XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Zo, genoeg gerust en weer tijd om te trainen!
Op naar de 2 euro toko.

Pushpress
...
2 x 100
3 x 100
1 x 110
2 x 110
1 x 120
3 x 100

pfff, effe wennen weer. was maanden geleden sinds ik weer pushpresses heb gedaan. 120 voelde zwaar op de schouders en ook qua lucht. Maar nog heel easy press. Dus gewoon weer effe wennen. Op naar de 140 PP.

Paused CG Bench
...
5 x 100
3 x 120
5 x 120

gestopt, want de bench die ze daar hadden had een ****ing lage uitpakhoogte. Geen zin om één of andere dombo te vragen mij het gewicht aan te geven.

Seated DB press
10 x 22
8 x 30
5 x 34 pfff, heavy, niet gewend

te merken dat ik deze oef. bijna nooit doe. Mag stuk zwaarder.

Chest press machine
15x
10x

Incline db curl
8 x 18
8 x 22
6 x 26

Pushdown
15x
15x
15x

Machine curl
10x
10x
8xfullstack

Machine dips
10x
10x

op zich niet echt geknald, maar wel lekker gepompt en de laatste stifness van de wedstrijd eruit getraind!

nice;) ik heb zelf ook een hele tijd de pushpress niet meer gedaan toen ik er weer aan begon (na een paar maandjes alleen de IFSA trainen) schrok ik er best een beetje van :eek:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.602
Pushpress is idd altijd effe wennen Frans, als je hem lange tijd niet hebt gedaan. Deels moeten de knieen weer effe wennen aan de belasting, deels moet je weer de juiste legdrive en techniek terugvinden en voornamelijk ook weer de durf om onder een zwaar gewicht te kruipen en te knallen.

Ik ben er van overtuigd dat ik in no time weer op 3x120 en 1x130 zit. En dan toewerken naar de 140 PP!

Pushpress is idd altijd effe wennen Frans, als je hem lange tijd niet hebt gedaan. Deels moeten de knieen weer effe wennen aan de belasting, deels moet je weer de juiste legdrive en techniek terugvinden en voornamelijk ook weer de durf om onder een zwaar gewicht te kruipen en te knallen.

Ik ben er van overtuigd dat ik in no time weer op 3x120 en 1x130 zit. En dan toewerken naar de 140 PP!

klopt idd big boy. Ik persoonlijk heb de "pushpress" n's effe in de ijskast gezet en ben me nu aan het consenteren op de MP en de ik geloof dat het de savickas-press heet (op een stoeltje in het pouwerrack en dan strikt vanuit de zitpositie liften) ik ga ervan uit dat ik hier meer aan heb bij de IFSA log:)

p.s. ik heb bij de pushpress meer last van mijn polsen dan ergens anders aan

• #3.604
Goed bezig Frans!

Pushpress is idd best belastend, ik voel hem op begeven moment altijd in de knieen. Maar ik heb hem al zoooo lang in de ijskast gehad, dat ik hem er nu weer effe uithaal. Wanneer ik mn doel (140 PP) gehaald heb, gaat ie waarschijnlijk weer terug de ijskast in, want mijn knieen trekken dat ook niet zo lang.

Gr

Goed bezig Frans!

Pushpress is idd best belastend, ik voel hem op begeven moment altijd in de knieen. Maar ik heb hem al zoooo lang in de ijskast gehad, dat ik hem er nu weer effe uithaal. Wanneer ik mn doel (140 PP) gehaald heb, gaat ie waarschijnlijk weer terug de ijskast in, want mijn knieen trekken dat ook niet zo lang.

Gr

Ik denk dat jij ook een van die mannen bent die het geluk hebben om zo flexible te zijn dat ze de barbell op de borst kunnen leggen (jules kan dit ook) waardoor je met veel leg drive er voordeel op hebt toch??? (verklaard misschien een beetje je knie probleem) Ik in tegen stelling pak de barbell met de handen ongeveer 50 a 60 cm uit elkaar vast beweeg dan zoveel als mogelijk de ellebogen naar elkaar waardoor ik een natuurlijke, tja hoe moet ik dit nu uitleggen, veerbeweging krijg!!! de barbell raakt mijn borst nooit bij de lift. Dit werkt nadelig bij veel leg drive.

• #3.606
Dat is absoluut zo Frans. Wanneer de bar op de borst kan rusten, dan kun je ook veel meer gebruik maken van legdrive. Indien de bar iets boven je borst blijft zweven, omdat je wat minder flexibele schouders e.d. hebt, dan haal je idd minder uit legdrive.

Dat is absoluut zo Frans. Wanneer de bar op de borst kan rusten, dan kun je ook veel meer gebruik maken van legdrive. Indien de bar iets boven je borst blijft zweven, omdat je wat minder flexibele schouders e.d. hebt, dan haal je idd minder uit legdrive.

I'm a :oud:gay;)

• #3.608
hhahaha! Valt wel mee. Je bent gewoon een oersterk beest en al helemaal gezien jouw nog 'jonge' leeftijd! 130 op de boom bv. heb ik nogeens niet gehaald! :(

hhahaha! Valt wel mee. Je bent gewoon een oersterk beest en al helemaal gezien jouw nog 'jonge' leeftijd! 130 op de boom bv. heb ik nogeens niet gehaald! :(

thanks.:rolleyes: echter er zijn zo'n dagen als vandaag dan sla ik nog geen deukje in een pakje boter;) Shit man ik kreeg niks voor elkaar alles leek wel 5x zo zwaar. Maaaaaaaaaaaar morgen een nieuwe dag, nieuwe kansen toch?;)

• #3.610
Vandaag:

Deadlift
...
3 x 150
3 x 190
3 x 220
3 x 230

puur op techniek gelet en onderrug fijn recht houden. 230 viel erg zwaar, maar toch 3 nette reps weten te maken. Ik ga de komende tijd gewoon mooie setjes maken met 220-250 en niet zwaarder. Eerst m'n techniek weer bijschafen.

Pendlay Row
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 100

Chinups
6 x bw hammergrip
6 x bw towel
6 x bw hammergrip
6 x bw towel

Abs met wieltje
10x
10x
10x

Decline situp
15x
15x +5kg schijfje

hmmm, buikspieren nog niks gewend. Meer doen dus.

Hammer curl
12 x 16
12 x 32
12 x 27
12 x 16

Done.

Vandaag:

Deadlift
...
3 x 150
3 x 190
3 x 220
3 x 230

puur op techniek gelet en onderrug fijn recht houden. 230 viel erg zwaar, maar toch 3 nette reps weten te maken. Ik ga de komende tijd gewoon mooie setjes maken met 220-250 en niet zwaarder. Eerst m'n techniek weer bijschafen.

Pendlay Row
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 100

Chinups
6 x bw hammergrip
6 x bw towel
6 x bw hammergrip
6 x bw towel

Abs met wieltje
10x
10x
10x

Decline situp
15x
15x +5kg schijfje

hmmm, buikspieren nog niks gewend. Meer doen dus.

Hammer curl
12 x 16
12 x 32
12 x 27
12 x 16

Done.

nette lifts rubben. Ik heb van Jules gehoord dat je ook vaker met bands de deadlift doet toch?? en hoe bevalt dit??? Wij hebben ze van 45-55 en 90kg

• #3.612
Thanks kerel!

Bands doe ik ook af en toe en voelt best lekker. Met name bedoelt voor de lockout, omdat de weerstand steeds meer toeneemt naarmate het gewicht hoger gelift wordt. Vanaf de knieen wordt het dan echt pittig.

• #3.614
Vandaag:

Military Press
5 x 60
5 x 70
5 x 75
5 x 80
3 x 85
5 x 70

hmmm, voelde best zwaar. Had gehoopt op 5x85..

Paused CG Bench
...
3 x 100
3 x 120
3 x 130
3 x 135 nice! PR?
3 x 120
5 x 120

voelde goed, heerlijk ook om paused te doen.

Skullcrushers from Floor
10 x 30
10 x 40
8 x 50 pfff, triceps op
15 x 30

korte maar lekkere training.

• #3.615
Vandaag:

Squats
...
5 x 100
3 x 140
2 x 160
1 x 180 grrr, kniepees voelt geirriteerd..
2 x 190 met kniebandjes
2 x 190 ,,

hierna gekapt. Kniepees irriteerde te zeer en heb geen zin in straks een chronische blessure. Zal van de pushpresses van afgelopen keer zijn.. Grrrrr... Als mijn knieen dat al niet kunnen verdragen.. :mad:

Frontsquats
8 x 100
8 x 100

ook hiermee gekapt. Knieen voelen niet fijn vandaag. Verdomme.. Hierna ook geen zin meer om er nog een fatsoenlijke training van te maken.. sorry.. :(

Join the club bubba....

• #3.617
Haha, jup, begin steeds meer overal last van te krijgen..

Wellicht dat het ook een beetje met mijn gewicht te maken heeft, want momenteel weeg ik 's avonds 108kg.. :o

Achja, ik denk dat het belangrijk is om van jezelf te weten wanneer je wat gas terug moet geven en te luisteren naar je lichaam.

Vandaag:

Squats
...
5 x 100
3 x 140
2 x 160
1 x 180 grrr, kniepees voelt geirriteerd..
2 x 190 met kniebandjes
2 x 190 ,,

hierna gekapt. Kniepees irriteerde te zeer en heb geen zin in straks een chronische blessure. Zal van de pushpresses van afgelopen keer zijn.. Grrrrr... Als mijn knieen dat al niet kunnen verdragen.. :mad:

Frontsquats
8 x 100
8 x 100

ook hiermee gekapt. Knieen voelen niet fijn vandaag. Verdomme.. Hierna ook geen zin meer om er nog een fatsoenlijke training van te maken.. sorry.. :(

Ik ken dit, weet je wat misschien hier tegen helpt (ik doe dat ook bij squat en deadlift) ik neem die dikke witte sport-tape van 25mm en plak deze net onder mijn knieschijf helemaal rond het been af beetje strak maar niet te. Dit samen met je kneebands geef een stevig gevoel.

• #3.619
Thanks Frans, maar heb helaas hier geen sporttape liggen.. Moet eens een rolletje gaan halen!

Jammer.

Terug
Naar boven