MuscleMeat

Roaccutane log MMN

Het zou idd kunnen dat het daardoor komt, maar op een lage dosis zou dat niet mogen. Contactlenzen en roa is iig geen goede combi:P

Het zou idd kunnen dat het daardoor komt, maar op een lage dosis zou dat niet mogen. Contactlenzen en roa is iig geen goede combi:P

als het daardoor komt ga ik serieus overwegen om er mee te stoppen want zo kan ik weinig presteren overdag.

En dat van contactlenzen was me al opgevallen: mn ogen zijn constant rood en onder mn ogen begint het een beetje donker te worden.

Krijg ook constant de vraag of ik net weer een jointje heb gerookt :D

Ik heb zelf ook rode ogen. Ik gebruik oogdruppels van de oogarts, scheelt een hoop. Ik zit op 40mg trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
mijn ogen zijn gelukkig nog niet rood wel worden ze de laatste week steeds droger en zelfs mijn armen zijn nu erg droog.

en die vermoeidheid heb ik trouwens ook ik slaap 8 a 9 uur per dag en dan ga ik zelfs 's middags nog even 30 min liggen

Hey, gister naar de dermatoloog geweest. Ik mocht vandaag beginnen, maar toen ik bij de apotheker langs ging zag ik dat ik isotretinoine kreeg. En dus niet de verpakking van Roaccutane (Roche). Toen heb ik gelijk gevraagd of ik niet de Roche versie kon krijgen vanwege de bijwerkingen blablabla. Heeft ze die gelijk besteld, komt morgen binnen.
Dus morgen kan ik beginnen op 20 mg per dag :)

Ik heb zelf ook rode ogen. Ik gebruik oogdruppels van de oogarts, scheelt een hoop. Ik zit op 40mg trouwens.
Heb ook oogdruppels, (niet van een arts weliswaar) maar het heeft helaas niet geholpen.
mijn ogen zijn gelukkig nog niet rood wel worden ze de laatste week steeds droger en zelfs mijn armen zijn nu erg droog.

en die vermoeidheid heb ik trouwens ook ik slaap 8 a 9 uur per dag en dan ga ik zelfs 's middags nog even 30 min liggen

juist, dat is toch ongelooflijk vervelend? Ik kan normaal al zonder Roa mn bed niet uit en nu ben ik heel de dag een zombie. Uiteindelijk besluit ik om toch een middagdutje te doen, maar dat helpt ook niet altijd en ik ze me zelf niet maandenlang 's middags slapen hehe.

Ik kom altijd rond 13uur uit bed, dat komt dus door de roa. :D

Zo, vandaag ook begonnen met Roa, niet die van Roche weliswaar.

Huisarts deed beetje stom erover, ik belde m op om te vragen of ik het nou 6 maanden moest nemen of wat? Hij zei nee nee nee, en babbelde iets vaags over 1 maand misschien wat langer, in andere woorden;
ik moest deze 15 dagen gewoon 2 x 20mg per dag nemen, en aan het eind van volgende week contact opnemen..:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik heb op internet gekeken en zag dat een normale kuur 6 maanden duurt (soms 4 maanden). Dit vonk een beetje verontrustend, en besloot ik om toch in contact te komen met een dermatoloog.

**Mijn acne stelt niet veel voor, zeker om Roa behandeling toe te passen, naar mening van velen. Je ziet het alleen als je van dichtbij kijkt, en achter mn oren zitten wat lelijke bobbels, in mn nek, voorhoofd, en een behoorlijke hoeveelheid helekleine mee-eters die echt overal zitten maar zo klein zijn dat ze pas opvallen als je me op mn bek wil pakken..:p
Maar ondanks dat merk ik dat het erger is geworden omdat ik nu heel anders eet. (denk ik)
Antibiotica hielp niet, en het was een tijdje geleden dat ik hier op DBB voor het eerst over dit middel heb gelezen en wat meer informatie ging opzoeken.
Ik ben zelf nooit bij een dermatoloog geweest, omdat mijn acne nou eenmaal "meevalt". Zelf erger ik me zelf de pl**ris aan die k*t puisten en ander tuig dat op mn kop, schouders, nek en op mn rug zit. Vandaar dat ik naar de huisarts ben gestapt met de vraag of ik roa mocht...**

Vandaag dermatoloog gebeld voor een "second opinion", en gevraagd of het uberhaupt mogelijk is om acne weg te krijgen met een dergelijk kort roa kuur.
Zijn antwoord was dat het altijd verschillend is, maar dat het wel mogelijk is, en daarmee dus toegeeft dat mn huisarts niet helemaal een debiel is die zomaar wat doet..

Zelf denk ik toch dat het echt langer dan 1 maand zal duren..:rolleyes:

Lijkt me wel dat het langer dan 1 maand duurt....

Ik zit zelf onderhand 18 dagen op 10mg/dag. Had een paar dagen last van droge lippen, maar hoef nu niet eens meer van dat spul op te smeren. Merk er verder nog vrij weinig van! Heb de indruk dat het wel iets wegtrekt op mn schouders, maar er komen ook wel paar nieuwe bij. Blijf sowieso 6 weken op deze dosis zetten, als het dan nog niet helemaal weg is ga ik verhogen naar 20mg.

Ik zit nu al sinds 10 sep op 40mg per dag, maar merk er toch erg weinig van. Volgens mij werkte het bij mijn eerdere twee kuren veel sneller. Ik heb eigenlijk ook nog geen last gehad van droge lippen, alleen droge rode ogen.

Hoe erg hebben die 2 kuren geholpen dan? Kwam het daarna even hard weer terug, of wel duidelijke vermindering?

Hoe erg hebben die 2 kuren geholpen dan? Kwam het daarna even hard weer terug, of wel duidelijke vermindering?

Eerste kuur op 40mg gezeten en toen was alles na 5 maand weg, terwijl ik het toch vrij ernstig had. Ik moest na 5 maand stoppen vanwege een operatie. Na ongeveer 6 maanden kwam het terug, wel veel minder erg. Toen weer een kuur gedaan, maar deze keer op 20mg, ongeveer 8 maanden, maar dit was dus een te lage dosis. Daardoor had ik zelfs aan het eind van de kuur nog erg lichte acne. In september dus weer begonnen, omdat het weer iets verergerde. Tot nu toe dus bezig met 40mg, maar merk er nog niet heel veel van.

Merk niet echt veel van die moeheid( misschien omdat ik sowieso nooit zo veel slaap).
Wel droge lippen en huid, voorderest gaat het erg goed, nu 1 maand bezig op 40mg

Allemaal zeer herkenbaar:D
Die moeheid is vaak wel irritant, en mijn ogen zijn echt vaak rood doorlopen bleh. En wordt wel vaker wakker met mysterieuze schaafwonden op mijn armen:p? heel raar

so far nog altijd 100% acne vrij.

ik merk wel dat ik enorm veel bijwerkingen heb op zo'n lage dosis. Begin er ook wel een beetje genoeg van te krijgen om eerlijk te zijn vooral omdat ik de hele dag moe ben zelfs als ik goed geslapen heb. Weet iemand of dit een mogelijke bijwerking van roa is?

Verder ook altijd rode en pijnlijke ogen, wat k*t is aangezien ik contactlenzen gebruik. Maar dat is ivm het moe zijn geen probleem.

Voor mij ook herkenbaar, heb zelf ook last van droge rode ogen. Zelfs zo erg dat ik constant moet knipperen, en als er ook maar een beetje tocht of wind staat moet ik m'n ogen bijna helemaal dichtknijpen. Vandaag met al die wind was een drama:mad: Moeheid heb ik ook erg last van, voel me nooit uitgeslapen en heb weinig energie. Zou met vermoeidheid wel de bloedwaarden in de gaten houden want dit kan ook veroorzaakt worden door bloedarmoede! Verder gewoon doorzetten, als je dit spul gebruikt weet je dat je bijwerkingen kunt krijgen. Gewoon even afzien, hou gewoon in je hoofd waarom je het gebruikt, en dat het maar tijdelijk is.

• Topic Starter Topic Starter
gelukkig heb ik dat nog niet.

smeren jullie eigenlijk veel je lippen in?
ik namelijk niet ik doe al 9 weken met 2 labello's en de 2de is pas op de helft

iedereen nog genoeg roa?

Voor mij ook herkenbaar, heb zelf ook last van droge rode ogen. Zelfs zo erg dat ik constant moet knipperen, en als er ook maar een beetje tocht of wind staat moet ik m'n ogen bijna helemaal dichtknijpen. Vandaag met al die wind was een drama:mad: Moeheid heb ik ook erg last van, voel me nooit uitgeslapen en heb weinig energie. Zou met vermoeidheid wel de bloedwaarden in de gaten houden want dit kan ook veroorzaakt worden door bloedarmoede! Verder gewoon doorzetten, als je dit spul gebruikt weet je dat je bijwerkingen kunt krijgen. Gewoon even afzien, hou gewoon in je hoofd waarom je het gebruikt, en dat het maar tijdelijk is.

Ja heb pas voor iets anders bloedcontrole gehad dus zal het zien. Heb trouwens ook nog niets aan mn arts verteld over roa, dus als er iets raars te zien is zal ik het wel moeten vertellen. Succes met het volhouden van je kuur!

iedereen nog genoeg roa?

Vaak vitamine A/E zalfjes en uierzalf. Labello's neem ik wel mee om buiten huis te gebruiken en het is ook echt nodig anders worden mijn lippen snel droog.

iedereen nog genoeg roa?

Ik smeer m'n lippen ongeveer om de 2 uur in, dus zo'n 8x per dag. Weet niet of dat meevalt of veel is maar ik vind het zelf wel meevallen eigenlijk.

Hier gaat het ook nog prima!

Wel erg moe ook.. idd pas 13.00 uit bed ook vaak :(
Verder droge lippen, maar valt op zich nog wel mee..

Zijn jullie ook iets depressiever als normaal? Ik zit nu ff in een periode dat het wat slechter gaat tussen mn vriendin en mij, en ik merk echt dat ik mezelf overal veel drukker over maak dan normaal...

Kga trouwens nu ook wat vitamine b12 nemen.. Gewoon 1 ampul per week.. Misschien voel ik me dan ook wat fitter

Terug
Naar boven