XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.581
Vandaag: Fullbody

gewoon niet te zwaar, maar effe lekker alles op spanning zetten.

Olympic squat
5 x 60
3 x 100
3 x 140
1 x 160
1 x 170
1 x 180

Frontsquat
3 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 140
3 x 150

Paused CG Bench
5 x 100
5 x 110
5 x 120
8 x 100

DB Curl
20 x 16
15 x 16

Band Pushdown
30x
15x

Lekkere training, alles voelde goed. Donderdag nog met lichte gewichten wat squats en stiff legged deadlifts en dan optimale rust voor zondag!

lekker onderhoud training ! ve'r hubben zin drin, hubt gier dat auch ?

Laatst bewerkt:
  • #3.583
joazeker!

Lekker squat en front squat d*ck.

• #3.585
Vandaag: Sterkste Limburger 2010

2de plaats! :)

1) Overhead Medley
65kg biervat - 80kg boom - 50kg fat dumbbell - 100kg boom - 90kg biervat - 110kg axle - 120kg boom

Had zelf stiekem gedacht toch wel tot en met de axle van 110kg te komen, maar man oh man, wat was dit conditioneel zwaar alles achter elkaar. Uiteindelijk tot en met het 90kg biervat gestrand. Die was trouwens nog erg lastig te pressen na de rest. Gedeeld 2e met een hele hoop anderen.

2) Hummertire deadlift
begonnen met 220 - 240 - 260 - 280 - 290 PR - FAIL 300

uittillen zo'n 10cm onder de knie, wat voor mij normaal een vervelende hoogte is. Kan zo weinig explosiviteit maken. Toch een hele nette lift met 290 en dik tevreden hiermee. 300 moest ik 2 minuten na de 290 en rug was nog niet hersteld en helaas niet meer dan 2cm van de grond. Teun Moors pakte trouwens nog vrij easy de 300 dus probs daarvoor!
Gedeeld 2de plek samen met Maurice Janssen.

3) Medley
110kg timbers 15m - 280kg yoke 15m - 3x tireflip 340/360kg

Timbers vlogen, yoke wilde ik te snel en verloor balans en dat heeft tijd gekost, flips gingen weer erg snel. Weet niet meer de tijd, maar geloof een 4de of 5de plek hierop.

4) Laadrace 15m afstand, laden op 1m20
75kg postzak - 90kg biervat - 110kg mijnwagonas - 110kg ankerketting, tijd 59,.. sec.

dit was tricky, met name de ankerketting. Truuk was om die met een slimme techniek op 1m20 te laden. Ik begon met de as van 110kg, daarna biervat, toen de postzak en als laatste de ankerketting. Bij de ankerketting gewoon één uiteinde zoveel mogelijk erop gooien en dan de rest erop takelen. Uiteindelijk een nette tijd van 59,... seconden. 3e plek hierop.

5) Aambeeld walk, 155kg om de 15m draaipunt
ca. 31-32m.

Dit was een viezerik. Vuil misselijk kloteding. Erg zwaar uittillen en daarna gelijk heel weinig lucht. Riemsluiting moest op de rug, dus hier heb ik geen gebruik van kunnen maken. Gewoon op de borst en lopen maar. Uiteindelijk met pijn en moeite iets van 31,5m gehaald en samen met het aambeeld op de grond geflikkerd. Achteraf hoorde ik dat het 5cm had gescheeld of ik was mijn rechterduim kwijt geweest... :eek: Gelukkig heb ik nog alles, want die duim heb ik hard nodig! Ik had geluk dat Teun Moors hierop slechter presteerde, dus qua punten niet veel verloren. Ergens in de middenmoot geeindigd.

6) Stones of Strength
90kg 1m55 - 95kg 1m45 - 120kg 1m35 - 140kg 1m30 - 160kg 1m30

Dit was erg spannend. Als ik de 160kg stone erop zou gooien en Teun niet, dan maakte ik wellicht nog een kans op de 1e plek. Helaas kwam ik maar tot en met de 140 stone in een redelijke tijd. De 160 wel easy gelapped maar de rug kreeg hem niet meer gestrekt om de stone te laden. Helaas, de 5 onderdelen vooraf hadden hun tol geeist.. Uiteindelijk toch nog ruim 2de geworden en ondanks m'n slechte stone serie, toch heel erg tevreden. Meer zat er niet in.

Probs aan de organisatie, Alex geweldige speaker en Gijs thanks voor het oppeppen en voor het assisteren. Heb Gijs zelfs nog zover kunnen krijgen dat hij fijn voor mij de stones vooraf heeft gepoetst.. :D ;)
Jules, jij ook bedankt voor mij op te peppen met de oh medley en de deadlift!

Gijs, sorry, je had gevraagd of je achter mij aan kon rijden, maar heb je nergens meer gezien. Heb nog een rondje om het terrein gereden maar zag je nergens staan. Hoop dat je de weg terug hebt kunnen vinden!

Verder aan alle atleten mn complimenten. Iedereen heeft ervoor gevochten en hebben sterke dingen laten zien! Enzo en Max geweldige prestatie met het aambeeld! En Johan had mooi gevochten voor zijn 270 deadlift! Jeffrey heel mooi 3de geworden, heeft er hard voor gewerkt dit jaar! Maurice, jij was ook erg sterk, maar jammer dat je geen podium plek had kunnen pakken. Ik weet dat het erin zit bij jou, volgende keer gewoon! Zag aan je dat je er zelf ook niet tevreden over was. Toch mooi gestreden maat!

Hoop niemand meer te zijn vergeten.. Ben ook kapot op dit moment!

Gr

Laatst bewerkt:
Kon je idd niet meer vinden maar ik moest eerst weer terug rijden aangezien ik daar er niet uit kon. Maar toch prima de weg gevonden hoor. Zal het nu nooit meer vergeten in ieder geval. Verder topwedstrijd gedraaid.

Ik ben onder de indruk van je prestatie vandaag ruben hulde:bow2:

• #3.588
Merci Gijs, merci Frans!

Ben er zelf ook best tevreden mee.

congrats man!

Ruben voor jou heb ik toch wel een speciale waardering vandaag gekregen. Tijdens trainingen lijk je op papier er niet altijd alles uit te halen, maar vandaag op een zware wedstrijd sta je er en geef je voor de volle 100% gas. Mentaal ben je ook sterk genoeg om een wedstrijd naar je hand te zetten, respect hiervoor. Hoop dat ik je de volgende keer iets meer tegengas kan geven;).

P.s. denk dat je langzaam rijp bent om ook op de kwalificatie voor de Nederlandse eens een potje te breken.

• #3.591
Ruben voor jou heb ik toch wel een speciale waardering vandaag gekregen. Tijdens trainingen lijk je op papier er niet altijd alles uit te halen, maar vandaag op een zware wedstrijd sta je er en geef je voor de volle 100% gas. Mentaal ben je ook sterk genoeg om een wedstrijd naar je hand te zetten, respect hiervoor. Hoop dat ik je de volgende keer iets meer tegengas kan geven;).

P.s. denk dat je langzaam rijp bent om ook op de kwalificatie voor de Nederlandse eens een potje te breken.

Thanks voor de complimenteuze woorden vriend! Betekent zeker wat voor me als iemand zoiets zegt waar ik zelf ook waardering voor heb.

Jij gaat me zeker tegengas bieden, daar ben ik van overtuigd. Verder tof dat je vertrouwen in me hebt wat betreft de kwalificaties, maar ik laat ze dit jaar nog even aan me voorbij schieten. Ik ga weer terug naar de tekentafel en lekker aan mijn basiskracht werken. Deadlift, squat en Overhead moet statisch gezien nog een stuk sterker. Verder moet ik echt meer gaan oefenen op yoke, want dat blijft voor mij een struikelblok. Volgend jaar dan weer een stuk sterker erin komen en dan hopelijk ook een mooie kwalificatiewedstrijd draaien! ;)

Ruben! je hebt vandaag laten zien dat je naast je dikke biceps ( waar me vriendin op was aant geilen ) ook een zeer mooie wedstrijdmentaliteit hebt !

Congrats met je 2e plek :thumbs:

• #3.594
Hahha! Thanks.

Maar aan die biceps van jou heeft ze toch wel genoeg aan denk ik zo..??

gefeliciteerd met deze zeer puike prestatie Ruben!

Klasse Ruben! Eigenlijk wel verwacht, maar toch maak je het wel weer ff waar :thumb:

Ruben gefeliciteerd met je 2de plek.Je hebt er hard voor gewerkt

Top gedaan Ruben!

• #3.599
Thanks boys! Voelt goed om weer eens een podiumplek te scoren voor een toch wel vrij zware B wedstrijd.

• #3.600
Zo, genoeg gerust en weer tijd om te trainen!
Op naar de 2 euro toko.

Pushpress
...
2 x 100
3 x 100
1 x 110
2 x 110
1 x 120
3 x 100

pfff, effe wennen weer. was maanden geleden sinds ik weer pushpresses heb gedaan. 120 voelde zwaar op de schouders en ook qua lucht. Maar nog heel easy press. Dus gewoon weer effe wennen. Op naar de 140 PP.

Paused CG Bench
...
5 x 100
3 x 120
5 x 120

gestopt, want de bench die ze daar hadden had een ****ing lage uitpakhoogte. Geen zin om één of andere dombo te vragen mij het gewicht aan te geven.

Seated DB press
10 x 22
8 x 30
5 x 34 pfff, heavy, niet gewend

te merken dat ik deze oef. bijna nooit doe. Mag stuk zwaarder.

Chest press machine
15x
10x

Incline db curl
8 x 18
8 x 22
6 x 26

Pushdown
15x
15x
15x

Machine curl
10x
10x
8xfullstack

Machine dips
10x
10x

op zich niet echt geknald, maar wel lekker gepompt en de laatste stifness van de wedstrijd eruit getraind!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven