MuscleMeat

Roaccutane log MMN

Ik heb niet het hele toppic gelezen want hij`s wel erg lang, maar hebben jullie wel eens gedacht aan vitamine B5? werkte bij mij erg goed. Roa werkt beter maar de bijwerkingen waren behoorlijk zwaar vond ik zelf. Misschien het proberen waard, zeker als je last hebt van een vette huid want vitamine B5 zorgt net als Roa dat je minder talg/vet produceerd. En omdat bacterien lekker groeien in een vette huid krijg je telkens die puisten.

Ik heb een tijd lang enorme vitaminen pillen geslikt waarin zo'n beetje alle B's zaten en dan een paar duizend procent aanbovelen dagelijkse behoefte. Helpt een beetje, net als biergist maar het is niet de oplossing voor mensen met zware acne. Het soort acne waar ROA zegmaar het laatste hulpmiddel is niet de gewone jeugdpuistjes die iedereen heeft.

...

Het is nu na 2 maand en 17 dagen slikken wel redelijk... me gezicht word droger en resultaat op me gezicht is alleen nog paar rode vlekjes.. huid op rug en borst verwacht ik binnekort wel verbetering....
aangezien ik gisteren na de derma ging en hij zei dat ik wel over mocht gaan na 50 mg/per dag aangezien de bijwerkingen alleen droge lippuh waren en droge huid :)
dus hoop dat het nu nog iets sneller zal gaan en msschn overweeg ik zelf over te gaan op 60 mg/per dag ... ff afwachten hoe 50 gaat :)

Heb nu iets van 200 van de 510 pillen genomen.
Zit nu nog op 60 mg per dag maar ga overmorgen naar de 80 per dag.
Op mijn gezicht komen er soms nog een paar bij, maar dat aantal neemt wel af.
Borst en rug is nu ook wel aan de gang. Ik heb voornamelijk last van rode vlekken
en niet meer echt bultjes.
Mijn derma vertelde mij dat pigmentvlekken op borst en rug normaal zijn en dat die in de meeste gevallen weer wegtrekken nadat je enkele maanden bent gestopt met het gebruik van roa.

Vandaag pcies 4 maanden. Nog steeds paar rode bulten hier en der (onder mn oren/kaaklijn en 1a2 op voorhoofd)

Binnekort ff afspraak maken bij die pipo (huisarts) dattie ff kijkie neemt en me bloedje prikt. :)

Vandaag pcies 4 maanden. Nog steeds paar rode bulten hier en der (onder mn oren/kaaklijn en 1a2 op voorhoofd)

Binnekort ff afspraak maken bij die pipo (huisarts) dattie ff kijkie neemt en me bloedje prikt. :)

Heb je nog last op je borst/rug?

Hoeveel slik je / dag ?

Mijn derma vertelde mij dat pigmentvlekken op borst en rug normaal zijn en dat die in de meeste gevallen weer wegtrekken nadat je enkele maanden bent gestopt met het gebruik van roa.
Wat voor pigmentvlekken bedoel je precies? Ik heb namelijk heel veel meer moedervlekken gekregen?

Ik heb ook meer moedervlekken gekregen. Maar dat zijn in feite ook pigmentvlekken, de mijne zijn wel wat lichter dan degene die ik altijd al had. Grote prigmentvlekken kunnen ook ontstaan als je (veel) in de zon zit terwijl je roa gebruikt. Beide (dus de nieuwe moedervlekken en de grote pigmentvlekken) schijnen na verloop van tijd meestal weg te trekken.
Gebeurt dit niet, dan zijn er volgens mij nog meerdere behandelingsmethoden over.

me derma zei ook dat die verbetering zag :O alleen ik zie dat nog niet zo goed :O ma hij zegt dat het eerst stopt bij de dikke bulten op me rug en borst en daarna trekken de vlekken vanzelf weg ma dat kan wel een maand of anderhalve maand duren :O :D ma ik vertrouw op hem :)

Verscheelt heel veel per persoon. Gewoon proberen vol te houden en als het goed is komt er vanzelf verbetering. Ik moet nog ruim twee maandjes en als het goed is ben ik dan Finito! :)

Owjah, nu verschilt dit denk ik ook weer per persoon, maar ik weet niet of hier mensen zijn die flink carnaval hebben gevierd , maar ik ben naar 4 plaatsen heen geweest.... en carnaval zonder alcohol gaat gewoon niet :O
nu heb ik dus 2 dagen van het weekend zoals ik vroeger ook deed zitten drinken.. dus minimaal 14 pilsjes op een avond :D nu had ik die dinsdag na dat weekend een leverwaarde controle op het ziekenhuis... dus ik denk .. oehh dat zal wel slecht zijn :O maar er werd nadat ze het resultaat binnen hadden niet eens gevraagd of ik alcohol had gehad :O en me alles was gewoon in orde :O ...... njah beetje vaag dus ... maarjah :cool:

Haha, dat is wel apart ja. Je zou wel enige verandering verwachten. Misschien was die er ook wel, maar nog steeds binnen de norm.
Hoeveel mg neem je per dag?

Krijg je dan pilletjes van 10 mg of doe je 40-60-40-60?

Krijg je dan pilletjes van 10 mg of doe je 40-60-40-60?

Je krijgt gewoon pillen van 10 mg .. daar kun je er dan smorgens 1 van innemen tijdens je ontbijt... en 20 mg pillen krijg je voor tijdens het avondeten :D ......

ik zit nu toch al wel op 2 maand en 25 dagen slikken ...
aantal mg binnengekregen : 3400 mg
aantal mg wat ik zou moeten binnenkrijgen: rond de 8000 mg

ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb ... maar had eigenlijk al wel meer resultaat verwacht... aangezien ik nog steeds heel af en toe een paar puisten erbij krijg :mad:

Rug en borst ook telkens heel afwisselend komen er nog een paar bij ... maar vooral veel rode vlekjes :mad:

zit nu dus op 50 mg / dag :
bijwerkingen:
-Droge huid
-Droge Lippen
-Na uurtje sportschool, tijdens terugrit na huis in de auto val ik zowat in slaap :O
-Lichtelijk aangebrand (maar dit zou ook aan mezelf kunnen liggen) :D

voor de rest geen erge bijwerkingen en leverwaardes zijn goed :) dus ik hou de moed hoog :)

ik weet dat ik nog een lange weg te gaan heb ... maar had eigenlijk al wel meer resultaat verwacht... aangezien ik nog steeds heel af en toe een paar puisten erbij krijg :mad:

Eh...dat lijkt me toch al goed resultaat, als je na 2 maanden nog maar heel af en toe een paar puisten erbij krijgt??? Aangezien dit spul niet voor af en toe een paar puisten is neem ik aan dat je in het begin constant nieuwe kreeg toch? Je moet niet verwachten dat er na 2 maanden helemaal niets meer bijkomt, dat zou een uitzondering zijn.

Eh...dat lijkt me toch al goed resultaat, als je na 2 maanden nog maar heel af en toe een paar puisten erbij krijgt??? Aangezien dit spul niet voor af en toe een paar puisten is neem ik aan dat je in het begin constant nieuwe kreeg toch? Je moet niet verwachten dat er na 2 maanden helemaal niets meer bijkomt, dat zou een uitzondering zijn.

in het begin was het wel iedere dag raak :O ... jah ok ik mag eigenlijk niet klagen ...:D

Nee idd;) Maar ik herken het wel hoor, het went erg snel. Ik heb er nou geen één meer na bijna 6 maanden roa, maar als ik er nu 2 ofzo zou krijgen zou ik dat ook vervelend vinden. Terwijl ik voordat ik aan roa begonnen was zou denken, WOW ik krijg er maar 2:p

Ik kwam toevallig dit topic tegen. Ik had 6 maanden geleden ontzettend veel last van puistjes op me gezicht vooral. Nu 6 maanden later zijn het in me gezicht alleen nog maar littekens.

Ben er erg blij mee dat ik mee door ben gegaan ondanks die irritante bijwerkingen !

YES, eindelijk zit mijn roaccutane kuur erop!
Ik zal hieronder even wat gegevens geven die inzicht geven in mijn ervaring met roaccutane.

Tijdsduur: van 7 september t/m 1 maart ( 175 dagen > 6 maanden )
Dosis: 1e maand 35mg, daarna 60mg
Benodigde dosis (120mg/kg): 9360mg
Behaalde dosis: 9750mg
Bijwerkingen:
- Droge huid/lippen
- Rood gezicht
- Haaruitval
- Concentratieproblemen
- Wazig zien ( soms )
- Nachtblindheid
- Gewrichtspijn, langer en erger spierpijn
- Stemmingswisselingen
- Agressie
- 'Leeg' gevoel, down
- Zeer snel uitgeput bij inspanningen
- Permanente vermoeidheid
- Verminderde eetlust
- Zeer gevoelig voor zonlicht, zelfs de zon in de winter voelde heet
- Droge ogen
-Bloederige neus

Vóór roaccutane: Constant puisten in het gezicht, vooral op m'n wangen. Zeer onrustige huid met diepe ontstekingen, verstopte poriën. Een paar op m'n schouders.

Na roaccutane: Rustige gladde huid helemaal vrij van puisten. Wat nog rest zijn de 'sporen' van de acne. De rode vlekjes zijn aan het wegtrekken en gelukkig maar een paar kleine permanente littekens.

Na een week werd het een stuk erger, dit duurde zo'n 3-4 weken. Na 2 maanden zag ik verbetering, er kwamen wat minder puisten bij. Na 3 maanden kwamen er om de 2 weken een stuk of 4-5 bij. Na zo'n 4,5 maanden tot nu is er niets meer bijgekomen.

Voordat ik begon aan roaccutane was het niet op zijn toppunt, ik heb namelijk van januari 2009 t/m juni 2009 een antibiotica kuur gehad. Dit werkte goed alleen kwam het na 1,5 maanden weer terug, toen ben ik meteen naar de dokter gegaan voor roaccutane. Voordat ik antibiotica heb gebruikt heb ik werkelijk alle mogelijke middelen gebruikt, van biergist tot benzoylperoxide, en van salicylzuur tot differin gel. Niets werkte!

Door de verminderde eetlust en vermoeidheid is trainen niet erg effectief geweest. Eigenlijk ben ik in 6 maanden tijd geen ruk opgeschoten qua spiergroei:( Gelukkig kan ik nu weer gaan knallen. Ik had veel bijwerkingen, maar het is het allemaal waard geweest. Hopelijk blijft het allemaal weg. Mensen die nog aan de roa moeten of het nu gebruiken, succes! Ik ben er gelukkig vanaf nu:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven