Fitness Seller

Roaccutane log MMN

Hoe lang geleden was die kuur van je, en ben je nu nog altijd volledig vrij van acné?
Ja, volledig acne vrij. Echter komt er af en toe nog wel is een klein bultje door.
Denk niet dat je daar veel aan kan doen behalve zo 'gezond' mogelijk te leven.
Goed dieet, goed slapen (op tijd erin, op tijd eruit), veel buiten zijn etc.

Verder heb ik wel littekens overgehouden aan roa doordat ik dikke outbreaks kreeg in de eerste maand.
Kleine putjes bij m'n slaap en minder elasticiteit op de plekken waar ik dikke puisten kreeg.

Ik heb ook weer een bloedtest gehad, en het was nog niets verhoogt na iets meer dan 1 maand gebruik. Verder worden de bijwerkingen ook niet erger.
Wel heb ik weer een outbreak, want krijg weer enorme bulten onder de huid... Heb ze proberen door te prikken enzo, maar dat maakt het alleen maar erger.

Wel klote, 1 zown bult zit precies bij mn schouderblad, waardoor alle druk met bankdrukken bijv. precies op die bult komt... Pijnlijk man..

Leverwaarden wist ik wel idd. En geen alcohol voor mij dus daar zit ik goed mee. Bedankt voor je hulp!

TSH, T4, cortisol, Trygliceriden, Cholesterol, Kreatinine, Kalium, Natrium etc. Dus vrijwel alles.

TSH, T4, Cortisol enzo worden niet beinvloed toch?

En hoe waren jou bloedwaarden tijdens gebruik van Roa?

Ben nog bezig met m'n roa kuur, m'n bloedwaarden waren na de 1e maand zelfs wat beter geworden. En na de 2e maand stabiel gebleven, m'n lichaam heeft dus gelukkig geen moeite met dit spul. Ik drink overigens geen alcohol tijdens m'n roa kuur.

Jongens, vraagje tussendoor, ik heb weer een outbreak gekregen :mad: weten jullie toevallig na hoeveel tijd slikken je geen outbreak meer krijgt?

En hoe lang gebruik je nu roa, en welke dosis en lichaamsgewicht?

zijn er eigenlijk al gasten die nu tijdens hun roa kuur helemaal geen acne meer hebben.

ik heb namelijk na 9 weken nog steeds rode vlekken/bulten/puisten op mijn gezicht

denk er zelfs over om naar 80 mg/dag te gaan

t*ring ik ben pas bij week 1...:mad:

Pfff ik heb hier stemmingswisselingen de laatste tijd joh.

De ene keer ben ik agressief en kan ik me aan iedereen irriteren. De andere keer ben ik meer depressief en ga ik van elke mug een olifant maken :S

Jullie daar geen last van?
Misschien is het wel gewoon doordat het winter aant worden is hoor.. Maar tis wel klote

Ik ben nu net in week 3, en ik moet zeggen dat ik sneller resultaat heb dan ik had verwacht. Mijn huid ziet er rustiger uit, minder rood iig, en de acne is ook wat rustiger. Ik had in de eerste week een enorme outbreak, schrok er behoorlijk van, maar na een dag of 6 begon het al rustig weg te trekken. Einde week 2 was het erg netjes, alleen rode vlekjes en een paar kleine bultjes. Nu weer 3 of 4 iets grotere bultjes erbij.

Editt// @ thorax: Same here, vandaag behoorlijk depri geweest (maar dat komt niet alleen door de Roa in mijn geval), terwijl ik me op dezelfde dag nog zomaar ineens weer helemaal goed kan voelen. Nasty spul:P

Ik zit ook te overwegen om naar de huisarts te gaan om Roaccutane aan te vragen. Wat me echter tegenhoud zijn de mogelijke kosten (ik ben heel miniem verzekerd). Stel je zou een gebruikelijke roa-kuur nemen (50mg voor een half jaar) hoeveel zou dit dan kosten als de verzekering niets zou vergoeden?

Ik zit ook te overwegen om naar de huisarts te gaan om Roaccutane aan te vragen. Wat me echter tegenhoud zijn de mogelijke kosten (ik ben heel miniem verzekerd). Stel je zou een gebruikelijke roa-kuur nemen (50mg voor een half jaar) hoeveel zou dit dan kosten als de verzekering niets zou vergoeden?

Je eigen risico gaat eraan tot de hoogte die je zelf hebt besloten bij je polis voor dit jaar (standaard 150 euro, max 650 euro). Dat eigen risico mag je betalen voor elke keer dat je een consult bij de derma hebt en de medicijnen. Eerste consult bij de derma is ongeveer 100 euro. Volgende consulten heb ik nog niet gehad dus weet ik ook niet. Mocht je huisarts eraan meewerken dan kosten die consulten je niks.
En de medicijnen, isotretinoine (het goedkope merk zeg maar) is per doosje van 30 x 20 mg 25 euro, dus veel plezier met rekenen!

edit: kosten voor elk bloedonderzoek gelden ook voor eigen risico. Elke keer kost een paar tientjes.

Laatst bewerkt:
Ik heb de mogelijkheid om in januari een andere zorgverzekering te nemen maar ik denk niet dat ik dit ga doen afgaande op de gegevens die ik tot nu toe heb.

Als ik naar 0 euro vrijwillig eigen risico ga kost dit per jaar meer € 20,83 * 12 = € 249,96
Daar komt nog bij een aanvullende verzekering om dermatologie vergoed te krijgen € 13.52 * 12 = € 162,24
Per jaar betaal ik dan € 412,20 meer terwijl ik per kalenderjaar maar € 300 vergoed krijg.

Daar komt nog bij dat ik gelukkig genoeg geld gespaard heb over de afgelopen jaren dus ik zal het wel zelf gaan betalen dan.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Vergoed jullie verzekering alles of?

Verzekering vergoed alles, zit bij DSW en we hebben volgens mij bijna het uitgebreidste pakket + ik ben nog onder de 18.

Ik zit nu op zo'n 5 weken 40mg. acne is erg rustig, bijna niks nieuws alleen vandaag opeens een dikke onderhuidse in mijn nek, erg pijnlijk.
Wat ik wel merk met de ROA is dat ik niet doe waar ik geen zin in heb, ik heb al een week of 2 geen huiswerk meer gedaan. Op de een of andere manier vindt ik altijd iets anders dat ik ook nog 'even' moet doen, moet nodig aan de slag.

Mijn verzekering vergoed ook alles, met uitzondering natuurlijk van het eigen risico, maar dat had ik al betaald voor een antibiotica kuur eerder dit jaar.
Heb trouwens ook last van stemmingswisselingen hoor thorax, dat is een bijwerking van roa. Vandaag ook voor de 5e dag op rij een bloedneus gehad, en dan bedoel ik niet een bloederige neus ( die heb ik al sinds het begin van m'n kuur namelijk). Ik bedoel echt een straaltje bloed wat uit m'n neus loopt, heel irritant, ik stond bij de kassa zegt opeens dat kassameisje: heb je een zakdoekje nodig? Droop er een straaltje bloed uit m'n neus op de grond.

Terug
Naar boven