MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.561
check Tom Mestdagh met stones:
http://www.youtube.com/watch?v=ZMFr6Jd3x04&feature=channel_page

dies ook niet groot, presst ze er gewoon op.

lul :p

Netjes idd. Maar wat wegen die eerste 2 stenen? 70,80 of 90kg?

Zoja, dan lukt het me ook wel om ze op 1m70 of 1m80 te gooien. Die krijg ik namelijk ook zeker gepressed. 100kg heb ik al op 1m60 gelegd, maar daarna wordt het wel lastig voor me.

Zowiezo vind ik het eigen bullshit met dat hoogtegedoe bij Stones. Ik vind dat het bij Stones er nog altijd om gaat wie de zwaarste steen geladen krijgt (en dan op een acceptabele hoogte) en niet wie de lichtere stenen zo hoog mogelijk krijgt gelegd. Dan wordt het imo meer een press onderdeel. Vroeger zag je alles op 1 hoogte (rond de 1m20 en vaak soms rond de 1m), maar eind jaren '90 heeft iemand verzonnen dat ze opeens van hoog naar laag moesten. Waarom in godsnaam? Je hebt toch ook het onderdeel stone lift?

Maargoed, het is nou eenmaal zo, dus ipv te klagen zal ik er gewoon ECHT aan moeten werken. En om ergens in goed te worden, zul je het naar mijn idee vaak genoeg moeten doen. Dus ik probeer bijna elke week of om de week hier op te oefenen.

• #2.562
tja dat schouderen zullen we denk ik allemaal eens moeten gaan oefenen met die hoogtes die je nu ziet. Wel vrij weinig onderdelen gedaan of niet geen tire of farmers meer over qua energie?

Ha Gijs. We hebben met z'n tweetjes getraind, dus eigenlijk hadden we zat tijd moeten hebben om nog meer te doen, alleen is er wat veel geluld.. :D
Ook niet erg voor een keer, maar na de stones was het tijd om naar huis te gaan. ;)

• #2.563
Vandaag:

Squat:
..., 3 x 100kg, 3 x 120kg, 3 x 150kg, 2 x 180kg

pfff, weer wennen zeg. veel te lang verwaarloosd. Wordt weer tijd om elke week degelijk te squatten.

Bench:
..., 3 x 100kg, 3 x120kg, 2 x 140kg, 5 x 120kg

ging ook klote.

Incline log press:
10 x 55kg, 10 x 75kg, 8 x 100kg, 5 x 100kg, 8 x 80kg

na bench best heavy.

Seated DB press:
12 x 22kg, 6 x 32kg

pfff...

nogal een klote training en weinig energie. Achja, kan niet altijd feest zijn.

Vandaag:

Squat:
..., 3 x 100kg, 3 x 120kg, 3 x 150kg, 2 x 180kg

pfff, weer wennen zeg. veel te lang verwaarloosd. Wordt weer tijd om elke week degelijk te squatten.

Bench:
..., 3 x 100kg, 3 x120kg, 2 x 140kg, 5 x 120kg

ging ook klote.

Incline log press:
10 x 55kg, 10 x 75kg, 8 x 100kg, 5 x 100kg, 8 x 80kg

na bench best heavy.

Seated DB press:
12 x 22kg, 6 x 32kg

pfff...

nogal een klote training en weinig energie. Achja, kan niet altijd feest zijn.

Ondanks vermoeidheid toch een degelijke training.
En is best een leuke oefening he die incline logpress! Hoe heb je m uitgevoerd met jouw bank??

Je hoeft ook niet elke training te maxxen dus is prima training

Betreffende die log die je niet meer lukt met 120, misschien ben je er wel te gefocussed hierop en moet je dat ding eens even twee weken niet meer aanraken. Kracht zit er wel.

• #2.567
Jullie hebben allemaal gelijk jongens. Het is soms beter om gewoon op submax te trainen en af en toe accepteren dat je niet altijd PR´s kunt scoren.

@Jules: incline log press is idd een lekkere oefening, maar bij mij is ie wel vervelender om te doen. Ik moet het bankje met schijven incline verhogen en ik heb geen zitvlakje dus je moet jezelf met je voeten afzetten, zodat je er niet afschuift. Maargoed, toch is het wel te doen zo.

@Barry: Klopt kerel. Denk ook dat ik er niet te zeer mee bezig moet zijn, maar komende tijd gewoon wat volume draaien met 100 en 110 log.

Jij hebt altijd moeite een bepaald gew even uit je kop te zetten, Ik herinner pushpress, deadlift en nu log.

je vergeet curls... :D

• #2.570
:roflol:

@Gijs: klopt, daar heb je gelijk in. Aan de andere kant geeft het je wel een flinke gedrevenheid, maar kans op blessures nemen natuurlijk zo ook sneller toe..

• #2.571
Gisteren: @Haefland sport

Platform Deadlift: (5cm hoog)
..., 5 x 140kg, 3 x 180kg, 1 x 200kg, 1 x 230kg
vanaf hier regular deadlift
1 x 260kg easy en vlot, F x 275kg :mad:

kreeg de 275 over de knieen, maar had niet meer de concentratie en kracht om hem tot lockout te trekken. next time.

V-handle pulldowns:
..., 8 x 100kg (fullstack), 8 x 100kg, 8 x 100kg

EZ-bar curls:
..., 5 x 60kg, 5 x 70kg, 3 x 80kg, 3 x 90kg, 3 x 100kg PR, 10 x 70kg, 5 x 60kg

Yoke:
115kg 15m, 115kg 15m, 195kg 15m, 195kg 15m, 255kg 15m, 275kg 15m, 335kg 5m (drop na 3m)

pffff, weinig energie en bijna geen lucht in de vrieskou. 335 was gewoon een te grote stap en heb nog niet de techniek en de juiste manier van ademen dat ik er langer mee kan lopen. Uittillen was geen probleem, maar na een paar stappen verlies ik mn balans. kwestie van vaker doen dus.

verder matige training, heb deze week erg weinig puf om hard te knallen. Ben ook heel erg moe na mn werk. Misschien volgende week eens een deload weekje en op tijd naar bed.

aha, v-handle pull downs!

toch een sterke yoke!

gewoon ff deload doen!en daarna wat je al zei,ff een paar weken niet je max 1RM gaan doen.
ff iets hoger in de reps,en beetje lager in de gewichten..dan prikkel je je spieren ook weer een beetje anders.Je moet toch weer een aantal plateaus overbruggen..
Je gaat echt niet van achteruit hoor!

• #2.575
Vandaag: @Haefland sport

met een hoop Belgen, waaronder ook Jimmy.

Yoke:
115kg 22m, 195kg 22m, 255kg 22m, 295kg 22m PR, 335kg 11m PR

met de 335 1 drop na 9m, daarna nog 2m en toen de tank leeg.
Heb nog niet echt vaak met een yoke gelopen, dus vond het best aardig.

Boom (IFSA size):
..., 1 x 100kg, F x 110kg, 1 x 110kg, F x 120kg, F x 120kg, F x 115kg, 1 x 115kg

toch nog de 115 goed kunnen pakken. Boom viel zwaar vandaag. De 120 krijg ik easy gecleaned, maar te weinig lucht en power om te pressen.

50kg Dumbbell press (6cm handvat):
8 reps totaal (5 rechts, 2 links, 1 rechts) easy ongeveer binnen 1min.

120kg Axle:
1 x clean, no press

Farmers walk:
40m x 65kg, 40m x 105kg PR, 9m x 145kg PR

Tire Flip 340 a 360kg:
3 flips totaal

erg lastige band, totaal geen profiel en te dun om met je borst ertegenaan te duwen. Je moet m dus sumo deadliften in eerste instantie. Misschien dat ie nog meer dan 360kg woog vanwege het water en ijs wat nog in de band zat.

Lekker getraind en best tevreden. Relaxte Belgen ook. Van Jimmy nog wat nuttige tips gekregen, erg tof.

Laatst bewerkt:
Je bent nog even goed doorgegaan Ruben. Goede training.. Ik ben blij dat ik je nog wel ergens op own ;) :D

goeie deload gedaan :roflol:
wel nice event training!

Jammer van die 120kg log hé :D

• #2.579
Ja, rotding. ik haat het. :D

hehe 120 boom ik weet wat je doormaakt. Verder een mooie eventtraining.

Terug
Naar boven