AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

Ik ben ook sinds vandaag een maandje bezig met roa (40 mg per dag). De bijwerkingen die ik heb zijn droge lippen, droge huid en af en toe na het trainen last van mijn rug. Mijn huid is wel wat rustiger geworden maar nog geen grote resultaat. Weet iemand na hoeveel tijd slikken je duidelijk resultaat ziet? Ik heb berekend, als ik gewoon elke dag gewoon 40 mg slik (wat ik zelfs nog ga verhogen) ben ik voor de zomer klaar met de kuur (120 mg per kg). Ik wil dan vervolgens van de zomer naar Zuid-Amerika gaan, mag dat wel binnen 6 maanden?

Ik ben ook sinds vandaag een maandje bezig met roa (40 mg per dag). De bijwerkingen die ik heb zijn droge lippen, droge huid en af en toe na het trainen last van mijn rug. Mijn huid is wel wat rustiger geworden maar nog geen grote resultaat. Weet iemand na hoeveel tijd slikken je duidelijk resultaat ziet? Ik heb berekend, als ik gewoon elke dag gewoon 40 mg slik (wat ik zelfs nog ga verhogen) ben ik voor de zomer klaar met de kuur (120 mg per kg). Ik wil dan vervolgens van de zomer naar Zuid-Amerika gaan, mag dat wel binnen 6 maanden?

Na hoeveel tijd je resultaat ziet is lastig te bepalen, dit is per persoon verschillend. In de bijsluiter kun je echter lezen dat 95% van de personen binnen 2 tot 3 maanden een duidelijke verbetering ziet. Zelf trad er bij mij na ongeveer 5 weken verbetering op. Overigens is het nu na iets meer dan 2 maanden roa nog zeker niet helemaal weg, maar ik ben op de goede weg:)

En over je tripje naar het warme zuiden:
Isotretinoïne is ongeveer 2 weken na het stopzetten van de behandeling uit het bloed verdwenen, je kunt dus gerust naar Zuid-Amerika gaan.

@MMN

hoe zit t nu met jou acne dan? helemaal weg? je moet niet zolang meer als je de regel van 120mg/kg aanhoudt toch?

Mijn gezicht is nu, na 5 weken nagenoeg pukkel vrij!

• Topic Starter Topic Starter
@MMN

hoe zit t nu met jou acne dan? helemaal weg? je moet niet zolang meer als je de regel van 120mg/kg aanhoudt toch?

Mijn gezicht is nu, na 5 weken nagenoeg pukkel vrij!

heb 1 a 2 puistjes per dag, dus het gaat erg goed.

als ik me aan de 120mg/kg hou moet ik nog wel lang hoor, want dan moet ik namelijk in totaal 600 tabs opeten en dat gaat hem niet worden.

ik denk dat ik me gewoon hou aan 40mg/dag voor 6 maanden, want dat moet met mijn vorm van acne wel genoeg zijn denk ik.

ik red het wel in de komende 4 maanden als ik nu op 100mg per dag ga zitten :roflol:

Laatst bewerkt:
Dat is wel wat ze aanraden toch (1mg/kg per dag). Maar zal wel met name voor hele zware acnepatienten zijn ;)

Na hoeveel tijd je resultaat ziet is lastig te bepalen, dit is per persoon verschillend. In de bijsluiter kun je echter lezen dat 95% van de personen binnen 2 tot 3 maanden een duidelijke verbetering ziet. Zelf trad er bij mij na ongeveer 5 weken verbetering op. Overigens is het nu na iets meer dan 2 maanden roa nog zeker niet helemaal weg, maar ik ben op de goede weg:)

En over je tripje naar het warme zuiden:
Isotretinoïne is ongeveer 2 weken na het stopzetten van de behandeling uit het bloed verdwenen, je kunt dus gerust naar Zuid-Amerika gaan.

Oke bedankt!! Trouwens maken jullie gezicht ook tijdens de kuur schoon met bepaalde cosmeticaproducten? En is ontharingscreme een probleem?

Heb je geen last van rode vlekjes op de plaatsen waar je pukkels zaten MMN?

Oke bedankt!! Trouwens maken jullie gezicht ook tijdens de kuur schoon met bepaalde cosmeticaproducten? En is ontharingscreme een probleem?

Ik gebruik tijdens mijn roa kuur alleen water om mijn huid schoon te maken. Heb er ook niet de behoefte aan, omdat mijn huid erg droog is, en al die schoonmaakspulletjes maken het altijd alleen maar droger en/of irriteren de huid. Met ontharingscrème heb ik geen ervaring, dat kan natuurlijk wel de huid irriteren. Zou dit even met de dermatoloog/arts bespreken.

Ik gebruik tijdens mijn roa kuur alleen water om mijn huid schoon te maken. Heb er ook niet de behoefte aan, omdat mijn huid erg droog is, en al die schoonmaakspulletjes maken het altijd alleen maar droger en/of irriteren de huid. Met ontharingscrème heb ik geen ervaring, dat kan natuurlijk wel de huid irriteren. Zou dit even met de dermatoloog/arts bespreken.

Oke, ik ga volgende voor mijn eerste controle dan vraag ik het wel even na. :)

De sides beginnen wel vervelend te worden. Mijn neus is vaak dicht alsof ik verkouden ben. En vaak een snotneus (raar, ik weet het maar moet toch door de Roa komen). Bloedneuzen heb ik al een tijdje niet gehad gelukkig.

Ik gebruik geen cosmeticaproducten. Ontharingscreme kan je wel gebruiken maar wel heel snel afhalen aangezien je huid een stuk droger is (kan wondjes veroorzaken).

De sides beginnen wel vervelend te worden. Mijn neus is vaak dicht alsof ik verkouden ben. En vaak een snotneus (raar, ik weet het maar moet toch door de Roa komen). Bloedneuzen heb ik al een tijdje niet gehad gelukkig.

Ik gebruik geen cosmeticaproducten. Ontharingscreme kan je wel gebruiken maar wel heel snel afhalen aangezien je huid een stuk droger is (kan wondjes veroorzaken).

vindt je de sides nu al zo erg je zit toch pas op 20mg/dag.
enigste bijwerkingen wat ik heb is dat alles wat droger wordt en dan ik er wat moe/duf van word

vindt je de sides nu al zo erg je zit toch pas op 20mg/dag.
enigste bijwerkingen wat ik heb is dat alles wat droger wordt en dan ik er wat moe/duf van word

Ja, moet zeggen dat het soms echt vervelend kan zijn. Mn neus is constant dicht en ik word soms gek van mezelf omdat ik zo vaak zit te snuiven (of hoe je dat ook noemt, dat geluid wat je met je neus maakt als je een loopneus hebt:D).

Droge lippen enzo is geen probleem. Ik smeer om de zoveel uur weer wat labello/vit a créme of uierzalf op. Maar mn droge/dichte neus.... :mad:

Kan me idd niet voorstellen hoe klote de bijwerkingen op een hogere dosis zullen zijn..

Kan me idd niet voorstellen hoe klote de bijwerkingen op een hogere dosis zullen zijn..

hehe, ik heb een tijdje op ~ 0,8mg/kg gezeten. dat was inderdaad geen pretje.

Ik heb ook dat rode plekjes erg lang blijven zitten. Afgelopen zaterdag ff wezen sleutelen, op een paar plekjes een klein wondje op me handen en het duurt ontzettend lang voordat ze genezen; ze lijken amper te herstellen.
dit op 40mg/dag (=~0,5mg/kg)

K*t...ik zit op 0,8mg per kg. Aantal bijwerkingen die ik heb zijn: droge huid/ogen/lippen, haaruitval, concentratieproblemen, vermoeidheid, pijn in gewrichten, nachtblindheid, wazig zicht, een 'leeg' gevoel en bloedneuzen.
Maarja alles om die puisten weg te krijgen he :fire:

Heb ook ****ing erg last van mn ogen dus mijn contactlenzen zitten ook vaak k*t. Waardoor ik vaak hoofdpijn krijg (?).

maar idd, uiteindelijk is het het allemaal waard als je nooit meer een puistje ziet.

K*t...ik zit op 0,8mg per kg. Aantal bijwerkingen die ik heb zijn: droge huid/ogen/lippen, haaruitval, concentratieproblemen, vermoeidheid, pijn in gewrichten, nachtblindheid, wazig zicht, een 'leeg' gevoel en bloedneuzen.

Dat is niet niks zeg pfffff ik hoop voor je dat je een mooi baby huidje ervoor terug krijgt :D

zo is het. met vlagen voel ik me ook lichtelijk depressief lijkt wel. wazig zicht ook in het donker vooral, spierpijn blijft minstens 1,5 dag langer dan normaal. en natuurlijk droge lippen, neusholtes en droge ogen. Ook heb ik Hydrocortison zalf tegen huid eczeem gehaald want me handen, daar hingen ook de vellen erbij.

over die vermoeidheid heb ik vandaag contact gehad met mn arts. ik stelde vitamine B voor (inject). Roa kan tenslotte ook bloedarmoede veroorzaken (wat de vermoeidheid verklaard).
Eerst bloed laten prikken om te kijken hoe mn bloedwaardes zijn, mochten die laag zijn dan kan ik vitb op voorschrift krijgen.

anders zal k t toch moeten bestellen op eigen kosten :devil:

zo is het. met vlagen voel ik me ook lichtelijk depressief lijkt wel. wazig zicht ook in het donker vooral, spierpijn blijft minstens 1,5 dag langer dan normaal. en natuurlijk droge lippen, neusholtes en droge ogen. Ook heb ik Hydrocortison zalf tegen huid eczeem gehaald want me handen, daar hingen ook de vellen erbij.

over die vermoeidheid heb ik vandaag contact gehad met mn arts. ik stelde vitamine B voor (inject). Roa kan tenslotte ook bloedarmoede veroorzaken (wat de vermoeidheid verklaard).
Eerst bloed laten prikken om te kijken hoe mn bloedwaardes zijn, mochten die laag zijn dan kan ik vitb op voorschrift krijgen.

anders zal k t toch moeten bestellen op eigen kosten :devil:

lekker b12 inject. wil ik eigenlijk ook wel :D

1e week (20mg) verminderde acne
2de week (20mg) ruim verergerde acne
3de week (20mg) iets minder als de 2de week
4de week (30mg) alles trekt langzaam weg
5de week (30mg) vrij rustig maar nog steeds acne (3 bulten die gelukkig
amper opvallen en nog 5 rode plekjes/kleine puistjes)
6de week (40mg) dosis dus omhoog bijwerkingen vallen mee wel wat droge plekjes puistjes iets minder als vorige week.
7de week (40mg) ging goed als ik maar niks uitknijp, want er zitten puistjes die gewoon niet uit te knijpen zijn. minder puistjes ook als vorige week zaterdag.
8ste week (60mg) ging goed op hogere dosis merk wel dat de vellen nu wat meer van mijn gezicht af komen (maar dat is niet in verhouding met toen ik roazalf smeerde) Puistjes zijn nog steeds niet helemaal weg bijv vandaag toch nog 5 stuks uitgeknepen terwijl je ze bijna niet zag maar kon er niet vanaf blijven. dus mijn gezicht is bijna helemaal puistvrij als ik maar niet ga knijpen.
9de week (60mg) ga door op 60mg totdat alles weg is dus denk nog 1 a 2 weken dan terug naar 40mg

Week inname / Totaal ingenomen

Wk 1 : 140mg / 140
Wk 2 : 140mg / 280
Wk 3 : 140mg / 420
Wk 4 : 210mg / 630
Wk 5 : 210mg / 840
Wk 6 : 280mg / 1120
Wk 7 : 280mg / 1400
Wk 8 : 420mg / 1840

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven