AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

nette training dude!!!

• Topic Starter Topic Starter
thx!

Nieuwe aanpak wat betreft voeding:

De komende tijd ga ik eens experimenteren met de Nutrition tips die van Berardi afkomstig zijn. Berardi is een voedings- en trainingsdeskundige die o.a. Dave Tate heeft begeleid om BF te laten afnemen en tegelijk VVM te laten toenemen. Uiteindelijk resultaat moet een toename in gewicht zijn en een afname of een constante vetpercentage. Berardi maakt gebruikt van 4 verschillende fasen, die ik hier kort zal beschrijven:

The Energy Phase: de tijd gedurende de training:
inname: 0.8gr/kg carbs met hoge GI (dextrose, maltodextrine) + 0.4gr/kg protein, liefst whey of whey hydrolisaat.

Ik neem:
- 50 gram snel opneembare carbs (Isostar is perfect: sucrose/glucose plus maltodextrine in isotone vorm > werkt tegen dehydratie)
- 30 gram whey proteine
- Dit alles in 1L water gedurende de training

The Anabolic Phase: de fase gedurende 1 a 2 uur na training:
wederom 0.8gr/kg carbs met hoge GI plus 0.4gr/kg whey protein

ik neem:
- 50 gram snel opneembare carbs (Isostar)
- 30 gram whey protein
- Alles in 1L water

The Growth Phase: fase gedurende 6 uur na training:
carb/protein intake 1:1
voornamelijk vast voedsel, langzaam opneembare proteine, langzame carbs

Ik neem:
- langzame carbs: havermout, aardappelen, volgranen brood, fruit
- langzame proteine: melk, kwark, vis, vlees
- gezonde vetten: uit vette vis, visolie caps, noten

The Rest of the Day Phase: alles hierna tot aan de volgende training:
bestaat uit zo'n 3 maaltijden, voornamelijk langzame proteine en gezonde vetten. Carbs proberen te beperken.

Ik neem:
- langzame carbs: havermout, brood, fruit (zo weinig mogelijk)
- langzame proteine: melk, kwark, vis, vlees
- gezonde vetten: vette vis, olie, noten

Dit probeer ik eens een tijdje te volgen, waarbij ik zo'n 3500-4000 Kc op trainingsdagen zal eten en zo'n 3000-3500 Kc op rustdagen. Kijken of ik daadwerkelijk in VVM kan toenemen en in BF gelijk kan blijven of zelfs af te nemen..:D

thx!

Dat is geen probleem verder. Als je 's avonds traint dan zorg je er gewoon voor dat je nog 1 degelijke, vaste maaltijd eet voor het slapen met voldoende langzame eiwitten.

Lees voor het hele artikel:
John Berardi - The Science of Nutrient Timing, Part I
John Berardi - The Science of Nutrient Timing, Part II

klinkt interessant, al mee begonnen ?

Mja vroeg ik me dus ook af, wat zijn je bevindingen van enkel eiwitten+vetten voor de training?

Update:

gisteravond een historisch moment. Voor de allereerste keer in m'n leven gaf de weegschaal precies 100.00 kg aan!! :hedbang:

Vanmorgen woog ik rond de 98 kg, dus nog 2 kg te gaan en dan kan ik weer langzaam op m'n BF gaan letten. :)

:woot: :clap: En daar istie dan...de magische 100kg! :woot:

op naar de 120 :D

Haha goed gedaan kerel!
Die van mij gaf ook het hoogste ooit aan gisteravond: 93,5kg:o
Haha ik moet nog beetje doorbulken!
Zie je snel weer!:D

Gisteren:

Training met JulesBremers:

Squats:
10 x 60 kg
5 x 100 kg
5 x 120 kg
5 x 140 kg PR
3 x 150 kg PR
2 x 160 kg

Loglift:
10 x 52 kg (1 x clean)
5 x 72 kg (elke rep clean)
1 x 82 kg
F x 92 kg (net niet)
7 x 72 kg (1 x clean)

Kettlebell Swings: (20 kg)
15 x beide handen
2 x 15 x rechts
2 x 15 x links

Kettlebell clean and press: (20 kg)
2 x 6 x rechts
2 x 6 x links

Fatbar Curls: (2 inch bar, 30 kg)
10 x 30 kg
10 x 40 kg
10 x 50 kg
5 x 60 kg
8 x 60 kg PR

feitelijk waren alle sets PR, vanwege de fatbar.

Was weer een leuke, afwisselende training en super relaxt dat Jules zijn sportschool beschikbaar stelde.

Zijn die squats full?

mooie squats!

100KG? ik weeg al 117KG:P

:woot: :clap: En daar istie dan...de magische 100kg! :woot:

haha, thx!

nja, echt niet hoor. 120 kg vind ik echt veel te zwaar voor mij en natural lijkt me 120 kg (met acceptabel BF) niet mogelijk. Ik vind 100 kg voor mij een mooi gewicht en mocht ik 105 of 110 kg kunnen halen met een acceptabel BF dan is dat echt de grens. ;)

Haha goed gedaan kerel!
Die van mij gaf ook het hoogste ooit aan gisteravond: 93,5kg:o
Haha ik moet nog beetje doorbulken!
Zie je snel weer!:D

Thx maat! Tot snel dan maar! :)

Thx!

nja, echt niet hoor. 120 kg vind ik echt veel te zwaar voor mij en natural lijkt me 120 kg (met acceptabel BF) niet mogelijk. Ik vind 100 kg voor mij een mooi gewicht en mocht ik 105 of 110 kg kunnen halen met een acceptabel BF dan is dat echt de grens. ;)
Thx!

hmm ja voor 1m80 is 100kg wel al veel hé :P, 120 zou idd te veel zijn

Ja, en hoeveel vet? ;) :D

Feli met die 100kg. Hoe staat je vet% ervoor op het moment? Maar hoezo is 120kg niet mogelijk? 3Xl weegt ook 120+ kg bij 1.80 met acceptabel vet% ;) Nothing is impossible.

Ja, en hoeveel vet? ;) :D

Feli met die 100kg. Hoe staat je vet% ervoor op het moment? Maar hoezo is 120kg niet mogelijk? 3Xl weegt ook 120+ kg bij 1.80 met acceptabel vet% ;) Nothing is impossible.

nu wil ik toch wel es een foto zien van 3XL :eek:

Terug
Naar boven