XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Squat gaat lekker Ruben. Wissel je steeds af met type squat als hoofd oefening?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.162
Nice. Waarom heb je er voor gekozen geen par meer te doen Ruben?

• #3.164
@Gijs: Heb niet echt het idee dat parallel meerwaarde heeft voor mij. Vooral op het gebied van onderdelen, zoals stones, tire flips e.d. zit je toch vaak in een paused bottom squat positie. En ik denk dat fullsquats mijn parallel squats altijd sterker zullen maken en andersom niet.

Verder is er niks mis met parallel squats, maar omdat ik toch geen PL wedstrijden doe zie ik de meerwaarde er niet van in. Box squats op verschillende hoogten zijn dan weer een ander verhaal.

Plus dat parallel een b*ch voor je knieën is, maar dat idee heb ik persoonlijk ook bij box squats.

• #3.166
Vandaag: Wendler week 1 day 2

Platform Deadlifts, 8cm hoogte
...
5 x 200
3 x 225 pr

Deadlifts
5 x 250 PR!!!

I am back.

Heb ooit 5x250 gelift, maar nog nooit zo netjes. Vandaar voor mij een dikke PR. Eerste 4 reps waren goed, 5de rep was thigh ride.

Farmers hold
125kg p/hand, tussen de 30 en 40 sec.

Had geen stopwatch, dus moest het een beetje op een lompe manier tellen. Daarom niet precies.
Wel lekker weer, zo'n zwaar gewicht in je klauwen. Pijn voelde goed. Had nog wel langer gekund, maar was gedwongen om
de farmers voorzichtig terug te zetten, vanwege tekort aan rubberen matjes.

Chinups
10 x bw
8 x bw
6 x bw

DB Curls
6 x 22
6 x 32
6 x 36
6 x 36
10 x 32

Sinbad Curls
15 x 40
15 x 40
20 x 20

- erg tevreden de laatste tijd. Alle lifts gaan lekker, behalve squat niet zo. Daar mag nog wat meer vooruitgang ik komen. 300 deadlift zal denk ik niet heel lang meer duren. Voor kerstmis eens een attempt doen. :)

Laatst bewerkt:
Welcome back :)

Ha netjes man.

300kgdead zal een mooi kerst kadootje zijn :)

Waarom doe je eigenlijk altijd eerst Platform DL's? Zodat je goed let op je heupen gebruiken?

• #3.172
Waarom doe je eigenlijk altijd eerst Platform DL's? Zodat je goed let op je heupen gebruiken?

Platform deadlifts dwingen mij ertoe om idd een betere techniek te gebruiken, maar dat is niet de reden waarom ik ze doe. Ik doe ze, omdat ze een grotere ROM hebben, zodat de gewone deadlifts daarna als een rackpull voelen. Oftewel de 250 daarna voelt dan voor mij opeens een stuk lichter. Werkt ook wel denk ik een beetje psychologisch.

300kgdead zal een mooi kerst kadootje zijn :)

You bet!

• #3.173
Nog vergeten, ook nog farmers hold gedaan gisteren. Heb het erbij gezet.

• #3.174
Update:

Gewicht: zo'n 103kg
BF: 16-18%

Deadlift: 290kg (suited), 5 x 250kg (raw)
FullSquat: 5 x 180kg (raw)
Bench: 5 x 140kg (raw)
MP: 5 x 82,5kg (raw)

Wendler 5/3/1 erg tevreden over. Na deze week is het weer tijd voor mn deload en is mn 3e cyclus alweer voorbij.

Ik zal in mn deload mijn max eens testen voor bench, hoop op 165.

Daarna wil ik voor bench iets anders doen, ipv Wendler, namelijk een 4x4 schema van 8 weken. Iets in de vorm van:

Week 1: 4 x 4 x 120
Week 2: 4 x 4 x 125
Week 3: 4 x 4 x 130
Week 4: 4 x 4 x 135
(misschien hier een deload week)
Week 5: 4 x 4 x 140
Week 6: 4 x 4 x 145
Week 7: 4 x 4 x 150
Week 8: Max attempt (hoop op 170)

• #3.175
Vandaag: day 3

Bench
...
5 x 120
3 x 132.5
1 x 147.5
6 x 120 (als goedmakertje)

**** zooi. Bench ging waardeloos vandaag. Kwam niet helemaal in de juiste groove en 100kg voelde met opwarmen al zwaar. Met vorige week 5x140 had ik toch minstens met 147.5 drie reps verwacht. Misschien heeft het deadliften van gisteren nog teveel energie gekost. Ik bench ook altijd beter op mn squat dag in plaats van een aparte dag. Raar, maar waar.

CG Bench
4 x 100
4 x 100
4 x 100
4 x 100

OA Seated DB Extensions
12 x 12
10 x 16

CG Bar pushups
20x

- zo zie je maar weer, het kan niet altijd feest zijn.

Vind je toch een beetje raar!
een 1rm zetten in je deload week,dan is het principe deload dus al overboord!
En daarna een schema,waarbij je gewoon progressief lineair wil laden,je verandert niets aan je reps en of sets je hoopt gewoon elke week 5kg zwaarder te kunnen,dat lijkt mij vrij onbegonnen werk gezien je huidige niveau.
Zo'n manier van trainen kan imo alleen als je beginner bent of juiced?!

• #3.177
Vind je toch een beetje raar!
een 1rm zetten in je deload week,dan is het principe deload dus al overboord!
En daarna een schema,waarbij je gewoon progressief lineair wil laden,je verandert niets aan je reps en of sets je hoopt gewoon elke week 5kg zwaarder te kunnen,dat lijkt mij vrij onbegonnen werk gezien je huidige niveau.
Zo'n manier van trainen kan imo alleen als je beginner bent of juiced?!

Ik bench maar 1x per week en straks als ik mn max wil testen in mn deload doe ik hem in het einde van de week. Dan heb ik bijna 2 weken ertussen zitten na mn laatste zware benchsessie.

Verder vind ik die 4x4 helemaal niet raar. Bedenk wel dat ik bij 120 begin en dat is voor mij goed te doen. Vanaf 135 a 140 zal het zwaar beginnen te worden. Effe kijken hoe ik dat dan aanpak. Altijd nog de mogelijkheid om dan over te gaan naar 3x3.

Ik bench maar 1x per week en straks als ik mn max wil testen in mn deload doe ik hem in het einde van de week. Dan heb ik bijna 2 weken ertussen zitten na mn laatste zware benchsessie.

Verder vind ik die 4x4 helemaal niet raar. Bedenk wel dat ik bij 120 begin en dat is voor mij goed te doen. Vanaf 135 a 140 zal het zwaar beginnen te worden. Effe kijken hoe ik dat dan aanpak. Altijd nog de mogelijkheid om dan over te gaan naar 3x3.
Eens met Iron. Acher dat schema zit gewoon geen gedachte. Elke week 5kilo verzwaren gaat de 1e 3 weken makkelijk omdat dat gewoon opwarmertjes zijn. Na week 4 ga je gewoon falen.

Zou ook op meer reps beginnen bij 120 en dan idd gewoon afbouwen... Zoiets ofzo: 4x8, 5x6, 6x5, 6x4, 6x3, 5x3, 3x3.

• #3.180
thanks for the input.

We zien wel. Even kijken wat ik doe.

Terug
Naar boven