AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

t*ring...ubersterke frontsquat Ruben!

Lekkere frontsquat Ruben. Volgende week de 180kg pakken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.523
Thanks.

@Maurice: Volgende week ga ik zeker de 180 aanvallen!

sicke fsq!

Doorpakken zo die FSQ dan gaat die 170 steen er genadeloos van langs krijgen:D

• #3.526
Thanks. Heb er nu wel vertrouwen in dat die 170 stone geladen kan worden!

Sorry Ruben dat ik niet zo positief reageer als de anderen op je front squat...
Ik weet dat jij front squat met als doel een 170kg stone te kunnen laden. Absoluut een super oefening hiervoor! Alleen doe je met stones dan ook kneewraps om??? Kneewraps is gewoon iets om meer te kunnen kniebuigen... Bij een stone zit je onder en moet je de steen eruit grinden.... Met kneewraps kun je super bouncen onderin waardoor de oefening totaal zn functie verliest ten aanzien van een zwaardere steen laden... Hier ga je dus niet sneller een stone mee laden... Gewoon terug raw front squatten...

Sterke frontsquat. :thumbs:
Jules heeft wel een punt als je het doet voor stones.

Op zich wel goed punt Jules. Maar naast de frontsquat is het vooral de rug die opgeeft met stones. De heupen komen wel omhoog maar de rug kan niet meer rechten. GM en DL.

• #3.530
Sorry Ruben dat ik niet zo positief reageer als de anderen op je front squat...
Ik weet dat jij front squat met als doel een 170kg stone te kunnen laden. Absoluut een super oefening hiervoor! Alleen doe je met stones dan ook kneewraps om??? Kneewraps is gewoon iets om meer te kunnen kniebuigen... Bij een stone zit je onder en moet je de steen eruit grinden.... Met kneewraps kun je super bouncen onderin waardoor de oefening totaal zn functie verliest ten aanzien van een zwaardere steen laden... Hier ga je dus niet sneller een stone mee laden... Gewoon terug raw front squatten...

Ik ga er niet meteen vanuit dat ik nu een 170 stone kan laden hoor. Don't worry. Verder vond ik het gewoon eens lekker om zwaar te gaan op frontsquats en de kniebandjes heb ik met name omgedaan, omdat ik wat pijnlijke knieen had. Ik heb dan ook niet gebounced onderin, maar kwam juist zelfs tot een korte stilstand en ben erg langzaam geweest met zakken. Ze gingen gewoon goed gisteren, thats all. Denk dat ik zonder kniebandjes nog steeds een mooie PR had kunnen neerzetten. Haal er echt geen 20kg uit ofzo. Zijn niet van die heavy duty kniebandjes die de meeste hebben.

Verder ben ik het met Gijs eens dat een stone laden ook vooral onderrug is. Trouwens, je zou ook altijd kunnen experimenteren om kniebandjes om te doen bij stones. Waarom niet? Misschien helpt het wel wat en misschien niet. Maar ik zie niet in waarom het niet te proberen is. Misschien niet zo hardcore en stoer, but who gives a ****.

Maar evengoed bedankt voor je positieve kritiek. Vat het echt niet verkeerd op, dus don't worry. Blijf ook gewoon daarnaast RAW frontsquatten en RAW regular squatten natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

Sterke frontsquat. :thumbs:
Jules heeft wel een punt als je het doet voor stones.

Thanks.

Ik gaf alleen maar een reactie op Gijs zn comment, dat het 170 stone loaden wel mooi zou zijn. Zo bedoelde ik het ook. Dat ik er wel vertrouwen in heb dat ie dit jaar nog een keer geload kan worden. Zal in het vervolg wel wat uitgebreider reageren, voor de duidelijkheid. En een sterke frontsquat hoeft niet te betekenen dat je ook zware stones kan loaden, maar zullen zeker wel ondersteunend zijn.

Laatst bewerkt:
Ik doe zelf ook frontsquat met kneewraps. Onderin haal je er wel wat extra's uit, maar het middenstuk zul je toch gewoon volledig je rug en benen belasten. Ikzelf maak als ik frontsquat met kneewraps een stop onderin om het bounce effect wat te reduceren. Trouwens zonder wraps kun je ook bouncen door als een gek naar onder te knallen.

Ook kun je met kneewraps beter aan de zware gewichten op je borst wennen doordat je zwaardere gewichten aan kunt en hiermee een 2de en 3de rep kunt maken.

Zult zeker wel wat carry over hebben naar je stones, als je zwaar front squat met kniebanden. Maar raw blijft bij velen toch heilig en ook wel terecht.

• #3.532
Mee eens Maurice. Ik maak zelf ook een korte stop onderin met frontsquats. Dit doe ik juist per opzet. Alleen blijf ik niet 5 seconden stilzitten, dat kost me teveel lucht.

• #3.533
Vandaag: overhead, tri's en bi's

Log lift, houten 23cm
8 x 50
4 x 70
3 x 90
3 x 100
3 x 110 PR! hehe, eindelijk
1 x 120

120 ging moeizaam, omdat de clean niet lekker ging. Toch kunnen pressen. Eindelijk 3 x 110 en dat is op deze boom best pittig. Een dikkere boom ligt me veel beter, met name omdat de rom dan iets korter is en dan kan ik meer gebruik maken van mn triceps. Nu komt ook een flinke portie op de schouders.

One arm fat dumbbell press
5 x 22 L en R
5 x 45 L en R
3 x 50 L en R
1 x 60 R

techniek blijft erin zitten. Mooi zo. Vond het met 60kg voor vandaag wel welletjes, omdat ik me vorig jaar hier flink mee geblesseerd heb. Bijna schouder uit de kom gehad en wekenlang last gehad van mn schouder. Daarom rustig opbouwen.

MP
5 x 60
3 x 70
2 x 80
2 x 90
3 x 80
3 x 80

Incline Skullcrushers
10 x 30
10 x 40
10 x 50
8 x 60
10 x 40

One arm DB curls
8 x 22
8 x 32
8 x 36
6 x 32

- Done en tevreden over vandaag.

Nice training. Oppassen met die db idd. Meteen weggooien als je merkt dat ie uit de baan is. Ik had toen lang last van mijn triceps.

• #3.535
yup, thanks verder!

• #3.536
Vandaag: vanalles wat

Olympic squat (raw, full)
5 x 60
3 x 100
3 x 150 tot hier alles paused
1 x 170
1 x 180
1 x 185

Was de bedoeling om alles paused te doen, maar de 150 viel echt te zwaar en voelde ook een erg stijve rek in mn onderrug, dus wilde niet te gek gaan doen.

Frontsquats, parallel
3 x 100
3 x 120
3 x 140
kniebandjes om
1 x 160
1 x 170
1 x 180 PR

nice. wist vorige week al dat die erin zat. En ja, ik ga volgende week weer full en raw frontsquats doen. Wilde deze gewoon effe hebben.

Pin GM's (pin 9)
10 x 60
5 x 80
5 x 100
3 x 120
2 x 130 pfff, erg zwaar

weet nu ook gelijk waar mn zwakte ligt. GM's zijn zwaar onder de maat ivg met mn deadlift. Had serieus moeite met 130. Deze moeten toch minstens naar easy setjes met 140 a 150. Dus vanaf nu elke week GM's erin.

V-bar Dips
10 x bw
8 x bw +20
8 x bw +20
8 x bw +20
15 x bw

Reverse ezbar curls
10 x 30
8 x 40
8 x 50
8 x 40
10 x 30

Incline curls
18 x 12 burn baby burn!!!

OH DB Extensions
20 x 12

- Done. Best tevreden, alleen squats en gm's moeten sterker! Werk aan de winkel!

Nice squats!

180 front squat vet! Heb al moeite met 90 lol.

Hey d*ck!

Je trainingen zien er goed uit kerel. En frontsquat 180 met of zonder wraps is super. Kan niet uitblijven op de stones!!!
Een vraagje: wat is je pr op MP? 100-105? Zo, ja dan zou ik wat meer dubbels maken met 90-95. Lijkt me prima voor die lock-outs van je.
Helaas ben ik dit weekend met de schoonfamilie weg, dus kunnen we zaterdag niet samen knallen. Moeten we dan maar een weekje later gaan!

Shampoo

• #3.540
Hey d*ck!

Je trainingen zien er goed uit kerel. En frontsquat 180 met of zonder wraps is super. Kan niet uitblijven op de stones!!!
Een vraagje: wat is je pr op MP? 100-105? Zo, ja dan zou ik wat meer dubbels maken met 90-95. Lijkt me prima voor die lock-outs van je.
Helaas ben ik dit weekend met de schoonfamilie weg, dus kunnen we zaterdag niet samen knallen. Moeten we dan maar een weekje later gaan!

Shampoo

Thanks Alex. Wat het voor de stones doet moet ik maar effe afwachten. Ik weet in ieder geval wel dat ik weer sterker aan het worden ben op frontsquats en dat is voor stones altijd goed. MP is zo'n 95 denk ik op dit moment, dus dat wordt meer in de richting van dubbels met 85 en 90. Zal zaterdag eens uittesten wat mn max is op MP. Jammer dat je er zaterdag niet bij kan zijn, had idd graag met je getraind. Maar dat halen we dan een andere zaterdag wel in! Geniet alvast van je family weekendje! ;) En eet ze!

Terug
Naar boven