AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.681
Haha, dat kan ook wel kloppen Gijs. Maar een goed schema zorgt er wel voor dat je weer gemotiveerder traint en weer 'the spirit' te pakken krijgt.

Momenteel heb ik gewoon heel erg weinig puf 's avonds om zwaar te gaan knallen. Kan er niets anders van maken. Zoals ik al had aangegeven ben ik net gewisseld naar een nieuwe baan en dat vreet ook energie. ;)

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Gisteren: Events

sinds een paar maanden geen events te hebben aangeraakt, ben ik gisteren voor het eerst naar de harcore BARN in Nuth gegaan om daar weer eens wat aan te raken..

Loglift
5 x 56
3 x 76
3 x 96
3 x 106
1 x 116
1 x 116

wel tevreden, effe wennen weer. Wilde graag wat reps met 116 maken, maar de boom was een andere dan ik gewend ben en hij lag elke keer niet gelijk fijn met cleanen. Koste dus teveel tijd en lucht.

Stones
3 x 95
1 x 150
1 x 150

Op na de 2de keer 150kg. Ook weer wennen en op dit moment liggen er op de locatie nog niet genoeg aan variatie wat betreft stones.

Tire flip, 420kg
4 flips
8 flips back to back

8 flips samen om de beurt met Sebastiaan en tempo vrij hoog gehouden. Best te doen, maar toch een erg pittige band.

Farmers walk
30m x 50
30m x 70
30m x 90
30m x 110

Zwaarder ging niet, nog niet genoeg materiaal daar.

- al met al lekker getraind en een leuke eerste intro weer voor dit jaar.

Beste Ruben..

Ik moet je toch echt na geven dat je gister in de stal toch flink gebikkeld hebt met die 150 kg steen er een paar keer mooi op te gooie. Een paar keer in de stal trainen en de motivatie stijgt naar een onbeperkte hoogte.

X Fausto.

• #3.683
Haha, thanks Fausto, het was wel een 'redelijke' training voor lange tijd geen onderdelen te hebben gedaan, maar zeker geen 'geweldige' training..

Maar dat komt nog wel!

Week I

• Ma: RE bench/overhead

• Woe: DE squat/deadlift

• Vrij: ME bench/overhead

Week II

• Ma: ME squat/deadlift

• Woe: DE bench/overhead

• Vrij: RE squat/deadlift

Zelf een tijdje gedaan zo, ging uitstekend en ga het binnenkort ook zo weer doen.

• #3.685
Geweldig Barry! Zal er zeker over nadenken!

Laatst bewerkt:
Waarom heb je nu niet wat meer reps/volume op log en stone gedaan? Met zo weinig reps en volume op zo'n laag % van je 1RM zal je progressie niet goed doen, Ruben!

• #3.687
Klopt Frank, maar de bedoeling van gisteren was eigenlijk om weer eens even te proeven aan de onderdelen.

Maar je hebt in feite wel gelijk, vond het gewoon te warm om meer reps te maken. Gewoon lui dus.

Momenteel heb ik gewoon heel erg weinig puf 's avonds om zwaar te gaan knallen. Kan er niets anders van maken. Zoals ik al had aangegeven ben ik net gewisseld naar een nieuwe baan en dat vreet ook energie.

En dat is gewoon de kern van de zaak. Dat en je moeite om een oefening los te kunnen laten.

Als je je focussed op squat ben je al snel bang dat je bench te weinig aandacht krijgt en met een iets mindere squatdag zie ik je alweer twijfelen en "maar" een ub doen met presses en curls om toch de motivatie er iets in te houden.

Als je je focussed op Bench = het je mp etc etc. Laat het gewoon los. En train in ieder geval hard!

Je events hetzelfde. Als je weer voor de eerste keer gaat proeven is het niet echt van belang dat je weer een max pakt. En al helemaal niet dat je reps gaat maken met 116 terwijl je max 125 is. Je had gewoon tot 100-105 moeten gaan en er weer wat sets in moeten gooien en het volume wat omhoog. Dan had je gelijk er een degelijke OH training uitgehaald.

De kern van de zaak is dat je veel energie in je werk steekt en moe bent en minder motivatie hebt. Een magisch schema gaat dat niet voor je oplossen.
Of je nu een fullbody 3x per week, een UB/LB of een ME/DE zou doen over 3 dagen. Daar ligt het probleem niet.

• #3.689
Je raakt de kern van de zaak Gijs! Daar heb in gewoon helemaal gelijk in.

Ik ben gewoon qua trainen een ontzettende stijfkop en altijd te zeer bezig met max PR's.
Zal me gewoon echt moeten toezetten om op minder energieke dagen op volume te draaien en gewoon lekker op reps te trainen..

Blijft ook moeilijk om dat aan te voelen. Soms denk ik van, tja, ben wel moe, maar wellicht moet mn CZS goed wakker worden en kan ik toch een nette PR zetten.. Soms pakt dat ook goed uit, maar meestal niet.. :D

Thanks voor de heldere kritiek buddy!

Je raakt de kern van de zaak Gijs! Daar heb in gewoon helemaal gelijk in.

Ik ben gewoon qua trainen een ontzettende stijfkop en altijd te zeer bezig met max PR's.
Zal me gewoon echt moeten toezetten om op minder energieke dagen op volume te draaien en gewoon lekker op reps te trainen..

Blijft ook moeilijk om dat aan te voelen. Soms denk ik van, tja, ben wel moe, maar wellicht moet mn CZS goed wakker worden en kan ik toch een nette PR zetten.. Soms pakt dat ook goed uit, maar meestal niet.. :D

Thanks voor de heldere kritiek buddy!

Precies dat Ruben! Ik doe nu vaak 1x pw events en dan 1x een LB training. En afhankelijk van hoe ik me voel, zo train ik dan. Ik merk dat bijv. setjes van 3 waarbij ik 'wave' in m'n gewicht met bijv. squat erg lekker ga: m'n groove wordt beter, motivatie is voor elke set goed omdat ik steeds 'harder' probeer te squatten en op een of andere manier ben ik dan 3-4 dagen later nog sterker.
Mijn motivatie zou ook in m'n schoenen gaan zitten als ik maar een of 2 setjes tot max ga per oefening.

• #3.691
Vandaag: Truckpull Challenge 2010 te Landgraaf

In de bloedhete zon moest er vandaag met 13 deelnemers een 13ton truck getrokken worden met harnas en touw en werd er vervolgens een 7ton truck met hand over hand naar binnen gehaald.

Was meer dan een jaar (volgens mij 1,5 jaar) geleden dat ik met een echte truck gepulled had, dus ik was compleet onvoorbereid. Maargoed, dat waren de meesten vandaag.

Truckpull met harnas en touw, 20m
42,31 seconden

Kreeg hem goed aan het rollen, maar halverwege liep het iets bergopwaarts en je zag dat hier met name de lichtere atleten veel moeite mee hadden. Sommigen kregen de truck zelfs niet meer tot het eind getrokken. Ik heb nog redelijk goed door kunnen trekken, maar helaas slechts een 8ste plek. Voor iemand van 105kg blijft dit ook gewoon best lastig om een super tijd neer te zetten mijns inziens. Daarna trouwens kotsmisselijk en trillerig, waarschijnlijk ook van het hete weer. Gelukkig hadden we ruim de tijd om goed te herstellen voor de hand-over-hand.

Hand over hand truckpull, 20m
26,31 seconden

En jaja, dit was goed genoeg voor een 1e plaats op dit onderdeel. De dikke biceps komt hier dan toch goed van pas... :D
Erg tevreden hierover en toch mooi één onderdeel kunnen winnen.

Uiteindelijk een 4de plek vandaag en ondanks dat het jammer was om net buiten de prijzen te vallen, ben ik toch erg tevreden. Met name gezien dat ik 0,0 voorbereid was hierop.

Laatst bewerkt:
Mooi man. En dat BW is gewoon in ons nadeel.

Was leuk vandaag Ruben ! en zo zie je maar dat die biceps trainen toch nog ergens goed voor zijn ;)

• #3.694
Thanks Gijs, ja klopt over dat BW.

Achja, de wedstrijd heeft me mentaal gezien wel een fijne boost gegeven, dus ik hoop dat het ook met trainen straks weer lekker gaat!

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Was leuk vandaag Ruben ! en zo zie je maar dat die biceps trainen toch nog ergens goed voor zijn ;)

Zo is dat! Laat je nooit wijs maken dat biceps trainen belachelijk of nergens goed voor is! All the girls love big biceps! Curlzzz for the Girlzzzz!!!!!!

heel nice die hand over hand Ruben! Gefeliciteerd

• #3.696
Thanks Frenk!

Puik gedaan man!

Netjes Rubiceps!

• #3.699
Hahaha, thanks mannen.

Nu weer hard aan de slag met het ijzer, want aan veel lifts moet hard aan gewerkt worden!

• #3.700
Vandaag: Killer training @Haefland

Ik werk nu in Heerlen, dus gelijk na mn werk met de auto richting Jules en samen van 18.00u tot 21.00u getraind! En dit keer ging het heerlijk. Flink gemotiveerd en het pepte me weer goed op om samen met anderen te trainen.

Block deadlifts, hoogte 14inch
...
5 x 120
5 x 160
5 x 200
2 x 220
8 x 240 rep PR :)

Squats against bands, raw
...
5 x 120 +55kg spanning
3 x 160 +55kg spanning
1 x 170 +55kg spanning
1 x 180 +55kg spanning PR erg heavy

Eigenlijk nog nooit zo gedaan, maar 180 raw squat, flink diep en met 55kg spanning bovenin mag ik zeker als een PR rekenen. Goed gelet op techniek en ik moet leren om rustiger te zakken en niet plots te droppen. Met rustiger zakken bouw ik meer spanning op (kinetische energie) en hoop ik er meer uit te gaan halen.

Dumbbell Rows
8 x 40
8 x 50
8 x 60
15 x 70 rep PR

T-bar Rows
10 x 50
10 x 70
8 x 100
7 x 110
6 x 120 rep PR pffff, heavy

Bullbar Pulldowns