XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Mooi Ruben als het lukt is het motivatie. Mooi van Alex ook, moest ook wel eigenlijk toch 310. Zal nog wel vrij snel stijgen naar rond de 325-330 verwacht ik.

Smoking hot PR ruben, good work, ook flink sterk van Alex zeg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.103
Haha, je kan het niet laten....

nice dead!

Mooi Ruben als het lukt is het motivatie. Mooi van Alex ook, moest ook wel eigenlijk toch 310. Zal nog wel vrij snel stijgen naar rond de 325-330 verwacht ik.

Smoking hot PR ruben, good work, ook flink sterk van Alex zeg

Thanks guys. Ik had me de hele week er al op ingesteld en mn hammetjes waren voor vandaag goed uitgerust. De 260 raw ging trouwens echt supergoed, nog nooit zo makkelijk gelift, vandaar dat ik wel vertrouwen had in de 290. En ja, het werkt zeker als motivatie want ik ben nu niet meer zo 'bang' voor de cijfers '300'. ;)

En Alex is gewoon een beest. Die lift over 2 maanden wel de 320 raw voorspel ik.

Nice man!

ahhh weer iemand die bijna 300 kg pulled... ik weet de tijd nog wel in de PL-hok hier dat je ruig was als je meer dan 200 kg deadlifte... nu is 300 kg de grens geworden :p

Gefeliciteerd Ruben !

wow netjes !

• #3.107

ahhh weer iemand die bijna 300 kg pulled... ik weet de tijd nog wel in de PL-hok hier dat je ruig was als je meer dan 200 kg deadlifte... nu is 300 kg de grens geworden :p

Gefeliciteerd Ruben !

Thanks all!

@Ivo: thanks, maar ben nog niet zo sterk op deadlifts als jou. Jij trekt 290 RAW en dan ook nog heel smooth. Dat moet ik nog eerst doen! ;)
Moet wel toegeven dat de reps op 220,230,240, 250 en 260 zeker helpen. Heb ik veel van geleerd tot nu toe.

@Frenk: haha, ja klopt, dat kan ik me ook nog herinneren. De 300+ deadliftgroep wordt steeds groter. Meen dat er nu al zo'n 13 personen zijn hier die dat liften.

Thanks all!

@Ivo: thanks, maar ben nog niet zo sterk op deadlifts als jou. Jij trekt 290 RAW en dan ook nog heel smooth. Dat moet ik nog eerst doen! ;)
Moet wel toegeven dat de reps op 220,230,240, 250 en 260 zeker helpen. Heb ik veel van geleerd tot nu toe.

@Frenk: haha, ja klopt, dat kan ik me ook nog herinneren. De 300+ deadliftgroep wordt steeds groter. Meen dat er nu al zo'n 13 personen zijn hier die dat liften.

13? En die het ook nog steeds liften?

• #3.109
Ja, dat is wel zo.

Maargoed, volgens mij is alleen Jan Pieter degene die dat gewicht nu niet meer zal pakken, de rest neem ik aan wel toch..? Ja, en Jarno nu vanwege zn blessure maar die zal toch wel volgend jaar weer 300+ kunnen liften.

Ik had toch wel verwacht dat alex ondertussen meer zou pakken... maar zoals je al zegt zal dat zeer snel wel komen ( als die zich op de deadlift focust )

ontopic :
heel nice ruben !

• #3.111
Ik had toch wel verwacht dat alex ondertussen meer zou pakken... maar zoals je al zegt zal dat zeer snel wel komen ( als die zich op de deadlift focust )

ontopic :
heel nice ruben !

Max, vergeet niet dat Alex al de hele week flink gebeest had ik de gym en hij had nog behoorlijke spierpijn in zn benen van een triple met 180kg frontsquat. Daarnaast had hij al de pull van 310 met pak geprobeerd tot aan de knie dus dat had natuurlijk ook al flink wat energie gekost. Denk dat hij ook mits hij goed fris en uitgerust is zeker wel 315 a 320 raw kan trekken.

dat was ik even vergeten idd ;) ik zeg ook niet dat het niet goed is ofzo want het is gewoon bruut wat hij doet :p maar ik had meer verwacht :P

• #3.113
dat was ik even vergeten idd ;) ik zeg ook niet dat het niet goed is ofzo want het is gewoon bruut wat hij doet :p maar ik had meer verwacht :P

Ik had meer verwacht...? potdorie, 310kg zeg, weet je wel hoeveel dat eigenlijk is? De bar van mij was zo goed als vol en het hele huis schudde ervan toen Lex de bar neerplofte.. Haha, en dat terwijl we in de garage aan het trainen waren. Overigens hoorden de overburen die 20m verder wonen ons in de garage brullen, nadat we ons PR gewicht in de handen hadden.. :D

Maar ik snap wel wat je bedoelt Max. ;)

het is ook een ziek gewicht waar ik voorlopig alleen maar over kan dromen :p maar ik heb altijd hoge verwachtingen van lex

• #3.115
het is ook een ziek gewicht waar ik voorlopig alleen maar over kan dromen :p maar ik heb altijd hoge verwachtingen van lex

Als je bedenkt dat Alex met slechts 2 jaar krachtgerichte training en pas 2 jaar met strongman bezig te zijn toch al 150 op de boom pakt, 130 voor 3 reps strikt vanaf de schouders duwt, meerdere setjes van 5 reps met 160 bankdrukt, met een 400kg yoke loopt en 310 raw deadlift dan kunnen we denk ik nog veel van hem verwachten de komende jaren.

Hij gaat in elk geval in een rap tempo vooruit en ik ben zeer benieuwd wat hij nog allemaal gaat doen.

Ik denk dat ie tijdens zijn judocarriere ook wel aardig aan de gewichten heeft gezeten. Maar het is zoiezo ziek dat een "nieuwkomer" bijna eerste wordt op sm van nl.

• #3.117
Ik denk dat ie tijdens zijn judocarriere ook wel aardig aan de gewichten heeft gezeten. Maar het is zoiezo ziek dat een "nieuwkomer" bijna eerste wordt op sm van nl.

Alex heeft meen ik zeker wel wat krachttraining gedaan tijdens zijn judotijd, maar niks van squatten, deadliften of bankdrukken meen ik. Maargoed, je bouwt daarmee natuurlijk wel een lekkere fundering.

Hij heeft er ook wel aanleg voor en nu hopen dat die heel mag blijven!

Bij judo gaat het om duur kracht en explosiviteit. Cirquittrainingen, stripsets en werken met banden, touwen, medicijnballen etc...
Off-season wordt er aan de maximaalkracht gewerkt. Dat houdt in 2-3 maanden 5 setjes a 5 herhalingen of 4 a 8 hh maken. Heb hier mee een vette basis opgebouwd. Maar het is heel anders trainen dan de manier waarop ik nu train. De intensiteit lag toen veel hoger. Nu liggen de pieken veel hoger. Toen had ik niet zoveel aan een vet PR, 20hh met 100 kilo had ik veel meer aan. Geloof dat in mijn judotijd de bankdruk 150 tops was.
Ben in relatief korte tijd veel vooruit gegaan, nogmaals de basis hiervoor is met de jaren neergezet. Als ik nu vergelijk met 2 jaar terug:

Bankdrukken 150-190(denk ik heb al een eeuwigheid niet meer getopt)
Boom 105-150
Deadlift 230-310
Squat ? (4 sets 20*130 op tijd)-250 (die keer toen ik getopt heb)

Alex

• #3.120
Ha kijk, daar is onze knuffelgorilla. :D

Idd een flinke basis Alex. 230 deadliften en 150 op de bank zonder echt eerder op pure kracht getraind te hebben is toch echt ziek.

Trouwens, je squat ligt wel wat hoger dan 250. Die keer dat je dat gedaan hebt, was echt niet je max. ;)

Terug
Naar boven