XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.561
Yup, das zeker waar kerel. De verleiding.. :D

Ik denk ook dat 2x zwaar LB in de week te heavy is voor mij. Of ik moet squat en DL in één training combineren, of apart maar dan de ene zwaar en de andere minder. Moet eens goed aan een schema gaan werken.

ik doe altijd de ene week een DL variant zwaar, en squats/frontsquats op reps, en de andere week een squatvariant zwaar en bijv GM of romanian deadlits. is dat misschien wat? (verder meestal 1 UB en 1 eventtraining in de week)

Wanneer ben je weer bij haefland?

• #3.564
zaterdagmorgen rond 11.30u als het goed is.

• #3.565
Gisteren

events

Platform deadlifts
...
3 x 120
3 x 160
1 x 200
1 x 220

Deadlifts from blocks (10cm onder knie)
2 x 230
2 x 250
F x 270 Arghh, ****, verkeerde bar!
3 x 220

Had graag 2 a 3 reps met 270 willen doen, maar had de verkeerde bar gepakt.. De Ivanko bar van Jules met de ongelooflijk waanzinnige knurling. Was vergeten babypoeder mee te nemen. Kreeg de 270 vrij makkelijk over de knieen, maar de bar haakte zich gelijk vast aan mn bovenbenen (had korte broek aan) en er was geen beweging meer in te krijgen. Helemaal scheel getrokken. Daarna dus op.

Yoke, warmup
15m x 130
15m x 210
15m x 250

Medley
15m x 280 yoke, 3 tireflips
15m x 280 yoke, 3 tireflips

pfff, flink hijgen, maar is wel te doen.

Stones
90 @1m55
120 @1m45
140 @1m35 (kwam uit de tenen)
160 fail, op... helaas, next time

rug helemaal op.. Nog niet voldoende hersteld..

Biervat overhead press
2 x 65
1 x 90
1 x 90 strikt
1 x 90 strikt

heb het 90 vat helemaal door. Nice.

Toen was het tijd om naar huis te gaan. Niet echt tevreden, maargoed, zit veel meer in. Blijkbaar nog steeds niet 100% op kracht en rug was nog steeds vermoeid. Volgende week nog 1x events trainen en dan een hele week rust voor de wedstrijd. Zal me goed doen.

Vandaag

effe lekker een UB training en de stijfheid van gisteren een beetje eruit te trainen.

Seated MP
5 x 40
5 x 60
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
3 x 70
8 x 60

5x3x70 was easy. Zit een stuk meer in.

Paused CG Bench
...
3 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 130
3 x 120
3 x 120
daarna nog wide grip
8 x 80
10 x 60

Ga vanaf nu alleen nog maar met een close grip of semi close grip benchen en alles gewoon paused. Minimaal 2 sec. Voelt natuurlijker en ik blijf zo beter in de groove zitten. Met touch and go verlies ik nog weleens de rechte lijn met pressen. Verder natuurlijk ook mooi dat mn triceps zo sterker worden.

Chinups, close grip
5 x bw
5 x bw +10
5 x bw +20
5 x bw +10
8 x bw

Overhead DB Extensions
12 x 12
12 x 16
12 x 16

DB curls
6 x 32
5 x 42,5 (cheated)
6 x 32

Pushdowns, medium band
25x
15x
20x

Concentration curls
3 sets

• #3.566
Verder heb ik voor mezelf ook besloten om niet meer dan 3x per week te trainen. In verband met werk en de ****ing vermoeidheid die het oplevert (kantoorbaan is dodelijk voor je geest en dus indirect voor je lichaam) zal ik nog maar 1x doordeweeks trainen en 2x in het weekend. Mn weekindeling gaat er dus ongeveer zo uitzien:

1) Dinsdag of Woensdag (mix van LB en UB):
Squats (box, oly, PL)
Frontsquats
Seated MP (Licht, op speed)
Abs
Reverse curls/hammer curls

2)Zaterdag: (LB)
Pulls (deadlifts, platform deadlifts)
Rackpulls of GM's (rackpulls op verschillende hoogte, maar alles onder knie)
Stiff legged deadlifts (licht, speed)
Abs

3)Zondag:(UB)
MP
Paused CG Bench
Chinups (verschillend in grip)
DB Rows/BB Rows
Curls
Extensions of Skullcrushers

OP deze manier heb ik genoeg energie voor 2 pittige trainingen en kan ik voor de squat training ook weer effe goed opladen. Events zal ik na de wedstrijd slechts nog maar 1x in de 4 weken ofzo doen, gewoon om bij te houden. Doel is om dit jaar nog een pak sterker te worden op MP, DL en SQ.

Ruben,

doet me goed je te zien bikkelen kerel. Eigenlijk is een kuurtje creatine in deze voorbereiding wat kan ondersteunen. Maar goed je merkt zelf al, dat nu je de lat hoger legt, het lichaam ook meer rust nodig heeft. Het lichaam moet er aan wennen! Ik denk dat jij nog een weekje door moet bikkelen. Dat we samen komende zaterdag na de training spek en ei gaan eten en dat je de rest van de week de heupjes soepel vrijt met het vrouwtje! En als superman 11april de arena betreet!:eek:

Ik vind dat je volgende zaterdag bij mij moet komen trainen!

• #3.569
Thanks guys.

Gijs, ik kom heel graag een keertje naar jouw place om te bikkelen, maar dan denk ik dat het leuker is om met de hele Limburgse crew langs te komen!

Denk dat na de wedstrijd beter is, gezien we komende zaterdag nog even specifiek op de eigen onderdelen kunnen trainen.

• #3.570
Vandaag:

Toch maar eens weer naar de 2 euro toko gegaan om wat meer in the iron spirit te komen...

Box squats, op speed
...
3 x 140
3 x 140
3 x 160
3 x 160
3 x 160 ai, voelde bij de 1e rep iets in mn linkerglute/ham aanhechting.. Niks ernstigs, maar een kleine speldenprik.. Even in de gaten houden..

Besloten om rustig aan block deadlifts te beginnen en eventueel zwaarder indien alles goed voelde.

Block deadlifts (15cm onder knie)
3 x 120
3 x 150
3 x 190
3 x 230 voelde nog goed
3 x 260 in feite PR vanaf deze hoogte, maar ik meen dat ik ooit 3x260 ook van de grond heb gehaald, dus tel hem niet.

Best tevreden. 3de rep met 260 was ugly, maar ik had er nog wel een 4de rep uit kunnen persen. Wil alleen niks forceren vlak voor de wedstrijd. Geen zin in een blessure.

Frontsquats
5 x 100
5 x 125 oeps, aan één kant een 15kg schijf ipv een 10kg schijf.. :D
5 x 100 rug was gaar van de pulls, voelde erg zwaar. Knieen voelden ook niet soepel.

Legpress
8x
6x
6x
10x

Weet niet precies het gewicht, maar de 6 reps waren erg heavy.

Legcurls
12x
12x
12x
12x

Ook niet echt gelet op gewicht, gewoon 12 redelijk pittige reps.

Machine curls
10 x 1/4 stack
8 x halfstack
6 x fullstack (erg heavy)
10 x 1/4 stack

Lekker getraind.

Nice DL Ruben, dat moet toch alweer wat vertrouwen geven!

t*ring Ruubs, je bent wel erg veel aan het liften! Gaat gelukkig goed, zaterdag moet dan echt de laatste keer zijn! Toch wel knap want ik krijg het maar 6 weken achter elkaar, daarna voel ik dat het eventjes aan de kant gezet moet worden!

• #3.573
Thanks.

Alex, je snapt natuurlijk wel dat ik nu komende zaterdag niet meer ga deadliften! Dit was mn laatste zware pullsessie.. Volgende week nog wat lichte pulls om overal de spanning erop te brengen en dan ready to rumble!

• #3.574
Vandaag: events

IFSA loglift
3 x 80
3 x 80
3 x 100
3 x 110 PR op deze log
2 x 120 PR Nice
1 x 120
1 x 120 volume pr

de 2 x 120 ging erg goed. Helaas dat ik na 2 reps geen lucht meer heb. Bij het neerkomen van de boom na de 2de rep lucht kwijt. Anders had er een 3de rep zeker ingezeten. Kracht genoeg. Geeft veel vertrouwen voor volgende week. Op naar de 5x120 dit jaar en 1x135!

Stones
2 x 90@1m55
2 x 120@1m45
1 x 140@1m35
1 x 140@1m35
1 x 160@1m35 yeah, heerlijk weer!
F x 160 geen grip meer op de stone, teveel rotzooi en stof

50kg fat dumbbell
stuk of 3 a 4x

Biervat press
1 x 90
1 x 90
1 x 90

Na cleanen gelijk doorpressen.

Zo genoeg geweest. Lekkere training, alles ging vrij easy en met veel vertrouwen uitkijkend naar de wedstrijd van volgende week! Heb er zin an!

• #3.575
Zonet:

Rehab
30 min. tuin schoffelen :D

effe lekker de rug en armen doorbloeden. Altijd fijn.

Goede training Ruben. Toch wel een paar puntjes die je mss kunt gebruiken. Wat was je plan van aanpak op log?

Was het doel dubbels met een challenging weight? Of was het gewoon ongeacht welk gewicht een pr zetten?

Ik heb altijd een doel bv 3x2 of een 1RM of een repout pr op 100 etc. De opbouw hangt daardan vanaf. Het blijft me bij jou altijd wat onduidelijk wat nu het hogere doel was zeg maar. Ik zou kiezen voor 3x3 met bv 110 of een 3x2 met 120 of iets dergelijks. Of in ieder geval elke training een duidelijk doel kiezen om naar te streven voor log.

Twee keer de 140 liften alvorens de 160 te doen zie ik hetzelfde.

Voor de rest ga je echt lekker weer man. Eigenlijk ben ik van plan om te komen kijken volgende week maar ik moet nog even kijken hoe en wat. Je staat er echt goed voor!

• #3.577
Thanks Gijs. Doel voor Log was om met 120 een triple te maken, maar met de double was ik al heel blij. Daarna wilde ik proberen of ik nog 2 sets een double kon maken, maar elke keer net geen lucht. Volgende keer 3x3x115 en dan opwerken naar 3x2x120 ofzo.

Stones wilde ik eigenlijk alle stenen 2 reps meedoen. Echter, de 160 was voor een 2de rep niet meer te doen. Ben wel lekker ontspannen nog voor volgende week. Meestal beginnen de zenuwen pas 1 a 2 dagen van te voren erin te kicken.. Heb er wel heel erg zin in, ongeacht de plaatsing.

Oke man, ik had dan de 110 maar een single gedaan of zelfs helemaal niet en alleen de 100. Daarna meteen naar de 120. Het had er dan mss wel ingezeten voor de triple.

Stones is me duidelijk, maar eigenlijk zou ik stones maar op 3 manieren trainen (even buiten op reps gelaten want die is voor conditie)
1. Hoogte
2. Runs
3. Max gewicht.

Van alles 2 doen zou bij mij een conflict oproepen omdat het niet echt een run is en me ook belemmerd naar de max toe.

Het is alleen mijn visie he, hoop input te geven waar je wat mee kan. Hoop je volgende week te zien.

• #3.579
Die input wordt zeker gewaardeerd Gijs! Thanks! Leuk als ik je volgende week zie!

Jij ook alvast veel succes volgende week.

Terug
Naar boven