AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

Goed om te horen !! Ik ben nu ook ongeveer 4 maanden bezig, ik slik nu ongeveer 2 maanden 60 mg, daarvoor 40 mg. Het gaat de goeie kant op, af en toe komen er enkele puisten bij maar niet zoveel meer als in het begin :). Bijwerkingen vooral droge lippen en huid, en af en toe stemmingwisselingen. Heb je misschien een foto van voor de roa en na de roa?

Laatst bewerkt:
Ik heb alleen foto's van na m'n antibiotica kuur. Dit zijn de foto's vlak voor ik met roa begon, toen begonnen de puisten weer een beetje op te komen. Voordat ik aan die antibiotica ging was het veel erger, maar hier heb ik geen foto's van. Ik heb hier geen fototoestel om foto's te maken van hoe het er nu uitziet. Wanneer ik bij m'n ouders thuis ben zal ik foto's maken en beiden posten, voor en na roa. Maar dat duurt nog wel een maandje.

Goed om te lezen, wel een hele lijst bijwerkingen zeg, ik heb het dan nog maar rustig als ik die van jouw zo lees:O

Mijn bijwerkingen:
vanaf dag 1: droge lippen, droge huid, sneller rode huid
na +- 1 maand: 2 keer bloedneus (in totaal), soms down en vermoeid gevoel.
na +- 3 maanden: soms last van ogen (meerdere keren per dag), wazig zien soms, vaak rode ogen.

Dit alles vind ik echt een schijntje bij het resultaat, ik zou het zo weer doen. Heb er nu 3,5 maand opzitten, op 40mg per dag. Na een week of 3 werd het langzaam aan steeds beter, en kreeg ik steeds minder ontstekingen. Vooral vanaf 2,5 maand is het aantal puisten en ontstekingen echt veel minder dan voor de kuur, en niet alleen ik zie dat, maar mijn omgeving ziet het ook (krijg het dan ook vaak te horen, wat natuurlijk heerlijk is om te horen). Ik heb nog 1,5 maand te gaan, dan even kijken of het allemaal echt weg is.

Mijn derma geeft aan dat ik niet door hoef te gaan tot ik een bepaalde waarde heb gehaald. Hij zegt dat gezien mijn leeftijd en ernst van de acne het na 5 maanden voldoende is. Ik vertrouw hem daarop.

Voor iedereen die ook maar een beetje twijvelt, gewoon DOEN. Ik heb lang getwijveld, vooral vanwege de outbreaks (2 keer gehad), maar daar ben je zo overheen! Het resultaat zal je echt doen verblijden!

Hey baasb hopelijk zijn de effecten permanent bij je. Haha bloederige neus heb ik bijna elke dag gehad en droge ogen ook, was die alweer vergeten maar ik heb ook zoveel bijwerkingen:p
Hoe ervaar je het trainen icm roa eigenlijk, maak je progressie?

Mooi GMT, relaxt om klaar te zijn.
Ik moet nog 2 maanden, heb nu ruim 3 maanden erop zitten.
Ik hoop ook echt dat het langdurig is en dat het niet terug gaat komen na 3 of 4 maanden stoppen. Ik ken namelijk 2 mensen die wat eerder gestopt zijn dan de 120 mg dosis en daarbij komt het na een half jaar/drie kwart jaar toch wel weer terug. Wel in mindere mate dan eerst, maar nog steeds vrij k*t...

Ach, desnoods over een jaar weer 2 of 3 maanden knallen met de Roa! ;)

Mooi GMT, relaxt om klaar te zijn.
Ik moet nog 2 maanden, heb nu ruim 3 maanden erop zitten.
Ik hoop ook echt dat het langdurig is en dat het niet terug gaat komen na 3 of 4 maanden stoppen. Ik ken namelijk 2 mensen die wat eerder gestopt zijn dan de 120 mg dosis en daarbij komt het na een half jaar/drie kwart jaar toch wel weer terug. Wel in mindere mate dan eerst, maar nog steeds vrij k*t...

Ach, desnoods over een jaar weer 2 of 3 maanden knallen met de Roa! ;)

Gehele dosis nemen ... Ik had het 2 jaar terug ook genomen voor 3 maand, zat totaal niet aan me totale dosis, kwam het weer na paar maanden terug :mad: !

Goed om te lezen, wel een hele lijst bijwerkingen zeg, ik heb het dan nog maar rustig als ik die van jouw zo lees:O

Mijn bijwerkingen:
vanaf dag 1: droge lippen, droge huid, sneller rode huid
na +- 1 maand: 2 keer bloedneus (in totaal), soms down en vermoeid gevoel.
na +- 3 maanden: soms last van ogen (meerdere keren per dag), wazig zien soms, vaak rode ogen.

ik heb nu precies hetzelfde .. ik zit nu precies op 3 maand slikken en me ogen zijn nu al 2 dagen lang een beetje prikkerig :D ... kom op roa verdomme :D doe je werk :D ik hoor van velen dat de komende 2 maanden resultaten gaan opleveren :D laten we het hopen :cool:

owjah TIP:
*Je huid verbeterd aanzienlijk vele malen sneller als je minimaal 2 liter water per dag drinkt :O...

Bijwerkingen:
- Droge huid/lippen
- Rood gezicht (heel soms)
- Haaruitval - Concentratieproblemen
- Wazig zien ( soms )
- Nachtblindheid
- Gewrichtspijn, langer en erger spierpijn
- Stemmingswisselingen
- Agressie
- 'Leeg' gevoel, (down !! 1x gehad en dat was best k*t :O)
- Zeer snel uitgeput bij inspanningen
- Permanente vermoeidheid (ik lig nu echt vaak te slapen op de bank)
- Verminderde eetlust
- Zeer gevoelig voor zonlicht, zelfs de zon in de winter voelde heet
- Droge ogen
-Bloederige neus

- ik had er nog 1 extra dat was eeuhmm soms pijn in de onderrug..

alle rood geslecteerden had ik last van :O

!!!!~Owjah voor de mensen die dit lezen die net op dit forum komen en die aan de roa willen beginnen :O laat je niet afschrikken , de bijwerkingen vallen reuze mee en het is het driedubbel waard als het resultaat zichtbaar is :)~!!!!

Hey, ik heb afentoe wel een kloppend gevoel in mijn hoofd. Beetje het gevoel van een verhoogde bloeddruk. Heb het de vorige keer laten checken, maar de derma gaf aan dat er met mijn bloeddruk niks mis was (na meten).
Hebben anderen hier ook weleens last van? Hoofdpijn/kloppend gevoel in het hoofd als je bijvoorbeeld gaat slapen (druk van het kussen ofzo..)

Hey, ik heb afentoe wel een kloppend gevoel in mijn hoofd. Beetje het gevoel van een verhoogde bloeddruk. Heb het de vorige keer laten checken, maar de derma gaf aan dat er met mijn bloeddruk niks mis was (na meten).
Hebben anderen hier ook weleens last van? Hoofdpijn/kloppend gevoel in het hoofd als je bijvoorbeeld gaat slapen (druk van het kussen ofzo..)

Heb ik ook heel vaak (gehad) nu niet eigenlijk maar mijn bloeddruk was ook goed. Zit nu wel aan roa maar heb het nu niet.

Ik zit nu 5 en een halve week aan roa, niet echt verandering, wel wat meer dikke bulten en drogere lippen maar niet zo erg.

Oke, jij weet dus ook niet wat de oorzaak is? Ik vind het soms namelijk
vrij irritant. Ik had het voor roa gebruik eigenlijk niet...

Vaak je lippen insmeren, vooral voor het slapen gaan!
Anders word je wakker, ga je lekker gapen en dan: SCHEEEEUUURR, hoppa
beide mondhoeken kapot. Heel chill vind ik dat altijd! :cool:

Ik ben er nu al 2 jaar passief mee bezig maar het helpt zeker! Ik ben denk ik begonnen op mn 18de, wat was het heerlijk toen ik na een aantal maanden een heel glad gezicht had :D
Helaas kwam het na de kuur redelijk hard weer terug en zo ben ik dus al jaren een beetje een tussenweg aan het zoeken. Ik ben best tevreden zo, ik hoop alleen wel dat ik relatief snel zonder kan want de rest van mn leven aan de roaccutane zie ik niet zo zitten.

Ik zit nu meer dan 2 maanden op de 30 en het is er misschien iets rustiger van geworden maar er komt nog wel altijd wat bij... :(

..

godver ik vind dat ook stront vervelend dat er nog telkens wat bij komen :O .... ben nu toch al wel 3 maand en 8 dagen aan het slikken maar zou zo graag willen dat me borst en rug helemaal clean was ... :S en ik zie wel verbetering maar er blijven er maar een paar telkens bijkomen waardoor ik geen resultaten zie :S heeft er iemand nog meer ervaring met borst en rug :O duurt dit langer , moet je meer mg in je lichaam hebbuh zittuh voor dat het hier begint te werken of ben ik nu gewoon ****ed :O ik heb nu 4000 mg in me lichaam als het goed is :D

owjah ook nog een bijwerking ik ben ong nu 4x ziek geweest in 4 maand :O normaal ben ik 1 a 2x per jaar ziek :O

Ja, borst en rug duurt wel langer. Heel normaal dat daar nog (lang) niet alles weg is. Je zal nu pas rond de helft van je dosis zitten, of daar onder denk ik. Maak je de komende weken nog maar niet druk. Ik heb nu ruim 5000 mg erop zitten en mijn rug en borst zijn wel goed verbeterd, alleen ook nog zeker niet wat ik hoop te bereiken!
Gewoon doorzetten dus! ;)

godver ik vind dat ook stront vervelend dat er nog telkens wat bij komen :O .... ben nu toch al wel 3 maand en 8 dagen aan het slikken maar zou zo graag willen dat me borst en rug helemaal clean was ... :S en ik zie wel verbetering maar er blijven er maar een paar telkens bijkomen waardoor ik geen resultaten zie :S heeft er iemand nog meer ervaring met borst en rug :O duurt dit langer , moet je meer mg in je lichaam hebbuh zittuh voor dat het hier begint te werken of ben ik nu gewoon ****ed :O ik heb nu 4000 mg in me lichaam als het goed is :D

owjah ook nog een bijwerking ik ben ong nu 4x ziek geweest in 4 maand :O normaal ben ik 1 a 2x per jaar ziek :O

Ik had het zelf niet erg op borst en rug maar het is normaal dat dit langer duurt voordat het weg is. Dit is hardnekkiger, het is in Amerika normaal dat hier een dosis van 1 tot 1.5 mg per kg lichaamsgewicht voor wordt gegeven. Ook wordt de cumulatieve dosis vaak meer richting de 150mg per kg lichaamsgewicht gehouden (ipv 120mg per kg lichaamsgewicht) Hier in Nederland zijn artsen en dermatologen echter terughoudender.

Dat ziek zijn heb ik ook gehad, ik heb 4x ontstoken amandelen gehad, hopelijk kwam dit door de roa. Heb dit normaal ook nooit.

Ik had het zelf niet erg op borst en rug maar het is normaal dat dit langer duurt voordat het weg is. Dit is hardnekkiger, het is in Amerika normaal dat hier een dosis van 1 tot 1.5 mg per kg lichaamsgewicht voor wordt gegeven. Ook wordt de cumulatieve dosis vaak meer richting de 150mg per kg lichaamsgewicht gehouden (ipv 120mg per kg lichaamsgewicht) Hier in Nederland zijn artsen en dermatologen echter terughoudender.

Dat ziek zijn heb ik ook gehad, ik heb 4x ontstoken amandelen gehad, hopelijk kwam dit door de roa. Heb dit normaal ook nooit.

ja ik zat op een forum te kijken ... en ik zag daar resultaten waarvan ik d8 WOW nice :D ... als dit voor mij ook zo zou gebeuren dan ben ik een gelukkig man :) die lui slikten 4 maand ... maar dan wel 90 mg per maand :O toen d8 ik nog een x wow :) ... njah ik ben van 40 na 60 mg per maand gegaan ... na 2 maand op 40 te hebbuh gezeten begonnen me lippuh meer te wennen maar nu ik op 60 zit is het toch wel weer ernstig :O sneetjes die openvliegen enz je kent het wel :) ...

njah na 6 maand zit ik op dezelfde hoeveelheid als die gast dus msschn dat het dan ook zo is :) zou wel vet zijn :cool:

Bij mij blijft het na 2 maanden ook maar komen en ik zit op 30. Misschien dat de dokter me aan het eind van de maand meer voorschrijft :(

Bij mij blijft het na 2 maanden ook maar komen en ik zit op 30. Misschien dat de dokter me aan het eind van de maand meer voorschrijft :(

had ik ook gewoon door gaan het lijkt ook veel erger omdat je huid langzamer hersteld en dunner is dus als er een puistje is is hij veel meer en langer zichtbaar.

als je stopt zal het allemaal goed komen

ik had de zwaarste dosis van deze pilletjes , moest het in een kuur doen van 4 maand ofz

Ik was toen 15 jaar , mijn lippen barste open , mijn huid droogde uit ik moest overal zalf smerel.
Nu ben ik 18 jaar en loop ik AL 3 jaar met lippenstift in elke broekzak rond.
Hey is echt een k*t gevoel als je lippen uitdrogen!!

Terug
Naar boven