Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Voor (full)squat ga ik in het begin dan ook uit van 190kg, voor bench 155kg en voor deadlift 265kg. Lekker veilig dus en een garantie dat ik niet te snel op een plateau kom.

Voor fullsquat 180kg (90%) en voor bench 150kg (90% is 144 maar dat vind ik te licht). Dit lijkt me realistische gewichten om als indicatie te gebruiken.

Snel van gedachten gewisseld?

Als je een keer een goede dag hebt, wil dat niet zeggen dat het de volgende trainingen ook allemaal zo lekker zal gaan.

Anyway, je moet zelf kijken of je er iets mee doet en of je in het begin je startgewichten nog wat omhoog dan wel naar beneden bijstelt. Ik wens je iig veel succes en ben benieuwd wat het je gaat brengen!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.982
Thanks!

Wendler benadrukt zeer duidelijk dat je beter 'te licht' kan beginnen dan 'te zwaar'. Vandaar dat ik voor veilige percentages kies als begin. Kijk, je mag toch elke laatste set een rep out maken dus de belasting zal zeker zwaar genoeg zijn.

• #2.983
Vandaag: Wendler 5/3/1 DAY 1

Fullsquats:
..., 5 x 115, 5 x 135, 9 x 155 PR

doel was 5 x 155 dus met 9 reps (en 1 a 2 reps left in the tank) zeker tevreden.

High boxsquats against bands:
3 x 100, 2 x 120, 2 x 140, 2 x 140, 2 x 140, 2 x 140

met 140 best zware lockout. average bands choked. Probeerde de speed zoveel mogelijk erin te houden.

High box frontsquats:
12 x 100

Face pulls with bands:
20 x small, 15 x average, 15 x average, 15 x average

assistance redelijk laag en beperkt gehouden, kreeg na mn fullsquats bezoek en moest tussendoor even babbelen en dan gauw wat setjes doen.

Ja met de average is de lockout dan best zwaar ja.

• #2.985
Ja met de average is de lockout dan best zwaar ja.

Idd. Heb jij enig idee hoeveel weerstand het zal hebben bovenaan?

Qua gevoel leek het op zo'n 240 a 250 ofzo. Dat zou zo'n 50 a 55kg per band zijn. Maar kan ook minder zijn, beetje moeilijk te schatten vind ik..

Waarom start je niet met het begin van de cycle gewoon? (dus met mp)

Nette fullsq wel !

nice! wendler is de shit!

Idd. Heb jij enig idee hoeveel weerstand het zal hebben bovenaan?

Qua gevoel leek het op zo'n 240 a 250 ofzo. Dat zou zo'n 50 a 55kg per band zijn. Maar kan ook minder zijn, beetje moeilijk te schatten vind ik..

Mijn schatting zou 40-50 kg per band zijn idd met mijn lengte van 1.79
Maar goed dat doet er niet echt toe zolang ik maar het gevoel heb dat het goed werkt. Tot nog toe vind ik de volgende versies het fijnst.

Low box against average. Vanwege de lage spanning onderin heb je goed tijd om te versnellen en het gewicht is bij low box toch al iets minder.

High box against small.

• #2.989
Waarom start je niet met het begin van de cycle gewoon? (dus met mp)

Nette fullsq wel !

Thanks Matthieu.

Ik ga 3x per week doen en dan combineer ik de MP met Bench, omdat bench iets minder prio heeft. Dus day 1 squat + ass, day 2 MP, Bench + ass, day 3 Deadlift + ass.

yup.

Maar goed dat doet er niet echt toe zolang ik maar het gevoel heb dat het goed werkt. Tot nog toe vind ik de volgende versies het fijnst.

Low box against average. Vanwege de lage spanning onderin heb je goed tijd om te versnellen en het gewicht is bij low box toch al iets minder.

High box against small.

thx voor de tips Gijs!

Ok nice..tnx voor de uitleg!

• #2.991
no problemos amigo!

• #2.992
Vandaag: Wendler 5/3/1 Week 1 Day 2:

MP:
5 x 55, 5 x 65, 10 x 72,5 rep PR

Bench:
..., 5 x 100, 5 x 115, 6 x 125, 8 x 100

Weighted Dips:
5 x bw +10, 5 x bw + 20, 5 x bw + 30, 5 x bw + 20, 5 x bw + 20, 12 x bw

Seated DB Curls:
8 x 22, 8 x 27.5, 8 x 30, 8 x 30, 12 x 22

bench was met 125 best heavy, maar toch nog 6 reps kunnen maken. Doel was 5 of meer. MP was easy.

Toch sterke mp Ruben.

• #2.994
Thanks Gijs!

High box against small.

hebben jullie de average bands van woody ? Die groene dus?
Want die blijven bij mij liggen met een 48kg db op de grond...en enkelgechoked onderin (zie mijn youtube vlog). Ik heb iig het gevoel dat er misschien 200kg boven in zit (met 140kg barweight) maar het voelt dan wel erg licht?!?

• #2.996
hebben jullie de average bands van woody ? Die groene dus?
Want die blijven bij mij liggen met een 48kg db op de grond...en enkelgechoked onderin (zie mijn youtube vlog). Ik heb iig het gevoel dat er misschien 200kg boven in zit (met 140kg barweight) maar het voelt dan wel erg licht?!?

Ik heb de green (average) bands van Elitefts.com.

Dit wordt op hun site gezegd:

The Average Bands are the second strongest band and will provide around 140 pounds of tension at the top of a squat and 200 on the bench press (depending on how they are attached).

Dit betekent dat ze zo'n 63kg per stuk bovenin hebben met squats. dus zo'n ruime 120kg extra tensions met twee bands. Dan was mn gevoel dat het gewicht met de box squats zo'n 260kg was bovenin wel redelijk juist.

• #2.997
Vandaag: Day 3 Week 1

Deadlifts:
5 x 165
5 x 190
7 x 215 (doel was 5x215 dus redelijk tevreden)

Deadlifts allemaal zeer netjes uitgevoerd. Na elke rep deadstop of course.
Zaten nog wel 2 reps in, maar dan werd het misschien hitchen dus goed zo. Wendler schrijft ook voor om niet helemaal leeg te trekken. (houd minimaal 1 rep over)

Weighted chinups:
5 x bw
5 x bw+10
5 x bw+20
5 x bw+10
5 x bw+10
8 x bw

Kroc rows:
10 x 42.5
12 x 70 PR

GHR's:
8 x bw +miniband assisted
8 x bw +miniband assisted

doe ik op bankje en enkels achter pin van powerrack. Maar voelt gewoon niet lekker vind ik. Krijg heel snel kramp in mn kuiten en heb ook niet het gevoel dat ik het echt in mn hams voel. Doe ik iets verkeerd? Moet ik mn heupen helemaal naar voren kantelen of mn ass juist naar achteren gestoken? Wie o wie?

Hammer curls:
10 x 22
12 x 42.5
20 x 22

bij mijn average komt de 52db los en de 62 is dan ook heel zweverig maar blijft net liggen. Gooide er dan wat platen overheen om het goed te krijgen. Dus mss heb je slappe average George?

Ruben bij GHR moet je de voet niet in plantaire flexie hebben (tenen van je weg) dan verkort de gastrocnemius dubbel vanwege de aanhechting achter de knie. Dus tenen naar je toe trekken zoals bij een echte GHR. Probeer ook eens je hams beet te pakken tijdens de lift dan zul je veel meer de hams pakken ipv je rug en glutes.

Ruben bij GHR moet je de voet niet in plantaire flexie hebben (tenen van je weg) dan verkort de gastrocnemius dubbel vanwege de aanhechting achter de knie. Dus tenen naar je toe trekken zoals bij een echte GHR. Probeer ook eens je hams beet te pakken tijdens de lift dan zul je veel meer de hams pakken ipv je rug en glutes.

Wat bedoel je met "tenen naar je toe"? Tenen omhoog? Zodat je kuiten "uitgerokken" zijn en niet opgespannen?

Terug
Naar boven