AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.181
Vandaag: laatste dag van week 3 Wendler

MP
...
5 x 65
3 x 75
4 x 85 PR (denk ik..)

weinig energie vandaag en de 4de rep ging nog redelijk goed, maar de 5de was gelijk kansloos. Denk dat ik op een goede dag er wel 6 reps uitgesqueezed krijg.

Log lift, hang clean and strictpress
10 x 50
8 x 60

Log curls
10 x 60
8 x 50

Gezien de omstandigheden toch een mooie MP.

• #3.183
Vandaag:

bedoeling was voor vandaag wat strongman-filmpjes te schieten om een leuk promo filmpje te maken. Voelde me niet 100% vandaag, want zit al een paar dagen tegen het grieperige aan te sukkelen. Zet alleen niet door. Dus goed slapen en flink vitamines en eten, dan komt het wel goed.

Yoke
...
40m x 210kg
20m x 300kg (2 drops op eind)

300 voelde erg zwaar en ging ook niet super. Maargoed, toch effe weer een prikkel gegeven.

Stones
100kg @ 1m50
90kg @ 1m50
120kg @ 1m30
120kg @ 1m30

We hadden geen hars mee, dus alles zonder hars. Kwam dan ook niet verder dan 120. Probeerde 140 nog zonder hars te liften, maar kreeg hem niet in de schoot.

Tire flips
7x 340-360kg tire.

Keg presses
1 x 65
1 x 65
1 x 90

Nog een nieuwe Ez-bar (50mm) mee naar huis genomen en binnenkort zijn ook mn H-balk farmers klaar. Denk dat ik ze volgende week kan gaan afhalen! :D

Promofilmpje?

• #3.186
Vamdaag:

vanmiddag wat aan mn eigen houten boom (23cm diamt) geknutseld, want hij begon aan de uiteinden aardig te scheuren. Met metalen plaatjes en een paar schroeven wat verstevigd op de plek waar de scheuren zaten. Ook even opnieuw gewogen en leeg woog die precies 48kg. Ben van plan om 2 ijzeren schijfjes van 1kg p/stuk (met gaatjes erin geboord) aan de uiteinden vast te schroeven, zodat ie precies 50kg leeg weegt.

Met al dit gepruts, toch effe zin om daarna boom te doen.

Log lift
8 x 50 (met de twee 1kg schijfjes erbij)
3 x 70
3 x 80
3 x 90
2 x 100
1 x 110 mwah, ging wat stroef
1 x 115 easy, vloog omhoog
F x 120 close, fail bij lockout
F x 120 knal, werd tussen de muur en de boom geplet. Hoofd geschaafd, maar niks ernstigs..
1 x 120 PR!!! Vloog omhoog, YEAH!!!! :cool:

Heb natuurlijk 125 als all time PR, maar dat was met de IFSA size log. Met mn eigen boom nooit meer dan 118 gepakt, dus zeker een PR! Erg blij mee, want ik heb altijd moeite met dunnere bomen, omdat de ROM wat groter is. Ook lekker weer voor het zelfvertrouwen, want ik heb al heel lang niet meer degelijk op boom getraind of pushpresses gedaan! Nu effe 120 pakken is zeer mooi. Ga vanaf nu weer om de week op boom oefenen.

Skullcrushers
12 x 30
12 x 40
8 x 50
6 x 60
12 x 40

Met nieuw 50mm EZ barretje, voelde lekker.

EZ bar curls
10 x 40
8 x 50
8 x 60
8 x 70

- erg tevreden voor vandaag. Nog steeds niet 100% qua gezondheid en nog gare rug van yoke en stones van gisteren. Al maanden geen pushpresses gedaan en sinds de kwalificatie van Eindhoven niet meer degelijk op boom getraind, dus ben met 120 op mn eigen boom echt blij. Dit betekent dat ik niet perse veel op pushpress hoef te trainen (wat mijn knieen erg kunnen waarderen), omdat ik blijkbaar de techniek dusdanig onder controle heb. Het is slechts een kwestie van nog sterker worden op triceps en schouders. Ik zie dan ook 115 als mn setpoint op boom (iets wat ik altijd kan halen) en 120 op een goede dag. Volgend jaar voor de 130-135 boom!!!

****ing nice kerel! als je de prioriteit gaat verleggen moet 130 er zeker inzitten ja!

mooi werk Ruben. post eens een foto van die boom van jou.

• #3.189
****ing nice kerel! als je de prioriteit gaat verleggen moet 130 er zeker inzitten ja!

Thanks maat. Hoop het ook!

mooi werk Ruben. post eens een foto van die boom van jou.

Thanks Gijs. Hier zijn de foto's zoals de boom er nu uitziet:

2hxrjh1.jpg

w6t8pi.jpg

s5fcxl.jpg

2v1rinq.jpg

Hij ziet er nog erg 'raw' uit en heb er nooit echt iets moois van gemaakt. Toch is ie precies in balans en is die goed te verzwaren met 50mm schijven, ondanks de 28mm loading pins. Meestal klem ik de 50mm schijven tussen twee 30mm schijfjes en zet er dan een klemmetje op. Is nog nooit tijdens pressen iets eraf gevallen. De loading pins zitten ook niet mooi kaarsrecht in de boom vast, maar ook dat vormt tijdens het trainen geen belemmering. Ziet alleen niet zo strak uit.

Gijs, misschien heb je nog tips voor mij om ervoor te zorgen dat de boom niet nog meer gaat splijten en uit elkaar valt? Kan ik die scheuren ook opvullen met één of andere substantie?

Hoor het graag!

Gr

Laatst bewerkt:
  • #3.190
Hier een foto van mijn H-balk farmers die ik binnenkort kan gaan ophalen. Ze zijn zo goed als af, alleen worden de loading pins toch nog effe aangepast. In plaats van hoe ze nu zijn gemaakt, worden ze toch verstek gezaagd en gelijk op de h-balk vastgelast. Lijkt me ook iets steviger. Verder komen er nog 2 metalen ringen over de loading pins, zodat de schijven niet de puntige zijkanten van de H-balk kunnen raken.

Ben er echt blij mee, heerlijk Sinterklaas kadootje voor mezelf! :D

Kosten balken en materiaal: ca. 80 euro

2h6xfua.jpg

302ylnd.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk speelgoed Ruben. De sint is wel erg gul voor jou dit jaar!

• #3.192
Vandaag: Cycle 4, Week 1 Day 1

Squat
...
5 x 125
5 x 145
7 x 167,5 pr?

squat was full, low bar, medium stance.

Frontsquats
2 x 100
2 x 120
2 x 130
2 x 140
2 x 145
2 x 150 PR

Bench
...
5 x 105
5 x 120
4 x 130 argh! :mad:

helaas, geen 5 reps gehaald.

CG Bench
5 x 120
5 x 110
5 x 100
8 x 60

triceps op..

DB curls
...
6 x 32
6 x 36
6 x 36
10 x 32

Standing EZ-bar extensions
15 x 30
12 x 40
10 x 50

Incline hammer curls
12 x 16
12 x 16

Done!

Laatst bewerkt:
  • #3.193
Bench gaat dus niet echt geweldig vind ik met Wendler 5/3/1.

Een beetje in vlagen. De ene keer gaat ie wel lekker, de andere keer totaal niet.

Iemand tips? Doorblijven gaan of gewicht verlagen?

Ander schema volgen voor bench, bv. 5x5 met 3x3? Bench op aparte dag?

Mwah, je doet al een compleet eigen interpretatie, dus om nou te zeggen dat 5/3/1 specifiek niet werkt voor je bench....

• #3.195
  • #3.196
Vandaag: 5/3/1 DAY 2

Platform deadlifts
...
5 x 175
5 x 202,5

Deadlifts
8 x 230 rep PR

heerlijk. ging lekker. alle reps nette techniek. 8ste rep was erg zwaar, maar nog niet all out. Denk 2 reps nog in de tank.

Speed deadlifts against miniband
2 x 160
2 x 160 pffff

onderrug helemaal stijf en vol. Gekapt, want ik kreeg zowat kramp in mn erectors..

CS DB Rows
10 x 32
12 x 32
12 x 32
10 x 42,5
10 x 42,5

heerlijke oefening. Onderrug lekker ontlasten en alleen maar hoeven te concentreren op het roeien. Ook fijne assistance voor boom (als je de boom op je schoot lift). Deze gaat vast in mijn routine.

Pullups
10x
6x

ook bovenrug op..
Lekkere training en erg tevreden weer. Deadlifts op reps is echt ideaal voor mij. Volgens Wendler's calculator zou ik met 5 x 250 en 8 x 230 op een raw max van 291 moeten zitten. (reps x weight x 0,033333 + weight= max)
Dan moet 300 met pakje aan er wel inzitten.. Nog een paar weken en dan toppen!

8x230 = very nice !! Je gaat Gijs achterna ruben :D

Aah mooi man dan is mijn max 336 raw nu volgens Wendler, met pakje zal er dan wel 350 inzitten niet?

Ik zou zeggen staar je niet blind en doe gewoon je ding. Die 300 haal je snel genoeg.

Aah mooi man dan is mijn max 336 raw nu volgens Wendler, met pakje zal er dan wel 350 inzitten niet?

Ik zou zeggen staar je niet blind en doe gewoon je ding. Die 300 haal je snel genoeg.

met alle respect voor je prestaties hoor, maar jou echte rep outs zijn meestal met aardig wat reps hitch, als je die eraf trekt dan zal de calculator van wendler een stuk meer in de buurt komen, wat niet wil zeggen dat het altijd klopt maar toch

met alle respect voor je prestaties hoor, maar jou echte rep outs zijn meestal met aardig wat reps hitch, als je die eraf trekt dan zal de calculator van wendler een stuk meer in de buurt komen, wat niet wil zeggen dat het altijd klopt maar toch
:roflol:

Terug
Naar boven