Vandaag: 19-05-07
Powerlift wedstrijd in de gym
Er waren in totaal 3 teams; De Maastrichtenaren (Sjengen), De Boeren (sterkste mannen) en team Haefland Sports (onder leiding van onze Jules Bremers)
Ik zat natuurlijk bij De Boeren en we waren dan ook veruit de zwaarste groep, wat tevens in ons nadeel werkte. Het gemiddeld gewicht lag rond de 80-85 kg schat ik, maar ons gemiddelde telde maar liefst 96,7 kg.
Mijn team:
Henk: 97,5 kg
Jo: 90 kg
Simon: 110 kg
Robert: 102,5 kg
Rob: 80 kg
En ik woog me in op 99,5 kg wat afgerond werd naar 100 kg. Zelf had ik slechts 1x op maximale reps x bodyweight getraind, dus ik verwachte niet heel veel.
De wedstrijd bestond uit Squat – Bench – Deadlift, binnen 90 seconden max. reps x eigen lichaamsgewicht. In totaal waren er 18 deelnemers en zo’n 20-30 toeschouwers (schat ik).
Squat: (tot parallel)
37 x 100 kg
PR
Ik was samen met Jules zo ongeveer de enige die fatsoenlijk diep ging. Helaas waren er genoeg die quarter squats deden, die gewoon goed gekeurd werden. Achja, het gaat in principe om de lol.
Ik wist m’n record toch aardig te verbeteren, want met de training haalde ik slechts 30 reps.
Bench: (touch and go)
20 x 100 kg
PR
Hier waren de Sjengen toch behoorlijk dominant. Wat wil je, met vrijwel allemaal BB-ers die 3x per week benchen..
Deadlift:
43 x 100 kg
PR
Dit was onze lift. We domineerden hier sterk, in totaal namelijk 40 reps meer dan de Sjengen.
Ook hier weer een verbetering van m’n record met 10 reps meer.
Al met al was het een leuke wedstrijd en iedereen heeft echt alles gegeven. Ons team eindigde uiteindelijk op de 2de plaats, goed voor zilver..

In het eindklassement eindigde ik van de 18 deelnemers op een 7de plaats, met een totaal van 100 reps.
Time to eat, rest and grow..