MuscleMeat

Roaccutane log MMN

Net toen ik het gevoel begon te krijgen dat ik (bijna) geen nieuwe puisten meer kreeg heb ik er weer een stuk of 6 gekregen in de afgelopen dagen. Vervelende is dat deze er nog helemaal niet zaten, en echt uit het niets zijn komen opzetten. De rest van mijn huid is wel al stukken verbeterd maar het zou toch leuk zijn als de spontane 'outbreaks' na 2,5 maand gebruik een keer zouden ophouden:(

Van de week mijn eerste bloedneus gehad, zomaar begon het te lopen, en duurde wel ff voordat het stopte.

Daarnaast heb ik vr en za (tegen beter weten in, maargoed), flink gefeest, bier en een aantal X'jes genomen, en dit ging allemaal prima ondanks de Roa:). Dit ter info voor degene die ook deze vraag stelden;)

Heb zelf 6 maanden een Roa kuurt gevolgd, 1ste maand 40mg per dag de rest van de maanden 60mg per dag.
Droge lippen en huid is idd een klote bijwerking en wordt tot aan de 2de-3de maand alleen maar erger.
Ik gebruikte Aquaphor voor m'n lippen, werkte serieus het beste. Lippenbalsems enz deden na de eerste paar weken al niks meer.

Daarnaast kon ik ook geen lenzen meer dragen vanwege te droge ogen, ze deden gewoon ronduit pijn zelfs zonder lenzen.
Ook mentaal was ik niet altijd meer 100%, nam tegenslagen veelste serieus opeens terwijl ik normaal gewoon blijf doorgaan.

Roa is gewoon een dikke mind****, daarom moet je de einddatum van de kuur in je kop blijven houden.
Maar goed, ik nam dan ook 60mg per dag terwijl ik zelf amper 64kg woog :o

Hm, waarom nam je dan meer dan de voorgeschreven 120 mg/kg?
Ik ga de eerste maand 20 doen en daarna ook opbouwen richting de 60.
Tenminste, that's the plan!

Waar heb je die aquafor vandaan?

Van de week mijn eerste bloedneus gehad, zomaar begon het te lopen, en duurde wel ff voordat het stopte.

Daarnaast heb ik vr en za (tegen beter weten in, maargoed), flink gefeest, bier en een aantal X'jes genomen, en dit ging allemaal prima ondanks de Roa:). Dit ter info voor degene die ook deze vraag stelden;)

Of het allemaal prima ging kom je natuurlijk pas echt achter als je bloedwaarden zijn getest...

Waar ik voornamelijk bang voor was is dat ik anders zou reageren op alcohol of drugs. Ga het natuurlijk ook zeker niet te vaak doen, maar zo af en toe je even laten gaan moet kunnen vind ik:). Bloedwaarden worden over 2 weken getest, we zullen zien;)

Wat een bullshit man, 2 tubes van 7gram ieder voor 7,50!? Gestoord wijf.
Zo'n pot kan je halen voor een euro of 20-25 uit amerika. Heb je meteen 400gram.
Haha ik heb een potje blistex van 7gr, daar doe ik al jaaaaren mee :P (echt letterlijk al 4 jaar ofzo)

Zo'n pot kan je halen voor een euro of 20-25 uit amerika. Heb je meteen 400gram.

Ik wil die meuk best is proberen...
Weet iemand waar het goedkoper te krijgen is met een snelle levering?
Anders ga ik het maar ff bij die chick bestellen denk.

Heb zelf 6 maanden een Roa kuurt gevolgd, 1ste maand 40mg per dag de rest van de maanden 60mg per dag.

Maar goed, ik nam dan ook 60mg per dag terwijl ik zelf amper 64kg woog :o

Hoezo ging je boven de 120 mg/kg?
Had je zo'n erge vorm van acne?

Nou ja, valt reuze mee hoor voor tubetjes. Die zijn nou eenmaal prijzig. Die grote potten zijn inderdaad goedkoper, maar ik heb nog geen enkele site in Amerika zonder lage verzendkosten ontdekt. Maar ik heb er dan ook nog niet echt veel moeite voor gedaan. Maar thanks voor de tip, ik ga gelijk een paar tubetjes bij haar bestellen!

Maar die Aquaphor tubetjes zijn in ieder geval goedkoper zo dan de A. Vogel stickies (5 euro) die ik persoonlijk toch het beste vind van wat je hier in Nederland makkelijk kunt krijgen. Al het andere (Labello, Blistex, Purol, Kruidvat etc.) vind ik persoonlijk maar meuk omdat je kan blijven smeren.

Ik zit nu trouwens sinds mijn start met ROA op 60 mg per dag voor 3 weken. Het is al gelijk sinds het begin heel rustig geworden; er komt amper meer wat bij. Wel groeit hetgeen er al zat uit tot megapuisten zoals ik ze nooit heb gehad, maar ook dat begint al minder te worden. Ben blij met het resultaat tot nu toe.
Bijwerkingen: droge lippen, beetje droge hoofdhuid met af en toe schilfertjes. Verder een schouderblessuretje die onder normale omstandigheden na een paar dagen weg zou zijn, maar nu heb ik het al twee weken, grr... En een beetje eczeem op de bovenkant van mijn handen. Meer mensen die van dat laatste last hebben en wat doe je eraan?

Over twee weken weer naar de derma en dan hoop ik dat ik naar de 120 mg per dag mag, des te eerder ben ik klaar ;) Op basis van de huidige 'ellende' moet dat naar mijn idee best kunnen.

Hoezo ging je boven de 120 mg/kg?
Had je zo'n erge vorm van acne?
Nee, ik bleef gewoon innemen zolang het moest van m'n dermatoloog :o
Wist toen nog niet eens van 120 mg/kg af volgens mij.

Die kleine Aquaphor tubbetjes had ik ook gekocht bij haar, maar toen was het 2 stuks voor 4 euro.
Dat was al te duur want die dingen gaan maar een week of 2 mee.

Nee, ik bleef gewoon innemen zolang het moest van m'n dermatoloog :o
Wist toen nog niet eens van 120 mg/kg af volgens mij.

Die kleine Aquaphor tubbetjes had ik ook gekocht bij haar, maar toen was het 2 stuks voor 4 euro.
Dat was al te duur want die dingen gaan maar een week of 2 mee.

Hoe lang geleden was die kuur van je, en ben je nu nog altijd volledig vrij van acné?

ff een vraagje, heb pas een bloedonderzoek gehad. Heb de dokter niet verteld dat ik aan de roa zit. Maar denk dat het mijn bloedonderzoek zeker gaat beinvloeden in bepaalde waardes. Als dat zo is moet ik het wel vertellen.. Weet iemand hier meer over?

ff een vraagje, heb pas een bloedonderzoek gehad. Heb de dokter niet verteld dat ik aan de roa zit. Maar denk dat het mijn bloedonderzoek zeker gaat beinvloeden in bepaalde waardes. Als dat zo is moet ik het wel vertellen.. Weet iemand hier meer over?

Hangt er vanaf waar je nu op getest bent.

Roa KAN bepaalde leverwaardes ongunstig beïnvloeden (zoals ASAT, ALAT en Alkasische Fosfatase) als je daar gevoelig voor bent en verder zal het cholesterol en triglyceridenniveau mogelijk hoger liggen dan normaal, maar vaak nog gewoon binnen de veilige norm die voor iedereen geldt. Voor de laatste twee is bij ROA gebruik bekend dat met name het nuttigen van alcohol (tijdelijk) tot verhoogde waarden leidt.

Het ligt er een beetje aan waar je bloed op getest is, ze zien alleen die waardes.
Mijn bloed werd getest op het volgende:

Cardiovasculair risicomanagement
- Lipiden, glucose, K, creatinine
Leveraandoening
- Gamma-GT en ALAT

Bij de eerste controle werd ook mijn cholesterol gecheckt.

Als deze waardes niet gecontroleerd zijn zal het voor de arts niet zichtbaar zijn.

Hangt er vanaf waar je nu op getest bent.

Roa KAN bepaalde leverwaardes ongunstig beïnvloeden (zoals ASAT, ALAT en Alkasische Fosfatase) als je daar gevoelig voor bent en verder zal het cholesterol en triglyceridenniveau mogelijk hoger liggen dan normaal, maar vaak nog gewoon binnen de veilige norm die voor iedereen geldt. Voor de laatste twee is bij ROA gebruik bekend dat met name het nuttigen van alcohol (tijdelijk) tot verhoogde waarden leidt.

Leverwaarden wist ik wel idd. En geen alcohol voor mij dus daar zit ik goed mee. Bedankt voor je hulp!

Het ligt er een beetje aan waar je bloed op getest is, ze zien alleen die waardes.
Mijn bloed werd getest op het volgende:

Cardiovasculair risicomanagement
- Lipiden, glucose, K, creatinine
Leveraandoening
- Gamma-GT en ALAT

Bij de eerste controle werd ook mijn cholesterol gecheckt.

Als deze waardes niet gecontroleerd zijn zal het voor de arts niet zichtbaar zijn.

TSH, T4, cortisol, Trygliceriden, Cholesterol, Kreatinine, Kalium, Natrium etc. Dus vrijwel alles.

TSH, T4, Cortisol enzo worden niet beinvloed toch?

En hoe waren jou bloedwaarden tijdens gebruik van Roa?

Terug
Naar boven