MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.941
Ik ben inmiddels een paar keer behandeld voor me heup/si gewricht en naar het schijnt loopt alles weer soepel. Toch heb ik vaak vooral bij het 'neerleggen' het gevoel dat er wat 'speling' zit en dat voelt niet altijd prettig. Als ik opsta is het dan weer weg.

Is dat ook wat jij ervaart?

Zal er eens op letten bij het neerleggen. Tot nu toe nog niet direkt gemerkt. Wat ik wel merk is dat mn si gewricht een stuk soepeler is dan eerst en dat ik het altijd kan laten kraken als ik op mn rug lig, knieen naar boven gericht en dan met mn benen naar links en rechts ga.

Misschien dat ik daarom wat spanning op de pezen en banden ben verloren en daardoor ook wat kracht om het gewicht explosief van de grond te trekken...

Zal er eens op letten bij het neerleggen. Tot nu toe nog niet direkt gemerkt. Wat ik wel merk is dat mn si gewricht een stuk soepeler is dan eerst en dat ik het altijd kan laten kraken als ik op mn rug lig, knieen naar boven gericht en dan met mn benen naar links en rechts ga.

Misschien dat ik daarom wat spanning op de pezen en banden ben verloren en daardoor ook wat kracht om het gewicht explosief van de grond te trekken...

Dat kan ik ook en moet ik ook elke dag doen, omdat anders me hele onderrug vast komt te zitten...lijkt me niet dat dat zoveel uitmaakt.l..

Ik blijf erbij 2dgn squats voor zon zware dl sessie is een no go... We heetten niet allemaal simon of gijs...;)

:aai:

maar ik begin ook vermoeid te raken met 3x300 in de week, dus laat dat een troost zijn.

Ik denk ook dat de DL mentaal even tegenwerkt Ruben. Of je het nu wil of niet. Als iets een tijdje niet helemaal gaat ga je de lift ook anders benaderen.
Gewoon volhouden en zorgen dat je voor een dl sessie van Coan in ieder geval veel koolhydraten hebt gegeten en zodat je je sterk voelt. Neem er anders creatine bij om je geestelijk net even te laten geloven dat je sterker bent.

• #2.944
thanks for the tips boys!!!

• #2.945
Vandaag: onderrug

5cm Platform Deadlift:
5 x 70kg, 3 x 110kg, 2 x 150kg, 1 x 190kg, 1 x 220kg

Deadlift:
1 x 252.5kg (2de rep fail) arghh, 1 x 250kg, 1 x 250kg

godverdegodver. WTF is er toch met die klote deadlift. 252.5kg voelde zwaar maar niet onmogelijk. 2de rep weer kansloos. Was eerst behoorlijk sterk vanaf de grond, maar lijk echt de spanning kwijt te zijn. Denk dat mn max momenteel de 270 nog niet haalt. Echt 20 a 25kg van mn max af lijkt het. Verder geen squats vantevoren gedaan, dus daar ligt het niet aan. Misschien ben ik de feeling wel een beetje kwijt. Of is het toch de vermoeidheid van werk, sleur, slecht eten, ik weet het niet. Heb het in ieder geval goed proberen te maken om nog 2 losse reps met 250 te trekken. Die leken opeens wel beter en makkelijker te gaan. Ik probeer het programma toch gewoon af te maken, misschien leveren de speed deadlifts nog iets op.

Speed deadlift:
3 x 210kg, 3 x 210kg, 3 x 210kg, 3 x 210kg, 3 x 210kg

Nouja, de eerste 2 sets gingen nog goed, maar de laatste 3 zat weinig speed in. Ging nog wel redelijk easy, maar kon niet veel snelheid maken.
Behoorlijk gaar al nu.

Seated Goodmorning:
10 x 40kg, 8 x 60kg, 10 x 40kg

Lekker diep en gecontroleerd. Lekkere pomp in onderrug. Voelde goed. Kon wel zwaarder, maar wilde juist lekker gecontroleerd en diep gaan.

Geen energie meer en redelijk op, dus goed geweest voor vandaag.

Je geeft zelf al antwoord slecht eten stress en sleur= weinig energie, spirit, focus en plezier...

Sja sja wat moeten we nog zeggen behalve het gaat wel weer over en dan sta je er weer.

Soms helpt het ook om eens wat minder te focussen op een lift en bv dan maar te concentreren op squats als die wel goed gaan.

• #2.948
helemaal gelijk mannen!

Ik moet gewoon even er niet teveel bij nadenken en gewoon mn programmaatje afmaken en kijken waar het schip strand.

Daarna idd weer eens richten op OH en Squat!

• #2.949
Vandaag:

MP:
5 x 60kg, 5 x 70kg, 5 x 80kg, 1 x 90kg

Pushpress:
2 x 90kg, 2 x 100kg, 1 x 110kg, 2 x 110kg

Seated DB Press:
8 x 22kg, 10 x 30kg, 10 x 30kg, 10 x 30kg

Bench against bands: (average)
8 x 60kg, 5 x 80kg, 3 x 100kg, 1 x 120kg (2de rep fail), 10 x 80kg

2de rep met 120 fail, omdat triceps helemaal op waren.

Incline Flyes:
10 x 12kg, 10 x 12kg

lekker diep en langzaam.

• #2.950
Vandaag: squats

weinig tijd, dus ff snel.

Low Box squat:
5 x 60kg, 3 x 100kg, 3 x 140kg, 2 x 160kg, 1 x 180kg, 1 x 180kg, 1 x 190kg PR

Front squat:
8 x 100kg

• #2.951
Vandaag:

Deadlift:
6 x 70kg, 5 x 110kg, 3 x 150kg, 1 x 190kg, 1 x 230kg easy, 1 x 270kg hehe eindelijk weer

voelde me redelijk goed vandaag dus besloot toch ff van mn programma af te wijken om te checken waar ik zat qua pulls. De 230 ging vlot en easy omhoog, dus toch maar besloten om de 270 te attacken. Tot aan de knieen ging zwaar maar wel lekker en toen werd het vechten. Dus vanaf knieen een vrij ugly lockout moet ik zeggen. Maargoed, heb de 270 met alleen riem en straps weer eens gehaald en dat geeft weer een beetje een boost.

Speed deadlift against bands:
2 x 150kg + mini, 2 x 150kg + mini, 2 x 150kg + average, 2 x 160kg + average, 2 x 160kg + average, 2 x 160kg + average

gewoon 1 band gebruikt om het midden van de stang choked en aan de andere kant aan mn powerrack vastgemaakt. Ging lekker en met 160 nog erg explosief.

BB Shrugs:
10 x 160kg, 10 x 160kg, 10 x 160kg

BB Rows:
5 x 110kg, 5 x 110kg, 5 x 120kg, 10 x 90kg

Romanian deadlift:
10 x 90kg

Seated GM:
10 x 40kg

gaar en klaar.

AARGGHHH

Toch weer maxxen:fuu:

• #2.953
hahahahha! I know Gijs...

Maarre... Ik wilde ff kijken na 4 weken Coan/Philippi waar ik stond en het is er in ieder geval al beter op geworden. Kwam toch al weer explosiever van de grond..
Vanaf nu ga ik weer verder met het schema en dan over 5 weken een max attempt. Hoop dat ik dan weer op niveau zit, dus RAW rond de 280 a 285. Dan moet 290 met pakje ook wel lukken. :D

Ik sta je niet meer toe te maxen op deadlift dit jaar. Beter hou je je eraan anders kom ik je opzoeken en geef ik je een klap met me pet.

Je hebt het gehoord beste Ruben, beter neem je deze dreigementen serieus (als je leven je lief is tenminste).

• #2.957
hahaha! Okay guys, jullie hebben me toch een beetje bang gemaakt..

Ik zal gehoorzamen Oh Wijzen Heren van het IJzer! :bow:

• #2.958
Hoi Jongens, graag even jullie mening/kijk op het volgende:

Sinds deze week ben ik begonnen met mijn vriendin te trainen. Ze heeft als achtergrond al wat fitness en tae bo achter de rug, maar nooit echt iets aan krachtsport gedaan.

Heb haar dus het volgende schema opgesteld om sterker, strakker (alhoewel dat niet nodig is) en gespierder te worden.

Fullbody

Maandag: (medium intensity, medium volume)
Squats 3 x 8
Sumo deadlifts 3 x 8
Bankdrukken 3 x 8
Optrekken met greenband als assistance 6 x 3
Dips op bankje 3 x 8
EZ-curls 3 x 8
Seated Crunches met miniband 3 x 15

Woensdag: (low intensity, high volume)
Goodmornings 4 x 10
Schouderdrukken met db's 4 x 10
BB Row 4 x 10
Decline situps 4 x 12
DB curls 3 x 12
DB Extensions 3 x 12

Vrijdag: (high intensity, low volume)
Box squats 3 x 5
Sumo deadlifts 3 x 5
Bankdrukken 3 x 5
Optrekken met green band 5 x 4
Band pushdowns 3 x 6
EZ curls 3 x 6
Situps op grond 3 x 10

Even al wat feitjes. De eerste training heeft ze al 50kg gedeadlift en vandaag heeft ze zelfs 60, 70 en 80kg gedeadlift sumo. Met perfecte techniek. Squatten en bankdrukken is nog iets moeilijker voor haar, ze pakt met squats zo'n 25kg en bankdrukken ook zo'n 20 a 25kg. Denk dat ze vooral nog aan de beweging moet wennen. Curls is ze dan weer wat sterker in (tja, ze is niet voor niets mijn vriendin) en pakt daar met de EZ stang 15kg voor 6 reps.

De bedoeling is dat ze eerst de komende paar weken de oefeningen goed leert kennen en de techniek en dan pas laat ik haar eventueel alleen trainen. Nu ben ik haar personal instructor zeg maar.. :eyebrow:
Vooral de GM's zijn wel aangenaam..

Maar wat zeggen jullie ervan? Ziet het er een beetje degelijk uit? Misschien dat jullie zeggen van knal er een paar olympische lifts in, maar daar vind ze niks aan. Dat ontzettend explosieve vind ze gewoon niet zo leuk. Belangrijkste is dan ook dat ze het leuk blijft vinden..

Ik zou haar adviseren om haar max deadlift omhoog te schroeven ;)

Nee ik heb geen idee, ik probeer die van mij zoveel mogelijk te laten squaten en stifflegged deadliften.

Terug
Naar boven