Hoi Jongens, graag even jullie mening/kijk op het volgende:
Sinds deze week ben ik begonnen met mijn vriendin te trainen. Ze heeft als achtergrond al wat fitness en tae bo achter de rug, maar nooit echt iets aan krachtsport gedaan.
Heb haar dus het volgende schema opgesteld om sterker, strakker (alhoewel dat niet nodig is) en gespierder te worden.
Fullbody
Maandag: (medium intensity, medium volume)
Squats 3 x 8
Sumo deadlifts 3 x 8
Bankdrukken 3 x 8
Optrekken met greenband als assistance 6 x 3
Dips op bankje 3 x 8
EZ-curls 3 x 8
Seated Crunches met miniband 3 x 15
Woensdag: (low intensity, high volume)
Goodmornings 4 x 10
Schouderdrukken met db's 4 x 10
BB Row 4 x 10
Decline situps 4 x 12
DB curls 3 x 12
DB Extensions 3 x 12
Vrijdag: (high intensity, low volume)
Box squats 3 x 5
Sumo deadlifts 3 x 5
Bankdrukken 3 x 5
Optrekken met green band 5 x 4
Band pushdowns 3 x 6
EZ curls 3 x 6
Situps op grond 3 x 10
Even al wat feitjes. De eerste training heeft ze al 50kg gedeadlift en vandaag heeft ze zelfs 60, 70 en 80kg gedeadlift sumo. Met perfecte techniek. Squatten en bankdrukken is nog iets moeilijker voor haar, ze pakt met squats zo'n 25kg en bankdrukken ook zo'n 20 a 25kg. Denk dat ze vooral nog aan de beweging moet wennen. Curls is ze dan weer wat sterker in (tja, ze is niet voor niets mijn vriendin) en pakt daar met de EZ stang 15kg voor 6 reps.
De bedoeling is dat ze eerst de komende paar weken de oefeningen goed leert kennen en de techniek en dan pas laat ik haar eventueel alleen trainen. Nu ben ik haar personal instructor zeg maar..

Vooral de GM's zijn wel aangenaam..
Maar wat zeggen jullie ervan? Ziet het er een beetje degelijk uit? Misschien dat jullie zeggen van knal er een paar olympische lifts in, maar daar vind ze niks aan. Dat ontzettend explosieve vind ze gewoon niet zo leuk. Belangrijkste is dan ook dat ze het leuk blijft vinden..