YES, eindelijk zit mijn roaccutane kuur erop!
Ik zal hieronder even wat gegevens geven die inzicht geven in mijn ervaring met roaccutane.
Tijdsduur: van 7 september t/m 1 maart ( 175 dagen > 6 maanden )
Dosis: 1e maand 35mg, daarna 60mg
Benodigde dosis (120mg/kg): 9360mg
Behaalde dosis:
9750mg
Bijwerkingen:
- Droge huid/lippen
- Rood gezicht
- Haaruitval
- Concentratieproblemen
- Wazig zien ( soms )
- Nachtblindheid
- Gewrichtspijn, langer en erger spierpijn
- Stemmingswisselingen
- Agressie
- 'Leeg' gevoel, down
- Zeer snel uitgeput bij inspanningen
- Permanente vermoeidheid
- Verminderde eetlust
- Zeer gevoelig voor zonlicht, zelfs de zon in de winter voelde heet
- Droge ogen
-Bloederige neus
Vóór roaccutane: Constant puisten in het gezicht, vooral op m'n wangen. Zeer onrustige huid met diepe ontstekingen, verstopte poriën. Een paar op m'n schouders.
Na roaccutane: Rustige gladde huid helemaal vrij van puisten. Wat nog rest zijn de 'sporen' van de acne. De rode vlekjes zijn aan het wegtrekken en gelukkig maar een paar kleine permanente littekens.
Na een week werd het een stuk erger, dit duurde zo'n 3-4 weken. Na 2 maanden zag ik verbetering, er kwamen wat minder puisten bij. Na 3 maanden kwamen er om de 2 weken een stuk of 4-5 bij. Na zo'n 4,5 maanden tot nu is er niets meer bijgekomen.
Voordat ik begon aan roaccutane was het niet op zijn toppunt, ik heb namelijk van januari 2009 t/m juni 2009 een antibiotica kuur gehad. Dit werkte goed alleen kwam het na 1,5 maanden weer terug, toen ben ik meteen naar de dokter gegaan voor roaccutane. Voordat ik antibiotica heb gebruikt heb ik werkelijk alle mogelijke middelen gebruikt, van biergist tot benzoylperoxide, en van salicylzuur tot differin gel. Niets werkte!
Door de verminderde eetlust en vermoeidheid is trainen niet erg effectief geweest. Eigenlijk ben ik in 6 maanden tijd geen ruk opgeschoten qua spiergroei

Gelukkig kan ik nu weer gaan knallen. Ik had veel bijwerkingen, maar het is het allemaal waard geweest. Hopelijk blijft het allemaal weg. Mensen die nog aan de roa moeten of het nu gebruiken, succes! Ik ben er gelukkig vanaf nu