XXL Nutrition

Roaccutane log MMN

Hey, ik ga als het goed is ook binnenkort beginnen. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de bijwerkingen op de lange termijn. Volgens mij is het middel nog niet heel lang "populair in gebruik" dus zijn de bijwerkingen (als die er al zijn) bekend voor de lange termijn?

Kortom: als ik op mijn 18de aan de roa ga, merk ik daar dan wat van als ik 40 of 50 ben?

Tja dat zal de toekomst moeten uitwijzen, ik ben er eerlijk gezegt niet zo bang voor;).

Ik ben sinds dinsdag ook begonnen, 40mg per dag. Merkte vrijwel dat mijn acne in mijn gezicht verergerde, woensdag was het al wat erger maar voornamelijk was mijn huid droger en pijnlijk, donderdag en vrijdag idem. Maargoed, ik had dit ook wel verwacht, en hoop asap dat het beter gaat;)

Oh, van droge lippen heb ik nog niet echt last gehad, ik smeer trouwens uit voorzorg 2 keer daags met een lippenvet van de aphotheker.

Laatst bewerkt:
Er zijn al meer dan een miljoen mensen behandeld met het middel.

En over t algemeen zijn dingen als 'lange termijn' met medicatie flauwekul.

Hey, ik ga als het goed is ook binnenkort beginnen. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de bijwerkingen op de lange termijn. Volgens mij is het middel nog niet heel lang "populair in gebruik" dus zijn de bijwerkingen (als die er al zijn) bekend voor de lange termijn?

Kortom: als ik op mijn 18de aan de roa ga, merk ik daar dan wat van als ik 40 of 50 ben?

Is toch al wel een tijdje in gebruik hoor, ik ken iemand die het 24 jaar geleden heeft gebruikt.
Sinds 1982 toen het op de markt kwam zijn er ruim 13 miljoen mensen behandeld met roa. En tsja de lange termijn, er zijn gevallen bekend waarbij bijvoorbeeld blijvende leverschade optreedt, of blijvende haaruitval. Dit komt echter heel erg zelden voor.

Ik heb me speciaal geregistreerd om mijn ervaring met Roaccutane (generische isotretinïone in mijn geval) te delen.
Deze zomer kreeg ik van mijn dermatoloog een 2 maanden durende kuur van slechts 40mg voorgeschreven. Vanaf de 4e week merkte ik dat mijn libido op een heel laag pijl stond, om het zacht uit te drukken. Ik had net een nieuwe vriendin en needless to say kwamen er een hoop genante momenten uit die situatie voort. Ik ben gaan zoeken op internet en kwam al snel uit op een hele hoop ervaringen van mensen die hetzelfde aan de hand hadden. Meestal verdween het probleem bij hen na stopzetting maar hier en daar meldde er iemand permanente schade, al was dat na meerdere zware cyclussen. Ik zit zelf, maanden later, nog altijd met een verzwakt libido en erectieproblemen (krijgen is geen probleem, aanhouden is lastiger) maar gelukkig wordt het steeds beter.

Ik heb uiteindelijk mijn kuur wel nog uitgenomen omdat m'n acne volledig verdwenen was en m'n dermatoloog vertelde dat isotretionoine m'n enige optie was. Pikant detail: toen ik hem belde en mijn probleem uitlegde verzekerde hij me dat dit volstrekt onmogelijk was maar toen ik na de kuur terug op consultatie ging had hij er wel al van gehoord. In Amerika had een patiënt namelijk zijn dermatoloog vermoord omdat hij impotent was geworden na een Roaccutane kuur.

Mijn advies ivm dit middel is dan ook als volgt: zodra je libido-issues opmerkt... kappen met die handel, en als het kan er zelfs helemaal niet aan beginnen. Het feit dat men niet eens kan verklaren waarom en hoe Isotretinoine werkt zou al waarschuwing genoeg moeten zijn.

Voor mijn acne, want die kwam natuurlijk terug, gebruik nu een (heel specifieke) combinatie van zeep, 2,5% peroxide en op water gebaseerde moisturizer (googlen naar 'the regimen'). Het is een beetje een hassle qua gebruik maar de resultaten zijn fantastisch.

Deze zomer kreeg ik van mijn dermatoloog een 2 maanden durende kuur van slechts 40mg voorgeschreven.

Een kuur van 2 maanden? De effecten beginnen meestal pas na 2 maanden zichtbaar te worden dus dit vind ik wel apart. En tsja voor je libido...lullig voor je. Lijkt erop dat je één van de zeer zeldzame ernstige bijwerkingen hebt gekregen, gelukkig heb ik zelf alleen last van de niet ernstige bijwerkingen:)

Klinkt herkenbaar dat van libido, ik merkte na 3weken dat mijn zin vaak minder was en precies wat je zei, omhoog krijgen geen probleem, maar aanhouden was lastig, heel vaag. Sinds vorige week gewoon weer zoals het hoort dus beetje vaag idd, merk nu nog vaak dat ik veel sneller moe ben en ontzettend lang spierpijn hou. De kwaaltjes als droge lippen en droge huid op me armen stoor k me al niet meer aan. Verder ontzettend goed resultaat ervan op 40mg. Gewoon echt 100% acne vrij, heerlijk gevoel:)

Jep ik herken dit ook. toen ik het een jaar geleden voor het eerst probeerde.
Ik werd er gewoonweg depressief van, er speelde natuurlijk meerdere dingen. Gepaard ging een verdomd laag libido terwijl ik dat normaal niet ken, direct mee gestopt en na een tijdje was k gewoon weer de oude:evil2:

Beste leden,

ik ben nu bijna 2 maanden bezig met roaccutane. Ik wil hiermee niet een discussie starten of het nu wel of niet verstandig is om roaccutane te gebruiken zonder dat dit is voorgeschreven. Ik ben meerdere malen naar mijn huisarts geweest en kreeg iedere keer andere middelen voorgeschreven. Ik ben inmiddels al 6 jaar aan het tobben met een onzuivere huid en heb uiteindelijk roaccutane overgenomen van 2 kenissen. Hier heb ik genoeg aan voor 3 maanden. Ik wilde de overige hoeveelheid roaccutane via dokteronline.nl aanschaffen. Nu kom ik er achter dat je niet zo 1 2 3 via internet bestellen aangezien een online arts aangesloten op dokteronline.nl de aanvraag zal beoordelen. Mijn vraag is nu;

Zijn er mensen hier op het forum die onlangs roaccutane hebben gebruikt en nog over hebben? Ik betaal 60 euro per 30 capsules van 20mg.

• Topic Starter Topic Starter
Beste leden,

ik ben nu bijna 2 maanden bezig met roaccutane. Ik wil hiermee niet een discussie starten of het nu wel of niet verstandig is om roaccutane te gebruiken zonder dat dit is voorgeschreven. Ik ben meerdere malen naar mijn huisarts geweest en kreeg iedere keer andere middelen voorgeschreven. Ik ben inmiddels al 6 jaar aan het tobben met een onzuivere huid en heb uiteindelijk roaccutane overgenomen van 2 kenissen. Hier heb ik genoeg aan voor 3 maanden. Ik wilde de overige hoeveelheid roaccutane via dokteronline.nl aanschaffen. Nu kom ik er achter dat je niet zo 1 2 3 via internet bestellen aangezien een online arts aangesloten op dokteronline.nl de aanvraag zal beoordelen. Mijn vraag is nu;

Zijn er mensen hier op het forum die onlangs roaccutane hebben gebruikt en nog over hebben? Ik betaal 60 euro per 30 capsules van 20mg.

aanvraag gaat die dokter beoordelen ja dat zeggen ze maar het enige wat je moet doen is een paar vragen invullen.

aanvraag gaat die dokter beoordelen ja dat zeggen ze maar het enige wat je moet doen is een paar vragen invullen.
Heel erg bedankt voor je reactie MMN. Dus als ik het goed begrijp;ze gaan er van uit dat je al eerder toestemming hebt gehad en zijn de vragen voor de zekerheid om bijvoorbeeld een aantal dingen te controleren omtrent gezondheid?

Heel erg bedankt voor je reactie MMN. Dus als ik het goed begrijp;ze gaan er van uit dat je al eerder toestemming hebt gehad en zijn de vragen voor de zekerheid om bijvoorbeeld een aantal dingen te controleren omtrent gezondheid?

ja wat vragen stelt echt niks voor. ik dacht eerst ook dit gaat niet lukken want ik moet foto's enz. laten zien maar ik vulde de vragenlijst in en de volgende dag had ik het al in huis er is dus niemand die ergens naar kijkt

Bij mij deden ze anders niet zo moeilijk, ik heb hiervoor (5 jaar geleden) een antibiotica pillen kuur gehad van de toenmalige dermatholoog, maar toendertijd is me de keuze al gesteld tussen roa en anthibiotica (toen voor het laatste gegaan omdat ik niets van roa af wist, en mijn derma er behoorlijk negatief over deed mvt bijwerkingen).

Vorige week dus bij de derma geweest, met het verzoek of ik aan een roa kuur mocht beginnen. Hij bekeek de situatie, vond het op dat moment niet echt nodig, maar vond het geen probleem aangezien ik duidelijk liet merken dat ik wist wat de gevolgen/bijwerkingen kunnen zijn.

Vorige week dus bij de derma geweest, met het verzoek of ik aan een roa kuur mocht beginnen. Hij bekeek de situatie, vond het op dat moment niet echt nodig, maar vond het geen probleem aangezien ik duidelijk liet merken dat ik wist wat de gevolgen/bijwerkingen kunnen zijn.

gevolgen zijn geen puisten meer.
bijwerkingen zijn gewoon klote.

heb je zoiets gezegd? :D

Jep, komt er wel op neer:P.

ik merk wel dat ik enorm veel bijwerkingen heb op zo'n lage dosis. Begin er ook wel een beetje genoeg van te krijgen om eerlijk te zijn vooral omdat ik de hele dag moe ben zelfs als ik goed geslapen heb. Weet iemand of dit een mogelijke bijwerking van roa is?

Verder ook altijd rode en pijnlijke ogen, wat k*t is aangezien ik contactlenzen gebruik. Maar dat is ivm het moe zijn geen probleem.

Terug
Naar boven