AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.641
Vandaag:

Fullsquat:
..., 5 x 100kg, 3 x 140kg, 2 x 160kg, 3 x 170kg, 5 x 140kg

Military press:
..., 5 x 70kg, 3 x 80kg, 2 x 90kg PR, F x 95kg, 1 x 95kg uit de tenen

Seated DB press:
8 x 27kg, 8 x 27kg

Standing EZ-bar extensions:
12 x 30kg, 12 x 40kg, 8 x 50kg

Dips:
12 x bw, 12 x bw

Hammer curls:
12 x 22kg, 15 x 40kg PR

Abs tegen bands:
3 x 15

weer eens een lekkere training. ongeveer 1,5uur bezig geweest.

• #2.642
ohja, nog vergeten te vermelden. Uberbrute pomp weer en dik 49cm armen. :D

Bicep booiyiyyy

haha 49cm verdamme. En voor die bench mss eens tegen bands gaan drukken? Heeft mij tot nu toe ook erg veel gebracht.

netjes, de 50 cm komt dichterbij!!

• #2.646

haha, achja. ik vind een sterke biceps eigenlijk wel makkelijk bij veel strongman onderdelen.

haha 49cm verdamme. En voor die bench mss eens tegen bands gaan drukken? Heeft mij tot nu toe ook erg veel gebracht.

Thx Gijs. Natuurlijk 49cm pumped. koud haal ik dat niet. Die bench versus bands is misschien idd een idee. Heb 2 green bands van EliteFts. (medium bands dus). Ik zal het eens gaan proberen. Was ook al aan het denken om ze eens met deadlifts te proberen. Zowel against bands als reverse bands.

netjes, de 50 cm komt dichterbij!!

haha, thx. Om er nog 1 dikke cm op te plakken wordt wel steeds moeilijker moet ik zeggen. Ben bang dat ik dan toch nog 5kg moet aankomen en dan kom ik zo rond de 110kg.. En eigenlijk wil ik gewoon onder de 105kg blijven.

Green bands zijn beetje te pittig om tegen te benchen waarschijnlijk ruben. (om tegen te deadliften ook)

haha, thx. Om er nog 1 dikke cm op te plakken wordt wel steeds moeilijker moet ik zeggen. Ben bang dat ik dan toch nog 5kg moet aankomen en dan kom ik zo rond de 110kg.. En eigenlijk wil ik gewoon onder de 105kg blijven.

En is iets lager in BF zitten dan geen optie?

deadliften tegen een enkele medium band is heavy...
Bench tegen 2doubled greens...have fun with an empty bar....

• #2.650
Green bands zijn beetje te pittig om tegen te benchen waarschijnlijk ruben. (om tegen te deadliften ook)

aah oke. ik heb ook nog een purple band (light) maar helaas maar eentje.

En is iets lager in BF zitten dan geen optie?

Tuurlijk, als dat zou kunnen heel graag. Maar én bulken én daarbij ook nog in BF zakken is erg, erg lastig. Ik vraag me zelfs af of het mogelijk is. Maargoed, 50cm armen is niet het belangrijkste doel voor mij. Ik heb liever een 300kg deadlift moet ik eerlijk zeggen.

onmogelijk om tegen te benchen al zou je het kunnen met een empty bar, er is geen dumbbell of iets die die bands tegengewicht kan bieden. Mss als je het doet in je powerrack.

onmogelijk om tegen te benchen al zou je het kunnen met een empty bar, er is geen dumbbell of iets die die bands tegengewicht kan bieden. Mss als je het doet in je powerrack.

Inderdaad, dan moet je in een rack met band pegs ofzo.

Tuurlijk, als dat zou kunnen heel graag. Maar én bulken én daarbij ook nog in BF zakken is erg, erg lastig. Ik vraag me zelfs af of het mogelijk is.

Ja, dat gaat natuurlijk erg moeilijk. :D Dan dacht ik eerder aan 2/3 maanden ofzo "cutten" om dan 5-8kg vet weg te krijgen en dan heb je weer wat meer ruimte voor extra spiermassa aangezien je onder de 105 wilt blijven.

• #2.654

en als ik reverse band benchpress doe met die 2 green bands? Dan gooi ik er bv. 180kg op en dan is de lockout goed zwaar. Maar waarschijnlijk het begin vanaf de borst te licht..?

Mwah, denk dat dat wel goed te doen is hoor! Met light bands vind ik de spanning onderaan niet zo veel, dus de volgende keer ga ik ze ook met de average doen.

Good luck!

reverse benchpress doe ik ook met average bands das geen probleem.

• #2.657
Vandaag: events

samen met Jules getraind. lekker rustig zo, met zn tweetjes.

IFSA-size Boom:
..., 2 x 90kg, 2 x 100kg, 1 x 110kg, 1 x 115kg easy, 1 x 120kg nice

120 ging lekker en vlot, geen gekloot dus.

Seated strictpress met logbar:
..., 8 x 60kg, 5 x 70kg, 6 x 70kg

Seated pinpress met logbar:
5 x 70kg, 3 x 80kg, 3 x 90kg, 1 x 100kg

net boven het hoofd.

Farmers walk:
30m x 65kg, 30m x 105kg, 10m x 145kg pr?

volgens mij was de 10m met 145 een pr. Ik had trouwens echt k*tschoenen aan (slechte sneakers), anders misschien nog een paar metertjes erbij kunnen pakken.

Stones: (1m10)
1 x 90kg, 1 x 100kg, 1 x 120kg, 1 x 140kg, 1 x 160kg yeah baby

stones om en om gedaan met Jules, dus geen run. Ging ook niet, want we konden maar 1 stapel palets gebruiken. Hoger ging eigenlijk ook niet, of we moesten alles omgooien en opbouwen en daar hadden we dus geen zin in.
maar weer lekker de 160 gepakt en die ging er vlotter en makkelijker op dan de 140. Misschien nog het vermelden waard: bij het loaden
van de 160 had ik nog zo'n 15 a 20cm ruimte tussen de steen en het platform. Hoger zou dus ook gelukt zijn.

Tire Flip: (+/- 360kg)
7 flips

ook met Jules om en om gedaan.

Heerlijke training weer.

Goede training

• #2.659
thanks gijs.

reversed band bench met average is nice!succes daarmee!
nette events ook trouwens!

Terug
Naar boven