MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

hehe deze keer wel 2x90 mp terwijl je de laatste training voor het klussen de 2e rep failde. Oftwel less is more.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.882
Thanks mannen.

Workout van gisteren gaf me idd weer een goed gevoel. Ga nu echt (en dat meen ik nu ook echt) de komende tijd me niet meer fixeren op maxen, maar lekker op vijfjes, triples en af en toe doubles. Af en toe nog eens een topbeurt, maar dan ook 1x in de 2 maanden... :D Zal moeilijk worden voor me, maar ik weet zelf dat dat de beste manier is.

Ben van plan om met bench zowiezo meer volume te draaien, dus 5x5 bv. en voor pushpress en mp ook 5jes en triples. Zelfde geldt voor deadlift. De ene week ga ik rackpulls onder de knie doen met 5jes en triples, de andere week platform deadlifts met 5jes en triples en de derde week normale deadlifts met een uiteindelijke beurt van 5 reps, 3 reps of 2 reps. De assistance oefeningen zoals rows, pullups, pushdowns, curls etc. gewoon tussen de 5 en 10 reps ongeveer.

Ben benieuwd, ga me er strikt aan houden, dus we zien wel waar het schip strandt.

Verandering is altijd goed... Succes iig!

• #2.884
Vandaag:

Frontsquat:
5 x 60kg, 5 x 100kg, 3 x 120kg, 3 x 130kg, 3 x 140kg, 1 x 150kg, 5 x 120kg

Rackpull onder knie:
5 x 100kg, 5 x 150kg, 3 x 190kg, 3 x 230kg pfffff heavy

Na de 3 reps met 230 was mn onderrug al leeg en verzuurd. 230 voelde echt superzwaar van onder de knie. Weet nu ook gelijk waar mn zwakte ligt.

Ladder Pullups:
1,2,3,4,5 wide grip
1,2,3,4,5 neutral grip
8 reps als afsluiter, neutral

Hammer curls:
8 x 17kg, 8 x 32kg, 8 x 42.5kg, 8 x 42.5kg

redelijk lekkere training, alleen de rackpulls vielen erg tegen. Vanaf de knie trek ik 300 en boven de knie minimaal 340, maar net onder de knie misschien maar 250 ofzo... Raar, met gewone deadlifts pak ik veel meer.

Ik zou sowieso rackpulls altijd van onder de knie doen... Erboven heeft weinig carry-over naar mijn gevoel.

Verder wel een aardige training toch?

• #2.886
zekers matthieu.

hop meteen je zwakte gevonden idd, dat is wel erg slecht punt blijkbaar. Lekker front!

Hele nette training kerel, eindelijk de setjes! Met rackpulls heb je iig nu een begin gewicht gezet, kun je vanuit opbouwen he! Goed dat je niet nog een single hebt geprobeerd ermee!

• #2.889
@Gijs en Jules: Idd, nu ik weet waar ik aan moet werken (veel rackpulls onder knie) heb ik er ook weer vertrouwen in dat mn deadlift straks weer de hoogte in gaat. Ik merk ook met zware deadlifts dat de snelheid rond de knieen eruit is en dan wordt het altijd erg zwaar om door te pullen. Ik denk dat ik heel veel uit mn hams en glutes pak en dat mn onderrug nog een stuk sterker moet worden.

• #2.890
Vandaag: Rug, bi's en Abs

18inch Deadlifts: (net onder knie)
..., 5 x 150kg, 3 x 190kg, 3 x 230kg, 2 x 260kg PR

nice, ging stukken beter dan vorige keer. Vorige keer had ik enorm veel moeite met 3 x 230 maar dat was waarschijnlijk veel vermoeidheid van het klussen en vorige keer was ik nog net iets lager (5cm onder knie) begonnen met rackpull. Dus volgende training weer 5cm onder knie.

Rackpull: (net boven knie)
1 x 280kg, 1 x 300kg

300 was geen all out max pull, maar vond het zwaar genoeg voor vandaag. Lekker om weer eens die 300 te pakken.

BB Shrugs:
20 x 190kg
20 x 150kg

nog vergeten gisteren te posten..

Pullups with Band Pullthroughs:
5 x bw - 10x
5 x bw - 10x
5 x bw - 10x
5 x bw - 10x
5 x bw - 10x

eerste 3sets wide grip, laatste 2 hammergrip.

BB Curls:
5 x 60kg, 5 x 70kg, 5 x 80kg, 10 x 60kg

Decline situps:
20x, 20x +10kg, 20x

Zo'n 2uur getraind, ****ing liters gezweet maar wel lekkere training.

Laatst bewerkt:
10 dagen echt niks gedaan?

Bizar dat je minder deadlift vanonder knie dan vanaf de grond :p

• #2.893

jawel hoor, een beetje hier en daar, maar niks waardigs om te posten. ;)

Bizar dat je minder deadlift vanonder knie dan vanaf de grond :p

Eigenlijk is dat helemaal niet bizar, maar juist heel logisch. Als je een rackpull goed doet (dus over de stang hangen en puur op onderrug en bovenrug trekken) en juist op je zwakste punt begint, dan trek je stukken minder dan vanaf de grond waar je veel snelheid kunt creeren en over je dode punt kunt doortrekken.

Degene die met een rackpull over de 50kg of meer pakken die beginnen óf boven de knie óf zijn juist heel zwak onderin met het losstrekken van de grond.

jawel hoor, een beetje hier en daar, maar niks waardigs om te posten. ;)

Eigenlijk is dat helemaal niet bizar, maar juist heel logisch. Als je een rackpull goed doet (dus over de stang hangen en puur op onderrug en bovenrug trekken) en juist op je zwakste punt begint, dan trek je stukken minder dan vanaf de grond waar je veel snelheid kunt creeren en over je dode punt kunt doortrekken.

Degene die met een rackpull over de 50kg of meer pakken die beginnen óf boven de knie óf zijn juist heel zwak onderin met het losstrekken van de grond.

O ja:rolleyes:?

Ik pak 40 meer en trek net onder de knie en ben onderin het sterkst.

toch ook maar net waarvoor je rack pulls doet, of om een specifiek zwak punt te trainen, of om aan hoge loads te wennen?

• #2.897
Gisteren:

MP 3 x 90kg PR! (1e rep clean)

Voor de rest niet het vermelden waard om te posten, was toch al veel te warm om te trainen.

• #2.898
Vandaag:

Bench:
12 x 60kg, 5 x 100kg, 5 x 120kg, 3 x 130kg, 2 x 140kg, 2 x 140kg, 5 x 120kg

Incline bench:
5 x 100kg, 5 x 100kg, 8 x 100kg, 12 x 60kg

Skullcrushers:
8 x 30kg, 8 x 40kg, 8 x 50kg, 3 x 60kg, 10 x 40kg

DB Curls:
8 x 22kg, 8 x 32kg, 8 x 34kg, 12 x 22kg

Decline situps:
25 x bw, 25 x bw+5kg

Decente training. Werk je nog wel eens tegen bands Ruben?

• #2.900
Paar weken niet meer gedaan Gijs, maar wordt weer eens tijd om af en toe erin te gooien. Denk dan wel dat ik bench against bands ga doen en niet reverse bands, omdat ik van reverse bands alleen maar kracht verlies onderin de fase.

Terug
Naar boven