XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.501
Thanks voor de info Peter!

Heb vanmiddag met een fysio gebeld en uitgelegd wat er is gebeurd. Volgens hem was het waarschijnlijk idd het SI gewricht.. Hij zei dat als ik gewoon kon lopen, springen en zelfs voorzichtig trainen dat er zeker niks ernstigs aan de hand zou zijn. Als ik bijvoorbeeld echt een wervel had verschoven of iets dergelijks, dan had ik zonder pijn echt niet kunnen lopen. Hij adviseerde mij om eventjes 10 dagen er niks aan te doen (kraken e.d.), omdat de blessure nog erg vers was en anders zou het bv. alleen erger kunnen worden. Mocht ik na 10 dagen nog last hebben, dan zou ik effe langs kunnen komen voor eventuele behandeling.

Merk nu wel dat het steeds beter aanvoelt en steeds minder stijf. Pijn helemaal niks meer.

Een wervel die niet goed staat of een blokkade in je si gewricht of gekanteld of iets hoeft je niet perse vreselijke pijnen op te leveren... Verder zal een fysio ook nooit een chiro aanraden denk. Maar goed voor hetzelfde geld is er inderdaad niets aan de hand...

• #2.503
Een wervel die niet goed staat of een blokkade in je si gewricht of gekanteld of iets hoeft je niet perse vreselijke pijnen op te leveren... Verder zal een fysio ook nooit een chiro aanraden denk. Maar goed voor hetzelfde geld is er inderdaad niets aan de hand...

Daar heb je gelijk in. De fysio zei ook dat hij het over de telefoon natuurlijk nooit met zekerheid kan zeggen, maar dat je na 10 dagen het pas beter kan laten nakijken. Ik wacht gewoon effe af en ga gewoon verder met trainen. Upperbody kan ik nog redelijk zwaar blijven doen, behalve overhead presses. Die zal ik gewoon wat voorzichtiger doen met een gewicht dat ik goed aankan. Verder ga ik ook gewoon squats en deadlifts doen, alleen begin ik lichter en verhoog ik met kleine stapjes. Ik merk dan wel wanneer het te zwaar wordt ofdat ik iets begin te voelen.

Eigenlijk baal ik er nog eens niet enorm van. Klinkt misschien gek, maar ik denk dat de rust mij best goed doet na zolang knallen en flink vooruit te zijn gegaan.

Daar heb je gelijk in. De fysio zei ook dat hij het over de telefoon natuurlijk nooit met zekerheid kan zeggen, maar dat je na 10 dagen het pas beter kan laten nakijken. Ik wacht gewoon effe af en ga gewoon verder met trainen. Upperbody kan ik nog redelijk zwaar blijven doen, behalve overhead presses. Die zal ik gewoon wat voorzichtiger doen met een gewicht dat ik goed aankan. Verder ga ik ook gewoon squats en deadlifts doen, alleen begin ik lichter en verhoog ik met kleine stapjes. Ik merk dan wel wanneer het te zwaar wordt ofdat ik iets begin te voelen.

Eigenlijk baal ik er nog eens niet enorm van. Klinkt misschien gek, maar ik denk dat de rust mij best goed doet na zolang knallen en flink vooruit te zijn gegaan.

Eensch! Bedenk ook dat je je lichaam zich aan past, dus ook als er iets verkeerd zit, zul je hier na langere tijd aan wennen. Bedoel alleen maar dat het misschien helemaal niet verkeerd is om je als krachtsporter 1 of 2 keer in het jaar eens na te laten kijken of een en ander nog netjes op z'n plaats zit.

idd ik ga ook eensch per 5mnd ff langs de fysio voor een apk keuring....Vorige week spontaan iets last gekregen(weer facetgewrichtje) en vandaag weer terug en nu staat alles weer perfect volgens hem...

• #2.507
Gaat steeds beter met mn rug. Nergens meer pijn, alleen in de ochtend wat stijfheid.

Vandaag:

Deadlifts:
5 x 70kg, 5 x 90kg, 3 x 110kg, 2 x 150kg, 1 x 180kg

gelukkig. geen pijn of vervelend gevoel. Wel begon het bij 150 en 180 rondom het si gewricht te trekken, alsof je spieren nog te stijf zijn. Dus heb het bij 180 gelaten.

Rackpulls: (boven knie)
3 x 110kg, 3 x 150kg, 2 x 190kg, 2 x 220kg, 1 x 240kg, 3 x 260kg, 1 x 280kg

kon het niet laten om toch wat zwaarder te gaan dan gepland was. Gelukkig kon ik mn onderrug wat ontzien, omdat je toch vrij hoog begint. Bij 260 voelde goed, vandaar 3 reps. 280 begon het toch wat te trekken, dus maar bij 1 rep gelaten. Rug nog steeds oké!

MP:
10 x bar, 8 x 50kg, 5 x 70kg, 2 x 80kg pff, 4 x 80kg, 10 x 50kg

nog veel werk aan de winkel. Natuurlijk moest ik hier ook niet te gek doen.

DB curls:
8 x 22kg, 6 x 32kg, 8 x 32kg strikt

Hierna nog wat setjes DB extensions, band pushdowns en hammer curls. resultaat> amazing PUMP! voor de gein ff gemeten. 49,5cm armen. nice.. :D

Nog wat pics van vandaag: bodyfat alla Savickas but who cares.. :D

[verwijderd op vraag auteur]

[verwijderd op vraag auteur]

Thanks voor de info Peter!

Heb vanmiddag met een fysio gebeld en uitgelegd wat er is gebeurd. Volgens hem was het waarschijnlijk idd het SI gewricht.. Hij zei dat als ik gewoon kon lopen, springen en zelfs voorzichtig trainen dat er zeker niks ernstigs aan de hand zou zijn. Als ik bijvoorbeeld echt een wervel had verschoven of iets dergelijks, dan had ik zonder pijn echt niet kunnen lopen. Hij adviseerde mij om eventjes 10 dagen er niks aan te doen (kraken e.d.), omdat de blessure nog erg vers was en anders zou het bv. alleen erger kunnen worden. Mocht ik na 10 dagen nog last hebben, dan zou ik effe langs kunnen komen voor eventuele behandeling.

Merk nu wel dat het steeds beter aanvoelt en steeds minder stijf. Pijn helemaal niks meer.
Ik had maand terug ook soortgelijke pijn, 's morgens meeste last en 's avonds bijna zo goed als weg. En ik ben wel naar de kraker geweest, big mistake, had eerst naar de sportdokter moeten gaan. :(

http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/rug-problemen-194342/

• #2.509
Uberbrute rugpic kerel

nice picca's dude!!maar is 49,5cm een typ-o?iig bruut!

Brutale backshot. Goed anoniem gemaakt, wel. :p

• #2.513
das een hele dikke arm!

Aardig dikke armen Rubiceps :thumbs:

• #2.516
Haha, thanks guys!

t*ring!! behoorlijk buff geworden Ruben.. Nice!!!!

Whoooo, je hebt ook een ruggetje:rolleyes:

• #2.520
Gisteren:

Fullsquat:
8 x 60kg, 3 x 80kg, 3 x 100kg, 3 x 120kg, 1 x 150kg, 1 x 170kg

hier gestopt. toch nog enigzins voorzichtig zijn met de rug. voelde wel goed.

Frontsquat:
5 x 60kg, 3 x 110kg

Bench:
..., 5 x 100kg, 3 x 120kg, 1 x 140kg, 1 x 150kg, 1 x 160kg, 12 x 100kg

yeah, bench is weer helemaal op peil.

rug voelde goed, nergens pijn, alleen wat stijf. Gaat steeds beter. denk dat ik geluk heb gehad en er niks ernstigs aan de hand was. Toch heeft het SI gewricht een flinke opdonder gehad, maar dat komt wel goed hoop ik.

Terug
Naar boven