XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

nice reppr's!!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.062
Thanks Ivo!!

• #3.064
Vandaag: Wendler 5/3/1 week 2

Bench:
...
3 x 110
3 x 125
3 x 137,5 (4de rep fail)
7 x 120 pr?
6 x 100 op..

Plate Flyes:
12 x 10
12 x 10

superslow en superstrikt..

En nog wat brachialis pumping stuff..

Close grip pronated pullups ss. with Reverse curls:
6 x bw / 8 x 30
6 x bw / 8 x 30
6 x bw / 8 x 30

Incline hammer curls:
8 x 22
8 x 22

• #3.065
Omdat mijn bench ook niet echt wilt vlotten met Wendler 5/3/1 ga ik na m´n 2de cycle het volgende programma volgen voor mn bench, gebaseerd op een gewenste max van 165-170.

Week 1) 5 x 5 x 115
Week 2) 4 x 4 x 120
Week 3) 4 x 3 x 130
Week 4) 2 x 3 x 140
Week 5) 3 x 2 x 145
Week 6) 4 x 1 x 150
Week 7) 3 x 1 x 155
DELOAD) 8 x 2 x 100 (speed)
Week 9) MAX

Wat zeggen jullie ervan?

Wat voor assistancewerk ga je per week doen? Ik neem aan dat je assistance in week 1 en 2 anders zal zijn dan in week 6-7.

Sowieso zou ik wat meer assistance (press/rows/triceps) erbij doen ipv wat plate fly en curls.

Ik weet niet wanneer je hieraan gaat beginnen. Maar als dat op korte termijn is kan je nog weleens gaan struikelen vanaf week 4.

Ik ben even helemaal klaar met alle voorgeschreven gedoe. Ik heb nu nog maar een paar regels neergezet voor mezelf:

1 Varieer de oefening naarmate hij gaat vervelen: ik varieer bench / bench + chains / Bench against bands / close grip bench

Incline ect zie ik als assistance.

2 uitgangsprincipe is ergens rond de 10 sets en ik varieer de reps zoals 2 / 3 / 5 op gevoel. Zolang ik maar redelijk speed erin houdt.

3 Een 1 rep max probeer ik nog zelden op bench. Het resulteert altijd in grinden, slow speed en een ****ed up gevoel voor mijn schouder.

• #3.069
Thanks for all the comment.

@Gijs: eigenlijk wel verstandig hoe je het doet, want je kan dan per dag zien wat je precies gaat doen naarmate hoe je je voelt. Beetje instinctief trainen met een paar gulden regels.

• #3.070
Wat voor assistancewerk ga je per week doen? Ik neem aan dat je assistance in week 1 en 2 anders zal zijn dan in week 6-7.

Sowieso zou ik wat meer assistance (press/rows/triceps) erbij doen ipv wat plate fly en curls.

Normaal doe ik ook meer assistance Frenk, maar na zaterdag had ik toch nog behoorlijk spierpijn zowel in mn triceps van de skullcrushers als in mn rug van de pulls.

Heb verder nog niet nagedacht over de assistance in die weken.

Omdat mijn bench ook niet echt wilt vlotten met Wendler 5/3/1 ga ik na m´n 2de cycle het volgende programma volgen voor mn bench, gebaseerd op een gewenste max van 165-170.

Week 1) 5 x 5 x 115
Week 2) 4 x 4 x 120
Week 3) 4 x 3 x 130
Week 4) 2 x 3 x 140
Week 5) 3 x 2 x 145
Week 6) 4 x 1 x 150
Week 7) 3 x 1 x 155
DELOAD) 8 x 2 x 100 (speed)
Week 9) MAX

Wat zeggen jullie ervan?

Dat je net een maand geleden besloot om van 3 Wendler trainingen er 1 combi MP en Bench te doen omdat bench geen prio had. En dat je dus in mijn ogen erg snel van prio's wisselt en een schema omgooit, als ik eerlijk mag zijn... En als dat niet mag, te laat! :D

Tevens zie ik niet hoe dit je naar een 165-170 max gaat brengen op week 9, tenzij je dat al in de knip hebt gehad en er nu weer naartoe aan het bouwen bent, dat herinner ik me zo gauw even niet meer wat je bench pr is en hoe recent dat was. Ik ben zelf meer van een gewicht gaan beheersen door er in de buurt te liften. Misschien dat daardoor mijn "dit lukt me altijd wel" gewicht (170kg) heel dicht bij mijn "dit lukt me als alle planeten goed opgelijnd staan" max (180) ligt en ik dus eigenlijk niet efficient gain, maar goed, dat is meer mijn probleem :)

Daarnaast heb ik tot een pagina of 12 terug gecheckt en zie ik op enkele trainingen na niet al te zwaar triceps assistance werk. Veel is redelijk lichte supersets op volume. Maar goed, dat is een vluchtige check geweest, daar kan ik naast zitten. Ik zie in dat soort dingen voor een bench verbetering weinig heil, eerlijk gezegd.

Just my 0,02$

PS: Zie ik ook weinig nut in die een speed week zo trouwens. Speed werk heeft mij wel veel opgeleverd, maar dan zal het toch iets structureler moeten denk ik.

eensch met Unclez!
Je wilt veel te snel vooruitgaan op alles!
Als je dat wil moet je misschien wat Androgenen proberen?
Geef shit eens een kans,van dat wisselen wordt je sowieso niet sterker!

Ik begrijp je gevoel, ik zal het waarschijnlijk zelf ook snel tegenkomen, maar hoe kun je nou na 1 cycle zeggen dat iets niet werkt?

Verder ben ik totaal geen ster in banken, maar zoals Gijs zegt ben ik zelf ook een tijdje bezig geweest, alleen andere oefeningen, tis wel lekker en het bevredigt ook wat meer de mentale drang van pompen en volume die we vaak hebben.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.

• #3.074
Thanks all. @Unclez: goeie post en kritiek!

Ik wil mn bench voor deze (tweede) cyclus nog een kans geven met 5/3/1. Voor de rest van de oefeningen (SQ, DL, MP) blijf ik ook gewoon lekker bij 5/3/1. Merk gewoon in bench de minste vooruitgang van alles. Squat gaat eigenlijk het beste nu. Ook als ik bench als eerste oefening doe, haal ik niet meer de reps die ik 'vroeger' wel makkelijker haalde. Maargoed, heb pas nog 4 x 140 gebenched en dat is me nooit eerder gelukt.

Misschien moet ik ook gewoon niet zo mauwen en b**chen maar just stick to the program. Moet het eigenlijk ook gewoon een goede kans geven. Wendler zou me onder mn kont schoppen als ie dit zou lezen allemaal.

En idd, ik wil veel te snel vooruitgaan. Laat me door mezelf gek maken. Misschien heeft het wel te maken met het idee dat ik ook een jaartje ouder wordt en nog zo snel mogelijk 'sterk' wil worden. Want wees eerlijk, niemand van ons vind zich ooit sterk genoeg. We always want more.

Goed, na dit geleuter heb ik mezelf alweer weten te overtuigen dat ik toch nog effe bij Wendler blijf. Als mn bench blijft 'sucken' dan verlaag ik gewoon het uitgangsgewicht.

Thanks all en mazzel!

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

eensch met Unclez!
Je wilt veel te snel vooruitgaan op alles!
Als je dat wil moet je misschien wat Androgenen proberen?
Geef shit eens een kans,van dat wisselen wordt je sowieso niet sterker!

Daar zeg je wat. Heb je misschien wat goeiekope D-bol voor me..??

;)

aLs rug nog gammel is van pulls ga dan bv geen bor doen maar chest supported stuff of high rep werk, maar train je lats gewoon. Als ze gammel sterker worde n dan zijn ze fris nog sterker!

Thanks all. @Unclez: goeie post en kritiek!

Ik wil mn bench voor deze (tweede) cyclus nog een kans geven met 5/3/1. Voor de rest van de oefeningen (SQ, DL, MP) blijf ik ook gewoon lekker bij 5/3/1. Merk gewoon in bench de minste vooruitgang van alles. Squat gaat eigenlijk het beste nu. Ook als ik bench als eerste oefening doe, haal ik niet meer de reps die ik 'vroeger' wel makkelijker haalde. Maargoed, heb pas nog 4 x 140 gebenched en dat is me nooit eerder gelukt.

Misschien moet ik ook gewoon niet zo mauwen en b**chen maar just stick to the program. Moet het eigenlijk ook gewoon een goede kans geven. Wendler zou me onder mn kont schoppen als ie dit zou lezen allemaal.

En idd, ik wil veel te snel vooruitgaan. Laat me door mezelf gek maken. Misschien heeft het wel te maken met het idee dat ik ook een jaartje ouder wordt en nog zo snel mogelijk 'sterk' wil worden. Want wees eerlijk, niemand van ons vind zich ooit sterk genoeg. We always want more.

Goed, na dit geleuter heb ik mezelf alweer weten te overtuigen dat ik toch nog effe bij Wendler blijf. Als mn bench blijft 'sucken' dan verlaag ik gewoon het uitgangsgewicht.

Thanks all en mazzel!

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Daar zeg je wat. Heb je misschien wat goeiekope D-bol voor me..??

;)

zeker bel ff naar: 0900-dboll4life en alles komt goed!

• #3.077
Vandaag: 5/3/1 Day 2 Squats

Fullsquats (high-bar, close stance)
...
3 x 130
3 x 150
5 x 165

hmm, doel was minimaal 3 reps dus dat is wel oké, maar toch niet echt tevreden. Stond wel close stance en was highbar wat ik niet gewend ben. Normaal altijd medium stance en low bar.

Zercher fullsquats (bottom paused)
5 x 100
2 x 140
2 x 140
2 x 140
2 x 140
2 x 120
2 x 120

BB Rows
5 x 100
3 x 120
3 x 120
3 x 120
6 x 120
8 x 100
8 x 100

Skullcrushers
10 x 30
10 x 40
8 x 50
3 x 60
15 x 30

BB Curls
4 x 60
4 x 70
4 x 80
4 x 70
4 x 70
4 x 70
8 x 60

pffff, done.

80kg barbell curl netjes!

Het is in het PL hok een zonde om een training met squats en bb rows te beoordelen op de curls!

On topic: nice curls!

• #3.080
:roflol:

Thanks boys!

Terug
Naar boven