MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.761
Vandaag: @Haefland

IFSA loglift
5 x 80
3 x 90
5 x 100
4 x 110 (5de rep fail) rep PR!!! hehe, eindelijk!
4 x 110 haha, nice
2 x 110 (10 reps total is volume PR)

mooi zo. Boom begint weer lekker op gang te komen. 5de rep met 110 was voor mijn gevoel een close fail. Had nog lucht over om te pressen, maar wilde te graag en raakte hierdoor uit balans. Plan is nu om te werken naar 5x110 en 3x120 en dan toppen.

Seated DB press
8 x 24
8 x 32
8 x 34
6 x 36

hmm, vreemd, niet echt mijn ding. Met de bar druk ik easy 5x80 strikt.

DB Bench
5 x 30
5 x 38
5 x 46
5 x 50
.. x 36 weet niet meer hoeveel reps..
15 x 24

ook niet echt mijn ding. Is even wennen, doe ik niet zo vaak.

Skullcrushers
8 x 30
8 x 50
5 x 60 pfff
12 x 40

triceps al goed op.

Axle curls
8 x 32
8 x 52
8 x 62
15 x 32

Pushdowns
4 x 12

Machine curls
4 x 12

Cable crossoverszzzz
4 x 12

yeah, amazing pump..

Lekkere training, blij dat ik gegaan ben.

Hoi,

Ik vind de SSB van FS echt loeizwaar. Heb GM's ermee gedaan met 90kg en dat was dus geen makkelijke klus. Verder pas 1x mee getraind.
Hoi.

oke, want met die van Gijs zijn zelfs setjes met 115kg nog vrij easy te doen.
Heb hem zelf ook besteld. Hopelijk gaat hij goed zijn werk doen.
Maar daar twijfel ik niet aan als hij zo zwaar is.

Nette log lifts trouwens!

• #3.763
Thanks.

Wat betreft de SSB van Gijs, ik ken die niet dus daar kan ik ook niks over zeggen. Alhoewel 180kg GM's mij op elke bar zwaar lijkt!

Ik vind de SSB van FS echter idd behoorlijk pittig. Laat me maar iets weten hoe die beviel bij jou.

Volume werkt.

IFSA loglift
5 x 80
3 x 90
5 x 100
4 x 110 (5de rep fail) rep PR!!! hehe, eindelijk!
4 x 110 haha, nice
2 x 110 (10 reps total is volume PR)

mooi zo. Boom begint weer lekker op gang te komen. 5de rep met 110 was voor mijn gevoel een close fail. Had nog lucht over om te pressen, maar wilde te graag en raakte hierdoor uit balans. Plan is nu om te werken naar 5x110 en 3x120 en dan toppen.

Lekkere training, blij dat ik gegaan ben.

Nette training Ruben, naar mijn mening niet te veel energie verspillen met ifsa log setjes volgens mij kun je je beter consenteren op de mp pp shoulder dummbell presses enz en er zo voor te zorgen dat je schouderkoppen krijgt als kanonskogels............................................................................
Ik wilde ook 5x5 110 ooit eens halen bleef echter steken op 3x5x110 / 4x110 / 3x110 max gehaald in een training helemaal gek werd ik ervan. Ja behoorlijke schouderpijn kreeg ik van dat geouwehoer. Ben ermee toen ook mee gestopt om iedere week maar van mezelf te moeten bomen.
Nu doe probeer ik het te beperken tot 1 x per maand. Indien ik me zelf sterk voel ga ik voor een pr anders laat ik hem mooi in het rek liggen. Kijk de techniek heb je toch al dus je hoeft het niet vaker te doen. Ik heb van een goede bekende van mij deze tip gekregen J.de Hoog als ik het goed heb is hij ooit 6 x sterkste man van Limburg geweest.

frans

Laatst bewerkt:
Iedereen zit anders in elkaar. Ik heb dit jaar log log en nog eens log gedaan en ben er zeer wel bij gevaren. Je moet de juiste balans vinden voor jou lichaam. De een overbelast bv zijn knieen door de push of zijn rug door de klap van het opvangen door te veel log in combinatie met een schema met zware sq/dl/gm etc.

Ik denk dat Ruben voor OH in het algemeen maar zeker voor events een te laag volume heeft gehanteerd de afgelopen periode. Kom op zeg de sterkste Limburger die we nog samen deden drukte onze vriend hier 125. En zat mijn max op 120. Ik heb de 140 al gepakt. En Ruben is dit jaar niet meer boven de 120 gekomen. We weten dat Ruben graag naar 1RM werkt en dit is in vele trainingen ook op log te zien geweest. Echter nu hanteert ie al een tijdje weer een mooi aantal werksetjes en de progressie begint ook weer te komen. Ik zie wel een duidelijk verband.

ok,. Een ieder heeft zijn mening. Ik ben het met je eens met "Je moet de juiste balans vinden voor jou lichaam" voor de een is het voor de ander dat. Probeer alleen maar te helpen.

• #3.768
Heren, beiden bedankt voor het advies en de tips!

Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn, maar hoe meer verschillende inzichten, hoe beter zal ik maar zeggen. :)

• #3.769

Jules kon vandaag niet meetrainen, dus in mn eentje getraind.

Deadlift
5 x 70
5 x 70
3 x 120
3 x 160
1 x 200
1 x 230
1 x 270 (2de rep fail) 1ste rep erg vlot
en toen gestopt, voelde iets in mn onderrug..

Argh, 2de rep tot over de knieen, maar ik legde de bar te snel op de knieen met als gevolg dat de bar precies boven mn knieschijven kwam te liggen en dat voelde niet prettig. Hierdoor lomp terug naar de grond en hiermee iets verrekt in de onderrug/heup.. Niks ernstigs, maar wel weer een klein pijntje dat niet echt relaxed is en waardoor ik mn deadliftraining vroegtijdig moest staken.

Box squats
...
3 x 100
3 x 140
2 x 150
2 x 150

gestopt, voelde weer een pijnscheutje in de onderrug.. Argh!

Legpress
8 x 100
8 x 200
8 x 225
8 x 250

Pullups
8 x bw
8 x bw
8 x bw

Pulldowns, bullbar
8 x 80
8 x 90
8 x 100

Machine rows
8 x 70
8 x 80

HS Low rows
8 x 40
8 x 80
8 x 60

Machine curls
4 sets

Pushdowns
4 sets

ondanks de verrekking in onderrug, toch nog lekker kunnen trainen.

ok,. Een ieder heeft zijn mening. Ik ben het met je eens met "Je moet de juiste balans vinden voor jou lichaam" voor de een is het voor de ander dat. Probeer alleen maar te helpen.

:o Het was geen aanval..... Was alleen mijn idee erover.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

Vervelend van je rug Ruben. Die HS low row is zover apparaten fijn zijn wel een fijn ding he. Deze sportschool bij mij is ook de eerste waar ik ze kan doen.

Jules kon vandaag niet meetrainen, dus in mn eentje getraind.

Deadlift
5 x 70
5 x 70
3 x 120
3 x 160
1 x 200
1 x 230
1 x 270 (2de rep fail) 1ste rep erg vlot
en toen gestopt, voelde iets in mn onderrug..

Argh, 2de rep tot over de knieen, maar ik legde de bar te snel op de knieen met als gevolg dat de bar precies boven mn knieschijven kwam te liggen en dat voelde niet prettig. Hierdoor lomp terug naar de grond en hiermee iets verrekt in de onderrug/heup.. Niks ernstigs, maar wel weer een klein pijntje dat niet echt relaxed is en waardoor ik mn deadliftraining vroegtijdig moest staken.

Box squats
...
3 x 100
3 x 140
2 x 150
2 x 150

gestopt, voelde weer een pijnscheutje in de onderrug.. Argh!

ondanks de verrekking in onderrug, toch nog lekker kunnen trainen.

Shit hé, precies hetzelfde gebeurde mij ook bij de deadlift 5 min voordat ik je in de oprit bij haefland tegen kwam. Ik hield het voor gezien vandaag. Nu kan ik nog steeds niet rechtop lopen. Eens kijken wat een nachtje rust zal doen. In ieder geval sterkte met jou blessure hoop dat het meevalt.

Ik denk Ruben net zoals ik dat we te gretig te snel naar de hoge gewichten willen gaan.......... In mijn geval verzwaarde ik bij iedere nieuwe set met 50kg jij +/-40kg als ik zie dat je 16 reps hebt gedaan voordat je aan de "echte"zware sets begon lijkt het me ook dat jij niet echt goed was opgewarmd.

sterke training trouwens;)

• #3.772
Kan goed kloppen Frans.. Ik wilde te gretig voor die 2de rep gaan en waarschijnlijk voerde ik hem ook te slordig uit. Daardoor kreeg ik hem niet ver genoeg over de knieen en moest ik de bar loslaten. Hiermee heb ik iets verrekt waarschijnlijk. Voel het nu nog steeds maar het is niet heel ernstig. Een weekje rustig met de rug en dan er weer tegenaan!

Kan goed kloppen Frans.. Ik wilde te gretig voor die 2de rep gaan en waarschijnlijk voerde ik hem ook te slordig uit. Daardoor kreeg ik hem niet ver genoeg over de knieen en moest ik de bar loslaten. Hiermee heb ik iets verrekt waarschijnlijk. Voel het nu nog steeds maar het is niet heel ernstig. Een weekje rustig met de rug en dan er weer tegenaan!

1 kg paracetamol en je kunt weer;)

Goede trainig man, sucks van je onderrug, gwn ff laten rusten

Nette medley!

• #3.777
Jules, thanks voor het filmpje kerel!

Had nog geen tijd om eerder mijn training neer te zetten, zonet nog naar de Expandables geweest met mn vriendin. Haha, lachen die film.

Training samen met Jules:

Axle clean and strict press
5 x 52
5 x 52
4 x 72
1 x 92
1 x 94 PR

Axle cont. clean and pushpress
1 x 102
1 x 112
F x 122 clean ging verkeerd..
1 x 122 evenaring pr

Bij de fail met 122 ging het met cleanen mis. Ik kreeg de axle niet fijn op de borst en daardoor viel die terug. Uit natuurlijke reactie probeerde ik de axle tegen te houden met mijn linkerbeen.. Dom dus. De Axle viel precies op de bovenkant van mn bovenbeen en zullen we zeggen dat ik geluk had dat ik vrij dikke poten heb. Niks ernstigs dus, maar nog nooit zo'n vervelend ijsbeentje gehad. Ik kan nu dus al moeilijk van de bank afkomen, zo ****ed up is m'n quadriceps. Flinke kneuzing dus. Achja, toch gewoon doorgetraind.

Overhead Medley
1 x 50 circus barbell, 1 x 50 fat dummbell, fail x 67 fat dumbbell
1 x 50 circus barbell, 1 x 50 fat dumbbell, 1 x 67 fat dumbbell

Fat Dumbbell press
1 x 67
1 x 67
1 x 67
1 x 67
1 x 67

Na de wedstrijd in 2009 van SM Limburg altijd een beetje vrees gehad voor deze dumbbell, omdat ik toen bijna mn schouder uit de kom had. Nu ging die gewoon super en met cleanen lag die elke keer perfect op mn schouder.

Biervat laden
1 x 90 @1m50
1 x 100 @1m40
1 x 120 @1m30

nog geprobeerd om een 140kg vat om de benen te leggen voor te laden, maar dit was gewoon vandaag niet te doen.

Stones
140kg @1m30
160kg @1m30

Zo, eindelijk de 160 steen weer eens erop gelegd. Heerlijk, gaf weer vertrouwen. Stones kort gehouden, want het was tijd om te kappen.

Laatst bewerkt:
Sterk op de dumbbell Ruben zoveel singles met die 67er.

• #3.779
Thanks Gijs.

Vandaag:

Incline bench
5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 110
2 x 120
5 x 100
10 x 80
12 x 60

Skullcrushers
12 x 30
10 x 40
9 x 50

• #3.780
Vandaag:

training samen met Jules.

SSB low box squats vs. blue bands
3 x 63 + blue bands
3 x 83 + blue bands
3 x 103 + blue bands
3 x 123 + blue bands
3 x 143 + blue bands
3 x 153 + blue bands pffff
5 x 123 + blue bands
5 x 123 + blue bands

Erg zware oefening. De low box en de bands maakten het er niet makkelijker op. Topspanning van de bands denk ik zo'n 30kg bovenin.

SLDL (in smith)
8 x 45
8 x 85
8 x 115
8 x 135
8 x 155

lekker in de hammies en glutes.

Dumbbell rows
10 x 30
10 x 40
10 x 50
10 x 60