XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Hey Ruben,

Sterke bench hoor en squat ook.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.242
  • #3.243
Wat ik nog vergeten was te vermelden over mn squats:

Heb eens goed op m´n setup gelet en merkte dat er nog heel veel verbetert kon worden. Ik merkte bv. dat ik niet meer echt lette om de borst hoog te houden en de knieen uit elkaar te spreiden. Verder kon alles ook een stuk meer ´thight´ zeg maar.

Met 185 goed gelet om de borst goed vooruit en hoog te houden wat resulteerde in een veel betere arch in mn onderrug en ook een stabieler en prettiger gevoel. Had zo ook meer lucht. Blijkbaar was dus mn vorm echt een beetje verwaarloosd in de loop der tijd. Verder bij de concentrische fase de voeten goed in de vloer en naar buiten duwen, alsof je de vloer uitelkaar wil spreiden zeg maar. Dit zorgde ervoor dat mn knieen fijn in de lijn van mn voeten naar buiten werden gedrukt. Ook het hele lichaam flink ´thight´ onder de bar. Ik pak de bar met een redelijk close grip, zodat ik mn traps zeer goed kan knijpen en de bar stabieler ligt. Merk ook dat als je in de bar knijpt je de ´thightness´ in je lijf kan verbeteren.

In ieder geval, squatten blijft een technisch lastige oefening en je moet toch effe op alles letten, wil je een perfecte setup hebben.

Ruben die platform deadlifts hoeveel hoger sta je dan als normaal? En waar doe je dat op? Zag wel ergens zon arobic bankje staan maar of dat stevig genoeg is als je zwaar wil deadliften..

• #3.245
Ruben die platform deadlifts hoeveel hoger sta je dan als normaal? En waar doe je dat op? Zag wel ergens zon arobic bankje staan maar of dat stevig genoeg is als je zwaar wil deadliften..

Gewoon 2 schijven op de grond en daarop gaan staan. Is voor een verhoging hoog genoeg. Je moet ook niet van te hoog gaan pullen, want dan wordt het eigenlijk ook een geheel andere uitvoering. Je moet dan zover door je knieen dat je het eerste gedeelte voornamelijk omhoog moet squatten. Lijkt me niet de bedoeling als je de oefening wilt doen voor carry over naar regular deadlift.

Hoogte zeg maar tussen de 5 en 10cm. Bij mij zijn 2 schijven ongeveer 8cm meen ik. Gebruik 2 rubberen schijven van 15kg en 10kg. Die van 15 is best dik. Ijzeren schijven zou ik niet proberen, want die glijden weg en kan dus gevaarlijk zijn!

Houten blok of 2 stoeptegels zou je ook kunnen gebruiken, mits de ondergrond ook goed is. Stoeptegels gaan namelijk op een gladde betonnen ondergrond ook glijden.

• #3.246
Vandaag: 5/3/1/ DAY 2 WEEK 3

Platform deadlift
...
5 x 100
2 x 140
1 x 180
5 x 202,5
3 x 230 (lager platform, ca 3cm)

Deadlift
3 x 255 PR

only belt en straps. 3 reps redelijk easy, laatste was wel zwaar. Nette lifts en zeker nog wel 2 reps over. Wilde alleen geen ALL OUT set doen, vanwege kleine strain in de onderrug van vorige week. Maar alles voelde goed en er zat lekker veel spanning op. Belooft wat voor vorige week, want dan wordt het een 300 suited attempt!

Speed deadlift against miniband
2 x 140
2 x 140
2 x 140 snatchgrip
2 x 140 snatchgrip
2 x 140 snatchgrip

Pullups, hammergrip
10x bw
10x bw
8x bw

CS DB Rows
12 x 32
12 x 32
12 x 32
12 x 32

Hammercurls
12 x 32
12 x 42.5

Reverse ezbar curls
12 x 30
12 x 30
12 x 30

lekker getraind!

Laatst bewerkt:
Man volgende week ga je hem smoken en heb je de kerst van je leven:)

Je bedoelt waarschijnlijk volgende week? :D

Maar waarom altijd met straps, ben je bang voor je biceps?

• #3.249
Vergeten nog dat ik 5 setjes speed deadlifts heb gedaan!

@Barry: Daar ben ik zeker bang voor idd. Ik heb het probleem dat ik m'n rechterarm niet voor de volle 100% kan strekken, maar slecht voor 95% ofzo. Dat komt omdat de pezen iets verkort zijn. Ben zeker bang om bij +200 gewichten iets op te lopen aan mn biceps bij mixed grip. Vandaar dat ik boven de 200 meestal straps gebruik. Grip pak ik wel met farmers.

Aha, strek je je arm met farmers niet dan?

Vergeten nog dat ik 5 setjes speed deadlifts heb gedaan!

@Barry: Daar ben ik zeker bang voor idd. Ik heb het probleem dat ik m'n rechterarm niet voor de volle 100% kan strekken, maar slecht voor 95% ofzo. Dat komt omdat de pezen iets verkort zijn. Ben zeker bang om bij +200 gewichten iets op te lopen aan mn biceps bij mixed grip. Vandaar dat ik boven de 200 meestal straps gebruik. Grip pak ik wel met farmers.

Curls???????????:D

• #3.252
Aha, strek je je arm met farmers niet dan?

Jazeker wel. Alleen zal mijn rechterarm niet voor de volle 100% gestrekt zijn. Overigens zie je het zo niet. Het is dat ik het zelf weet. Maar met farmers heb ik er geen last van, grip is dan ook pronated he!

Ook met mixed grip deadlifts heb ik nergens last van. Heb gewoon geen zin om ooit mn biceps te strainen of te scheuren.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Als je doelt op het eerste stukje, dat ik ook speeddeadlifts heb gedaan:

Ja Gijs, ik heb ook curls gedaan. Maar niet meer dan dat ik vermeld heb! ;)

Over het tweede stukje:

Ja, het kan goed dat het verkorte pezen in mn rechterarm door al het gecurl komt. Ik had dit al toen ik een jaar of 16 was. Maargoed, ik zat dan al vanaf mn 13de al met de schooltas te curlen.. :D

3x255 is netjes... maar is 300 niet wat optimistisch dan? Al wens ik je uiteraard alle succes!

• #3.254
3x255 is netjes... maar is 300 niet wat optimistisch dan? Al wens ik je uiteraard alle succes!

Haha. wie weet. Maar 3x255 was niet all out en RAW. Voor de 300 doe ik mn pakje aan. Pakje is single ply en niet superstrak, maar geeft net dat beetje extra.

We shall see! ;)

• #3.255
Mannen, het volgende:

Ik deadlift altijd in mijn garage en als ondergrond ligt daar een betonnen dekvloer van ca. 10cm dik. Als demping gebruik ik per kant een dun houten bord en een rubberen mat van 1cm dik ongeveer.

Wat voor kracht komt er nou op de vloer vrij als je een gewicht van 300kg vanaf lockout (zeg zo´n 80cm hoog) zou laten vallen?

Zo´n vloer is volgens mij berekend op een belastbaarheid van 200-500kg/m2.

Aan elke kant heb je een stapel schijven die per kant misschien maar een paar vierkante cm in beslag nemen als ze de vloer raken.
Hoe hoog zou de belasting zijn op dat stukje dat de schijven de grond raken en is een betonnen vloer hier stevig genoeg voor?

De laatste tijd als ik aan het deadliften ben dan tril het hele huis ervan. :D Op de badkamer boven op de eerste verdieping komt bijna de spiegel van de muur af. De garage zit trouwens aan het huis vast en aan de andere kant weer vast aan de garage van de buurman.

Voor de technici, ik zou het graag willen weten namelijk. Misschien dat ik nog iets moet bedenken voor meer demping...

Advies graag! :)

Haha, edit. Sec.

---------- Toegevoegd om 14:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:12 ----------

Berekening was:

0.5*300*(Wortel(1.6/9.81)*9.81)^2 + 300*9.81 = 5.3*10^3N
Nja, om het dan voor het gevoel in KGs uit te drukken: 5.3*10^3/9.81 = 5.4*10^2 kg = 540kg.

Stel je oppervlakte is een totaal van 10cm2 per schijf en je gebruikt 14 schijven van 20kg in totaal = 140cm2 voor 540kg.
(1000/140)*540 = 3800kg/m2 lokaal.

Nja, beton kan wel flink wat drukkrachten hebben maar trekkrachten niet.

Laatst bewerkt:
  • #3.257
Thanks kerel, daar heb ik wel wat aan!

t*ring tjok wat doe jij voor opleiding

• #3.260
Vandaag: 5/3/1 DAY 3 WEEK 3

Farmerswalk
30m x 50
30m x 90
15m x 100
15m x 100

effe mn eigen farmers uittesten. Zijn H-balk farmers en potverdorie wat waren de handvaten glad. Moest met 100kg na 15m neerzetten, want kreeg er gewoon niet voldoende grip op. Toch maar de handvaten intapen met atletische tape. De draai was ook lastig, omdat ze erg lang zijn. Moeilijk dus om ze recht te houden. Maargoed, effe vastgehad en nu weet ik wat ik er nog aan moet doen.

MP
...
5 x 70
3 x 80
4 x 90 PR

ging lekker, 4de rep was heavy, maar toch gehaald en dikke pr.

Behind neckpress
8 x 60
8 x 60

Skullcrushers
12 x 30
10 x 50
10 x 40

DB curls
10 x 22
8 x 32
10 x 22

gewoon effe wat licht pompwerk.