AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.481
Als je er toegang tot hebt, reverse hyper doen en veel stretchen/rekken. Hielp bij mij als ik men onderrug had bezeerd.

Thx voor de tips kerel!

K*t van die verreking man, hoop dat het morgen al vergeten is

Voor de rest ging het toch best wel goed, du bist stark man ;)

ik ben bang dat ik morgen m'n bed nog niet meer uit kan komen. En work calls.. dus tja..

Het is denk ik toch wel best een rottige blessure, want als ga zitten voelt het al k*t. En dit is dus pas de eerste dag. Normaal gesproken zijn de volgende dagen nog erger.

Maargoed, ik hou de onderrug goed warm door middel van mn Rehband corset en heb een doosje Ibuprofen. hopefully that works.. :o

Je was weeer goed sterk bezig en die 122,5 via het hoofd bleef ook gewoon een sterke beurt!
Jammer dat je je rug had verrekt! Komt wel weer in orde kerel! Weekje soepel bewegen en geen heavy loads dan komt t wel goed.

k*t van je rug. Oppassen komende paar dagen.

succes met herstel man!

• #2.485
Thx all!

Gistermorgen kwam ik met moeite uit m´n bed en deed het nog erg zeer, helemaal onderin m´n rug. Denk dat ik een spier/spiertje heb verrekt rondom het SI gewricht en/of L1 wervel. Na een paar minuten gelopen te hebben voelde ik steeds minder en kon ik wel gelukkig naar mn werk.

Nu vandaag gaat het alweer stukken beter en voelt het eerder heel erg stijf aan dan dat het pijn doet. Soms met iets te vlug bewegen kan ik nog weleens een steek voelen. Heb al oefeningen gedaan (rek en strek) en bij 1 oefening, als ik op mn rug ga liggen en een bolletje maak en dan heen en weer wippen zeg maar, dan doet het aan beide kanten van de heupen/onderrug zeer als ik op die plek kom. Ehm.. precies waar je heupen aan de achterkant een beetje uitsteken zeg maar. Waar je ook twee van die kleine kuiltjes hebt. De pijn lijkt alsof je flink hard op een blauwe plek duwt zeg maar. Dus ik heb het vermoeden dat het een verrekte spier is en geen wervel die is verschoven of iets dergelijks. En als ik snel van een stoel opsta, dan kan het ook heel effe zeer doen net voordat ik helemaal recht sta.

Verder kan ik fatsoenlijk lopen zonder pijn, traplopen en voorzichtig springen.

Heb gisteren ook nog getraind zonder dat ik er last van had:

Warm up gm´s en squats met bar

bench:
..., 10 x 70kg, 10 x 100kg, 8 x 100kg

en 3 sets abs en curls

Wat denken jullie ervan als je dit zo leest? Binnen 2 weken over?

Thx all!
Verder kan ik fatsoenlijk lopen zonder pijn, traplopen en voorzichtig springen.

Heb gisteren ook nog getraind zonder dat ik er last van had:

Warm up gm´s en squats met bar

bench:
..., 10 x 70kg, 10 x 100kg, 8 x 100kg

en 3 sets abs en curls

Wat denken jullie ervan als je dit zo leest? Binnen 2 weken over?

Ik denk als jij Goodmorning en Squats kunt doen zonder al te veel last het met juiste rust en licht warm houden je er binnen twee weken vanaf bent.

Maar ga niet te snel, te hard. Gun jezelf de rust en dat zal moeilijk zijn denk ik als ik zo je log lees.

Je bent goed bezig man, jammer van je rug momenteel.
Heb gisteren hetzelfde meegemaakt.

Succes!

GRT Friso

• #2.487
Thx!

Ik schrok er wel van moet ik zeggen. Nooit eerder zo´n k*tgevoel gevoeld zeg maar.

Zowiezo geen zware pulls en squats komende 2 weken. Wel licht om de rug warm te houden en herstel te bevorderen.

Thx!

Ik schrok er wel van moet ik zeggen. Nooit eerder zo´n k*tgevoel gevoeld zeg maar.

Zowiezo geen zware pulls en squats komende 2 weken. Wel licht om de rug warm te houden en herstel te bevorderen.

Ja het is en blijft maar een advies vanachter de PC.
Beste advies dat ik kan geven is goed naar je lichaam luisteren, wees eerlijk dan zal je het in ieder geval niet erger maken.

GRT Friso

Kan je de rug lastig strekken en/of heb je het idee dat je 'natuurlijke' curve in je onderrug nu weg is?

Als je de beschikking hebt over bands zou je die kunnen gebruiken voor band gm's.
En reverse hypers schijnen echt de max te zijn voor dit soort kwaaltjes.

Anyway, je weet 't zelf ook wel: Flink veel bloed erdoor pompen met lage gewichten.

• #2.491
Kan je de rug lastig strekken en/of heb je het idee dat je 'natuurlijke' curve in je onderrug nu weg is?

ja precies, dat gevoel heb ik. Vooral als ik langere tijd heb gezeten of gelegen en dan opsta, dan is het pijnlijk bij het strekken van de rug.

Als je de beschikking hebt over bands zou je die kunnen gebruiken voor band gm's.
En reverse hypers schijnen echt de max te zijn voor dit soort kwaaltjes.

Anyway, je weet 't zelf ook wel: Flink veel bloed erdoor pompen met lage gewichten.

Heb thuis bands, dus dat zal ik zeker gaan doen.

heb je ook het gevoel dat als je met rechte benen met je handen naar de grond gaat, dat je 'ineens' controle verliest of het gevoel hebt dat je je romp niet meer kan dragen zegmaar en dat je erdoon heen zakt?

het is nergens op gebaseerd, behalve op het aangeven van je klachten, maar ik heb het idee dat je je rug overstrekt hebt, volgens mij iets wat best wel veel gebeurd bij deadlifts.
Ik heb het zelf een jaar geleden ook gehad toen ik zonder riem reps maakte met 200. Ineens voel je dat er iets niet goed gaat. Je voelt in ieder geval dat je niet door moet gaan met deads, maar verder sporten gaat nog wel. Zolang je warm blijft en blijft bewegen heb je er niet zo'n last van, maar zeker na een nachtrust is alles zo stijf als wat. Klote, het komt altijd op het moment dat je super vooruit gaat.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en naar een chiropractor gaan, iets wat voor een krachtsporter zeker geen overbodige luxe is zo nu en dan. Hij kan je precies vertellen of alles in je rug nog op z'n plek zit (wervels, Si-gewricht, heup etc). Zoniet dan kan hij dat ook herstellen.

Doortrainen kan meestal geen kwaad, je lichaam geeft zelf wel aan wat kan en niet kan.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en naar een chiropractor gaan, iets wat voor een krachtsporter zeker geen overbodige luxe is zo nu en dan. Hij kan je precies vertellen of alles in je rug nog op z'n plek zit (wervels, Si-gewricht, heup etc). Zoniet dan kan hij dat ook herstellen.

super, zweer erbij.. kraken rulez

sterkte ermee Ru-Ben

• #2.494
heb je ook het gevoel dat als je met rechte benen met je handen naar de grond gaat, dat je 'ineens' controle verliest of het gevoel hebt dat je je romp niet meer kan dragen zegmaar en dat je erdoon heen zakt?

het is nergens op gebaseerd, behalve op het aangeven van je klachten, maar ik heb het idee dat je je rug overstrekt hebt, volgens mij iets wat best wel veel gebeurd bij deadlifts.
Ik heb het zelf een jaar geleden ook gehad toen ik zonder riem reps maakte met 200. Ineens voel je dat er iets niet goed gaat. Je voelt in ieder geval dat je niet door moet gaan met deads, maar verder sporten gaat nog wel. Zolang je warm blijft en blijft bewegen heb je er niet zo'n last van, maar zeker na een nachtrust is alles zo stijf als wat. Klote, het komt altijd op het moment dat je super vooruit gaat.

Doortrainen kan meestal geen kwaad, je lichaam geeft zelf wel aan wat kan en niet kan.

Dat eerste wat je beschrijft (met je handen naar de grond met gestrekte benen en dan dat gevoel) heb ik niet zo om eerlijk te zeggen. Maar wat je verder zegt lijkt heel toepasselijk. Ik had idd het idee dat ik met die reps met 180 axle te snel ging en waarschijnlijk de rug heb overstrekt. :(

En 's morgens is het idd zo stijf als hel. Maar dat gaat ook weer heel snel weg. Kun je me misschien meer vertellen wat jou ervaringen waren? Wanneer kon jij weer zwaar liften? En zou er een wervel scheef kunnen zitten?

Verder heb ik vandaag nog wat getraind, zonder problemen.

Warmup GM's en squats met bar

Deadlifts:
10 x 50kg, 10 x 50kg, 5 x 70kg, 5 x 70kg, 5 x 80kg

nergens last van. Geen pijn gevoeld.

Daarna nog 3 sets Reverse Hypers met alleen gewicht van mn eigen benen.
Rug voelde best goed aan. Hier en daar nog wat stijfjes, maar geen enkele pijn gevoeld.

Hopen dat het niks ernstigs is geweest...

Ik had na een paar dagen eigenlijk nergens meer last van, het deed ook geen pijn meer en ook dat plotselinge krachtsverlies (dat ik er ineens doorheen zakte bij bukken) ging ook weg. Ondanks dat ik heel snel herstelde, had ik toch het gevoel dat er iets anders zat als dat het hoorde, vandaar dat ik ook naar de chiro ben geweest. Dat is maar goed geweest ook, er stond toen het een en ander gekanteld, dat heeft ie in een keer of vier weer recht gedouwd. Ik heb toen een week niet gesquat en gedeadlift. Daarna langzaam begonnen met setjes van 5 reps max. eerst heel licht, iedere week wat gewicht erbij. Het heeft me op zich wel geholpen, met een paar weken trok ik toen me pr met 270! Op het moment gaat het ook weer niet helemaal super met me rug, maar dat wijdt ik niet aan het trainen, tenminste het niet met deadliften ofzo verkeerd geschoten, maar kwam ineens opzetten ???

Dat vind ik trouwens wel het 'voordeel' van blessures, je komt er eigenlijk altijd beter uit terug omdat je met je neus op je zwakke plek wordt geduwd.

Eventueel vanaf blz 148 in me log kun je lezen wat ik deed. Succes man. Als ik het zo lees zou het best mee kunnen vallen bij je, je herstelt snel in ieder geval.

• #2.496
Ik had na een paar dagen eigenlijk nergens meer last van, het deed ook geen pijn meer en ook dat plotselinge krachtsverlies (dat ik er ineens doorheen zakte bij bukken) ging ook weg. Ondanks dat ik heel snel herstelde, had ik toch het gevoel dat er iets anders zat als dat het hoorde, vandaar dat ik ook naar de chiro ben geweest. Dat is maar goed geweest ook, er stond toen het een en ander gekanteld, dat heeft ie in een keer of vier weer recht gedouwd. Ik heb toen een week niet gesquat en gedeadlift. Daarna langzaam begonnen met setjes van 5 reps max. eerst heel licht, iedere week wat gewicht erbij. Het heeft me op zich wel geholpen, met een paar weken trok ik toen me pr met 270! Op het moment gaat het ook weer niet helemaal super met me rug, maar dat wijdt ik niet aan het trainen, tenminste het niet met deadliften ofzo verkeerd geschoten, maar kwam ineens opzetten ???

Dat vind ik trouwens wel het 'voordeel' van blessures, je komt er eigenlijk altijd beter uit terug omdat je met je neus op je zwakke plek wordt geduwd.

Eventueel vanaf blz 148 in me log kun je lezen wat ik deed. Succes man. Als ik het zo lees zou het best mee kunnen vallen bij je, je herstelt snel in ieder geval.

Thanks voor de info kerel!

Vanmorgen bij opstaan nog steeds een stijf gevoel, maar de pijn die ik de eerste minuten voelde was al bijna geheel verdwenen. Toch zal ik een afspraak maken met de chiro. Heb jij dat via je huisarts gedaan of gewoon meteen bij de chiro?

De huisarts zal je niet doorsturen naar de chiro, huisartsen en chiro's liggen meestal niet echt op 1 lijn. Valt ook onder alternatieve geneeswijzen volgens mij? Direct met de chiro contact opnemen dus. Als je er niet aanvullend voor verzekerd bent, zit het dus ook niet in je pakket. Denk dat je per keer ongeveer € 45 kwijt zult zijn.

• #2.498
De huisarts zal je niet doorsturen naar de chiro, huisartsen en chiro's liggen meestal niet echt op 1 lijn. Valt ook onder alternatieve geneeswijzen volgens mij? Direct met de chiro contact opnemen dus. Als je er niet aanvullend voor verzekerd bent, zit het dus ook niet in je pakket. Denk dat je per keer ongeveer € 45 kwijt zult zijn.

Oké, thx. Ben wel aanvullend verzekerd, maar zal mn pakket even moeten nakijken of ik dat vergoed krijg. Anders gewoon zelf lappen. Rond de € 45 is nog te doen.

bij veel verzekeringen krjig je iets van 39 euro per keer vergoed, met een max bedrag per jaar.
ik ga normaal ongeveer iedere 2 maanden en dan kom je ongeveer aan het max bedrag.

hey hey ..... ff een kleine tip..... ik heb precies het zelfde als jij... alleen ik loop er nu al 2 maand mee ....... tis bij mij gebeurd met de deadlift.

vorige week ben ik bij de docter geweest... conclusie ....lumbago oftewel spit.

in de ochtend heb ik het meeste last en als je gewoon normaal gaat bewegen gaat het gaande de dag steeds beter...... bij mij sluimert het al 2 maand doordat ik wel een paar keer heb geprobeert om te squaten enz. want een sporter wil te snel weer gaan sporten op zijn eigen niveau...... ik ben nu een week helemaal niet wezen trainen en alleen soms even lekker lopen en in beweging blijven werkt het beste voor mij. ik voel nu pas dat het weg zakt. ook heb ik een afspraak met de fysio ... wat ook aan te raden is.

dus mijn tip..... gewoon even 2 week helemaal niks doen qua trainen en goed rusten en naar de fysio en wel een beetje in beweging blijven. en na 2 week mischien weer je training oppakken.

succes ermee...

Groeten,

Peter de Jong

Terug
Naar boven