je huid sneller gaat herstellen?

• Topic Starter Topic Starter
Bij mij vallen de mee-eters echt letterlijk uit mijn neus.
Normaal zijn het kleine zwartje puntjes, maar nu worden ze wit en komen ze naar de oppervlakte, met een naald kun je ze zo eruit wippen.
Daarna blijven de porieen wel nog even openstaan maar deze trekken snelgenoeg weer dicht.
Verder is het gebied rond mijn mond droog, maar niet hinderlijk.
Zit momenteel op 20 mg per dag.

heb precies hetzelfde.

MMN, heb jij ook capsules van 10 mg per stuk?
ik slik er 3 per dag, binnekort maar is aan de dermateloog vragen of ik naar de 40 mag
trouwens, ik heb wat kleine littekentjes op de linkerkant van me wang, kunnen ze hier later nog wat aan doen? als je bent gestopt met de roa kuur en je huid sneller gaat herstellen?

nee ik heb caps van 20mg. tegen littekens is wel wat te doen maar volgens mij gaan ze nooit meer helemaal weg.

Ligt er een beetje aan wat voor soort littekens het zijn, als het echt van die 'ijspriem' littekens zijn zullen ze niet verdwijnen. Desalniettemin kunnen ze wel bij de dermatoloog behandeld worden om ze minder zichtbaar te maken. Dat kan vaak pas een half jaar na het stoppen met roaccutane ivm herstelfunctie van de huid. Littekens moet je trouwens niet verwarren met de rode vlekjes, die gaan na verloop van tijd vanzelf weg.

Die littekens minder zichtbaar laten maken bij de derma.. Weet jij of dat ook vergoed word? en kunnen ze dan ook Straie daarmee behandelen? :P Of zijn dat andere soort littekens.

Ik ben echt benieuwt hoe het er bij mij uit gaat zien straks.. Nu zit ALLES vol met rode vlekjes en oneffenheden :(

Ik zit nu op 2 weken 40 mg, Huid is echt totaal niet vet meer, ook niet 's avonds.
Dat is wel nice, maar lippen zijn wel kapot aan het gaan, telkens scheuren ze open.
Verder heb ik ook idee dat meeeters al wat meer naar boven komen en acne is redelijk rustig. Wel paar dagen geleden een flinke onderhuidse ontsteking op mijn buik. Precies op de plek waar die al vaker was geweest en ik al een litteken had. Hopelijk wordt het litteken niet veel groter.
Er kwam toch een troep uit die ontsteking! niet normaal, je kon der je haar mee doen zoveel was het(nee niet uitgetest). Gaat af en toe weer open en dan maak ik het weer schoon is echt zeker een halve centimeter diepe put.

Die littekens minder zichtbaar laten maken bij de derma.. Weet jij of dat ook vergoed word? en kunnen ze dan ook Straie daarmee behandelen? :P Of zijn dat andere soort littekens.

Ik ben echt benieuwt hoe het er bij mij uit gaat zien straks.. Nu zit ALLES vol met rode vlekjes en oneffenheden :(

De behandeling van de littekens zal helaas niet vergoed worden, dit wordt gezien als een cosmetische behandeling. Als je echter kunt aantonen dat je er psychische klachten door krijgt zou er eventueel een deel vergoed kunnen worden, maar ik geef je daar niet veel kans op:( Een veelgebruikte methode om littekens van acné te verwijderen is dermabrasie, en ja dat kan ook gebruikt worden om striae te vervagen. Voor het meest optimale resultaat zul je echter laserbehandelingen moeten ondergaan. En dermabrasie is al niet goedkoop, maar laserbehandelingen zijn nog duurder.

Bedankt voor je informatie!
Ik heb even naar demabrasie gegoogled en het is eigenlijk je bovenste huidlaag afschaven en dan laten genezen. Hierdoor worden de littekens minder zichtbaar en het wordt idd als cosmetische ingreep gezien. Ik ga dat waarschijnlijk maar niet doen, wellicht zijn er andere goedkopere oplossingen die er ook redelijk tegen werken? (crème ofzo)

Ik had voor de ROA, Tretinoïne crème en dat zou volgens de bijsluiter ook tegen Striae moeten helpen, omdat het de celdeling bevordert. Zou dit ook werken tegen littekens? en zou ik het nog tijdens de ROA gebruiken? Ik zal het volgende keer ook even aan de huisarts vragen.

Tretinoïne crème kan inderdaad voor zowel striae als littekens van acné een positief effect hebben. Zelf zou ik wachten tot na de roa kuur omdat tretinoïne crème eigenlijk net als dermabrasie de bovenste huidlaag afschilfert, alleen dan in mindere mate. Het kan een uitdrogend en irriterend effect hebben op de huid, en icm roa lijkt dat me niet gewenst.

Mannen, even een vraagje voor de kenners.
Ik zit nog steeds op 40mg/dag Roa ( van Roche ) veeeel minder heftige bijwerkingen dan de generieke versie, erg fijn dus.

Echter heb ik met de capsules van Roche meer last van vermoeidheid en spierpijn (voornamelijk in de rug)

Ik denk dat injecteerbare vitamine B12 hier wel tegen kan helpen. Is er iemand die hier ervaring mee of kennis van heeft? Ik kan dinsdag pas terecht bij de huisarts.

Bedankt voor je informatie!
Ik heb even naar demabrasie gegoogled en het is eigenlijk je bovenste huidlaag afschaven en dan laten genezen. Hierdoor worden de littekens minder zichtbaar en het wordt idd als cosmetische ingreep gezien. Ik ga dat waarschijnlijk maar niet doen, wellicht zijn er andere goedkopere oplossingen die er ook redelijk tegen werken? (crème ofzo)

ABSOLUUT niet doen icm Roaccutane. dat gaat voor extra litteken vorming zorgen!!

Zo, na een bezoek aan de dermo dinsdag, en vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek mag ook beginnen aan mijn kuur. Ik ga beginnen met 40mg per dag, en dan na een maand waarschijnlijk omhoog naar 60mg. Best veel als ik lees wat hier wordt geslikt, maargoed, dat zal wel met gewicht te maken hebben.

Ik zal mijn ervaringen/bevindingen ook met jullie delen, aangezien ik het zelf wel erg handig vind om te lezen hoe het bij anderen is verlopen:).

Ik heb het trouwens al eens gevraagd, maar nog niet echt een antwoord gehad, maar wat is jullie ervaring met alcohol en drugs tijdens een roa gebruik. Ik wil dit wel gaan minderen maar niet opgeven. Ik zit zelf te denken dat ik op de dagen dat ik een feest oid heb, de roa een dagje bewust vergeet.

Ik heb zelf niet zoveel moeite van alcohol af te blijven... Maar beter ga je jezelf niet klemzuipen. Af en toe een paar drankjes moet vast wel kunnen.

Ben zelf overigens 5 dagen geleden begonnen met 20mg om de dag. Begin beetje droge lippen te krijgen, maar het valt nog mee.

Ik ben zelf ook wel benieuwt of B12 inject goed is om tijdens de ROA te nemen. Of belast het de lever te zwaar?

Nog steeds op 20mg ED. Gaat nog steeds goed, heb wel om de zoveel dagen een kleine puist op mn gezicht. Bloedneuzen zijn minder geworden.

Wel last van 1 side en niet zo'n beetje ook. Kan moeilijk door mn neus ademen, alsof mijn neus 24/7 dicht is. Heb daar iets voor gekregen van de doc waardoor ik soms beter kan ademen maar heb ook dagen dat ik het echt niet helpt en ik me er dood aan erger. Maar we gaan niet opgeven...

Nog steeds op 20mg ED. Gaat nog steeds goed, heb wel om de zoveel dagen een kleine puist op mn gezicht. Bloedneuzen zijn minder geworden.

Wel last van 1 side en niet zo'n beetje ook. Kan moeilijk door mn neus ademen, alsof mijn neus 24/7 dicht is. Heb daar iets voor gekregen van de doc waardoor ik soms beter kan ademen maar heb ook dagen dat ik het echt niet helpt en ik me er dood aan erger. Maar we gaan niet opgeven...

goed zo doorgaan ik heb zelf nog steeds last van mijn keel dat wel lijkt uitgedroogd.

en ik merk nu op 40mg/dag wel dat het echt goed begint te werken want mijn hoofdhuid wordt steeds droger, maar heb nog steeds wat acne zoals vanochtend 5 stuks.

Ik ben zelf ook wel benieuwt of B12 inject goed is om tijdens de ROA te nemen. Of belast het de lever te zwaar?

Voor zover ik weet geeft vit B12 inject geen belasting voor de lever?
Dinsdag zal ik het is bespreken met mn arts.

Trouwens,
Nu ik het originele medicijn heb, is mijn huid echt enorm verbeterd! Van de generieke versie kreeg ik alle bijwerkingen en verergering van de acne, (zelfs na 2 maanden nog steeds geen verbetering) slikte 60mg/dag

Nu het origineel, 40mg/dag sinds 10 oktober. en mijn acne is echt een heeel stuk minder! krijg het ook van buiten te horen. 'goh wat ziet je huid er beter uit zeg'. Tis nog ff doorbijten maar het zal het zeker waard zijn.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet geeft vit B12 inject geen belasting voor de lever?
Dinsdag zal ik het is bespreken met mn arts.

Trouwens,
Nu ik het originele medicijn heb, is mijn huid echt enorm verbeterd! Van de generieke versie kreeg ik alle bijwerkingen en verergering van de acne, (zelfs na 2 maanden nog steeds geen verbetering) slikte 60mg/dag

Nu het origineel, 40mg/dag sinds 10 oktober. en mijn acne is echt een heeel stuk minder! krijg het ook van buiten te horen. 'goh wat ziet je huid er beter uit zeg'. Tis nog ff doorbijten maar het zal het zeker waard zijn.

kan zijn dat je nu pas genoeg binnen hebt gekregen dat het stopt. het lijkt me niet dat er verschil zit in de 2 producten er zit namelijk in allebei gewoon de zelfde stof

Sinds gisteren allemaal rode vlekken op de buitenkant van mijn bovenarm, lijkt wel onderhuids, heel vreemd? Enige wat nieuw was dat ik gisteren wat meer gedronken heb op stap, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

kan zijn dat je nu pas genoeg binnen hebt gekregen dat het stopt. het lijkt me niet dat er verschil zit in de 2 producten er zit namelijk in allebei gewoon de zelfde stof

Er zit wel degelijk verschil tussen. De samenstelling is gewoon beter. je merkt ook verschil tussen de AH huismerk cola of coca cola. maar tis allebij cola.

Sinds gisteren allemaal rode vlekken op de buitenkant van mijn bovenarm, lijkt wel onderhuids, heel vreemd? Enige wat nieuw was dat ik gisteren wat meer gedronken heb op stap, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

had ik ook. ik dacht dat het kwam omdat ik me arm gestoten had tegen een muur ofzo en dat het een sorot bloeduitstorting was, onderhuids. Verder heb ik er geen last van gehad, maar het bleef wel.

Terug
Naar boven