AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

Hoelang duurde het bij jou gmt? Voordat de bijwerkingen verdwenen na het stoppen van de roa?

Ik ben nu 1,5 gestopt maar wil weer eens zonnebanken :( haha
en het denken is ook nog niet helemaal weg.. wel iets minder

Hey,

Zonnebanken moet je gewoon even aanvullen, ik heb vanaf het begin tot het nu met mijn roa kuur zo nu en dan gezonnebankd. Gaat bij mij gewoon prima!

Dus tijdens het gebruik zal ik aankomende zomer de zon zoveel mogelijk moeten vermijden?

Dus tijdens het gebruik zal ik aankomende zomer de zon zoveel mogelijk moeten vermijden?

Ja, je verbrand echt heel snel als je aan de roa zit. Je huid word ook veel droger en met die zon kan dat nog extra erg worden ook..

Betere maanden om het te gaan doen is oktober

Ja, je verbrand echt heel snel als je aan de roa zit. Je huid word ook veel droger en met die zon kan dat nog extra erg worden ook..

Betere maanden om het te gaan doen is oktober

Ik ben nu al een maandje of 3 bezig, dus dan maar een minder leuke zomer dit jaar. Wel klote om midden in de zomer die zon te vermijden maja

Tja, je huid wordt idd gevoeliger doordat hij dunner wordt. Echter wat veel mensen gaan doen is overdreven zon vermijden, waardoor je huid onwennig wordt voor zonlicht. Ik zelf ben dus de gehele kuur blijven zonnenbanken (overigens niet overdreven veel hoor, 1 keer per 2 weken onder een lichte zonnebank waarbij je moet draaien). je behoudt een licht kleurtje, wat ik altijd wel prettig vind, zodat je je oneffenheden veel minder ziet.

Overigens even een update van hier, op mijn gezicht heb ik na 4 maanden roa op 40mg al zeker een maand geen puistjes meer gekregen, echt een heerlijk gevoel na toch zeker 10 jaar met puisten rond te hebben gelopen. Op mijn lichaam gaat het ook een stuk beter, al komen er op mijn schouders, borst en rug nog wel een enkeling doorheen. Mijn derma wil mij na deze maand laten stoppen, maar ik ga vragen of ik nog 2 maanden door mag gaan, zodat ik mijn dosis vrijwel geheel behaal.

Bijwerkingen heb ik zeker gehad, maar echt meer dan waard om ervoor te gaan als je last hebt (en er vooral onzeker van wordt), van puistjes!

Tja, je huid wordt idd gevoeliger doordat hij dunner wordt. Echter wat veel mensen gaan doen is overdreven zon vermijden, waardoor je huid onwennig wordt voor zonlicht. Ik zelf ben dus de gehele kuur blijven zonnenbanken (overigens niet overdreven veel hoor, 1 keer per 2 weken onder een lichte zonnebank waarbij je moet draaien). je behoudt een licht kleurtje, wat ik altijd wel prettig vind, zodat je je oneffenheden veel minder ziet.

Overigens even een update van hier, op mijn gezicht heb ik na 4 maanden roa op 40mg al zeker een maand geen puistjes meer gekregen, echt een heerlijk gevoel na toch zeker 10 jaar met puisten rond te hebben gelopen. Op mijn lichaam gaat het ook een stuk beter, al komen er op mijn schouders, borst en rug nog wel een enkeling doorheen. Mijn derma wil mij na deze maand laten stoppen, maar ik ga vragen of ik nog 2 maanden door mag gaan, zodat ik mijn dosis vrijwel geheel behaal.

Bijwerkingen heb ik zeker gehad, maar echt meer dan waard om ervoor te gaan als je last hebt (en er vooral onzeker van wordt), van puistjes!

na 3.5 maand begon het bij mij nu ook te werken ... alhoewel ... gelijk weer afkloppen :D strax komt er msschn wel weer een down moment aan ... maar goed is niet te hopen want me huid in me gezicht ziet er al stukken beter uit... :O en me borst en rug ... tjah... rode vlekjes en nog eens vlekjes :D ... en dit vind ik juist het belangrijkst :)

---------- Toegevoegd om 10:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:44 ----------

Hey ik gebruik sinds januari ook roa . 20 mg per dag . Nu is het zo dat ik toch wel wat bijwerkingen krijg ... Ben heel humeurig , agressief , moe en vervelender ik w er slapper van in de gym . Iemland van jullie dezelfde symptomen ?

humeurig :: Soms, wel sneller als vroeger
aggresief :: Was ik denk altijd al wel , maar msschn nu ook iets sneller
Moe :: Cker weten te merken :O
Slapper in gym :: neej

en ja hoor da komen ze alweer :mad: potverdomme :D da word je toch niet goed van :O ...

Oke, ik had beloofd dat ik nog foto's zou plaatsen voor en na m'n roaccutane kuur dus bij deze.
Ik had veel ergere acné dan op de before pics, maar deze zijn genomen na een antibiotica kuur en een vakantie met zon, zee en strand. De puisten begonnen toen pas net weer een beetje terug te komen omdat ik gestopt was met de antibiotica. Heb het dus een stuk erger gehad, maar daar heb ik geen foto's van, ik wilde niet graag op de foto toen.

VOOR
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

NA
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit zijn fotos 5 weken na het stoppen met roaccutane, in die tijd nog altijd helemaal puistvrij gebleven. Ook ben ik een paar keer onder de zonnebank geweest, maar dan zeer kort en ik heb m'n gezicht goed ingesmeerd met crème. Merkte dat ik sneller verkleurde, maar het is zeker wel te doen, gewoon rustig opbouwen. Voor de mensen die nog bezig zijn met roa of eraan willen beginnen: gewoon doen en doorzetten, het resultaat is verbluffend. Ik krijg echt van iedereen te horen dat ik er goed uit zie, en ik ben dan ook zeer tevreden met het resultaat:D Hopelijk blijven die krengen nu voor altijd weg!
En oja let niet op die dikke onderkin, ik hou vocht vast door de creatine:p

hoeveel en hoelang heb je gebruikt?

Nette resultaten, je moet wel nodig gaan cutten. Ik stop volgende week trouwens, zit al sinds september voor de derde keer aan de roa. Ik heb goede hoop dat het de laatste keer was. :)

hoeveel en hoelang heb je gebruikt?

6 maanden lang, eerste maand 35mg, daarna 60mg per dag.

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Nette resultaten, je moet wel nodig gaan cutten. Ik stop volgende week trouwens, zit al sinds september voor de derde keer aan de roa. Ik heb goede hoop dat het de laatste keer was. :)

Ik hoop het ook voor je, is toch wel een aanslag op je lijf dit spul.
En cutten moet ik idd, maar eerst nog ff een maandje doorbulken, ben bang dat er zo weinig overblijft na een cut, maarja een bolle pens is natuurlijk ook niets. Het lijkt trouwens erger dan het is, hou dus veel vocht vast met creatine, denk dat ik op zo'n 19% vet ofzo zit nu.

6 maanden lang, eerste maand 35mg, daarna 60mg per dag.

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Ik hoop het ook voor je, is toch wel een aanslag op je lijf dit spul.
En cutten moet ik idd, maar eerst nog ff een maandje doorbulken, ben bang dat er zo weinig overblijft na een cut, maarja een bolle pens is natuurlijk ook niets. Het lijkt trouwens erger dan het is, hou dus veel vocht vast met creatine, denk dat ik op zo'n 19% vet ofzo zit nu.
Klopt, roa is rotzooi, maar wel het enige dat werkt. Ik heb het er graag voor over.

Cutten was trouwens maar een geintje, maar je bolle kop viel me op. :D

ahh man nice results :O ... mijn hoofd is nu ook echt bezig met opknappen al tijd lang geen puist meer gehad... alleen me rug en borst wil nog niet echt vorderen.. er komen er nog steeds wat van die dikke bij die echt rood worduh ... en ik zit nu toch al wel op 4,5 maand slikkuh... maarjah me derma zegt dat ik wel 6 a 8 maand moet slikken... ik vind het allemaal best als het met de zomer maar weg is :mad:

Ik ga vrijdag maar weer eens om roa vragen bij de dokter, word nu echt ziek van die neuk puisten. Heb roa al eerder geprobeerd, maar gestopt na 2 maanden (heb van nature al 'n droge huid, en met dat roa werd het wel heeeeel erg, en m'n puisten waren nog totaal hetzelfde). Hopelijk slaat het deze keer wel snel aan :) Iemand nog tips voor de droge huid? Potverdomme wat wil ik graag van die puisten af :D Het zijn van die zere rode bulten namelijk :mad:

@gmt
Wtf, je voor plaatje had je al nauwelijks puisten.

Ik ga vrijdag maar weer eens om roa vragen bij de dokter, word nu echt ziek van die neuk puisten. Heb roa al eerder geprobeerd, maar gestopt na 2 maanden (heb van nature al 'n droge huid, en met dat roa werd het wel heeeeel erg, en m'n puisten waren nog totaal hetzelfde). Hopelijk slaat het deze keer wel snel aan :) Iemand nog tips voor de droge huid? Potverdomme wat wil ik graag van die puisten af :D Het zijn van die zere rode bulten namelijk :mad:

@gmt
Wtf, je voor plaatje had je al nauwelijks puisten.

Ja staat in m'n verhaaltje toch, die foto's zijn na een antibiotica kuur en een zomervakantie genomen. Ik heb zelf ook van nature een droge huid en ik smeerde rondom m'n mond een vaseline crème vd apotheek (cetomacrogol) en op de rest van m'n gezicht nivea for men sensitive. Hiermee 3x per dag smeren en ik had er niet zo'n last meer van tijdens roa. En als je weer aan de roa gaat moet je het wel goed doen en niet weer maar 2 maandjes gebruiken, dat is te kort.

Ja staat in m'n verhaaltje toch, die foto's zijn na een antibiotica kuur en een zomervakantie genomen. Ik heb zelf ook van nature een droge huid en ik smeerde rondom m'n mond een vaseline crème vd apotheek (cetomacrogol) en op de rest van m'n gezicht nivea for men sensitive. Hiermee 3x per dag smeren en ik had er niet zo'n last meer van tijdens roa.

Ja ik smeer ook cetamacrogol, vind het super :thumbs:

Welke antibiotica werd jou gegeven voor je kuur? Doxycycline? En voor hoe lang?

Ja ik smeer ook cetamacrogol, vind het super :thumbs:

Welke antibiotica werd jou gegeven voor je kuur? Doxycycline? En voor hoe lang?

Oraal doxycicline icm topicaal 's ochtends eryacne smeren en 's avonds differin gel. Dat heb ik 5-6 maanden gebruikt. Ik zag pas tegen het einde verbetering maar toen ging het ook snel weg opeens, na zo'n 4 maanden.

Oraal doxycicline icm topicaal 's ochtends eryacne smeren en 's avonds differin gel. Dat heb ik 5-6 maanden gebruikt. Ik zag pas tegen het einde verbetering maar toen ging het ook snel weg opeens, na zo'n 4 maanden.

Hm, ja mij werd alleen een 2 maandse kuur doxycycline gegeven, geen eryacne of differin gel? Naja, heb voor morgen een afspraak bij de dokter. :)

Terug
Naar boven