MuscleMeat

Roaccutane log MMN

Het is best irritant ja. 4 keer hetzelfde posten...
Ik krijg namelijk elke keer op mijn telefoon als ik een mailtje ontvang en dat is nu dus 4 keer gebeurd voor jouw gaatjes in je wang...
KABLAM!
Gast wat is dat voor gelul met je mobiel?

Die vraag is zeer lastig te beantwoorden omdat iedereen nou eenmaal anders reageert op roa. Maar ik neem aan dat je niet voor niets met een roa kuur bent begonnen, het zijn geen snoepjes die je neemt voor een paar puistjes. Je weet waar je het voor doet toch? Ik heb zelf erg veel last van bijwerkingen, maar als ik bedenkt dat ik er een gave huid door krijg is het me allemaal meer dan waard. Voor mij is de keuze gemakkelijk: tijdelijk wat minder intensief kunnen trainen en geen puisten meer. Of door kunnen trainen en misschien nog vele jaren rondlopen met een gezicht vol puisten.

Hoe staat het met je acné, is die wel verbeterd? En hoe lang zou je nog door moeten gaan met roa?

Ja idd, maar je raakt snel gewend aan je mooie huidje waar vrijwel geen puist meer op te krijgen is. Trainen gaat al maanden k*t door omstandigheden en nu weer dit erbij.. terwijl ik grote plannen had qua BB. Maar je hebt gelijk, dit is uiteindelijk veel meer waard. Ik zal wel een paar diclofenacjes naar binnen gooien en kijken of dat wat kan helpen :D

Bah....wéér hetzelfde verhaal als 2 weken geleden. Ik dacht weer van, eindelijk komt er niets meer bij, gisteren gaan slapen met een huid die erg richting puistvij ging. En ja hoor, ik voel er vanochtend weer een stuk of 5 opkomen:yell:

Nu al een kleine 3 maanden aan de roa, ben benieuwd wanneer het nou eens afgelopen is met die kleine uitbraakjes..

Ga op tijd naar bed, verwissel je kussensloop geregeld, en probeer op je rug te slapen.

Ik zit nu 16 dagen op 20mg en ga woensdag waarschijnlijk naar 40mg per dag.
Tot nu toe voornamelijk last van de lippen en een beetje van de huid om mijn mond. Maar ik heb wat zalfjes voorgeschreven gekeken en die werken echt goed :)
Ik ben het meest bang voor de (vele) bloedneuzen en stemmingswisselingen. Van die wisselingen heb ik de laatste tijd sowieso steeds meer last.
Bloedneuzen zijn enigszins te voorkomen door niet aan je neus te zitten en voorzichtig te snuiten?

Roaccutanekuur

Hallo ik ben patrick
en ik gebruik nu bijna 2 maanden roaccutane 30mg en weeg 55kg
ik heb al sinds mijn 14e acne en ben nu 15
het is al een stuk verminderd, maar nog niet helemaal weg
wat ik wel heb is littekentjes(kleine gaatjes op wangen)
maar hoop dat die nog vervagen
weet iemand of dat vervaagt door roaccutane?
ik hoor het graag
moet nog 7 maanden slikken
groeten Patrick

Hallo ik ben patrick
en ik gebruik nu bijna 2 maanden roaccutane 30mg en weeg 55kg
ik heb al sinds mijn 14e acne en ben nu 15
het is al een stuk verminderd, maar nog niet helemaal weg
wat ik wel heb is littekentjes(kleine gaatjes op wangen)
maar hoop dat die nog vervagen
weet iemand of dat vervaagt door roaccutane?
ik hoor het graag
moet nog 7 maanden slikken
groeten Patrick

Roaccutane helpt niet tegen littekens, het doet zelfs het tegenovergestelde. De puisten die je nu uitknijpt e.d. zullen eerder littekens achter laten door de verminderde herstelfunctie van de huid. Die gaatjes in je wangen 'ijspriem' littekens noemen ze die, dat zijn de hardnekkigste. Zonder behandeling zullen deze waarschijnlijk niet meer herstellen.

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met bio-oil, na er een hoop goede verhalen over te horen.
Zo'n flesje van 60mL kost zon 14 euro en je gebruikt maar heel weinig per keer dus dat is zo veel nog niet.
Ze zeggen dat je het zo'n 3 maanden moet gebruik voordat je echt goed resultaat ziet, maar ik werk wel al dat mijn huid naar een paar dagen al minder rood en geirriteerd werd en flexibeler/strakker. Ben benieuwd hoe dit er over een paar maanden uitziet.
Zit overigens nu ongeveer 1,5 maand op 40 mg. Veel last van droge lippen en voorderest vallen de bijeffecten wel mee.
Er komt bijna geen nieuwe acne bij, dus erg blij. Ik krijg veel positieve reacties over dat mijn huid zo clean is.

Inmiddels heb ik 4 weken Roa erop zitten, en ik ben nu al meer dan tevreden! Vandaag ben ik bij de derma geweest voor een controle gesprek, en ik ga nu met dezelfde hoeveelheid (40mg per dag) door voor minstens 2 maanden.

Ook leuk, hij vroeg mij welk product ik gebruikte voor mijn lippen (omdat ik aangaf dat de door hem aangeschreven zalf niet goed werkte). Toen ik Aquaphor zei, vroeg hij of dit inmiddels in NL te koop was, waarop ik nee antwoorde, en vertelde dat ik het via een site had gekocht. Hij loopt vervolgens naar zijn kast, en geeft me een tube van 50 gram:P (die die ooit uit Amerika had meegenomen). Gratis en voor niks, symphatieke vent dus:).

Oja, mijn bevindingen:

Week 1: ruim verergerde acne, huid werd heel snel rood, bleef lang rood, en ik kreeg heel veel kleine acne plekjes
Week 2: Acne ging langzaam weg, aan het einde van de week was het hetzelfde als voor de roa
Week 3: Minder acne dan in week 2, maar een kleine uitbraak aan het begin van deze week. dit was aan het einde weer weg
Week 4: Behoorlijk minder acné, vooral mijn gezicht is behoorlijk opgeknapt, op een aantal kleine plekjes na. Krijg nu al van veel bekenden te horen dat ik er beter uit zie!

Bijwerkingen:
Droge lippen
Droge huid (niet hinderlijk, 2 keer cetomacrogol per dag)
1 x een bloedneus gehad in week 1
en in de eerste 2 weken merkte ik wat stemmingswisselingen

Al met al is het mij behoorlijk meegevallen tot nog toe, na het lezen van vele horrorverhalen. We zullen zien hoe het de komende 5 maanden nog gaat.

Overigens vertelde mijn derma dat het lang niet altijd aan te raden is om de formule aan te houden voor de hoeveelheid roa die je moet hebben, omdat dit sterk per persoon en per situatie kan verschillen. Ik vertrouw hem daarin:)

Pffft....ik irriteer me de laatste tijd echt zo verschrikkelijk snel, en ben ook zeer snel erg agressief. Wat een mind**** zeg die roaccutane.

Acné ook nog altijd niet volledig onder controle, er komen nog altijd puisten door, zij het een stuk minder dan in het begin. Ben nu ruim 3 maanden bezig, nog maar 2 te gaan...

Pffft....ik irriteer me de laatste tijd echt zo verschrikkelijk snel, en ben ook zeer snel erg agressief. Wat een mind**** zeg die roaccutane.

Acné ook nog altijd niet volledig onder controle, er komen nog altijd puisten door, zij het een stuk minder dan in het begin. Ben nu ruim 3 maanden bezig, nog maar 2 te gaan...

Precies echt precies het zelfde!
Relatie met mn vriendin is er ook niet beter op geworden....

Puisten zijn wel een stuk minder, maar nog steeds komen er nieuwe en gaat het nog niet helemaal weg allemaal.

Laatst bewerkt:
roa

yo,
ik ben begonnen met roa te slikken op 02-12-09 met 2x 20mg per dag.
ik had last van de ergste acne die je kunt hebben dus borst en rug erger, en iets minder in gezicht maar toch nog wel zeer erg vond ik.
Week #1: Borst,rug zelfde gezicht beetje verergert, maar niet echt super hinderlijk.
Week #2: Borst iets lichter, Rug nog zelfde , Gezicht begint echt goed te verminderen.. geen uitbraken meer en huid zeer droog en ik zie gewoon dat mijn huid zich snel vernieuwd.

Mijn bijwerkingen:
-Droge Lippen
-Droge Huid
-Beetje last van roos, nooit eerder last van gehad.

en sinds 3 dagen geleden koortslip ... :S en ik kan je vertellen koortslip + Droge Lippen + Koud weer = ZIEKELIJK PIJNLIJK :D
maarjah de koortslip is weer aan het wegtrekken en dat komt wel goed :D

Ik heb er vertrouwen in :D
ik wil waarschijnlijk volgende week overstappen op 60 mg/ per dag of eventueel na 80 mg/ per dag... de meeste bijwerkingen storen mij niet zo , alleen als ik haaruitval zou krijgen ofzo ... dat zou toch wel een tegenvaller zijn :P ma hier ga ik opzich niet van uit....:cool:

Zow, nu bijna precies 3maanden roa gehad 40mg per dag. Uitslag is compleet weg, alleen wat een bijwerkingen, t*ring.
Wat me t meest stoort laatste tijd is het ontzettende vermoeidheid gevoel.
Tot nu toe bevonden bijwerkingen:
-branderige ogen, droge ogen
-kapotte lippen elke dag, ontzettend droge huid in gezicht/armen
-onverklaarbare wondjes op armen als je wakker wordt door de roa
-periode minder zin in coïtus, last tijdens coïtus met hard houden
-vermoeidheid altijd, kan 12 uur slapen nog moe
-bloedneus
-langzaam herstellen van wondjes, en snel krijgen van wonden
-huid soms erg snel geirriteerd en dus roderig
-langer en heftiger spierpijn

Dus nog altijd een berg bijwerkingen die vrijwel allemaal al 3maanden lang spelen.
moet nog een 3maanden ongeveer, maar zou t liefst ermee kappen nu, ook al zijn de effecten en resultaten top.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bah....wéér hetzelfde verhaal als 2 weken geleden. Ik dacht weer van, eindelijk komt er niets meer bij, gisteren gaan slapen met een huid die erg richting puistvij ging. En ja hoor, ik voel er vanochtend weer een stuk of 5 opkomen:yell:

Nu al een kleine 3 maanden aan de roa, ben benieuwd wanneer het nou eens afgelopen is met die kleine uitbraakjes..

En weer 2 weken verder, en WEER een kleine uitbraak. Er komen 4 van die grote puisten opzetten. Heb het gevoel dat er al een tijd geen verbetering meer in zit, ik blijf eens in de 2 weken een paar nieuwe krijgen. Dosis is nog altijd 60mg per dag, nu bijna 3,5 maanden bezig. Ik hoop echt dat dit de laatste uitbraak is want m'n kuur zit er over 1,5 maanden op...

Hier gaat het ook nog steeds het zelfde.

Acne is ook al een paar weken weinig verandert en er komen steeds weer nieuwe enorme bulten op mijn rug. Ik probeer ze altijd uit te knijpen maar dat lukt niet en dan word het alleen maar erger. Ik kan zo kwaad worden om die k*t dingen, ze doen ook enorm pijn als ik erop lig.

Bijwerkingen die ik tot nu toe heb (gebruik het 2 maanden ongeveer)

- Minder zelfvertrouwen
- Depressiever (over alles nadenken en druk maken)
- Slechter in mn vel zitten
- Moe! Slaap gewoon dagen achterelkaar 12 uur of meer! (gelukkig heb ik vakantie)
- Huid sneller geïrriteerd, als ik zweet tijdens cardio dan wordt het rood en jeukt het
- Droge lippen
- Huid geneest minder snel

Nou gebruik ik op dit moment alleen vaseline voor mn lippen en spuit ik 1x per week b12 (voor wat meer energie). Maar ik zat te denken om een lotion ofzo te kopen voor heel mijn huid, omdat die ook zo droog is enzo. Had wat goede verhalen gelezen over amandel lotion ofzo.. Misschien dat ik dat eens moet proberen?

- Minder zelfvertrouwen
- Depressiever (over alles nadenken en druk maken)
- Slechter in mn vel zitten
- Moe! Slaap gewoon dagen achterelkaar 12 uur of meer! (gelukkig heb ik vakantie)
- Huid sneller geïrriteerd, als ik zweet tijdens cardio dan wordt het rood en jeukt het
- Droge lippen
- Huid geneest minder snel

Nou gebruik ik op dit moment alleen vaseline voor mn lippen en spuit ik 1x per week b12 (voor wat meer energie). Maar ik zat te denken om een lotion ofzo te kopen voor heel mijn huid, omdat die ook zo droog is enzo. Had wat goede verhalen gelezen over amandel lotion ofzo.. Misschien dat ik dat eens moet proberen?

Ik gebruik roa nu sinds begin augustus.

mijn huid is echt ENORM verbeterd. van een puisten kop naar een enkel plekje. je moet als je aan de roa zit, gewoon van je puisten afblijven. dan gaat het echt zo weg. als je er aan gaat zitten maak je een wondje die (ook door de roa) heel langzaam dicht gaat. vervolgens hou je een lange periode rode vlekjes op de plaats waar de puist eerst zat. Die gaan overigens gewoon weg, maar dit heb je niet/minder als je niet aan de puist zit.

de bijwerkingen die hierboven genoemd worden heb ik ook allemaal en zijn vanaf het begin tot nu in dezelfde mate gebleven (40mg/dag).

Ik heb ook last van:
- gewrichtspijnen ( voornamelijk: ellebogen, knieën, polsen en schouders)
- veel langer last van spierpijn, voornamelijk in de benen en de rug.
- droge ogen. dit is eigelijk het meest vervelende.
- droge neusslijmvliezen ( uit zich in korsten in de neus en een zeer slecht reukvermogen).

Het is nou eenmaal een paardenmiddel. maar de mensen die er baat bij kunnen hebben: doorbijten! want dit helpt!

merk je trouwens positief effect van je B12?

Laatst bewerkt:
je moet als je aan de roa zit, gewoon van je puisten afblijven. dan gaat het echt zo weg. als je er aan gaat zitten maak je een wondje die (ook door de roa) heel langzaam dicht gaat. vervolgens hou je een lange periode rode vlekjes op de plaats waar de puist eerst zat. Die gaan overigens gewoon weg, maar dit heb je niet/minder als je niet aan de puist zit.

Ik moet die puisten uiteindelijk altijd uitknijpen, het is niet zo dat ze na verloop van tijd eraf vallen of vanzelf verdwijnen. Ik wacht er wel mee tot ze helemaal zijn uitgedroogd zeg maar en het makkelijk gaat, maar ik moet ze uitknijpen anders blijven ze gewoon zitten.

Ik gebruik roa nu sinds begin augustus.

mijn huid is echt ENORM verbeterd. van een puisten kop naar een enkel plekje. je moet als je aan de roa zit, gewoon van je puisten afblijven. dan gaat het echt zo weg. als je er aan gaat zitten maak je een wondje die (ook door de roa) heel langzaam dicht gaat. vervolgens hou je een lange periode rode vlekjes op de plaats waar de puist eerst zat. Die gaan overigens gewoon weg, maar dit heb je niet/minder als je niet aan de puist zit.

de bijwerkingen die hierboven genoemd worden heb ik ook allemaal en zijn vanaf het begin tot nu in dezelfde mate gebleven (40mg/dag).

Ik heb ook last van:
- gewrichtspijnen ( voornamelijk: ellebogen, knieën, polsen en schouders)
- veel langer last van spierpijn, voornamelijk in de benen en de rug.
- droge ogen. dit is eigelijk het meest vervelende.
- droge neusslijmvliezen ( uit zich in korsten in de neus en een zeer slecht reukvermogen).

Het is nou eenmaal een paardenmiddel. maar de mensen die er baat bij kunnen hebben: doorbijten! want dit helpt!

merk je trouwens positief effect van je B12?

Spierpijn was ik nog vergeten als bijwerking. Vooral in mijn onderrug heb ik last. Soms als ik draai krijg ik opeens enorme kramp.

Over die b12, ik doe het nu 3 weken en merk dat mijn eetlust omhoog is gegaan en energie een beetje.. maar niet echt opmerkelijk veel.

Wel merk ik dat ik wat stressbestendiger ben sinds ik B12 spuit, wat eerst door de ROA absoluut niet was.

Vanaf wanneer ging het bij jou eigenlijk het hardste vooruit? Nu na 2 maanden zit ik ff weer met outbreaks en blijft de rest het zelfde..

Ik ga binnenkort ook even naar de sportarts voor een compleet bloedonderzoek, ook op hormoon waardes enzo.. Misschien dat dat ook iets met de acne te maken heeft..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven