meneertjerenier
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 55kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gast wat is dat voor gelul met je mobiel?Het is best irritant ja. 4 keer hetzelfde posten...
Ik krijg namelijk elke keer op mijn telefoon als ik een mailtje ontvang en dat is nu dus 4 keer gebeurd voor jouw gaatjes in je wang...
KABLAM!
Die vraag is zeer lastig te beantwoorden omdat iedereen nou eenmaal anders reageert op roa. Maar ik neem aan dat je niet voor niets met een roa kuur bent begonnen, het zijn geen snoepjes die je neemt voor een paar puistjes. Je weet waar je het voor doet toch? Ik heb zelf erg veel last van bijwerkingen, maar als ik bedenkt dat ik er een gave huid door krijg is het me allemaal meer dan waard. Voor mij is de keuze gemakkelijk: tijdelijk wat minder intensief kunnen trainen en geen puisten meer. Of door kunnen trainen en misschien nog vele jaren rondlopen met een gezicht vol puisten.
Hoe staat het met je acné, is die wel verbeterd? En hoe lang zou je nog door moeten gaan met roa?

Hallo ik ben patrick
en ik gebruik nu bijna 2 maanden roaccutane 30mg en weeg 55kg
ik heb al sinds mijn 14e acne en ben nu 15
het is al een stuk verminderd, maar nog niet helemaal weg
wat ik wel heb is littekentjes(kleine gaatjes op wangen)
maar hoop dat die nog vervagen
weet iemand of dat vervaagt door roaccutane?
ik hoor het graag
moet nog 7 maanden slikken
groeten Patrick
(die die ooit uit Amerika had meegenomen). Gratis en voor niks, symphatieke vent dus
.
Pffft....ik irriteer me de laatste tijd echt zo verschrikkelijk snel, en ben ook zeer snel erg agressief. Wat een mind**** zeg die roaccutane.
Acné ook nog altijd niet volledig onder controle, er komen nog altijd puisten door, zij het een stuk minder dan in het begin. Ben nu ruim 3 maanden bezig, nog maar 2 te gaan...

ma hier ga ik opzich niet van uit....
Bah....wéér hetzelfde verhaal als 2 weken geleden. Ik dacht weer van, eindelijk komt er niets meer bij, gisteren gaan slapen met een huid die erg richting puistvij ging. En ja hoor, ik voel er vanochtend weer een stuk of 5 opkomen![]()
Nu al een kleine 3 maanden aan de roa, ben benieuwd wanneer het nou eens afgelopen is met die kleine uitbraakjes..
- Minder zelfvertrouwen
- Depressiever (over alles nadenken en druk maken)
- Slechter in mn vel zitten
- Moe! Slaap gewoon dagen achterelkaar 12 uur of meer! (gelukkig heb ik vakantie)
- Huid sneller geïrriteerd, als ik zweet tijdens cardio dan wordt het rood en jeukt het
- Droge lippen
- Huid geneest minder snel
Nou gebruik ik op dit moment alleen vaseline voor mn lippen en spuit ik 1x per week b12 (voor wat meer energie). Maar ik zat te denken om een lotion ofzo te kopen voor heel mijn huid, omdat die ook zo droog is enzo. Had wat goede verhalen gelezen over amandel lotion ofzo.. Misschien dat ik dat eens moet proberen?
je moet als je aan de roa zit, gewoon van je puisten afblijven. dan gaat het echt zo weg. als je er aan gaat zitten maak je een wondje die (ook door de roa) heel langzaam dicht gaat. vervolgens hou je een lange periode rode vlekjes op de plaats waar de puist eerst zat. Die gaan overigens gewoon weg, maar dit heb je niet/minder als je niet aan de puist zit.
Ik gebruik roa nu sinds begin augustus.
mijn huid is echt ENORM verbeterd. van een puisten kop naar een enkel plekje. je moet als je aan de roa zit, gewoon van je puisten afblijven. dan gaat het echt zo weg. als je er aan gaat zitten maak je een wondje die (ook door de roa) heel langzaam dicht gaat. vervolgens hou je een lange periode rode vlekjes op de plaats waar de puist eerst zat. Die gaan overigens gewoon weg, maar dit heb je niet/minder als je niet aan de puist zit.
de bijwerkingen die hierboven genoemd worden heb ik ook allemaal en zijn vanaf het begin tot nu in dezelfde mate gebleven (40mg/dag).
Ik heb ook last van:
- gewrichtspijnen ( voornamelijk: ellebogen, knieën, polsen en schouders)
- veel langer last van spierpijn, voornamelijk in de benen en de rug.
- droge ogen. dit is eigelijk het meest vervelende.
- droge neusslijmvliezen ( uit zich in korsten in de neus en een zeer slecht reukvermogen).
Het is nou eenmaal een paardenmiddel. maar de mensen die er baat bij kunnen hebben: doorbijten! want dit helpt!
merk je trouwens positief effect van je B12?