MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.221
Vandaag: Haefland

Platform deadlifts
...
3 x 190
3 x 215

Deadlifts
4 x 245

voelde best zwaar, maar denk dat er nog wel 2 reps inzaten. Bij 4 reps gekapt, want ik voelde een kleine twitch in mn onderrug.. Denk te snel opgewarmd en te gehaast gedaan.. Niks ernstigs verder, maar wilde niks forceren.

IFSA Loglift
...
4 x 80
3 x 90
2 x 100
1 x 110
1 x 115
F x 120 alleen clean, lag niet goed.
1 x 120 hoppa, vrij easy nog!

Loglift gaat weer erg lekker en voelt ook heel vertrouwd. Het cleanen gaat makkelijk en het gewicht voelt ook niet meer als een ton op mn borst. Had nog genoeg energie en kracht over, maar ik wilde toch voorzichtig zijn met de twitch in mn onderrug. Daarom bij 120 gelaten. Denk dat 125 er weer zeker inzat. Verder ook geen stones of tire flips meer gedaan, want dat leek me te riskant. Wel nog wat armen gepompt. :D

Pose curls
15 x 25
12 x 35
10 x 40

V-handle pushdowns
15 x 65
15 x 85
10 x 95 (fullblock)

Morgen even kijken hoe de rug voelt en indien oké, lekker MP en nog wat CS Rows erbij omdat ik die vandaag niet gedaan heb.

Laatst bewerkt:
Heel goed Ruben. Waarom de platform DL als warming up voor regular? Ik zou gewoon regular doen en daarna platform als assistance. Ik zou niet zo even de theorie erbij kunnen halen maar ik durf te zweren dat het lichaam vanwege de extra diepte op het platform de krachtcurve anders instelt. De set meteen daarna met max gewicht op DL staat de spier tijdens de start op een andere lengte (Golgi peessensoren) waardoor er zeg maar verwarring is.

De volgorde is op zich niet zo'n groot probleem aangezien het heel normaal is om in de trainingsvolgorde uit te gaan van Volledige bewegingsbaan - richting - minder ROM. Zoals in de zin van: Platform DL - DL - Rackpulls.
Alleen als het om een pr gaat weet ik niet of het handig is.

• #3.223
Heel goed Ruben. Waarom de platform DL als warming up voor regular? Ik zou gewoon regular doen en daarna platform als assistance. Ik zou niet zo even de theorie erbij kunnen halen maar ik durf te zweren dat het lichaam vanwege de extra diepte op het platform de krachtcurve anders instelt. De set meteen daarna met max gewicht op DL staat de spier tijdens de start op een andere lengte (Golgi peessensoren) waardoor er zeg maar verwarring is.

De volgorde is op zich niet zo'n groot probleem aangezien het heel normaal is om in de trainingsvolgorde uit te gaan van Volledige bewegingsbaan - richting - minder ROM. Zoals in de zin van: Platform DL - DL - Rackpulls.

Thanks voor je comment G!

Nja, wanneer ik begin met platforms als warmup en eindig met regular deadlifts, dan voelen de regular deadlifts ineens als rack pulls. Ik heb dan meer kracht als het ware. Misschien verbeeld ik het me wel, maar het heeft voor mij altijd zo gewerkt. Toen ik voor de 290 ging had ik ook met platform deads opgewarmd..

Nu heb ik gewoon iets te snel gejaagd en ik denk dat mn systeem ook nog niet helemaal wakker was. Daarom heb ik mn rug wat verrekt bij de 4de rep. Ik deadlift ook het liefst smiddags of in de avond als ik al wat meer uren wakker ben en de nodige maaltijden al op heb. 's morgens zwaar pullen heeft me nooit zo gelegen.. :D

Er zit zeker nog meer in die DL en log van je
Na een paar minuten zat je al aan de 245 en dat is toch niet zo optimaal ;) die attemp op 120 was gewoon effe een groovefoutje, de 2de beurt vloog gewoon omhoog kerel, sterk

• #3.225
Thanks Johan!

Mn farmers zijn eindelijk thuis aangekomen.. Staan netjes in de grondverf en binnenkort even een rondje mee lopen..

amceps.jpg

2z3p81x.jpg

• #3.226

Gijs, hier is het duidelijk beschreven waarom platform pulls gunstig kunnen zijn voordat je regular deadlifts gaat doen:

Another option is to essentially trick your body by pulling from a deficit. In other words, do your deadlift variations while standing on a box or platform up to six inches in height. Once you "return to Earth" and pull from your regular altitude, the weights will seem to fly off the floor. You can go from deficit to normal in a single session to improve your speed on normal sets by tricking your nervous system.

http://www.tmuscle.com/free_online_...raining_performance_repair/deadlift_diagnosis

• #3.227
Vandaag: 5/3/1 DAY 3 WEEK 2

Deadlifts (als warmup)
5 x 60
5 x 60 snatch grip
5 x 100
5 x 100 snatch grip
2 x 140
2 x 180

effe lekkere warmup en toch effe kijken hoe het met de rug was, omdat ik zaterdag mn onderrug een beetje gestrained had. Voelde gewoon goed en nergens pijn of een raar gevoel. Mooi zo. Snatch grip was by the way wel lekker klokkenspiel jengelen!!! :eek:

MP
...
3 x 65
3 x 75
4 x 85 (5de rep fail)

bij het zakken van 4de rep verloor ik de groove en kreeg ik de 5de rep niet meer fatsoenlijk gepressed. Anders had die 5de er zeker ingezeten.

BTN Press
6 x 60
5 x 70
5 x 70
5 x 60

vanuit high bar squat positie lekker strikt boven het hoofd pressen = huge ROM

CS DB Rows
12 x 22
10 x 42.5
10 x 42.5
10 x 42.5

DB Curls
8 x 22
8 x 32
8 x 32
8 x 32

Hammer Curls
15 x 32

Done!

Laatst bewerkt:
Lekkere training die farmers zijn ook nice!

• #3.229
Thanks Jac!

Hoe kan je je groove verliezen dan bij het zakken. Je drukt toch niet met een soort van bounche?

• #3.231
geen idee. Ik liet hem op één of andere manier wazig zakken en toen ik de 5de rep wilde pressen kreeg ik hem niet meer in een fijne baan geleid..

Iig, het was een groove kwestie, believe it or not. ;)

Snap hem wel, mss net iets te ver van het lichaam bv. Verder nice training.

Ja, heb dat ook wel eens. Ik moet er goed op letten dat alles tight blijft als ik de bar laat zakken bij MP.

misschien een domme vraag... ( ook wel een luie want heb geen zin om te zoeken )... ik zie steeds vaker snatchgrip deadlifts staan... wat is hier het nut van ??

• #3.235
Klopt Gijs, wat je zei.

@Max: Heb voor het eerst nu eens met snatch grip geexperimenteerd. Denk dat velen dit doen, omdat het je bovenrug flink aanpakt. Lats en traps worden zo veel beter gepakt, omdat de grip ervoor zorgt dat ze statisch zwaar worden belast. Net zoals je traps bijv. bij farmerswalk enorm worden aangesproken, zonder dat je de farmers shrugt zeg maar..

• #3.236
Vandaag: 5/3/1 Week 3 DAY 1

Fullsquats
...
5 x 100
3 x 120
5 x 145
3 x 165
4 x 185 PR

doel was > 1 x 185 dus zeker tevreden. Belt only, dus geen kniebandjes.
4de rep was heavy maar niet grinded. Maybe one rep left in the tank.

Avondeten.. :meal:

Bench
...
3 x 100
5 x 120 pfff
3 x 135 pfff
2 x 150 (3de rep fail) :mad:
1 x 160 om het goed te maken

2 reps met 150 wel meer als voorgeschreven doel, maar toch niet tevreden. Lijkt wel of bench alleen vooruit is gegaan met reps in de 75-85% rep range, maar niet in de 90-100%.. hmmm, vreemd.

Incline Log press
10 x 50
8 x 70
5 x 100
1 x 120 zwaar
5 x 100
8 x 90

smalle log, dus vrij heavy.

Skullcrushers
12 x 30
12 x 40
10 x 40
10 x 40
12 x 30

Laatst bewerkt:
Klopt Gijs, wat je zei.

@Max: Heb voor het eerst nu eens met snatch grip geexperimenteerd. Denk dat velen dit doen, omdat het je bovenrug flink aanpakt. Lats en traps worden zo veel beter gepakt, omdat de grip ervoor zorgt dat ze statisch zwaar worden belast. Net zoals je traps bijv. bij farmerswalk enorm worden aangesproken, zonder dat je de farmers shrugt zeg maar..

thnx mate ;) dan ga ik ze eens uitproberen... op hoeveel % doe jij ze ??? of beveel je me aan om mee te beginnen ? thnx

Met snatch grip neem ik aan dat gewoon een wijde pronated grip bedoeld wordt?

• #3.239
thnx mate ;) dan ga ik ze eens uitproberen... op hoeveel % doe jij ze ??? of beveel je me aan om mee te beginnen ? thnx

Geen idee. Ligt eraan hoeveel je pronated kunt vasthouden. Ik heb ze pas laatst voor het eerst gedaan en dan alleen als warmup. Probeer gewoon te deadliften met snatchgrip en zie tot hoever je komt. Krijg je het niet meer vastgehouden, dan ga je over op mixed grip.

Je kan ook eens rackpulls met snatch grip proberen. Je kan dan straps gebruiken als je het pronated niet meer kunt vasthouden.

Met snatch grip neem ik aan dat gewoon een wijde pronated grip bedoeld wordt?

klopt. wide, pronated grip. Ik pak de bar niet helemaal tot aan de uiteinden, want dat vind ik zelf wat te breed. Maar wel 10cm van de uiteinden af ongeveer.

Geen idee. Ligt eraan hoeveel je pronated kunt vasthouden. Ik heb ze pas laatst voor het eerst gedaan en dan alleen als warmup. Probeer gewoon te deadliften met snatchgrip en zie tot hoever je komt. Krijg je het niet meer vastgehouden, dan ga je over op mixed grip.

Je kan ook eens rackpulls met snatch grip proberen. Je kan dan straps gebruiken als je het pronated niet meer kunt vasthouden.

ik heb 180 pronated gedaan... maar ik zal ze idd eens doen binnenkort... even uitprobren hoever ik kom idd.. morgen ga ik zoeizo rackpullen misschien is het mooi snatchgrip dl erbij te doen dan. Thnx voor de info iig :thumbs:

Terug
Naar boven