MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Sterke frontsquat, echt netjes!
Voor mp zou je inderdaad het beste doubles kunnen doen met 85 en dan langzaam opbouwen in volume of reps.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.542
Thanks. MP moet wel echt hard aan gewerkt worden. Wil zeker dit jaar naar een 105 MP toe.

Netjes op de fronts Ruben.

• #3.544

Thanks. Maar nu op naar een 180 raw, full frontsquat!

Gijs, heb jij nog tips voor mij m.b.t. de GM´s?? Hoe kan ik ze het beste doen? Hoevaak? Wanneer? Bij mn deadlift training of bij mn squats? etc etc

Tja, ik doe het tegenwoordig meestal zo:

Ma of Di = squat en vorm van Dl of de GM
Zaterdag events = meestal DL zwaar.

Zit dan voldoende ruimte tussen

In principe moet je gewoon aanvoelen wanneer wat kan. Het liefst doe ik GM na SQ en op een andere dag dan zwaar DL.

• #3.546
Thanks Gijs! Dan komen er GM's of rackpulls bij de squatdag!

Vandaag:

Platform deadlift
...
5 x 100
3 x 140
2 x 180
1 x 200

Deadlift
1 x 240 pfff, voelde erg zwaar

en toen kwam eindelijk het rack vrij voor rackpulls

Rackpulls, onder de knie
...
3 x 210
1 x 250
1 x 260
F x 280 te zwaar voor de vroege morgen
1 x 250
3 x 220

deze ging niet lekker vandaag. Kon geen spanning zetten en kon me totaal niet concentreren. Normaal is 280 op die hoogte voor mij een easy lift (heb eerder al eens 280 getrokken na een zware deadlift sessie), maar vandaag niet. But no worries. Volgende keer wat meer volume draaien en dan moet de 300 er toch wel inzitten.

Hyper extensions
3 sets

MP
10 x 40
5 x 60
5 x 70
3 x 80
2 x 85
2 x 85
2 x 85
2 x 85
2 x 85

laatste set nog het makkelijkst.

Paused CG Benchpress
8 x 60
5 x 80
5 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 140 (laatste rep met 2 vingers hulp)
3 x 120

alles 2 sec. paused dus stuk zwaarder dan normaal. Erg tevreden.

Daarna nog wat curls en pushdowns en toen gekapt.
Was al om 11.00u begonnen 's morgens op een licht ontbijtje en merk toch wel dat ik beter iets later op de dag kan trainen.

• #3.547
Vandaag: Effe wat doorbloeden en repitition effort work

GM's
20 x bar
20 x 30
20 x bar

Chinups
5 x bw hammer grip
5 x bw wide ,,
5 x bw rope
5 x bw towel
5 x bw supinated
5 x bw hammer
5 x bw wide
5 x bw towel

lekkah!

CS DB Rows
12 x 32
12 x 32
12 x 32

Abs against bands
12x
12x
12x
12x

Ab roller
10x
10x
10x

• #3.548
Vandaag

Low box squats vs. bands
5 x 60
3 x 100
2 x 120
2 x 140
2 x 140
2 x 140
2 x 120
2 x 120

pfff, bovenin echt pittig met green bands. Weet niet precies wat de spanning is, maar voelde toch wel als 220 a 240 bovenin. Probeerde er zoveel mogelijk speed in te houden, maar met 140 was dat erg pittig.

Full frontsquats (raw)
3 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 140
3 x 150

150 ging erg goed, verloor alleen bijna de bar bij de 3de rep.

Rackpulls onder knie
...
3 x 200
3 x 220 erg heavy voor vandaag
1 x 240 hier gestopt, onderrug was compleet verzuurd en de spanning voelde niet lekker

Onderrug was duidelijk nog niet hersteld van de (waardeloze) pulls van zaterdag. En zondag een flinke pullup sessie heeft denk ik voor de bovenrug ook niet echt meegeholpen. Moet er toch echt aan geloven dat ik gewoon niet zo snel herstel en zeker niet mn rug. Heb toch wel gewoon minimaal 7 dagen nodig tussen een pull sessie. Volgende keer beter.

Vandaag

Low box squats vs. bands
5 x 60
3 x 100
2 x 120
2 x 140
2 x 140
2 x 140
2 x 120
2 x 120

pfff, bovenin echt pittig met green bands. Weet niet precies wat de spanning is, maar voelde toch wel als 220 a 240 bovenin. Probeerde er zoveel mogelijk speed in te houden, maar met 140 was dat erg pittig.

Full frontsquats (raw)
3 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 140
3 x 150

150 ging erg goed, verloor alleen bijna de bar bij de 3de rep.

Rackpulls onder knie
...
3 x 200
3 x 220 erg heavy voor vandaag
1 x 240 hier gestopt, onderrug was compleet verzuurd en de spanning voelde niet lekker

Onderrug was duidelijk nog niet hersteld van de (waardeloze) pulls van zaterdag. En zondag een flinke pullup sessie heeft denk ik voor de bovenrug ook niet echt meegeholpen. Moet er toch echt aan geloven dat ik gewoon niet zo snel herstel en zeker niet mn rug. Heb toch wel gewoon minimaal 7 dagen nodig tussen een pull sessie. Volgende keer beter.

Ik geloof daar niks van. Een dag SQ met een vorm van DL of GM en een dag DL met een vorm van sq zoals fronts moet gewoon kunnen. Je kunt er ook aan wennen.

Gijs, niet iedereen heeft een gehard lijf en de drive (mentale trainingsafwijking;)) zoals jij het hebt! Maar ik snap je punt wel, onze Mr. Biceps is soms wat te lief!

• #3.552
Jongens,

ik ga hier heus niet liegen. Ik had vandaag zin om te trainen en de squats gingen dan ook best lekker. Echter, mn rug voelde gewoon te vermoeid vanaf het moment van opwarmen met rackpulls. Ik heb geen superman herstelvermogen en ik had dit keer ook heus geen schop onder mn kont nodig.

---------- Toegevoegd om 23:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:50 ----------

Ik geloof daar niks van. Een dag SQ met een vorm van DL of GM en een dag DL met een vorm van sq zoals fronts moet gewoon kunnen. Je kunt er ook aan wennen.

Eraan wennen wil ik wel, want ik zou het zelf alleen maar fijn vinden om meerdere keren per week pulls te doen en flink sterker te worden.

Maar ieder lichaam is anders en ik ga me niet beter (of sterker) voordoen dan ik op dat moment ben. Ik ben altijd eerlijk naar mezelf, anders zit je jezelf toch alleen maar voor de gek te houden.

Maargoed, ik zal jouw comment maar gewoon beschouwen als een goed bedoelde 'peptalk'! ;)

Ruben, kerel. Ik vind het helemaal niet gek! Je hebt zaterdag je rug aardig belast en met een tussenpauze van twee dagen en een pittige squatsessie voorafgaand, is het niet gek dat je rug vol zit! Sterker nog, het siert je dat je de rack-pulls weer zo snel oppakt nadat het zaterdag niet zo lekker ging!

Dikke knuffel, shampoo!!

• #3.554
Haha, thanks Big guy.

Wat ben je nog laat op trouwens.. Nog steeds xvideos aant kijken zeker? :eyebrow: :D

Hahahaha, nee kerel. Daar heb ik na de training van vandaag geen fut meer voor! Vandaag een enrom drukke en heftige dag gehad. Moet het even laten bezinken. Non-stop bezig geweest vandaag en dan lukt het slapen niet meteen

• #3.556
Een aantal dagen rust doet wonderen...

Vandaag:

Platform deadlift
...
3 x 110
3 x 150
2 x 190
1 x 220

was als warmup

Deadlift from blocks, 11cm hoog
3 x 230
4 x 250
3 x 260 PR nice!

Hoogte was dik 10cm onder knie. Had niet verwacht na de 4x250 nog 3 reps met 260 te trekken. Erg nice en geeft een goed gevoel.

Overhead medley
1 x (60kg EZbar, 50kg fat dumbbell, 80kg boom, 90kg oly bar) EASY
2 x (60kg EZbar, 50kg fat dumbbell, 100kg boom, 110kg oly bar) EASY

tweede ronde 2x gedaan en ging erg goed. Elk voorwerp ruim binnen 90 sec.
Geeft vertrouwen voor de wedstrijd 11 april. Alleen wordt het dan nog wat pittiger.

Zercher walk
... x 65kg
... x 85kg
20m x 125kg
40m x 145kg pfff, heavy voor de beentjes en geen lucht meer

Met een 1m10 lange 50mm buis en dan aan beide kanten volladen met schijven tot 145kg en dan in zerchergreep uittillen en lopen maar. Goed te doen en voelde best lekker. Zit ook wel meer in dan 40m maar kon het me niet veroorloven om tot het gaatje te gaan, gezien m'n mooie eigen oprit waarover ik moet lopen. :D

MP
5 x 60
3 x 80
1 x 90
1 x 90
1 x 90
1 x 95 Hehe, eindelijk! redelijk vlot nog.
F x 97,5 Nope, voelde als een ton.

Eindelijk weer eens na lang sukkelen 95 strikt kunnen pressen en ook nog vrij vlot. Dit keer ook weer vanaf de grond cleanen. Voelde gelijk veel natuurlijker. En natuurlijk geen muscle snatch, maar gewoon een strikte press vanaf stilstand.

Barbell Hip thrusts
10 x 60
10 x 80
8 x 100
8 x 100
8 x 100

nice, erin houden.

BB curls
5 x 60
3 x 70
3 x 80
3 x 90 niet strikt meer
8 x 70

- Done en erg tevreden.

Laatst bewerkt:
  • #3.557
Gisteren: bagger training

Fullsquats, low bar
...
3 x 100
3 x 140
3 x 160
3 x 170 enorme stress op onderrug
1 x 170

hier maar gekapt, want mn onderrug was totaal niet hersteld van zondag. Echt irritant. Ik wil wel, maar voel gewoon dat mn lichaam tegensputtert. Onderrug voelde nog gewoon heel gestresst en niet hersteld. Misschien heb ik gewoon langer herstel nodig, misschien eet ik niet genoeg of misschien mn eiwitten per dag opschroeven. (eet zo´n 3000-3200 Kc per dag en krijg zo´n 200gr eiwit binnen).

Full Frontsquats
5 x 100
5 x 110
5 x 120 pfff, onderrug weer

teveel stress op onderrug. Voelde erg stijf en gespannen. Niet fijn zo. Moeten stoppen, arghhh!!!

Paused CG Bench
...
5 x 100
3 x 120
3 x 130
1 x 140 2de rep fail
10 x 100 wide grip
10 x 60 ultra wide en guillotine press

ben normaal sterker met paused close grip. Pas nog 2 x 140 vrij easy kunnen pressen. Op een goede dag moet 3 x 140 er ook inzitten. Totaal geen energie meer gisteren.

Reverse curls
3 sets

Op zich ook niet zo vreemd dat je onderrug nog zo verrot is, 3 dagen na zo'n zware training. Je moet je ook niet vergissen in de stress dat je rug heeft te verduren bij de OH oefeningen. Miss volgende keer alleen wat benchen + rug? Of meer een DE dag van maken?

• #3.559
KLopt Frank, ik laat me soms verleiden aan de ziekelijke trainingen die ik van Gijs zie en denk dan: Waarom kan ik niet na 2 dagen rust weer opnieuw zwaar knallen?

Maar Gijs is gewoon the unhuman insane liftingcrane, dus ik moet me daar zeker niet mee vergelijken.. :D

Zondag was idd een pittige training. Ik ben met de pulls all out gegaan en de zercher walk was ook flink pittig op de onderrug. Daarnaast ook nog hip thrusts gedaan, die hebben misschien ook nog bijgedragen.

Duidelijk is dat ik met squats flink last had van mn onderrug, in de vorm van stress en nog niet hersteld te zijn. Blijkbaar heeft mijn onderrug echt 7 dagen rust nodig na een flink pittige training. Merkte dat vorige keer ook al, toen ik na 3 dagen weer rackpulls wilde gaan doen. Werkte ook niet.

Verder ben ik wel weer heel goed op mn eten aan het letten. No snacks, no fastfood, alleen gezond eten. Wil ook niet vetter worden en liefst zelfs weer wat zakken in BF.

Je moet gewoon eens voor jezelf een schema opstellen en je daaraan gaan houden.
De dagen dat het zwaar voelt gewoon op reps overgaan ipv gewicht.
Jouw lichaam kan genoeg aan, alleen wil je vaak dezelfde dingen te snel opnieuw doen. Kijk we zijn niet allemaal hetzelfde, Alex heeft nu 3x zwaar yoke gedaan in 7 dagen tijd... Als ik al yoke gewoon 1x per week doe is het overkill voor me. Dan maar gewoon afwisselen met soortgelijke oefeningen en zo plezier erin houden.
Wat voor mij goed werkt is gewoon 1 LB dag met een combo van DL en Squat. Afwisselen qua oefeningen: Front squat of Squat en DL of Rackpull + SLDL.
De ene keer squat zwaar en DL op reps, week erna Rackpull zwaar en SLDL en squat op reps...
Dan heb je maar 1 LB training in de week en heb je in het weekend wat over voor je events!
Eigenlijk weet je het zelf ook allemaal wel maar is de verleiding vaak te groot om wat anders te doen... ;)

Terug
Naar boven